škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: Gonzales - 16 Ocak 2016, 09:58:52
-
Arkadaşlar merhaba direkt enjensiyonlu araçlara tamamen likit lpg sistemi hakkında tecrübelerimi paylaşacağım. Vialle prins ve brc markalarının satıcıları ile herhangi bir ticari bağlantım yoktur.
Öncelikle belirtmek isterimki mk2 leon fr 1.4 tsi aracımda vialle lpdi sistemi 27 bin kmdir kullanıyorum.
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/d031e4760d956f60dc6143fd317a37bd.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/ab3e87e7303976631bf05eb712c673c5.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/3ce1adeab421242370a1e16afe94c0b6.jpg)
Sistem çalışma şekli; Stepne yerine takılan 40 lık diye tabir edilen güvenlik açısından max.36 lt yakıt alabildiğimiz tanka normal lpg pompasından depo kapağının hemen altından yakıt alınır.
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/7d186c64a0816873594aa3daa9f3bfa4.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/6e20c8cefffda91140da012942a784a4.jpg)
Sistem yakıt aldıktan sonra şöför kapısı veya 1.kontak hareketinden tetik alarak hiç beklettirmeden bu görünen mataryalin içine
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/cfb2adff61e86a37d5276c3599ad7f0a.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/c916c42474f7691f840e4445a3cc6871.jpg)
yakıt çeker ve yakıtı tamamen sıvıya dönüştürür. Tek marşta hiç benzin kullanmadan motor çalışır. 250 hp ye kadar tüm araçların tüm devirlerine gayet yeterli miktarda yakıt yetirir.
Aracım 5 binde iken ankarada montajı yapılmış. Şuanki güncel değeri olan 6000 tllik maliyetini aracımın ilk sahibi 29 bin kmde iken yani 24 bin kmde amorti etmiş. Benim gördüğüm tasarruf oranı %65 civarlarındadır. Güncel yakıt değerleri 1.99 tl lpg 4.53 benzin litre bazındadır. Günlük seri kullanımda 20 kuruşun altına , asılarak kullanımda 22–24 krş civarlarında km başı harcama yapmaktayım.
Sistemin avantajlarını ve dezavantajlarını sayacak olur isek;
+%60 tan fazla tasarruf
+ benzine göre ortalama %10 fazla tüketim.
+tsi ve tfsi motorlara tamamen uygun bir sistemdir.
+delme biçme kablo kalabalığı vs. yoktur.
+ilk marş dahil lpg kullanır.
+aylık benzin almak zorunda bırakmaz.
+Kışın sabah bile tek marşta alır [emoji4]
+ normal şartlarda bakım maliyeti yok
+çevreci ve bizim tırt benzinlerden daha performanslı bir yakıt motora giriyor.
+ 250 hp ye kadar sistem sorunsuz çalışıyor. Yani yazılım yapılsa araca otomatik olarak adaptasyon sağlanıyor.
+ performans bujileri kullanılırsa yada buji aralıklarını kısaltırsanız dahada petformanslı bir lpdi besleme sistemi elde edersiniz.
+Yakıt bitiminde kullanıcıya hiç hissettirmeden isterseniz yüksek süratlarda olun benzine geçtiğini hissetmessiniz.
+
– en az 60 bin kmde bir yüksek basınç pompası değişir
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/5a583ca5afbb34a00cae017bd5c74711.jpg)
Ben 450 tlye değiştirdim. Bir kere yolda bıraktı beni kitlendiği için.
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/095437fbd14b0624e0b6d7f34a54948f.jpg)
Ama 10dkda değiştirilebilen birşey [emoji4]
– dolum yeri filtresi değişimi 50 tl
– 100 kiloluk lpg tankı bir ek yük oluşturuyor.
–istasyonda bazen bol sıralı lpg dolum yerine gidiyorsunuz.
