škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: krm789 - 24 Ocak 2016, 21:47:59
-
Herkese selamlar,
Uzun araştırmalar sonucu aldığım 1.2 TSI DSG Octiyle epeyce yol katettim. Önceki aracım Astra j idi. Bu aracı alırken de jetta, 508 (eski kasa) ve Latitude gibi ciddi rakipleri eleyerek karar vermiştim. Aracımdan genel olarak memnun olmakla birlikte bazı konular ciddi şekilde canımı sıkıyor. Bu konular forumda yazılıp çizilen konular ama ben siz değerli arkadaşlarımın güncel yorumlarını rica ediyorum.
1) Araçta 2-3 kez otobanda 110 km üzerinde seyrederken yolda gezme durumu ile karşılaştım. Son seferde o kadar ciddi sağa sola yalpaladı ki, müziği kapatıp hız kestim şaşkınlıktan. Evet rüzgarlı bir havaydı ama bu araç ta 90 model kuş serisi bir araç değil sonuçta. ( tofaşçı arkadaşlar alınmasın teşbihte hata olmaz:)
Serviste rot balans baktılar, herşey yolunda dediler. Anlamadım.
2) Aracın arka süspansiyonları maalesef tahta gibi. Test sürüşünü kaymak yolda yapmama rağmen biraz bu durumu hissetmiş ancak zamanla alışılır diye düşünmüştüm hata mı ettim acaba? Bir kasisten geçerken arabanın titremeyen yeri kalmıyor. Bazı arkadaşların "yol tutuş için böyle yapılmış" dediklerini duyar gibiyim, ama sedan bir aile aracı daha konforlu olmalıydı diyorum, siz ne dersiniz? Lastiklerimi bugün michelin cross climate olarak değiştirdim, sert süspansiyona yüzde 40 civarında olumlu etkisi oldu. Ancak halen rahatsız. Bu konuda ne yapılabilir?
Belki de beklentim yüksek ama satarken bizim aracımız d segmenti diyorlar belki de o nedenle.
İyi akşamlar hepinize...
-
Aracınızda sorun var yada beklentiniz yüksek.
Lastik hava basınçlari ne kadar?
110 km hızlarda hiç gezme sorunu yaşamadım ben.
-
Amortisörlerde taşıma takozlarını çıkarmayı unutmasın servis.bende 1.2 tsi kullanıyorum bu sorunların hiç biri yok.
-
Aynı aracı bende kullanıyorum aracın rüzgardan etkilenme durumu var ancak bu 110-120 km hızlarda değilde daha uçuk hızlarda oluyor 170-160-180 gibi buda aracın yüksek ve hafif olmasından kaynaklanıyor, bu bi sıkıntı değil bence şahsen ağır olup yol tutmasındansa yavaş gidip az yakmasını tercih ederim. Bunun dışında araçta yanlış bilmiyorsam torsiyon var o yüzden sert biraz yapacak bir şey yok , lastikleri 33 e indirirsen biraz daha iyileşiyor. Piyasada fiyatına göre bence en iyi araçların başında geliyor ufak tefek eksikleri olur yapcak birşey yok.
-
Lastik basınçlarını kontrol edin. Ben aracı aldığımda kontrol etmiş ve 42 PSI bastıklarını görmüştüm.
-
Jant ölçüsüde önemli benimkiler 17 ben memnunum sertliğinden.
-
Aracınızda sorun var yada beklentiniz yüksek.
Lastik hava basınçlari ne kadar?
110 km hızlarda hiç gezme sorunu yaşamadım ben.
Servis bir sorun olmadığını araç yüksek olduğu için salınmanın rüzgarda normal olduğunu söylüyor. Lastiklerim 34 bu arada..
