škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia III => Konuyu başlatan: trolley - 03 Şubat 2016, 19:07:13
-
Merhabalar Arkadaşlar,
Bugün aracımın sinyal ve silecek kolundaki şekiller - semboller dikkatimi çekti, biraz detaylıca inceleyeyim dedim, ardından sinyal ve uzunları çalıştıran sol kolda "P" yazısı ve yarım ışık şeklindeki sembolü fark ettim.
Aracın özelliklerini bildiğimi düşünerek, kullanıcı kitabını yüzeysel geçmiştim biraz, bu sembolü de fark etmemişim.
Kontak kapalı iken, sinyal kolunu sola indirdim, bilgi ekranında "Park Lambası Açık" şeklinde uyarı görünce, ne gerek vardı buna dedim içimden ilk başta.
Zaten sol şalterden Park Lambalarını açabiliyoruz diye geçirdim içimden. Sonra araçtan inip baktığımda, sadece sol ön ve arka park lambalarının yandığını fark ettim. Sağ tarafa sinyal verir gibi kolu kaldırınca aynı şekilde sağ taraf yanıyor.
Herşey güzel ancak bu özelliğin amacını çıkaramadım. Bilen birileri beni aydınlatır ise çok sevinirim.
-
Tam emin olmamakla beraber ben bunun kontrol amaçlı olduğunu dusunuyorum...mesela sol taraftaki anahtardan lambalar açılmıyor diyelim sorun anahtardan mı yoksa ampullerden mi bu şekilde anlaşılabilir... Belki de dusunemedigimiz bi işe yarıyordur :)
-
Bu özelik 15 yıldır bir çok alman aracında var. İlk defa Opel Vectra'da görmüştüm.
Örnek ; Yol kenarına park ettiniz ve çok karanlık veya sisli bir hava var.
Sola sinyal kolunu çektiniz, sol taraftaki ön/arka parklar düşük şiddetli ışık ile yandı. Aracın yoldaki görünürlüğünü arttırdı. Yani, yoldan gelenler sizin aracınızı fark edecektir.
-
Size bir püf noktası daha vereyim.
Hava soğuk ve buzlanma tahminleri aldınız. Aracı park ettiniz, anahtarı kontaktan çektiniz ve sonra silecek kolunu 5sn süreyle aşağıya iterseniz, silecekler en üst pozisyona gelir ve orada kalır.
(vag grubu araçlarda, silecekleri, kapalı konumdayken yukarıya kaldıramıyorsunuz, kaputa dokunuyor.)
-
Size bir püf noktası daha vereyim.
Hava soğuk ve buzlanma tahminleri aldınız. Aracı park ettiniz, anahtarı kontaktan çektiniz ve sonra silecek kolunu 5sn süreyle aşağıya iterseniz, silecekler en üst pozisyona gelir ve orada kalır.
(vag grubu araçlarda, silecekleri, kapalı konumdayken yukarıya kaldıramıyorsunuz, kaputa dokunuyor.)
silecek için ben şöyle yapıyordum, kontağı motoru çalıştırmadan açıp kapatıp sileceği aşağı çekince silecek dediğiniz konuma geliyor
-
Size bir püf noktası daha vereyim.
Hava soğuk ve buzlanma tahminleri aldınız. Aracı park ettiniz, anahtarı kontaktan çektiniz ve sonra silecek kolunu 5sn süreyle aşağıya iterseniz, silecekler en üst pozisyona gelir ve orada kalır.