–simit tüp için 36 lt uzun yolda yetersiz mesela İstanbul Ankara arası hiç durmadan gitmek için ya ikmal yada benzin ile devam gerekli. Ortalama uzun yol mesafesi 36 lt ile 375–430 km arasıdır. Benim araç yazılımlı bu arada. Gaza basınca daha çok çekiyor yakıtı normalde bir seferde 120 km ort hız ile 450 km. çok net yapılır.
.
.
.
Hesap kitap yapmak isteyenler için detaylı şeylere gerek yok aylık 1000 tl yakıt harcaması yapan biriyseniz aynı km ile net 600!! tlsi cebinize kalır[emoji4] en fazla 500 tllik 2 veya 3 senede bir parça değişir.
Karşılaştığım sorunlar oldukça bu başlık altında paylaşacağım.
Sizinde tecrübelerinizi ve önerilerinizi bilmek isterim
Tüplü ve öfkeli = X
Lpdili ve Huzurlu = [emoji108]
Herkese iyi forumlar
-
Ellerine sağlık abi çok faydalı bir paylaşım olmuş. Aracı bizzat ben kullandım en ufak kesilme tekleme yada çekiş düşüklüğü yok. Nasipse bir sonraki aracım direk besleme olursa lpdili olacak :)
-
Ellerine sağlık abi çok faydalı bir paylaşım olmuş. Aracı bizzat ben kullandım en ufak kesilme tekleme yada çekiş düşüklüğü yok. Nasipse bir sonraki aracım direk besleme olursa lpdili olacak :)
Ne demek sağolasın yardımcı olabildiysek ne ala Allah gönlüne göre versin [emoji106]
-
Elinize sağlık, ćok faydalı bi paylaşım gerçekten. Garanti durumunu nasıl etkiliyor peki???
-
Elinize sağlık, ćok faydalı bi paylaşım gerçekten. Garanti durumunu nasıl etkiliyor peki???
Ya aslında motorda hiçbir tadilat olmadığı için garantiyi etkilemesi saçma . Durumu çoğu firma anlamadığından
Garantide sıkıntı çıkarabilirler. En azından motorda.
Yalnız sistem pek belli etmiyor kendini bakımda fln birşey anlamazlar. Belki ruhsattan anlarlar lpgli ibaresi var diye
-
Faydali paylasim olmus. Gundelik binilen araca uygulanabilir bir sistem aslinda.
Bizim iki sokak asagida vialle nin yeri mi var acaba ben mi yanlis hatirliyorum kapilarinda jettalar spacebackler var.
Siz nerede taktirdiniz?
-
Faydali paylasim olmus. Gundelik binilen araca uygulanabilir bir sistem aslinda.
Bizim iki sokak asagida vialle nin yeri mi var acaba ben mi yanlis hatirliyorum kapilarinda jettalar spacebackler var.
Siz nerede taktirdiniz?
tsi cazip geldi sanki şimdi? :D tısır tısır bineriz olmaa mı? bu arada çok faydalı paylaşım olmuş elinize sağlık :)
-
Faydali paylasim olmus. Gundelik binilen araca uygulanabilir bir sistem aslinda.
Bizim iki sokak asagida vialle nin yeri mi var acaba ben mi yanlis hatirliyorum kapilarinda jettalar spacebackler var.
Siz nerede taktirdiniz?
Vialle Asil otogaz ankara da takıldı hocam. Uzun yoldaki başarısı daha yksek
tsi cazip geldi sanki şimdi? :D tısır tısır bineriz olmaa mı? bu arada çok faydalı paylaşım olmuş elinize sağlık :)
Cazip tabi , lpdili tsi a binen birdaha dizele 2 sıfır bitdi dan aşağı binmez
Rica ederim
-
Ya iste ikinci el de insanlarin on yargisini kirmak lazim falan.
Bir de ne yapilirsa yapilsin 250hp nin uzerine yetismiyor mu?
Gerci yanma sicakligi normal lpg ile ayni..
Asil otogazin yeri neresi?