Aynı aracı bende kullanıyorum aracın rüzgardan etkilenme durumu var ancak bu 110-120 km hızlarda değilde daha uçuk hızlarda oluyor 170-160-180 gibi buda aracın yüksek ve hafif olmasından kaynaklanıyor, bu bi sıkıntı değil bence şahsen ağır olup yol tutmasındansa yavaş gidip az yakmasını tercih ederim. Bunun dışında araçta yanlış bilmiyorsam torsiyon var o yüzden sert biraz yapacak bir şey yok , lastikleri 33 e indirirsen biraz daha iyileşiyor. Piyasada fiyatına göre bence en iyi araçların başında geliyor ufak tefek eksikleri olur yapcak birşey yok.
Sanırım bir d segmenti beklentisi vardıbende onu bulamadım, ama daha çok yeni. Önümüzdeki günlerde belki de alışırım..
Jant ölçüsüde önemli benimkiler 17 ben memnunum sertliğinden.
Aynen ben de 17 jant kullanıyorum. Jantlar süper. Sanırım olay biraz da bağımsız süspansiyon olmamasında.
Arabayı çok sevdiğimden mi ne belki de ben takıyorum. Ama biraz daha yaylanarak gitseydik fena olmazdı :)
Selamlar
-
Ne zamandır yazmak istiyordum bunu şimdi sırası sanırım.
Yazın tatil dönüşü, Karaman-Konya arası, düm düz, otobandakinden bile daha güzel bir asfalt ki F1 lere layık; eşime vermiştim ve 120-130 arası kaptırmış gidiyordu.(Sonradan öğrendim ki çok kaza olan yollardanmış)
Hiç de çıkmaz o hızlara, tam başımı uzattım ibreye bakıp yavaşla diyecekken birden sağ-sol yapmaya başladı, oynatma düz tut direksiyonu diyorum o olmuyor diyor (bu arada arabanın içinde salınıyoruz tabi) filan benim bas frene bas nidalarımla durup çektik kenara. Araba kendi kendine gezinmeye başladı, direksiyon kendi kendine döndü v.s. dedi. Şoktayım ben tabi..
İndiğimizde epey bir rüzgâr vardı, yani Ağustos, tepemizde güneş ama hiç hissetmiyorsunuz. Daha önce aynı araçla 180 görmüş biri olarak yan rüzgârdan çok etkilendiğini keşfetmiştim. Sonra balansda da bir şey çıkmadı zaten.
Araç uzun, yüksek ve hafif; dolayısıyla özellikle yan rüzgârlardan etkilenmeye çok müsait. Bunlar dışında bir sorun olduğunu düşünmüyorum.
Bu arada 100' ün üstünü yasakladık tabi zevceme..
-
Hocam çok fazla titizleniyorsunuz. Forumdaki muhtemelen ilk a7 kasa sahibi benim. 44 bin kmye geldi aracım ne depodaki fırtına dindi ne arka amostisörler yumuşadı. Üstüne trim sesleri arttı ön süspansiyonlardan tahammül edilemeyecek seviyede gacırtı gucurtular gelmeye başladı. Aracın üstünde gelen michelin yazlık lastikler 30 bin km civarına gelmeden iyice cıvıklaştı yol tutuş vasatın altına indi arabanın arkası hop orda hop burda. Bazı zamanlar uzuuuuun uzun marş basıyor araç başka forumlarda bir leon 6-7 aylık uğraş sonucunda bu marş olayı sonunda motor değiştirdi o yüzden hiç sesimi çıkarmıyorum bu konuda. Başka başka ne desem uzunca bir yol var aracınızla beraber inşallah önünüzde zamanla o size siz ona alıştıkça o yolda gezinmeleri bırakacak sizde kasisten hızlı geçmeyi. O takırtı tukurtu yapacak siz müziğin sesini 2 tık açacaksınız. Vel hasıl kelam biraz olumsuz bir yazı oldu ancak artıları ve eksileri çok denk, nötr bir otomobil octavia. Memnun muyum? Bi alex değil bana göre peki hitap ettiği peder ve validemde durum nasıl? Valide hanım anahtarını çantasından çıkarmadan arabasına binip koltuk ısıtmasını açıyor, peder bey bagaja tır çekme halatına kadar doya doya herşeyini koyuyor, hemşirem uzun yolculuklarda 1.85 boyumla yayıla yayıla kullandığım zmanlarda arka koltukta daralmadan rahat oturuyor. Sorun? Herkes mutlu octavia görevini kendince yerine getirdi. Hoş vakit geçirmeniz dileğiyle iyi forumlar :)