(vag grubu araçlarda, silecekleri, kapalı konumdayken yukarıya kaldıramıyorsunuz, kaputa dokunuyor.)
vag grubuna ait bi özellik ama bizim milletimize has bi özellik te nası yaptıysa adam ön sileceği kaldırmış zincirli boş park yerini önüne koyduk diye. benim kaputa dokunuyo diye açamadığım sileceği hayvanca kaldırmış. yetmemiş aynayı tersine kıvırmış arka sileceği de kaldırmış. hiddete bak
-
vag grubuna ait bi özellik ama bizim milletimize has bi özellik te nası yaptıysa adam ön sileceği kaldırmış zincirli boş park yerini önüne koyduk diye. benim kaputa dokunuyo diye açamadığım sileceği hayvanca kaldırmış. yetmemiş aynayı tersine kıvırmış arka sileceği de kaldırmış. hiddete bak
Çok geçmiş olsun hocam kotu olmuş...kaputta hasar oluşmuş mu
-
Çok geçmiş olsun hocam kotu olmuş...kaputta hasar oluşmuş mu
detaylı incelemedim ama bi hasar görünmüyor gibi. kıyamayıp aracın üzerindeki koruma naylonunu daha çıkartmadık. adamın haydutluğuna gel de sinir olma
-
detaylı incelemedim ama bi hasar görünmüyor gibi. kıyamayıp aracın üzerindeki koruma naylonunu daha çıkartmadık. adamın haydutluğuna gel de sinir olma
Sakınılan göze çöp batar derler ya çok doğru bu...bizde önceki arabalarımızda bu tür şeyler yaşadık esirgediğimiz arabamıza gelip çarptılar kocaman yerde..hor kullanmadan rahat rahat binmek en iyisi
-
Merhabalar Arkadaşlar,
Bugün aracımın sinyal ve silecek kolundaki şekiller - semboller dikkatimi çekti, biraz detaylıca inceleyeyim dedim, ardından sinyal ve uzunları çalıştıran sol kolda "P" yazısı ve yarım ışık şeklindeki sembolü fark ettim.
Aracın özelliklerini bildiğimi düşünerek, kullanıcı kitabını yüzeysel geçmiştim biraz, bu sembolü de fark etmemişim.
Kontak kapalı iken, sinyal kolunu sola indirdim, bilgi ekranında "Park Lambası Açık" şeklinde uyarı görünce, ne gerek vardı buna dedim içimden ilk başta.
Zaten sol şalterden Park Lambalarını açabiliyoruz diye geçirdim içimden. Sonra araçtan inip baktığımda, sadece sol ön ve arka park lambalarının yandığını fark ettim. Sağ tarafa sinyal verir gibi kolu kaldırınca aynı şekilde sağ taraf yanıyor.
Herşey güzel ancak bu özelliğin amacını çıkaramadım. Bilen birileri beni aydınlatır ise çok sevinirim.
Ben çok eskiden bu şekilde park halinde lüks araçlar görüyordum. Arabalarla ilgilenen arkadaşlarıma sorduğumda ben de bu sayfa da yazılan bilgilere yakın şeyler ile ilgili bilgiler edindim. Park halinde iken Arabanın görünürlüğü sağladığını, tedbir amaçlı olduğunu sölemişlerdi.
-
Ben bu özelliği tesadüfen farkettim kullandığım yerler bile oldu. Ama beni daha çok etkileyen bir özellik var bunu ilk mercedeslerde görmüştüm çok ince bi dokunuş diye hoşuma gitmişti . O özellik ise gündüz ledleri yanarken sinyal verdiğiniz taraftaki ledin hafifçe sönmesi sayesinde sinyalin daha görünür hale getrilmesi. Bence çok güzel birşey dışardan fark eden insanların hoşuna gider
-
ben bu özelliği tesadüfen farkettim kullandığım yerler bile oldu. Ama beni daha çok etkileyen bir özellik var bunu ilk mercedeslerde görmüştüm çok ince bi dokunuş diye hoşuma gitmişti . O özellik ise gündüz ledleri yanarken sinyal verdiğiniz taraftaki ledin hafifçe sönmesi sayesinde sinyalin daha görünür hale getrilmesi. Bence çok güzel birşey dışardan fark eden insanların hoşuna gider
bizim fabia larda da var bu özellik
-
Bende onu söylemeye çalışmıştım sağolasın :) :)
-
Bu uzun yıllardır VAG 'da olan bir özellik. Sinyal kolunu aracı park ettiğin tarafa devirirsen o taraftaki park lambaları açık kalıyor. Tabi sinyal vererek yanaşıp sinyali kapatmaman halinde de aynısı olur. Anladığım kadarıyla bu kısa süreyle kaldırıma park etmen halinde yaya veya bisikletlinin seni fark edebilmesi için. Diğer tarafa indirirsen de yol tarafındaki parkları yakıyorsun bu da kaldırıma yarım park etme veya cepte duraklama gibi kısmen yola koyman halinde yoldan geçen araçların seni fark edebilmesi amaçlı. Tabi dördü de yansın millet araba görsün diyorsan o zaman farı kapatmayacan veya park konumuna getirecen:D
-
Bu özelik 15 yıldır bir çok alman aracında var...