-
Güzel günlerde kullanın, şanslıymışsınız. Sistemin takılı olduğu bir araba almışsınız. Bu sisteme sahip bir aracı 4—5 yıl önce kullanmıştım. O dönemde geç çalışma sorunu vardı. Çözüldü mü bilmiyorum? Bildiğim kadarıyla benzinden %15-20/Ş. İçi-Ş. Dışı yakıt tüketimi fazlaydı. Performans sorunu da yok. O dönemde maliyeti 4.000TL ydi. Kurulum maliyeti diğer markalar sayesinde düşecek diye beklemiştim. Halen maliyeti yüzünden yaygınlaşmadığını düşünüyorum. Maliyeti 3-4 bin lira gibi olsa çok güzel olur.
-
Ya iste ikinci el de insanlarin on yargisini kirmak lazim falan.
Bir de ne yapilirsa yapilsin 250hp nin uzerine yetismiyor mu?
Gerci yanma sicakligi normal lpg ile ayni..
Asil otogazin yeri neresi?
Çözüm bulunuyor ona. Asil otogazda takıldı benim araca.
Güzel günlerde kullanın, şanslıymışsınız. Sistemin takılı olduğu bir araba almışsınız. Bu sisteme sahip bir aracı 4—5 yıl önce kullanmıştım. O dönemde geç çalışma sorunu vardı. Çözüldü mü bilmiyorum? Bildiğim kadarıyla benzinden %15-20/Ş. İçi-Ş. Dışı yakıt tüketimi fazlaydı. Performans sorunu da yok. O dönemde maliyeti 4.000TL ydi. Kurulum maliyeti diğer markalar sayesinde düşecek diye beklemiştim. Halen maliyeti yüzünden yaygınlaşmadığını düşünüyorum. Maliyeti 3-4 bin lira gibi olsa çok güzel olur.
Teşekkürler . Geç çalışma , bujiler ve yüksek basınç pompası ile alakalı çözüldü o sorun. Çabuk amorti ediyor zaten bence
-
Bulusmaya gelmistiniz degil mi?
Kurcalayamadim ben araci. Bir sonraki bulusmaya katilirsaniz ozellikle (izniniz sinirlari icerisinde) kurcalayacagim lpdi yi :)
-
Bulusmaya gelmistiniz degil mi?
Kurcalayamadim ben araci. Bir sonraki bulusmaya katilirsaniz ozellikle (izniniz sinirlari icerisinde) kurcalayacagim lpdi yi :)
Uğramıştım evet, katılırız inşallah. Belki ona yeni superb te gelir. Nasip [emoji5]
-
Bu bulusmadan ben hic birsey anlayamadim zaten. Aaa leon da mi bizle dedim kafayi bi cevirdim leon yok :D
Hayirlisi olsun
-
Benzinin bugünkü düşük fiyatlarına rağmen şehitdışı 6,5-7, şehiriçi 8-8,5 lt/100km değerleri ister istemez insanı arayışa itiyor. Bu sebeple yazılanlardan yaptığım çıkarımla şöyle kabaca bir hesap yaptım;
An itibariyle birim litre fiyatları:
Benzin: 4.05 x 8 lt x 100 (10 bin km) = 3240 TL.
LPG: 2.39 x 8 x 1.15 (%15 fazlasıyla) x 100 (10 bin km) =2200 TL.
Motorin: 3.46 x 6 lt x 100 (10 bin km) = 2076 TL.
LPdi için 10 bin km. de yapılan tasarruf => 3240 - 2200 = 1040 TL. + 1000 TL. 3 senede bir kompresör değişimi ile toplamda; senede 10 bin km. yapan bir araç 6 senede sistemi amorti eder. 30 bin km de bu süre iki seneye düşecektir.
