škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: peugeot206wrc - 20 Ocak 2016, 17:12:14

Başlık: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: peugeot206wrc - 20 Ocak 2016, 17:12:14
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Style donanım 1.6 TDI aracım var. Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Daha önce Toyota Auris'im vardı ve dizele geçemem gerektiği için bu aracı seçtim. Araçla ilgili incelemelerde - özellikle otopark sitesinin incelemesinde - yalıtım ve yol tutuşu ile ilgili ciddi problemler olduğu söylenmişti fakat ben bu 1 aylık Ataşehir - Tuzla kullanımımda bu tip sorunlarla hiç karşılaşmadım. Hatta daha önceki aracım benzinli olmasına rağmen gürültü olarak aynı yapıdaydı, yol tutuşu olarak da bir iki kere ani hareket yapmam gerekti ancak ESP vs. herhangi bir şekilde çalışmadı. Gerçi bugüne kadar kullandığım hiçbir arabada çok şükür ESP'yi devreye sokacak bir hareket yapmak zorunda kalmadım. Sakin sürmeyi seven biriyim.
Gelelim soruma, bazı yerlerde euro 6 motorlarla beraber aracın izolasyon ve yol tutuşunda iyileştirmeler yapıldı deniyor. Acaba aracın her iki versiyonunu da deneyip bu konuda gerçekten deneyim sahibi biri var mı aramızda?
Açıkçası yalıtım bir yere kadar önemli fakat yarın bir gün hızlı seyrederken önüme fırlayacak bir engelle uğraşırken yol tutuşundan dolayı kötü bir durumda kalmak istemem doğrusu.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: Can - 20 Ocak 2016, 18:38:41
Euro 6 motorlar EURO 5 lere oranla biraz daha sessiz,onun etkisi var. Ayrıca  Toyota ve Hondalar yol sesi alır,özellikle Aurisin yalıtımı çok başarısızdı kullandığımda. Ondan inip buna binince tuhaf gelmemiştir yani..

Yol tutuş konusuna gelince öyle tedirgin olacak bir durum yok,sınıf standartlarında yol tutar aracınız zaten içiniz rahat olsun. Onlar genelde özellikle virajlara sert daldıkları için arkadan bırakma eğilimi hissetmişler,o eğilim çoğu C sınıfı sedanda var zaten..
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: macrostr - 20 Ocak 2016, 18:47:49
otoparka güvenirim, samimi ve tarafsız buluyorum. Oradaki elemanın eski arabası A5 diye biliyorum, belki onunla kıyaslayarak, beklentiler yüksek olmuştur. Ama bahsedilen yol tutuşu problemi lastikler ve yol durumu ile çok alakalı.

