škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: Özgür Şahin - 22 Şubat 2016, 14:34:40
-
Selamlar, geçen hafta aracımı and'a götürdüm, arka balatayı değiştirmek için gitmiştim aslında. son 1-2 bakım sırasında zaman zaman vites geçişinde gelen sürtünme sesini, ve son dönemde artan 1-2. vites geçişindeki titremeden dolayı bir bakar mısınız dedim. kontrol sonucu kavramada sıkıntı olduğu ve merkezi bilgilendirdiklerini söylediler. Bugün itibariyle merkezden gelen cevap parça için %100, işçilik için %30'u karşılayacaklarını ve yaklaşık 400 tl'lik bir ödemenin bana düşerek yapılacağını söylediler. parça gelince randevu alarak aracımı servise götüreceğim.
Gelişmeler hakkında bilgi yazarım.
-
Özgür geçmiş olsun, araç kaç modeldi senin?
-
2012 TDI 66300 km civarında,
aracı DSG ile ilgili sizlerin önerdiği şekilde kullandım hep, motor çalıştırınca 1-2 dk beklerim hep, motoru kapatmadan da beklerim. ağır trafikte s modda, bazende manuele alırım. Yokuşta el freni destekli park ederim. bunları söyledim zaten ilgili arkadaşa o da mekanik bir durum sizin kullanımınızla ilgisi yok dedi.
-
Somut bir iyi niyet uygulaması görmüş de olduk DSG konusunda. Böylece geçmiş olsun Özgür.
-
teşekkürler ender. herşey için arabamı servise götürüyorum. ve bu durum ile ilgili daha önce onlara da söylemiştim eğer böyle bir durum olursa diye geliyorsunuz zaten gibi bir şey söylemişti arkadaşlar.
servise gidince inanç'ı da görmüş oldum. Çok vaktim olmadığı için çayını içemedim sağolsun ısrar etti ama vakit sıkıntım vardı. aracı bırakmaya gidince artık bir çayını içerim :)
-
Gaziantep servisinde yaşanan olayı da aktarmak istedim. Kahramanmaraş müşterisi ama arabayı Antep'ten aldığı için sürekli Antep'e servise geliyor. Hatta bir far ampülü için bile gelmiş. 2011 sanırım yeti Dsg. İyi niyetten tüm şanzıman değişmiş sadece 500₺ işçilik alınmış. Böyle bir şans ta var.
-
Gaziantep servisinde yaşanan olayı da aktarmak istedim. Kahramanmaraş müşterisi ama arabayı Antep'ten aldığı için sürekli Antep'e servise geliyor. Hatta bir far ampülü için bile gelmiş. 2011 sanırım yeti Dsg. İyi niyetten tüm şanzıman değişmiş sadece 500₺ işçilik alınmış. Böyle bir şans ta var.
Sanki bu tür konularda taşra bayileri daha iyi niyetli gibi. Merkez bayiler müşteriye doymuş oluyor, yüzüne bile bakmayanı var
-
Bayilerin en son söyledikleri şu; şayet tüm bakımları aksatmadan yetkili serviste yaptırırsanız 5 yıl boyunca iyi niyet garantisi devam ediyor.
-
Arkadaşlar yapmayın bu şanzımanlar dünyanın heryerinde mahkemelik hükümetler devreye girdi ve 10 yıl garanti...servisler göz boyamak için iyi niyet garantisi altında bedava gelen parçaya fahiş işçilik alıyorlar.eğer bir işlem garanti adı altında yapılıyorsa işçilik ödenmez.şimdi soruyorum bu şanzıman üreticisi 4 yılda bozulan kavramayı iyi niyet diye mi türkiyeye gönderiyor yoksa zaten 10 yıl garantili mi?birde servislerin zamanı olmadığından merkezle görüştük gibi şeyler söyleyip sanki bu bir lütufmuş havası estiriyorlar...
-
Koray can bey soylediginizi gayet iyi anladim. Ancak olaya su acidan bakin, bu sanzimanin mekatronik beyni degil ki? Bu sanzimanin kavramasi. Yani manuel araclarda da bu parcanin bir benzeri bulunmakta.
Aracin lastigi ve fren balatasi gibi sanzimaninda kavramasi surucuye ve surus sartlarina bagli olarak zamanla asinir. Bu asinma da degiskenlik gosterir.
66000km de normal duz vites sanzimani olan bir aracin da gayet dogal kavramasi (baski balatasi) asinip miyadini doldurabilir ve o da degisir.
Dsg dediginiz de olumsuz degil ki? Onun da parca degisimine ihtiyaci var. he mekatronik beyni bozulsaydi anlardim mesela demek istediginizi. Ama kavrama sanziman icin sarf malzemesi zaten.