-
Ayrica su araca d segmenti demeyin yaa c ile d arasinda kalmis bir aractir octavia ne tam anlamiyla c nede d segmentidir o yuZden ikisinin de tum ozellklerini gostermesini beklemeyin... Evet cok genis evet cok donanimli evet buyuk bi arac d segmenti gibi ama suspansiyon olsun arkadako torsiyon olsun o rusgar sesi olsun trim sesi olsun bunlar da c shegmenti ibaresi :) o yuzden beklentileri tam karsilamadigi dogru cnku beklenti fazla aractan :)) iyi forumlar
-
slmlar, benim aracımda 35000 km oldu. Fakat bahsedilen 110-120-130 km2ler gibi süratlerde hiç gezinme olmadı aracımda. Ayrıca hangar gibi bagajıyla, geniş iç mekanıyla, ekonomik olmasıyla ve eksiksiz donanımıyla işimi gayet güzel grüyor. Diğer olumsuzluklara (depo sesi, sert süspansiyon, yol sesi ve küçük aynalar) zamanla alışıyorsunuz. Ayrıca geçen gün ilk defa tsi jettaya bindim. Ve aracımın jetta dan eksik bi araba olmadığını gördüm. jetta benzinli olmasına rağmen çok gürültülüydü , süspansiyonklar octi den daha iyi değildi ve en önemlisi dsg nin octavia da daha pürüzsüz çalıştığını farkettim.
-
Rüzgardan etkilenme konusu da biraz algısal bence. Şöyle ki ben hakikaten çok titiz bir adamim. Direksiyondaki sadece 1 mm. eğrilik için aynı gün 3 kere rot ayarı yaptırmışlığım vardır. Superb 2'de bilec2 tarafı açık bir yolda görece kuvvetli rüzgarda guderken ben de rüzgardan etkilenme hissediyorum.
-
Dedikleriniz aynen doğru. Aracın yapısal dertleri yanında kullanılan ekonomi amaçlı lastikler de sorunu artırıyor. Daha iyi yol tutan bir lastik ile sorun önemli ölçüde azalıyor.
Diğer aracımız Astra J HB. O araçtan sonra yol tutuşun canınızı sıkması normal. :)
-
Etkilenme olayını az da olsa bende yaşadım ama genelleme yapmayacağım. Aracım 55000 km de nadiren de olsa yüksek hızlara çıktım, sanki yüksek hızlarda yola daha iyi oturuyor gibi geldi :)
-
Sanki bir yerde direksiyon sertleştikçe rüzgardan etkilenme azalıyor gibi okumuştum. Aslı var mıdır bilemiyorum. VCDS le direksiyon sertliğine müdehale ediliyordu değil mi ?
-
Ben aynı sorunu lastiklerin havasını ayarlayarak çözdüğümü düşünüyorum.
31-32 yapinca 160 a kadar güveniyorum ama 160 üstü yine dediginiz gibi
bu işler hep torsiyon cubugundan
Octavia bağımsız süspansiyon olmalıydı
-
17 jant ile 180 yaptım hiç duruşunu bozmadı. benim tek sorunum sert süspansiyon o konuda da 31 ps arka 32 ps ön hava kullanıyorum biraz düzeldi gibi o çukurlara düşüş.
Ankara Kayseri arası oldukça rüzgarlıdır 40.000 km oldu hiç yan rüzgar hissetmedim.
-
Herkese selamlar,
Uzun araştırmalar sonucu aldığım 1.2 TSI DSG Octiyle epeyce yol katettim. Önceki aracım Astra j idi. Bu aracı alırken de jetta, 508 (eski kasa) ve Latitude gibi ciddi rakipleri eleyerek karar vermiştim. Aracımdan genel olarak memnun olmakla birlikte bazı konular ciddi şekilde canımı sıkıyor. Bu konular forumda yazılıp çizilen konular ama ben siz değerli arkadaşlarımın güncel yorumlarını rica ediyorum.