2-3 defa yüksek hızlardayken çok acil fren yapmak durumunda kaldım, sadece deneme yapmak için viraja 110-120 km ile girdim, geçen hafta 130la giderken hiç beklemediğim bir su birikintisine sağ lastikleri soktum. Araç çizgisini hiç bozmuyor, elektronik sistemler yerinde ve doğru çalışıyor. Özellikle su birikintisine girdiğimde aracın yüzdüğünü hissettim anda donk diye bir ses geldi ve araç yola oturdu, milim çizgiden sapmadı. Eski araçlarımdan biri olsa ne olurdu kestiremiyorum. Güvenle kullanabileceğiniz bir araç. Yol sesi olduğunu düşünmüyorum. Rüzgar sesi ise bir gerçek.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: pc001 - 20 Ocak 2016, 18:58:27
Bende de 2015 ancak 105 beygirlik modeli var daha öncede honda cıvıc son  kasa aracım vardı, aracın yalıtımı gayet iyi hele hondadan on kat iyi, yol tutuşuda iyidir ancak çok yüksek hızlarda 170-180-190 gibi biraz uzunluğundan ve yerden yüksekliğinden dolayı gövde salınımı var bu konuyu burda tartıştık bakabilirsin. Onun dışında tamamen tafafsız şekilde hondadan daha geniş daha konforlu daha az yakıyor ve daha çok gidiyor kesinlikle.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32959
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: Levcho - 20 Ocak 2016, 20:17:47
otopark'taki o iki "çoluk çocuğun" laubali yorumlarına hiç güvenmem.
Octavia'nın yol tutuşu ile alakalı sorunu yok. Yalıtım konusunda ufak olumsuzluk olabilir, ancak sınıfındaki diğer araçlar ile kıyaslarsak, büyütelecek bir olay değil.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: rocky62 - 20 Ocak 2016, 20:23:43
6 yıl biri E12 hatchback Corolla ve E15 Sedan Corolla kullanmış biri olarak şu an kullanmış olduğum Yetinin yol tutuşu yerden yüksekliği ve kasa yüksekliğine rağmen hem E12 hemde E15 Corollalardan çok daha iyi bir yol tutuşuna sahip Yeti bu konuda gerçekten müthiş güven veriyor. Japon araçlarının ses yalıtımı çok iyi değil ama sorunsuz araçlardır.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: Levcho - 20 Ocak 2016, 21:15:13
Alıntı yapılan: rocky62;555104
6 yıl biri E12 hatchback Corolla ve E15 Sedan Corolla kullanmış biri olarak şu an kullanmış olduğum Yetinin yol tutuşu yerden yüksekliği ve kasa yüksekliğine rağmen hem E12 hemde E15 Corollalardan çok daha iyi bir yol tutuşuna sahip Yeti bu konuda gerçekten müthiş güven veriyor. Japon araçlarının ses yalıtımı çok iyi değil ama sorunsuz araçlardır.
Tartışma yaratmak istemem, ama özellikle toyota'ya sorunsuz diyemem.
Toyota'nın sorunuzluğu, 2006 yılından sonra bitti. 2008 yılı ve sonrası dizel motorlarda ciddi sorunlar çıktı. Toyota araçları, hiç bir inovasyon ve geliştirmeye tabii olmadığı için, ciddi bir şekilde satış kaybına uğradı.
Şu anda satılan güncel kasa 1.4 dizel toyotalarda hala hız sabitleyici yok. Yarı otomatikleri tek kavramalı ve konforsuz.
(4 yıl toyota corolla dizel m/m kullandıktan sonra bu kanî'ya vardım)
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: ceycey34 - 20 Ocak 2016, 21:52:46
Alıntı yapılan: peugeot206wrc;555052
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Style donanım 1.6 TDI aracım var. Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Daha önce Toyota Auris'im vardı ve dizele geçemem gerektiği için bu aracı seçtim. Araçla ilgili incelemelerde - özellikle otopark sitesinin incelemesinde - yalıtım ve yol tutuşu ile ilgili ciddi problemler olduğu söylenmişti fakat ben bu 1 aylık Ataşehir - Tuzla kullanımımda bu tip sorunlarla hiç karşılaşmadım. Hatta daha önceki aracım benzinli olmasına rağmen gürültü olarak aynı yapıdaydı, yol tutuşu olarak da bir iki kere ani hareket yapmam gerekti ancak ESP vs. herhangi bir şekilde çalışmadı. Gerçi bugüne kadar kullandığım hiçbir arabada çok şükür ESP'yi devreye sokacak bir hareket yapmak zorunda kalmadım. Sakin sürmeyi seven biriyim.
Gelelim soruma, bazı yerlerde euro 6 motorlarla beraber aracın izolasyon ve yol tutuşunda iyileştirmeler yapıldı deniyor. Acaba aracın her iki versiyonunu da deneyip bu konuda gerçekten deneyim sahibi biri var mı aramızda?
Açıkçası yalıtım bir yere kadar önemli fakat yarın bir gün hızlı seyrederken önüme fırlayacak bir engelle uğraşırken yol tutuşundan dolayı kötü bir durumda kalmak istemem doğrusu.


bencede aracın yol sesi ve yl tutuşu ile ilgili ciddi sıkıntı yok. tek sorunu bence 130 üzeri rahatsızlık veren rüzgar sesi ve daha fazla hızlarda rüzgardan dalgalanma .
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: rocky62 - 20 Ocak 2016, 22:00:48
Alıntı yapılan: Levcho;555120
Tartışma yaratmak istemem, ama özellikle toyota'ya sorunsuz diyemem.
Toyota'nın sorunuzluğu, 2006 yılından sonra bitti. 2008 yılı ve sonrası dizel motorlarda ciddi sorunlar çıktı. Toyota araçları, hiç bir inovasyon ve geliştirmeye tabii olmadığı için, ciddi bir şekilde satış kaybına uğradı.
Şu anda satılan güncel kasa 1.4 dizel toyotalarda hala hız sabitleyici yok. Yarı otomatikleri tek kavramalı ve konforsuz.
(4 yıl toyota corolla dizel m/m kullandıktan sonra bu kanî'ya vardım)