Burada dizel mi benzin+LPdi mi farkına bakılarak dizele göre kesinlikle tercih edilir. Çünkü dizelde gürültünün yanında LPdi nin 1,5-2 katına kadar fazladan ödeme yapılıyor (tabi ki bu dizel farkı ve LPdi montaj farkı ikinci eldeki fiyata yansıyacaktır, aracın değerini muadillerine göre yükseltecektir). Bugün dizel focusu olan bir arkadaşım arabama bindi sessizlikten dolayı bu arabada start-stop mu var diye sordu. Gürültüye o derece alışmış!
Netice itibariyle LPdi kit fiyatlarının düşmesi talebi artıracaktır diye düşünüyorum.
-
Lpdi nin güncel maliyeti ne kadar acaba? Birde her tsi motora uygulanabiliyor mu.
-
Lpdi nin güncel maliyeti ne kadar acaba? Birde her tsi motora uygulanabiliyor mu.
Bana ve ustama göre eksiksiz 2 lt ye kadar hepsine uygulanabiliyor. Geçen leoncu arkadaşım 6200 tlye taktırdı.
-
Bana ve ustama göre eksiksiz 2 lt ye kadar hepsine uygulanabiliyor. Geçen leoncu arkadaşım 6200 tlye taktırdı.
Cevap için teşekkürler hocam. 1.8 tsi superb ler mantıklı geliyor bana fp açısından. Bi ara her 1.8 tsi motora takilmiyor diye duymuştum, motor koduna göre değişiyor demişlerdi.
-
Cevap için teşekkürler hocam. 1.8 tsi superb ler mantıklı geliyor bana fp açısından. Bi ara her 1.8 tsi motora takilmiyor diye duymuştum, motor koduna göre değişiyor demişlerdi.
Takılır yüksek basınç pompalı tüm turbo direkt enjeksiyonlu araçlara takılır.
-
Birkaç seneye fiyatlar düşecektir eğer lpg ciler sinek avlamak istemiyorsa. Artık turbosuz araç üretimi giderek azalıyor bunun sonucunda lpg taktıran sayısı da azalacaktır. Az km yapan kullanıcı ise 6000 i tek seferde vermek istemeyecektir. 2 seneye kalmaz 3,5 bin gibi rakamlara takılacaktır. Şöylede birşey var zaten 2500 tl yi şimdi taktırarak 2 senede yakıttan kazanırız o ayrı ama işin içine piskoloji giriyor işte :D
-
Birkaç seneye fiyatlar düşecektir eğer lpg ciler sinek avlamak istemiyorsa. Artık turbosuz araç üretimi giderek azalıyor bunun sonucunda lpg taktıran sayısı da azalacaktır. Az km yapan kullanıcı ise 6000 i tek seferde vermek istemeyecektir. 2 seneye kalmaz 3,5 bin gibi rakamlara takılacaktır. Şöylede birşey var zaten 2500 tl yi şimdi taktırarak 2 senede yakıttan kazanırız o ayrı ama işin içine piskoloji giriyor işte :D
Dediğiniz fiyatlara inmesi mümkün değil bence. Olmamalıda. Bu iş basit ve kaliteli ama bunun bedeli var. Benim araç 2012de trde yapılan ilk leon fr ta o zaman ilk sahibi 4500 tlye taktırmış. Euro düşükken böyle idi. Şimi 1500 2000 tl fark kur farkı. Euro 4 tl bile olsa bu sistem dizel araç fiyat farkını vermemeye veya benzinli konforu almaya değer. Tek dezavantaj var hep derim. Ne kadar fark edilmesede bagajda bir tüp ile geziyorsunuz.
-
Dediğiniz fiyatlara inmesi mümkün değil bence. Olmamalıda. Bu iş basit ve kaliteli ama bunun bedeli var. Benim araç 2012de trde yapılan ilk leon fr ta o zaman ilk sahibi 4500 tlye taktırmış. Euro düşükken böyle idi. Şimi 1500 2000 tl fark kur farkı. Euro 4 tl bile olsa bu sistem dizel araç fiyat farkını vermemeye veya benzinli konforu almaya değer. Tek dezavantaj var hep derim. Ne kadar fark edilmesede bagajda bir tüp ile geziyorsunuz.