Bence gayet guzel ve hos bir uygulama olmus bu acidan :)
-
Arkadaşlar yapmayın bu şanzımanlar dünyanın heryerinde mahkemelik hükümetler devreye girdi ve 10 yıl garanti...servisler göz boyamak için iyi niyet garantisi altında bedava gelen parçaya fahiş işçilik alıyorlar.eğer bir işlem garanti adı altında yapılıyorsa işçilik ödenmez.şimdi soruyorum bu şanzıman üreticisi 4 yılda bozulan kavramayı iyi niyet diye mi türkiyeye gönderiyor yoksa zaten 10 yıl garantili mi?birde servislerin zamanı olmadığından merkezle görüştük gibi şeyler söyleyip sanki bu bir lütufmuş havası estiriyorlar...
Yazdıklarınızda haklılık payı var kabul ediyorum ama yetkili servisler çok da kötü niyetli değil bence hocam. 7 ileri DSG'ler ilk çıktığında insanların çok canı yandı kabul, ancak üretici firma da zamanla tecrübe kazanarak sorunları oldukça azalttı. Mesela 2013 yılından itibaren mekatronik ünitesi şanzımanın dış kısmına alınmış, bu bilgiyi ben yeni öğrendim. Şu anki kavramaların da ilk çıkanlara göre çok daha dayanıklı olduğu belirtiliyor.
Çift kavramalı şanzıman kullanıcılarda biraz da bağımlılıkta yapıyor ve insan kolay kolay vazgeçemiyor. Geçen hafta yeni Astra'yı test ettim inanır mısınız sürmek zulüm gibi geldi resmen. Dsg'nin hızlı vites değişimlerine alışınca klasik otomatik şanzımanlar çok ilkel geliyor insana.
-
Yazdıklarınızda haklılık payı var kabul ediyorum ama yetkili servisler çok da kötü niyetli değil bence hocam. 7 ileri DSG'ler ilk çıktığında insanların çok canı yandı kabul, ancak üretici firma da zamanla tecrübe kazanarak sorunları oldukça azalttı. Mesela 2013 yılından itibaren mekatronik ünitesi şanzımanın dış kısmına alınmış, bu bilgiyi ben yeni öğrendim. Şu anki kavramaların da ilk çıkanlara göre çok daha dayanıklı olduğu belirtiliyor.
Çift kavramalı şanzıman kullanıcılarda biraz da bağımlılıkta yapıyor ve insan kolay kolay vazgeçemiyor. Geçen hafta yeni Astra'yı test ettim inanır mısınız sürmek zulüm gibi geldi resmen. Dsg'nin hızlı vites değişimlerine alışınca klasik otomatik şanzımanlar çok ilkel geliyor insana.
Ben 200 bin km fluence 1.5 dci EDC kullandım,şanzımanla ilgili tek sıkıntım akü değişimi sonrası gitti.aslında burda sorun dsg şanzımanlı araç satılırken müşterinin bilgilendirilmesi gerekiyor.hala aramızda sıkışık trafikte manuele alın diyenler var bence yanlış,sıkışık trafikte her durmada boşa almamız gerekiyor.manuelde sadece aracın 2 yle kalkması engelleniyor ancak ısınma yine devam ediyor.çift kavramanın bağımlılık yaptığına kesinlikle katılıyorum.
-
Ben 200 bin km fluence 1.5 dci EDC kullandım,şanzımanla ilgili tek sıkıntım akü değişimi sonrası gitti.aslında burda sorun dsg şanzımanlı araç satılırken müşterinin bilgilendirilmesi gerekiyor.hala aramızda sıkışık trafikte manuele alın diyenler var bence yanlış,sıkışık trafikte her durmada boşa almamız gerekiyor.manuelde sadece aracın 2 yle kalkması engelleniyor ancak ısınma yine devam ediyor.çift kavramanın bağımlılık yaptığına kesinlikle katılıyorum.
Koray sana boşta bekleme konusuna katılıyorum ben lambalara yaklaşırken, beklerken hep boşta beklerim. Vites D de durduğu sürece baskı rulmanları baskı altında, baskı çatalı (klanç) iticilerinin basıncını sağlayan yağ pompası hep basınç sağlamak zorunda ve gereksiz yere ömrünü tüketmekte, vitesi D den N ye almak hiç zor değil bazılarımız bunu yapamaya bile üşeniyoruz ama şanzıman için iyi.
-
Otomatik araçlarda mutlaka dururken ışıklarda boşa alınmalı . Tüm otomatik araçları böyle kullanilirim
-
Koray sana boşta bekleme konusuna katılıyorum ben lambalara yaklaşırken, beklerken hep boşta beklerim. Vites D de durduğu sürece baskı rulmanları baskı altında, baskı çatalı (klanç) iticilerinin basıncını sağlayan yağ pompası hep basınç sağlamak zorunda ve gereksiz yere ömrünü tüketmekte, vitesi D den N ye almak hiç zor değil bazılarımız bunu yapamaya bile üşeniyoruz ama şanzıman için iyi.