Bu konuda ki düşüncelerinize aynen katılıyorum. Sahip olduğum Corolla 2006 1.6 Hatcback Corolla (E12) ve sıfır olarak aldığım 2011 Orijinal Japon montajı makyajlı 1.6 E15 Sedan araçlardı her ikisinde de hiç bir sorun yaşamadım. Fakat dediğiniz gibi Eski Corollalar her açıdan ne yazık ki şu an ki güncel kasalardan kesinlikle sorunsuz ve daha kaliteliydi zaten efsane kasa ve E12 kasa dışında o kalite ve sorunsuzluğu kaybettiler. Mesela basit bir örnek 2014 Corolla'da çamurluklarda davlumbaz yok ön göğüste yolcu airbag olan yerde çok çirkin bir potluk var plastik malzeme kalitesi düştü 1.4 dizel yağ yakma sorunları MMT sorunları vs vs  yıllardır Toyotaclup forum üyesiyim hangi sorununu yazayım ki mesela ben neden yeni kasa bir Corolla ile devam etmedim çünkü araç değiştirmek istediğimde bu eksikleri ve sorunları gördüm ve yeni kasanın dizaynı hoşuma gitmedi Yeti'de karar kıldım konu yol tutuş ve Auris ile Octavia kıyaslandığı için belki alakasız ama bende Corolla ile Yeti'yi kıyaslayıp Yeti'nin yol tutuş becerisinden bahsettim. Corolla belki de sınıfında en kötü yol tutuşuna sahip bir araç olabilir yol tutuşu gerçekten güven vermiyor. Octavia'yı bilemiyorum ama kesinlikle Corolla'dan daha iyi bir yol tutuşuna sahip ve güven verdiğine eminim. Zaten Yeti'ye karar vermeseydim alacağım araç kesinlikle bir Octavia olacaktı hatta ben aracımı alırken Octavia daha ucuzdu ama şimdi benim aracımdan daha pahalı oldu bu da ikinci elde tutulduğunun bir kanıtıdır. Toyota ve özellikle Corolla'nın tek avantajı ikinci el satış hızı ve tercih sebebi olmasıdır.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: Mr.Mister - 20 Ocak 2016, 22:48:22
Alıntı
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Style donanım 1.6 TDI aracım var. Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Daha önce Toyota Auris'im vardı ve dizele geçemem gerektiği için bu aracı seçtim. Araçla ilgili incelemelerde - özellikle otopark sitesinin incelemesinde - yalıtım ve yol tutuşu ile ilgili ciddi problemler olduğu söylenmişti fakat ben bu 1 aylık Ataşehir - Tuzla kullanımımda bu tip sorunlarla hiç karşılaşmadım.


Otopark'ta yayınlanan testteki araç 2013 model diye biliyorum.Bu kasanın ilk gelen serilerinde bahsettiğiniz problemleri yaşayan insanlar oldu. Daha sonra yapılan iyileştirmelerle bu sorunlar baya azaltıldı.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: peugeot206wrc - 21 Ocak 2016, 00:07:00
Auris'i 3 yıldır kullanıyordum. Yakıt dışında beni hiç üzmedi. İlk arabam olan Fiesta'dan sonra- ki bende yeri ayrıdır- beni en memnun eden aracım oldu fakat doğrusu konfor ve pratiklik konusunda kesinlikle  Octavia kadar ince düşünülmüş bir araç değildi. Octavia'da her gün yeni bir şeyler keşfediyorum ve bu beni mutlu ediyor. Bir de kerdeşlerim arasında tek Skoda kullanmayan bendim şimdi 3'lüyü tamamladık (citigo, Superb, Octavia)
Yine de biraz duygusal (kızım bu arabaya doğdu) biraz da motor şanzıman sorunsuzluğuna güven (1.6 atmosferik 132 BG motor ve tamamen konfor odaklı CVT) Auris'in yeri bende hep ayrı olacak. Yakıt dışında severek kullandığımbir araçtı.
Octi ile de 23 günü ve 1300 km'yi  devirdik. Şimdilik mutlu mesut ve az yakarak (Auris 10lt /100km Octi 6lt/100km) devam ediyoruz. Her gün aracın yeni bir özelliğini ya da ince düşünülmüş bir  ayrıntısını keşfediyorum. Bu sürprizleri özellikle abimin superb'inden biliyordum ve Octide de küçük ama güzel şeylerle karşılaşmak beni mutlu etti. (yan aynaların otomatik kararması, vites bölgesi ambians aydınlatması, vs..)