Bugün mk3 Fr aldım geldim İstanbuldan kankama. Hala 32 dişimle sırıtıyorum hayat turbo benzinlide [emoji41] benim olsa yarın lpdi sini de takıp ölümsüzlük şifresini yazardık da kankam benzinli binecek gibi duruyo[emoji23]
-
Bence sistemin en buyuk handikapi fiyati. Dizel alirken 10milyar daha fazla para veriyorsunuz belki ama satarken yine en kotu 7-8 milyar fazlaya satiyorsunuz.
Lpdi li aracta 6000₺ yi oduyorsunuz satarken de yine ayni fiyata belki de piyasasindan daha asagiya satiyorsunuz araci. Insanimiz hala daha tsi-lpg ikilisine sicak bakmiyor cunku
-
İnsanlarımızda ki ön yargı halen kırılmadı. Arkadaşım 3 yıl önce LPD.li SuperB aracını bana tavsiye etmişti o zaman (46.000 TL) Ben hala o gün arabasını almadığıma pişmanım. Çünkü 3 yıl sonra LPD.siz olanını 56.000'e aldım. :(
-
O basınç pompası bayağı pahalıymış yahu
-
Dediğiniz fiyatlara inmesi mümkün değil bence. Olmamalıda. Bu iş basit ve kaliteli ama bunun bedeli var. Benim araç 2012de trde yapılan ilk leon fr ta o zaman ilk sahibi 4500 tlye taktırmış. Euro düşükken böyle idi. Şimi 1500 2000 tl fark kur farkı. Euro 4 tl bile olsa bu sistem dizel araç fiyat farkını vermemeye veya benzinli konforu almaya değer. Tek dezavantaj var hep derim. Ne kadar fark edilmesede bagajda bir tüp ile geziyorsunuz.
diger bi dezavantajıda her 300-400 km de bir akaryakıt istasyonuna gitmek zorunda olmanız bence, benzinlide 700 km dizelde 1000 km ugramıyorsun,
-
Dediğiniz fiyatlara inmesi mümkün değil bence. Olmamalıda. Bu iş basit ve kaliteli ama bunun bedeli var. Benim araç 2012de trde yapılan ilk leon fr ta o zaman ilk sahibi 4500 tlye taktırmış. Euro düşükken böyle idi. Şimi 1500 2000 tl fark kur farkı. Euro 4 tl bile olsa bu sistem dizel araç fiyat farkını vermemeye veya benzinli konforu almaya değer. Tek dezavantaj var hep derim. Ne kadar fark edilmesede bagajda bir tüp ile geziyorsunuz.
Olay siyasete girecek belki ama dolar 1.20 olduğunda yazar kasa atanlar bugün nerde acaba. Bu millete müstehak. Bahsettiğim indirim olayı dolar vs değil, artık lpg takılacak benzinli araç olarak sadece turbolular kalacak bu işin içine bir de atiker girdi mi 2500 tl ye bile bulunabilecektir. Tabi o zamana kadar zaten verilen parayı çıkarırsınız da olay piskolojik oluyor. 2500 ile 6000 tl arasında ciddi uçurum var sonuçta o kadar para çıksa dizel alırdım. Km yapmıyorum diye benzinli aldım şimdi niye tüple dolaşayım 6 yılda kara geçeceğim bir sistem için. Tertemiz motorla 60-70 bin de satmak varken. Birde otopark sorunu var. Tabi yılda 20 bin km yi geçen için gayet uygun şu fiyat bile.