İşte fluence edc için 200 bin km bu şekilde kullandım tık demedi.1 den 2 ye geçerken sarsıntı oluyodu arada bununda sebebi siz manuelde bile değiştirirken zaman zaman gaz debriyaj ayarını yapamıyosunuz araçta.sonuç olarak çift kavrama kullanıcı iyiyse bence ömürlük.risk otomatik içinde düz içinde herzaman vardır
-
Bu boşa alma konusunu Skoda AND otomotivin hem servis şefi hem servis müdürü ile görüştüm. Bu konu benimde kafamı karıştırıyordu. İkisi de kesinlikle N ye alınması gerekmediğini bu yeni araçlarda tam fren yaptığınızda aracın kendisini N ye aldığını söylediler. Benim de fikrim onlardan dolayı alınmaması yönünde.
-
...hala aramızda sıkışık trafikte manuele alın diyenler var bence yanlış,sıkışık trafikte her durmada boşa almamız gerekiyor.manuelde sadece aracın 2 yle kalkması engelleniyor ancak ısınma yine devam ediyor.çift kavramanın bağımlılık yaptığına kesinlikle katılıyorum.
Manuele alırsanız, İstanbul gibi dur-kalkın bol olduğu durumlarda şanzıman gereksiz yere 2. vitese geçmez. 2 metrelik mesafede 2. vitese geçiyor. Bu da hem gereksiz ve fazladan kavrama hem de gereksiz vites değişimi, tüm bunların bileşimi de gereksiz ısınan şanzıman demek.
Aslında en önemlisi şu. Freni bırakıp gaza basmasanız da, eğer yol da düzse, hemen D2' ye geçiyor ama hızında değişiklik olmuyor aracın. Tam bu anda vitesi manuele alırsanız direkt 1. vitese alıyor. Bu durumda aracın hızının azalması gerekirken hiç bir şey değişmiyor. Konumu hiç bozmadan vites kolunu D' ye çekerseniz hemen D2 oluveriyor ancak hız yine hiç değişmiyor.
İşin özeti rölanti devrinde 2' de yarım debriyaj gidiyor meret. Zaten asıl arızalanmasına sebep olan da bu bence.
Koray sana boşta bekleme konusuna katılıyorum ben lambalara yaklaşırken, beklerken hep boşta beklerim. Vites D de durduğu sürece baskı rulmanları baskı altında, baskı çatalı (klanç) iticilerinin basıncını sağlayan yağ pompası hep basınç sağlamak zorunda ve gereksiz yere ömrünü tüketmekte, vitesi D den N ye almak hiç zor değil bazılarımız bunu yapamaya bile üşeniyoruz ama şanzıman için iyi.
Evet hiç zor değil. Geçenlerde D' de ve 50-60km/s hızla giderken, nasıl becerdim bilmiyorum vitesi N' ye alıverdim. Düşün bendeki paniği.:D
Bu boşa alma konusunu Skoda AND otomotivin hem servis şefi hem servis müdürü ile görüştüm. Bu konu benimde kafamı karıştırıyordu. İkisi de kesinlikle N ye alınması gerekmediğini bu yeni araçlarda tam fren yaptığınızda aracın kendisini N ye aldığını söylediler. Benim de fikrim onlardan dolayı alınmaması yönünde.
D konumunda durursanız sistem vitesi boşa almıyor. Vitesi 1' e takıp debriyaja basıp harekete hazır bekliyor. Servisler maalesef hep böyle vitesi boşa alıyor şeklinde anlatıyorlar. Vitesi boşa alıyor olsaydı, D' de freni bırakır bırakmaz hareketlenmezdi, en azından vites geçişi kadar bir vakit alırdı hareketlenmesi.
Tork konvertörlü şanzımanlarda bile D' de durulduğunda vites boşta durmaz. Türbinler hep yağ pompalama konumundadırlar.
-
Garanti bitince yetkili servis dsg revizyonu için ne kadar ücret istiyorlar.
-
Evet hiç zor değil. Geçenlerde D' de ve 50-60km/s hızla giderken, nasıl becerdim bilmiyorum vitesi N' ye alıverdim. Düşün bendeki paniği.:D
:lol: Tahmin edebiliyorum ama panik yapmana gerek yok benimki vitesten çok boşta gidiyor. Bazen vitese takmayı bile unutuyorum sonra gaza basınca neden gitmiyor diyorum :)
-
:lol: Tahmin edebiliyorum ama panik yapmana gerek yok benimki vitesten çok boşta gidiyor. Bazen vitese takmayı bile unutuyorum sonra gaza basınca neden gitmiyor diyorum :)
Öyle deme. Motor birden 3500d/d' ye çıkınca panik olunuyor.:D
Garanti bitince yetkili servis dsg revizyonu için ne kadar ücret istiyorlar.