Sorun yok mu?  Maalesef var aracın bolero multimedyası maalesef mp3 çalarken belirsiz zamanlarda kendini resetliyor. Bunu da  videoya çekip sistemin değişimi için servise bırakacağım. Başka bir çözümü var mı bilmiyorum.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: viperking - 21 Ocak 2016, 13:28:26
Octavia bana göre tam bir F/P aracı ve tıpkı her araç gibi bazı eksik yönleri de yok değil. Kişilerin önceden kullandıkları araca göre bunlar ya ön plana çıkıyor ya da hiç görünmüyor.

Benim en şikayet ettiğim konu yalıtım ve yol tutuş. Öyle çok rahatsız edici bir durum yok. ama tabii ki biraz daha iyi olabilirdi.

Genelde sakin kullanıcıyımdır, aracı sert kullanmam, çok sıkıştırmam, yüksek sürat meraklısı değilimdir. Yine de ayda yılda 1-2 kez çoğu da gereklilikten dolayı sert ve spor kullanmak gerekiyor. İşte bu anlarda maalesef !7 bana yol tutuş konusunda hiç mi hiç güven vermiyor.

Sağolsun daha hiç buna bağlı bir tehlike yaşatmadı ancak hem yüksek hızda hem de bazı durumlarda hep tedirgin olmama neden oluyor.

Bundan önceki araçlarımda aracın limitinin benim yeteneklerimin üstünde olduğunu hissederdim. Ancak A7 de yol tutuş konusunda aracın limitleri benim yetenek ve limitlerimin gersnide kalıyor. Üstelik 17'' jant-latsik ve 3.5 Eibach prokit yaylara rağmen.

Haa bunun dışında sakin şehir kullanımında ve 120km ye kadar olan hızlarda bir sorun yok ki zaten olmaması da gerekiyor.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: rocky62 - 21 Ocak 2016, 13:56:21
Octavia 120 ve sonrası hızlarda eğer güven vermiyorsa geçekten yol tutuş sıkıntıları vardır üstteki mesajlarımda da belirttiğim gibi bu konuda Corolla da aynıydı hatta daha beterdi diyebilirim. Sedan araçlar genel olarak Hatchback araçların yol tutunma becerisini zaten sergileyemez buna kasa yapıları müsade etmez. Ben bu konuda Yeti'ye hayran kaldım diyebilirim yüksek yapısına rağmen müthiş bir yol tutuşa sahip ve gerçekten güven veriyor. Aydın İzmir otobanın da 180 ve üst hızlarda dahi oldukça stabil ve güven verici bir durum sergiledi bunda belki 1445 kg boş ağırlığının olması da avantaj sağlayabilir.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: peugeot206wrc - 21 Ocak 2016, 15:10:44
Alıntı yapılan: viperking;555234
Octavia bana göre tam bir F/P aracı ve tıpkı her araç gibi bazı eksik yönleri de yok değil. Kişilerin önceden kullandıkları araca göre bunlar ya ön plana çıkıyor ya da hiç görünmüyor.

Benim en şikayet ettiğim konu yalıtım ve yol tutuş. Öyle çok rahatsız edici bir durum yok. ama tabii ki biraz daha iyi olabilirdi.

Genelde sakin kullanıcıyımdır, aracı sert kullanmam, çok sıkıştırmam, yüksek sürat meraklısı değilimdir. Yine de ayda yılda 1-2 kez çoğu da gereklilikten dolayı sert ve spor kullanmak gerekiyor. İşte bu anlarda maalesef !7 bana yol tutuş konusunda hiç mi hiç güven vermiyor.

Sağolsun daha hiç buna bağlı bir tehlike yaşatmadı ancak hem yüksek hızda hem de bazı durumlarda hep tedirgin olmama neden oluyor.

Bundan önceki araçlarımda aracın limitinin benim yeteneklerimin üstünde olduğunu hissederdim. Ancak A7 de yol tutuş konusunda aracın limitleri benim yetenek ve limitlerimin gersnide kalıyor. Üstelik 17'' jant-latsik ve 3.5 Eibach prokit yaylara rağmen.

Haa bunun dışında sakin şehir kullanımında ve 120km ye kadar olan hızlarda bir sorun yok ki zaten olmaması da gerekiyor.