Birde dizel alsam satarken de pahalıya satacağım düşünsenize 5 yaşında 50 bin km de bşr dizel. Altın değerinde olur heralde :D
-
Olay siyasete girecek belki ama dolar 1.20 olduğunda yazar kasa atanlar bugün nerde acaba. Bu millete müstehak. Bahsettiğim indirim olayı dolar vs değil, artık lpg takılacak benzinli araç olarak sadece turbolular kalacak bu işin içine bir de atiker girdi mi 2500 tl ye bile bulunabilecektir. Tabi o zamana kadar zaten verilen parayı çıkarırsınız da olay piskolojik oluyor. 2500 ile 6000 tl arasında ciddi uçurum var sonuçta o kadar para çıksa dizel alırdım. Km yapmıyorum diye benzinli aldım şimdi niye tüple dolaşayım 6 yılda kara geçeceğim bir sistem için. Tertemiz motorla 60-70 bin de satmak varken. Birde otopark sorunu var. Tabi yılda 20 bin km yi geçen için gayet uygun şu fiyat bile.
Birde dizel alsam satarken de pahalıya satacağım düşünsenize 5 yaşında 50 bin km de bşr dizel. Altın değerinde olur heralde :D
Siz olayı yanlış anlamışsınız. Piyasada 3000 bin ve altına satılanlar yarı benzin yarı lpg veya sade lpg sistemidir. Lpdi sisteminde motora lpg girmez. Tamammen sıvılaştırılmış lpg girer. Fiyatlarıda ürünlerin kendi kay gorilerine göre değerlendirirseniz doğru olur. Tutup atikerin lpg sistemini vialle nin lpdi siyle bir tutamazsınız. [emoji4]
-
diger bi dezavantajıda her 300-400 km de bir akaryakıt istasyonuna gitmek zorunda olmanız bence, benzinlide 700 km dizelde 1000 km ugramıyorsun,
O dediğinizinde çözümü var 70 lik tank. Lakin oda extra yer sıkıntısı doğuruyor [emoji1] ya ne kadar sıvı sistem olsada tadilat sıfır olsada bagajında büyük küçük tüpünüz oluyor
-
Siz olayı yanlış anlamışsınız. Piyasada 3000 bin ve altına satılanlar yarı benzin yarı lpg veya sade lpg sistemidir. Lpdi sisteminde motora lpg girmez. Tamammen sıvılaştırılmış lpg girer. Fiyatlarıda ürünlerin kendi kay gorilerine göre değerlendirirseniz doğru olur. Tutup atikerin lpg sistemini vialle nin lpdi siyle bir tutamazsınız. [emoji4]
Yok biz anlaşamıyoruz :D aradaki farkı biliyorum ama fiyatlandırmada yaygınlık önemli bir rol oynar yani lpg ci firmalar montaj yapamaz duruma gelirse lpdi yi ucuzlatmak zorunda bu teknolojiyi getirmek zorunda kalacak. Atiker vs de aynı teknolojiyi üretirse hem yaygınlık hem de rekabetten ötürü fiyatlar düşer. 2 sene çok iyimser oldu belki ama 5 seneye alınabilir olacak. Normal lpg ile arasında 4 bin tl var. 4 bin tl ye motor yenilenir :) nasıl bir malzeme kullanıyorlar ki bu kadar fark var. Olay tamamen sistemin yaygın olmamasından kaynaklı.
Araç 10 sene kullanılacaksa yada çok km yapılıyorsa sistem hala daha çok karlı.
-
Yok biz anlaşamıyoruz :D aradaki farkı biliyorum ama fiyatlandırmada yaygınlık önemli bir rol oynar yani lpg ci firmalar montaj yapamaz duruma gelirse lpdi yi ucuzlatmak zorunda bu teknolojiyi getirmek zorunda kalacak. Atiker vs de aynı teknolojiyi üretirse hem yaygınlık hem de rekabetten ötürü fiyatlar düşer. 2 sene çok iyimser oldu belki ama 5 seneye alınabilir olacak. Normal lpg ile arasında 4 bin tl var. 4 bin tl ye motor yenilenir :) nasıl bir malzeme kullanıyorlar ki bu kadar fark var. Olay tamamen sistemin yaygın olmamasından kaynaklı.
Araç 10 sene kullanılacaksa yada çok km yapılıyorsa sistem hala daha çok karlı.