Hatırladığım kadarıyla 4500–5000TL arası bir şey istiyorlar kavrama değişimi için. Garanti bittiyse zaten dışarıda da artık kavrama değişimi yapılıyor ve bu durumda da 2500–3000TL gibi bir fiyata bitirilebiliyor.
-
bugün servise bıraktım aracı, akşama verecekler kavrama değişimi sonrası. bakalım nasıl olacak.
-
Hadi hayirlisi
-
dün akşam aracımı aldım, sürüş olarak titreme ve geçişlerdeki yığılma gitmiş görünüyor, takip etmeye devam edeceğim.
DSG kavramanın parçasını iyi niyetten %100'e kadar karşıladılar, işçilik'te de %30'luk bir indirim yaptılar. toplam 451 tl'lik bir ödeme yaptım. İlgili arkadaşa sorduğumda normalde bu işlemi kendim yaptırsam 2600 tl civarı gibi bir miktar ödemem gerekeceğini söyledi (isim vermek istemedim :) )
-
Bununla geçmiş olsun. Ucuz atlatılmış bir arıza.
-
Güle güle kullanın.
-
Benim araç ankaradan alındı
dsg 2 3 arasında titreme var tümbbakımlar efe de yapılmış şansımı deneyeyim mi
Yoksa konya da konmara mı sorayım
-
Benim araç ankaradan alındı
dsg 2 3 arasında titreme var tümbbakımlar efe de yapılmış şansımı deneyeyim mi
Yoksa konya da konmara mı sorayım
ben alım, servis, arıza herşeyi and'da yaptırdığım için yine oraya gittim. Sizin durumunuzda nasıl olur bilmiyorum açıkçası.
-
arkadaşlar öncelikle herkese selam 2011 1.2 yeti aldım ve aracımdaki titremeyi hissettikten sonra sebebi için internette araştırdım ve bu siteyi gördüm üye oldum aracım 75 000 km ve bakımı gelmiş bakımları daha önceki sahibi serviste yapmış .bazı arkadaşların bahsettikleri yazılarda kavrama değişimi
iyi niyet garantisinden yaptırdıklarını okudum hangi servisler daha ilgili bu konuda yardımlarınızı beklıyorum
-
arkadaşlar öncelikle herkese selam 2011 1.2 yeti aldım ve aracımdaki titremeyi hissettikten sonra sebebi için internette araştırdım ve bu siteyi gördüm üye oldum aracım 75 000 km ve bakımı gelmiş bakımları daha önceki sahibi serviste yapmış .bazı arkadaşların bahsettikleri yazılarda kavrama değişimi
iyi niyet garantisinden yaptırdıklarını okudum hangi servisler daha ilgili bu konuda yardımlarınızı beklıyorum
daha önce servise girdiği yere götürme şansınız var mı?
-
frene tam bastığımızda bende araç kavramayı kesiyor diye biliyor ve hissediyorum çünkü eski otomatiklerde frene bassak bile araç gitmeye zorlardı burda arabanın boşta veya kendi kendine debriyaja bastığı nı hissediyorsunuz araba rahat çalışıyor gitmeye zorlamıyor mümkün mertebe dururken frene tam basmalı yarım basmamalı şahsi görüşümdür tabi boşa atmak en temizi ama araç bence o işlevi kendi yapıyor tam frende
-
herkese merhaba. Foruma yeni katıldım. Yaklaşık 3 hafta önce 2010 Octavia aldım. İlk aracım. Aracı kullandıktan sonra ekranda vites işareti yanıp sönmeye başladı. sadece yanıp sönüyor, anahtar resmi çıkmıyor. Bursa Sertepe'ye götürdüm "mekatronik değişecek" dediler. 6000 TL fiyat çıkardılar. Araç 87000 km'ye kadar servis bakımlı (şu an 105000 kmde). Bu fiyatı ödeyemem. Zorlasam iyi niyet kapsamına alırlar mı? Bir de sanayide ustaya götürdüm. O da mekatronik kartı var. onun değişmesi yeterli dedi. 1750 TL fiyat çıkardı. Ne yapmam gerekir?
-
Direk yetkili servise gidin hocam, biraz zorlarsanız makul bir fiyata hallolur diye düşünüyorum.Özel servise DSG konusunda pek güven olmaz. Yetkili serviste yaptırırsanız ekstra 2 yıl garanti verirler şanzımana.