Ben Kurtköy Tuzla bağlantısında 140-150 geniş virajlara girdim ama herhangi bir tedirginlik hissettirmedi araç. Sizin aracınız hangi model acaba? Euro 6 mı? Asıl merak ettiğim gerçekten 2013de bu araç ilk çıktıktan sonra bu konularda iyileşme var mı yok mu? Çünkü ben şimdiye kadar eleştirildiği ölçüde bir ses/kasislerde zıplama yol tutuşta kendini bırakma hissetmedim.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: viperking - 21 Ocak 2016, 21:25:05
2013 Elegance TDI Manuel.

Bu bahsettiğim tedirgnlik sürekli olmuyor zaten ama arada sırada da olsa tedirginlik vermesi benim açımdan üzücü.

Mesela geçen hafta 180 km civarına çıkıp bir süre o hızda gitmem gerekti ama araç resmen yolda gezinme yaptı. Tabbi bunda belki biraz da kışlık lastiklerin de etkisi vardır ama önceki araçlarımda da kışlık lastiklerle benzer süratlere çıktığımda bu tür tedirgnlikler yaşamamıştım.

Bu sınıfta S60 - Insignia-Passat çok daha oturaklı bir yol tutuşa sahip
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: enoktakenokta - 21 Ocak 2016, 21:38:03
Ses yalıtımı ve yol tutuş göreceli kavramlar. Daha önceki tecrübelrinizle alakalı. Mesela benim Superb ortalama bir yol tutuşuna sahip, ama flexiride şasili Insignia ile 400 küsür kilometre tapagaz gidip hiç tedirgenlik yaşamayınca arabamdan soğumuştum. Aynı şekilde aracımın yalıtımı da zayıf, yeni jasada iyileştirilmiş bu konu.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: FiLoLoG - 21 Ocak 2016, 21:46:45
Alıntı yapılan: viperking;555332
2013 Elegance TDI Manuel.

Bu bahsettiğim tedirgnlik sürekli olmuyor zaten ama arada sırada da olsa tedirginlik vermesi benim açımdan üzücü.

Mesela geçen hafta 180 km civarına çıkıp bir süre o hızda gitmem gerekti ama araç resmen yolda gezinme yaptı. Tabbi bunda belki biraz da kışlık lastiklerin de etkisi vardır ama önceki araçlarımda da kışlık lastiklerle benzer süratlere çıktığımda bu tür tedirgnlikler yaşamamıştım.

Bu sınıfta S60 - Insignia-Passat çok daha oturaklı bir yol tutuşa sahip


180 km hızda ve ayağında kışlık lastiklerle gezinme yapmayan araç var mıdır sizce? Kışlık lastiklerdeki hız sınırlarına bir bakın isterseniz. Bence 180 le dedikleriniz gayet normal. Ayrıca bindiğmiz araç mercedes değil bazı yorumları ve eleştirileri abartılı buluyorum.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: rocky62 - 21 Ocak 2016, 22:47:13
Alıntı yapılan: enoktakenokta;555334
Ses yalıtımı ve yol tutuş göreceli kavramlar. Daha önceki tecrübelrinizle alakalı.


Aynen katılıyorum.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: peugeot206wrc - 21 Ocak 2016, 22:51:00
Bu arada Octavia'nın Fiyat Performans aracı olduğuna kesinlikle katılmıyorum. Bu sınıftaki sedanların fiyatları genellikle aynı zaten sadece VW araçlar bir tık yukarıda. Rakiplerine göre donanım fiyat açısından küçük bir artısı var ancak kesinlikle piyasaya göre ucuzbir araç değil Octavia.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: rocky62 - 21 Ocak 2016, 22:52:26
Alıntı yapılan: viperking;555332
2013 Elegance TDI Manuel.

Bu sınıfta S60 - Insignia-Passat çok daha oturaklı bir yol tutuşa sahip


Octavia bu araçların sınıfında değil bu modeller ile SüperB kıyaslaması yapabiliriz fakat Octavia yol tutuşu konfor vs vs sınıfındaki rakiplerinden sanırım fazlası vardır eksiği yoktur.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: rocky62 - 21 Ocak 2016, 22:57:45
Sıfır araç fiyatları son yıllarda gerçekten çok arttı 1.4 dizel full bir Corolla 100 binlere yaklaştı Octavia yine de bir çok rakibine göre fiyat olarak yakın gibi gözükse de yine de sunduğu motor şanzuman ve donanım seçenekleri ile piyasada mantıklı bir seçenek olarak öne çıkıyor.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: peugeot206wrc - 22 Ocak 2016, 09:21:18
Alıntı yapılan: rocky62;555360
Sıfır araç fiyatları son yıllarda gerçekten çok arttı 1.4 dizel full bir Corolla 100 binlere yaklaştı Octavia yine de bir çok rakibine göre fiyat olarak yakın gibi gözükse de yine de sunduğu motor şanzuman ve donanım seçenekleri ile piyasada mantıklı bir seçenek olarak öne çıkıyor.