Alakası yok işte onu anlatmaya çalışıyorum. Normal sistemlerde yakıt odası deliniyor lpg enjektörü için. Oysa şuna bak [emoji4] (http://images.tapatalk-cdn.com/16/02/17/406c34541f737f26b8ba5cabd9686fee.jpg)
Alttaki parlak parça orjinal tsi pompası ona yukarıdaki parlak vialle kitinden hortum geliyor o kadar. Birşey ne kadar basit kaliteli ve kolay ise o kadar pahalıdır. (http://images.tapatalk-cdn.com/16/02/17/c394d0ccbbadd643296eb261fbdd09f6.jpg)
-
Mutlaka parça farkı var ve lpg ye göre kaliteli bir sistem fakat 4 bin tl fark olduğunu düşünmüyorum tamamen pazar şartları gereği konunlandırılmış bir fiyat. Şahsi fikrim :)
-
Bu sistemin en pahalı parçası deponun içindeki yüksek basınç pompası. Fiyatı mantıklı seviyelere inerse herkesiçin çok iyi olacak..
-
İşin bir de ar-ge boyutu ve ar-ge maliyeti var diye düşünüyorum. Sonuçta sıralı sistem yıllardır kullanılan, ar-ge'si de dahil olmak her şeyini amorti etmiş bir sistem...
-
Merhabalar. Bu sistem 2016 1.4 TSI 150 PS Octavia ile kullanılabiliyor mu ? Siteden gördüğüm kadarıyla 1.4 150 HP sadece DSG ile birlikte geliyor. Ne zaman patlayacağı belli olmayan bu DSG'nin garantisi bu sistemi taktırınca bozuluyor mu ? Teşekkürler.
-
LPG takıldığında aracınız zaten motor olarak garanti dışı kalır. Bunu DSG ile çok bir alakası yok.
Ek olarak LPG de HP ve TORK değerleri değişmediği için DSG ye zarar verecek bir durum söz konusu değil
-
LPG takıldığında aracınız zaten motor olarak garanti dışı kalır. Bunu DSG ile çok bir alakası yok.
Ek olarak LPG de HP ve TORK değerleri değişmediği için DSG ye zarar verecek bir durum söz konusu değil
Anladım. Teşekkürler.
-
Alttaki parlak parça orjinal tsi pompası ona yukarıdaki parlak vialle kitinden hortum geliyor o kadar. Birşey ne kadar basit kaliteli ve kolay ise o kadar pahalıdır. (http://images.tapatalk-cdn.com/16/02/17/c394d0ccbbadd643296eb261fbdd09f6.jpg)[/QUOTE]
Arkadaşlar benim 1.4 tsi Altea XL aracımda da Romano marka lpg takılı ve bu parçanın aynısı var. Ben gayet memnunum yakıtıda gayet tasarruflu tek fark araç durduğunda benzinle çalışması farlı devir aralıklarında farklı yakıt kullanıyor ama sadece benzinli kullanmamla gaz benzin kullandığımda yakıt çok farkediyor. XL 1500 KG lık bir araç.
(http://i.hizliresim.com/QQ5nMj.jpg)
-
son dönemlerde bu sistemi yaptıran var mı arkadaşlar?
kullanıcıların memnuniyetlerini ve memnuniyetsizliklerini merak ediyoruz.
-
internette yaptığım araştırmalarda atiker'in çok daha uygun bir fiyata bu sistemi getirdiği yazıyordu. ben de ciddi arayışa girdim. bugün bir bayiyi aradım bilgi istedim, motor kodunu sordu, "caxe" olanlara atiker marka olmuyormuş prins e sormak lazım dedi.
tecrübeli arkadaşlardan halen cevap bekliyorum.
-
internette yaptığım araştırmalarda atiker'in çok daha uygun bir fiyata bu sistemi getirdiği yazıyordu. ben de ciddi arayışa girdim. bugün bir bayiyi aradım bilgi istedim, motor kodunu sordu, "caxe" olanlara atiker marka olmuyormuş prins e sormak lazım dedi.
tecrübeli arkadaşlardan halen cevap bekliyorum.