1) Araçta 2-3 kez otobanda 110 km üzerinde seyrederken yolda gezme durumu ile karşılaştım. Son seferde o kadar ciddi sağa sola yalpaladı ki, müziği kapatıp hız kestim şaşkınlıktan. Evet rüzgarlı bir havaydı ama bu araç ta 90 model kuş serisi bir araç değil sonuçta. ( tofaşçı arkadaşlar alınmasın teşbihte hata olmaz:)
Serviste rot balans baktılar, herşey yolunda dediler. Anlamadım.
2) Aracın arka süspansiyonları maalesef tahta gibi. Test sürüşünü kaymak yolda yapmama rağmen biraz bu durumu hissetmiş ancak zamanla alışılır diye düşünmüştüm hata mı ettim acaba? Bir kasisten geçerken arabanın titremeyen yeri kalmıyor. Bazı arkadaşların "yol tutuş için böyle yapılmış" dediklerini duyar gibiyim, ama sedan bir aile aracı daha konforlu olmalıydı diyorum, siz ne dersiniz? Lastiklerimi bugün michelin cross climate olarak değiştirdim, sert süspansiyona yüzde 40 civarında olumlu etkisi oldu. Ancak halen rahatsız. Bu konuda ne yapılabilir?
Belki de beklentim yüksek ama satarken bizim aracımız d segmenti diyorlar belki de o nedenle.
İyi akşamlar hepinize...
evet doğrudur araç özellikle yan rüzgaralardan çok etkileniyor maalesef. bende daha önce leon vardı belkide rüzgardan en az etkilenen araçlardan biri. ama işte tercih meselesi. ondada bagaj küçük ve çok yakardı. yani octaviaya göre. aynı motor ve şanzımanda şehir dışında 1 lt farkediyor. sanırım geniş yanak lastik ve boyuna göre ağırdı bide aerodinamik. bende şimdiye kadar çok rüzgarlı havalarda da kullandım. özellikle konyanın düz ovasında 140 a kadar sorun olmadı. ama 150 ve üzerinde direksiyonu daha sıkı tutmak zorunda hissettim yada biraz yavaşladım. bu sorun acaba coilover ya da arkaya spoiler ile çözülür mü bilmiyorum?? araştırmak lazım
-
Rüzgardan etkilenme konusu da biraz algısal bence. Şöyle ki ben hakikaten çok titiz bir adamim. Direksiyondaki sadece 1 mm. eğrilik için aynı gün 3 kere rot ayarı yaptırmışlığım vardır. Superb 2'de bilec2 tarafı açık bir yolda görece kuvvetli rüzgarda guderken ben de rüzgardan etkilenme hissediyorum.
1 mm az değil Ender üstat ;)
-
1 mm az değil Ender üstat ;)
Çoğu kişi fark bile etmez ya o açıdan dedim:)
-
Octavianin arkasi sertmis oyle duydum. Ona aracin orjinalini bozmadan mudahale etme sansimiz yok malesef.
Yanal ruzgar olayine gelince nasil bir firtinaya tutuldunuz ki boyle yoldan cikacak kadar savurdu aracinizi?
Tr yol sartlari malum bu yuzden araclar orjinalinden bir tik yukarida getiriliyor ulkemize. Octi de ekonomi amacli cok cok hafifletilmis bir araba.
2 secenek var ilk etapta yol tutusunuzu arttirmak icin
1) spor yay (aile araclari icin onermem tamamen dangir dungur olur hele yenge eline hayatta verilmez surter durur altini)
2) spacer. Spacer takarsaniz arac biraz daha genis basar yola. Bu da aracinizin yol tutusunu arttirip bu tip durumlarda daha az etkilenmesini saglar ;)
Kisacasi Allah tren kazasi vermesin. Cozulmeyecek sorun yoktur ;)
-
Gezme şikayetim hiç olmadı şimdiye kadar araç 31.500 kmde. Yüksek hızlarda düz yolda gayet stabil, aşırı rüzgarda sadece bir kere 120-130 ile giderken aracın direksiyonuna hakim olmak zorlaşmıştı, ama öyle bir rüzgar yoktu yani :)
Şeritten çıkmadan 140-150 ile virajlara girince arka tarafın kayma eğiliminde olduğunu hissediyorum, Opel Astra K ve Mercedes A200 bu konuda çok daha iyiler. Aynı hızlarda o araçlarda herhangi bir kayma kopma eğilimi yok.