Mantıklı evet zaten o yüzden seçtim ancak fiyat performans aracı için 10 bin lira pahalı. Dizel jetta piyasadan çekildiği an yükseltmeye başladılar fiyatı.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: viperking - 22 Ocak 2016, 09:25:06
Arkadaslar

Eger onceki konulara bakarsaniz A7 yi cogu araca gore en cok savunan kisilerden biri oldugumu gorursunuz. Ama bazi gercekleri de gormezden gelemeyiz.

F/P isi bence hala gecerli. Tum araclarin fiyatlari artti. HB araclar bile orta donanimda 3 haneli rakamlara satiliyorken A7 nin fiyatina gore sundugu ozellikler cok cok iyi.

Yol tutusa gelirsek. Yazimda da belirtmistim. Ayni hizlarda ve kislik lastik ile  dier araclarimi da kullandim ama hicbiri A7 kadar tedirgin etmedi beni. Kaldi ki bu durum yaz kosullarinda da gecerli.

Sinif konusuna gelirsek A7 su dugu hacim ve ozellikler itibari ile Jetta ile Passat arasinda bir sinifta. Hal boyle olunca direkt olarak sinif karsilastirmasi yapmak cok zor oluyor. Ben sadece kullanip bildigim araclarla kiyasladim. Ki bunlar arasinda sinif olarak daha dusuk Astra da var Hyundai coupe de var.

Kisaca hem benim hem de Ender in vurguladigi gibi atactaki hissiyat olayi onceden sahip olunan araclara gore goreceli olarak cok degisiyor. Onceden sadece kus serisi kullanan birine A7 mercedes ayarinda gelirken onceden prem marka kullanmis olanlara kotu gelebilir.

Tekrarliyorum, A7 tam bir F/P araci. Bugun olsa yine butcem dahilinde en mantikli secenek A7 olurdu. Ama bu durum aracin olumsuz yonlerini gormeme de engel degil
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: dgn - 22 Ocak 2016, 11:36:34
Dün karda benim mk7 golf ile adminimiz eminin octaviasini denedik epeyi. Octavianin arkasi kesinlikle cok cabuk kayiyor. Kopma cok fazla. Otoparkinda bahsettigi bu. Octavia maalesef arkasini cabuk birakiyor. Buda kopma seklinde oldugu icin tedirginlik yaratiyor. Ama normal standart bir kullanici icin kesinlikle bir sorun degil. Esp isini gayet guzel yapiyor.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: maymetmgs - 22 Ocak 2016, 14:09:46
Bu A5 kasaları için yalıtım ve ses konusunda çok şikayet var ama ne ilginçtir ki ben aldığım günden beri ne yol tutusunda nede motor sesi olarak hiç şikayetim yok 1.9 TDİ olmasına rağmen beni rahatsız etmiyor hatta bundan önceki araçlarım benzinli idi bunun öncesinde jetta vardı rahatlık ve konfor konusunda bir adım önde yol tutuşu olarak ise şunu söyleyeyim ben agresif kullanırım hızlı değil agresif 120 ile girdiğim her virajda alnının akıyla çıktı A5 ben gayet memnunum
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: enoktakenokta - 22 Ocak 2016, 14:46:37
Alıntı yapılan: maymetmgs;555466
Bu A5 kasaları için yalıtım ve ses konusunda çok şikayet var ama ne ilginçtir ki ben aldığım günden beri ne yol tutusunda nede motor sesi olarak hiç şikayetim yok 1.9 TDİ olmasına rağmen beni rahatsız etmiyor hatta bundan önceki araçlarım benzinli idi bunun öncesinde jetta vardı rahatlık ve konfor konusunda bir adım önde yol tutuşu olarak ise şunu söyleyeyim ben agresif kullanırım hızlı değil agresif 120 ile girdiğim her virajda alnının akıyla çıktı A5 ben gayet memnunum

A5 kasada aslen şikayet edilen yol sesi yalıtımıdır.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: maymetmgs - 22 Ocak 2016, 14:49:57
Aslında oda çok abartılı değil ama tabi tartışılır bir konu ☺
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: YolGeZeR - 23 Ocak 2016, 14:31:41
Selamlar,
bildiğim kadarı ile 2014 yılında 5. ayında süspansiyonlar konusunda bir iyileştiem yapıldı, ve servisler de eski araçların (başvuruya bağlı olarak) süspansiyonlarını değiştirdi.