Sağlıklı olanı %100 lpg ile çalışan sistemler bildiğim kadarı ile atikerin böyle bir sistemi yok atikerdeki sistem benzin lpg karışık çalışan bir sistem.
%100 sıvı lpg ile çalışan sitem prins ve vialle markasında mevcut ama fiyatları malesef biraz yüksek son euro dalgalanmasıyla beraber 10.000 tl leri bulmuş olabilir
-
Bu sistemi bende düşünmüyo diilim ama maliyet işte. Bursa oto fuarında bi firmaya sormuştum ismini hatırlamıyorum ama 6-7 bin arası bi fiyat vermişti
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bence 10 bin TL ye de olsa dizel araba ihtiyacı olana göre, benzin konforunda simit depo ve ince stepne ile çok daha avantajlı olur. Fakat uzun km lerde ne tür sorunlar çıkıp çıkmadığını araştırmak gerekir. Benim gibi yıllık 10k km leri bile bulmayanlara lüks gelir.
-
internette yaptığım araştırmalarda atiker'in çok daha uygun bir fiyata bu sistemi getirdiği yazıyordu. ben de ciddi arayışa girdim. bugün bir bayiyi aradım bilgi istedim, motor kodunu sordu, "caxe" olanlara atiker marka olmuyormuş prins e sormak lazım dedi.
tecrübeli arkadaşlardan halen cevap bekliyorum.
tekrar herkese merhabalar,
daha önce atiker bayisini aradığımda "caxe" kodlu motorlarda atikerin uygun bir sistemi olmadığını prins markanın olduğunu öğrenmiştim. bugün prins bayisini araadığımdda ise "caxe" için atiker ve prins'in iki farklı ürününü önerdi ve karma sistemler olduğunu söyledi.
oysa benim forumda okuduğum 1.4 tsi motor için karma sistem önerilmiyor. bu da bende çok kafa karışıklığına yol açtı haliyle. bir kaç yeri daha arayacağım ama buraya da sorayım istedim.
yeniden merhaba :)
atiker ile bir daha görüştüm 2 ay içerisinde lpg de direkt sistemi piyasaya süreceklerini söylediler. maliyeti de süphesiz ki euro üzerinden ithal edilen markalara göre ucuz olacaktır.
ancak burada da şu sorun kafam takılıyor, denenmemiş yeni bir sisteme ne kadar güvenilir..?
-
Bana sanki TSI benzinle binilmeli, binilemiyorsa satıp TDI alınmalı gibime geliyor. 10 bin sayıp lpg taktırmak neyse de en ufak problem can yakar.
Bir diğer seçenek de avrupada sunulan cng'li TSI'ların lpg'ye uygun hale getirilip satılması ki bu da markanın vereceği bir karar. Ama olsa hit olurdu, direk 1.4 tsi al geç süper seçenek olurdu.
-
Ona da bilmem ne vergisi gelirdi Turker merak etme. Yok oyle bu ulkede normal vatandas olup da ucuza birseye sahip olma :)
-
Ona da bilmem ne vergisi gelirdi Turker merak etme. Yok oyle bu ulkede normal vatandas olup da ucuza birseye sahip olma :)
Lpg'li civic satılıyor ya, aynı hesap bu da tsi olduğuna bakmayın deriz :)
-
Civic le VW bir değil ki. Fabrika çıkışı LPG li TSI olursa VAG grubu kapısındaki kuyruk 2 kat artar. Bu durumda nasıl bir ara Jetta için özel Meksika vergisi çıkarttılarsa LPG li TSI için de bir vergi uydurulur elbet :)
-
Bu sistem tfsi motorlara uyumlu mu yani bildigimiz lpg mi kullanir arac
-
arkadaşlar bu sistem 1.6 fsi ctiler için geçerlimidir?