Arka süspansiyonlar maalesef dediğiniz gibi kütük ama sonradan biraz yumuşadı gibi geldi bana. Bir hayli sert, ama c segmenti birçok araçta benzer sertlikte, araç yeniyken süspansiyonlardan çok şikayetçiydim, fakat 20.000 kmden sonra ben bir tık yumuşadığını gözlemledim. Fakat bozuk zeminlerde süspansiyonların darbe emişi konusunda octavia cidden sınıfta kalıyor, sınıfında çok daha iyi olan birçok araç mevcut. Yolda ne kadar bozukluk varsa herşey içeride hissediliyor maalesef. Bu konuda yeni Peugeot 308 ve VW Golf örnek teşkil ediyor. Astra J'nin de süspansiyon konforu benzer, onun da darbe emişi çok başarılı değil bence. Yol tutuşu çok iyi olsa tamam diyecem ama o da çok iyi değil, ama limitleri bildiğiniz sürece hiçbir sıkıntı yok. Torsiyondan kaynaklanıyor desem, o da değil, Golf ve 308'de de torsiyon var ama o araçlar bu konuda çok daha iyi, octaviada maliyeti düşürüp çok daha ucuz arka aks kullanmış olmaları muhtemel.
Bence aracınızdan soğumayın. Her aracın eksisi olur. İç hacmi ve bagajı sınıfının en iyisi, fiyatına göre sunduğu birçok şey var, multimedya sistemi, özellikle dokunmatik ekranın kalitesi çok çok iyi, Porsche'deki ekran'dan bile daha tepkili bir ekran var. 1.2 TSI türünün en az yakan örneklerinden, araç hafif iyi kaçıyor, tasarımı güzel.
-
Çok hız yapmadığım için yolda gezinme yola tutunma gibi sorunlarım yok fakat bu sert süspansiyon canımı sıkıyor, yoldaki bütün çukurlar olduğu gibi içeride. Önceki aracım avensis'di, bu konuda çok iyiydi.
-
Arkadaşlar bir önceki araba toyota avensis 2007 modeldi.Tek çok yaktığından memnun değildim onun dışında memnundu. Octavia'ya geçtim 15 ay önce iç hacim ve bagaj olarak çok çok memnunum yakıtı çok güzel ama eşimin dediği araç sanki arka tarafta sürekli sağa sola oynuyor gibi. Ama belli bir süre geçtikten sonra siz araca araç size alışıyor ve bu durum ortadan kalkıyor. çok hızlı kullanan biri değilim ama arada yüksek hızlara çıktığım oluyor ki o zaman araç daha çok güven veriyor bana sanki yere yapışıyormuş gibi geliyor. Rüzgar sesi içinse eski arabamdan daha sessiz ve daha az rüzgar sesi var ki rüzgarlı bir ilçede oturuyorum hergün 100 km yol yapıyorum. Araçta tek sevmediğim nokta soğuktaki trim sesleri ki o da her araçta olabilecek şeyler diye düşünüyorum.
-
Burada bahsedilen araçlar ile bizim araçlar farklı sanırım, avensis dediğiniz araç d sınıfı araçtır tabiki süspansiyon farkı olacak, ama yok rüzgar attı arabayı yok arka geziyo gibi söylemeleri ciddi bulmuyorum zira kendi arabama 200 bile bastığımda tek elle sürüyorum bence gittiğiniz yol şartlarını dikkate alın,sert süspansiyon için orijinal lastikleri değiştirin ve daha kaliteli yumuşak lastik takın rahat edersiniz