Kendi aracımda yol sesi ve rüzgar sesi sıkıntılarım az da olsa var, iki hafta önce 4 lastiği Pirelli p7 eco dan Michellin Pilot Sport 4' e geçiş yaptım yol sesinde azalma oldu.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: MuratKarakaya - 24 Ocak 2016, 12:05:34
Valla yol sesinden bende muzdaribim lastikleri değiştireceğim Goodyear efficientgrip alacağım. Bir de ziebartta ses yalıtımı yaptırmayı düşünüyorum. Başka önerisi olan varsa ona da açığım. Özellikle bozuk yollar beni bitiriyor.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: ceycey34 - 26 Ocak 2016, 18:21:28
Alıntı yapılan: YolGeZeR;555640
Selamlar,
bildiğim kadarı ile 2014 yılında 5. ayında süspansiyonlar konusunda bir iyileştiem yapıldı, ve servisler de eski araçların (başvuruya bağlı olarak) süspansiyonlarını değiştirdi.

Kendi aracımda yol sesi ve rüzgar sesi sıkıntılarım az da olsa var, iki hafta önce 4 lastiği Pirelli p7 eco dan Michellin Pilot Sport 4' e geçiş yaptım yol sesinde azalma oldu.


ne dememiz lazım bu konuda servise. giden herkesi süspansiyonunu değişmiyorardır sanırım.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: viperking - 27 Ocak 2016, 12:53:04
Benim tespitim:

aracın özellikle yan panelleri çok düz ve çok büyük, bu nedenle yan rüzgarlardan ve yan rüzgar direncinden çok fazla etkileniyor. Buna liftback yapı ve torsiyon çubuğu da eklersek olumsuzlukların kaynaklarını bulmuş oluruz.

Yalnız ilginç olarak be bu gezinme şikayetlerini genellikle TDI larda duyuyorum. Aynı yıl üretimi olmasına rağmen TSI lar sanki bu konuda daha stabil gibi. Ama nedeni nedir bir türlü çözemedim ?
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: peugeot206wrc - 27 Ocak 2016, 13:53:46
Alıntı yapılan: viperking;556363
Benim tespitim:

aracın özellikle yan panelleri çok düz ve çok büyük, bu nedenle yan rüzgarlardan ve yan rüzgar direncinden çok fazla etkileniyor. Buna liftback yapı ve torsiyon çubuğu da eklersek olumsuzlukların kaynaklarını bulmuş oluruz.

Yalnız ilginç olarak be bu gezinme şikayetlerini genellikle TDI larda duyuyorum. Aynı yıl üretimi olmasına rağmen TSI lar sanki bu konuda daha stabil gibi. Ama nedeni nedir bir türlü çözemedim ?



Bu çok mantılı değil çünkü TDI araçlar TSI'dan daha ağır daha iyi yol tutuyor olmalı. Belki yakıt korkusundan TSI'cı arkadaşlar fazla gaza basmıyordur :D:gaz:
Şaka tabii.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: mcb951 - 27 Ocak 2016, 14:14:19
Alıntı yapılan: viperking;556363
Benim tespitim:

aracın özellikle yan panelleri çok düz ve çok büyük, bu nedenle yan rüzgarlardan ve yan rüzgar direncinden çok fazla etkileniyor. Buna liftback yapı ve torsiyon çubuğu da eklersek olumsuzlukların kaynaklarını bulmuş oluruz.

Yalnız ilginç olarak be bu gezinme şikayetlerini genellikle TDI larda duyuyorum. Aynı yıl üretimi olmasına rağmen TSI lar sanki bu konuda daha stabil gibi. Ama nedeni nedir bir türlü çözemedim ?


Bende böyle bir yorum duymadım açıkçası. A7 kasa dediğiniz gibi rüzgara çok tabi, bariz hissediyorum bende arabanın etkilendiğini ama otobanda 140-150 kmlerde rüzgarda kullandım, o şekilde bi gezinme yaşamadım.
Alıntı yapılan: peugeot206wrc;556380
Bu çok mantılı değil çünkü TDI araçlar TSI'dan daha ağır daha iyi yol tutuyor olmalı. Belki yakıt korkusundan TSI'cı arkadaşlar fazla gaza basmıyordur :D:gaz:
Şaka tabii.