1974 model W115 Mer edes' te bile vardır.
Size bir püf noktası daha vereyim.
Hava soğuk ve buzlanma tahminleri aldınız. Aracı park ettiniz, anahtarı kontaktan çektiniz ve sonra silecek kolunu 5sn süreyle aşağıya iterseniz, silecekler en üst pozisyona gelir ve orada kalır...silecek için ben şöyle yapıyordum, kontağı motoru çalıştırmadan açıp kapatıp sileceği aşağı çekince silecek dediğiniz konuma geliyor
Motoru çalıştırıp kapatmanıza veya kontağı açmanıza gerek yok. Kontak anahtarının I konumuna getirilmesi yeterli bu işlem için.
...gündüz ledleri yanarken sinyal verdiğiniz taraftaki ledin hafifçe sönmesi sayesinde sinyalin daha görünür hale getrilmesi. Bence çok güzel birşey dışardan fark eden insanların hoşuna gider
İnsanların hoşlarına gitmesi için değil de diğer sürücü ve yayaların sinyali daha net olarak görmeleri içindir bu özellik. Alman bir şey yapmışsa mutlaka ama mutlaka trafik seyir güvenliği için yapmıştır.
-
Biz onu düşünemedik :) Uğur bey...
-
Biz onu düşünemedik :) Uğur bey...
"Motoru çalıştırıp kapatmanıza veya kontağı açmanıza gerek yok. Kontak anahtarının I konumuna getirilmesi yeterli bu işlem için." kısmını mı düşünemediniz? Ben de düşünemedim, kullanım kılavuzundan okudum.:D
Arabayı ters bir yere park etmek zorunda kalmışsam, silecekleri bu şekilde bırakıyorum; zira eşkiya gibi her yeri parsellemişler, hemen sileceklere saldırıyorlar. Katil olmamak için böyle bir yol buldum ben de.
-
Bu uzun yıllardır VAG 'da olan bir özellik. Sinyal kolunu aracı park ettiğin tarafa devirirsen o taraftaki park lambaları açık kalıyor. Tabi sinyal vererek yanaşıp sinyali kapatmaman halinde de aynısı olur. Anladığım kadarıyla bu kısa süreyle kaldırıma park etmen halinde yaya veya bisikletlinin seni fark edebilmesi için. Diğer tarafa indirirsen de yol tarafındaki parkları yakıyorsun bu da kaldırıma yarım park etme veya cepte duraklama gibi kısmen yola koyman halinde yoldan geçen araçların seni fark edebilmesi amaçlı. Tabi dördü de yansın millet araba görsün diyorsan o zaman farı kapatmayacan veya park konumuna getirecen:D
Dünyanın gelişmiş hiçbir ülkesinde kaldırıma park edilmez. Bu özelliğin bunun için olmadığı kesin :)
-
Dünyanın gelişmiş hiçbir ülkesinde kaldırıma park edilmez. Bu özelliğin bunun için olmadığı kesin :)
Kaldırım dediysem bizdeki mantıkla değil canım. Basit park yeri veya cep manasında dedim:)