Gazlıyoruz hocam sıkıntı yok 190'ı gördük sonrasında zorlamadım. Tabi yakıt ekranını kapattık o sırada gerçeklerle yüzyüze kalmamak için :) Yakan octaviam olsun bidahamı gelcez dünyaya :))
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: viperking - 27 Ocak 2016, 15:02:09
Tdi saha agir ama agirligin cogu one basiyor. Bu nedenle zaten hafif ve dengesiz olan arka kisim daha da etkileniyor.

Belki tsi da on ve arka agirlik dagilimi daha iyi olduundan tutus bir miktar daha iyi olabilir
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: peugeot206wrc - 27 Ocak 2016, 15:27:00
Alıntı yapılan: viperking;556395
Tdi saha agir ama agirligin cogu one basiyor. Bu nedenle zaten hafif ve dengesiz olan arka kisim daha da etkileniyor.

Belki tsi da on ve arka agirlik dagilimi daha iyi olduundan tutus bir miktar daha iyi olabilir


Mantıklı
Başlık: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: hakan_by - 01 Aralık 2016, 15:18:10
2014  1.6 tdi kullanıyorum. Uzun zaman gözüme çarpan eksiklik özellikle rüzgar sesiydi ama bence şu da bir gerçek ki araç özellikle virajlarda yol tutuşu anlamında güven vermiyor. Daha önceki tecrubeler anlamında bir örnek vereyim. Belki biraz abartılı gelecek ama önceki aracın 94 model toyota corollaydı. Onda bile virajlara daha korkusuzca girebiliyordum.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: ali729 - 01 Aralık 2016, 16:00:31
Alıntı yapılan: hakan_by;599290
2014  1.6 tdi kullanıyorum. Uzun zaman gözüme çarpan eksiklik özellikle yol sesiydi ama bence şu da bir gerçek ki araç özellikle virajlarda yol tutuşu anlamında güven vermiyor. Daha önceki tecrubeler anlamında bir örnek vereyim. Belki biraz abartılı gelecek ama önceki aracın 94 model toyota corollaydı. Onda bile virajlara daha korkusuzca girebiliyordum.


94 corolladan kötüse yakın o arabayı
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: viperking - 01 Aralık 2016, 16:43:50
94 corolla diyip gecmeyin, obtarihlerde belki esp vb yardimci sistemler yoktu ama araclarin dengesi ve yuksekligi daha iyiydi.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: hakan_by - 01 Aralık 2016, 17:03:56
örnek vereyim mesela diyarbakır elazığ arası maden ilçesi civarını bilen bilir bayağı virajlıdır. Orada toyota corolla yüksek hızlarda çok daha güven veriyordu. O zamanlar oralarda deli gibi giderdim ve araba beni tedirgin etmezdi. Octavia ile o güveni bulamıyorum. Viraja hızlı girersem dengesini yitirecek gibi bir his veriyor. Hızımı azaltıp öyle girme gereksinimi duyuyorum. Bu his iki araç arasında benim için çok netdir. Corollayı kullanırken özellikle virajlı yollarda çok daha kontrol altında hissediyordum. Direksiyona verilen manevrayı araç dengeli bir şekilde yola aktarıyor.
Başlık: Cevap: yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması
Gönderen: elliyedi - 01 Aralık 2016, 17:29:59
ben daha önce jetta ve volvoya bindim. ikisi de yola iyi tutunurdu, octavia'ya alışmak zaman aldı. yol tutuşu diğerlerine göre zayıf. özellikle 17"jant aldım ki taban genişliği ile yola iyi tutunsun diye ama bir jetta seviyesine gelmiyor.
benim düşüncem octavia'nın üretildiği platform golf,jetta ve a3 için optimize edilmiş ancak octivia bunlardan daha uzun dolayısıyla ağırlık merkezi, dingil aralığı gibi teknik detaylar yüzünden yol tutuş ve yandan rüzgar aldığında stabilitenin düşük olduğunu çok kolay hissediyorsunuz. tahminimce aynı durum superb'de de vardır.
gençlik olsaydı çoktan satıp jettaya dönmüştüm, ama şu an araca alıştım nerde ne tepki vereceğini biliyorum. büyük boyut benim için dezavantaj değil tam aksi. aşırı memnunum. iki nedeni var biri ferahlık-bagaj, diğeri düşük yakıt tüketimi.
tam bir fiyat performans aracı, donanım üst düzey, fiyat düşük.