škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: Developer - 07 Ocak 2016, 13:10:17
-
Merhaba arkadaşlar araçta hız sabitleyiciyi açıp, göstergede de anlık hızı gösterttiğimde rampa çıkarken 1-2 km eksilip sonradan tamamlıyor bunu kabul edebilirim. Fakat rampa aşağı inerken 4-5 km sabitlediğim hızı geçiyor. Bu durum sizde de oluyor mu ve normal mi?
-
Çalışma şekli öyle, yokuş aşağı fren yapmıyor, Allah ne verdiyse gidiyor. Benim de pek hoşuma gitmiyor...
-
Benim araçta da oluyor. Yokuş aşağı inerken 4-5 kmden fazla gösterdiği bile oluyo bazen.
-
Acaba durum diğer markaların araçlarında nasıl?
-
Acaba durum diğer markaların araçlarında nasıl?
Frenleme özellikli hız sabitleyici olarak donanımı olan markalarda bu durum olmuyor. Bkz bmw nin yeni ccleri :)
-
Frenleme özellikli hız sabitleyici olarak donanımı olan markalarda bu durum olmuyor. Bkz bmw nin yeni ccleri :)
Emin bizimkiler tamam zaten, motor freni yeterli gelmediği için hız artıyor. Ancak araçta adaptif hız sabitleyici varsa bence bunun olmaması lazım, zira devredeyken aktif olarak freni kullanıyor zaten diye düşünüyorum.
-
Emin bizimkiler tamam zaten, motor freni yeterli gelmediği için hız artıyor. Ancak araçta adaptif hız sabitleyici varsa bence bunun olmaması lazım, zira devredeyken aktif olarak freni kullanıyor zaten diye düşünüyorum.
Tamam abi acc de olmuyodur zaten. Benim bahsettiğim normal cclerde frenleme özelliği var bmwlerde. Hatta 2 serisindeydi galiba otoparkın testinde bahsediyolardı
-
Tamam abi acc de olmuyodur zaten. Benim bahsettiğim normal cclerde frenleme özelliği var bmwlerde. Hatta 2 serisindeydi galiba otoparkın testinde bahsediyolardı
Yoğunluktan beynim nasıl bulandıysa "developer" "kolgezer"miş gibi yazdım, Superb 3 var ya onda:++:
-
Yoğunluktan beynim nasıl bulandıysa "developer" "kolgezer"miş gibi yazdım, Superb 3 var ya onda:++:
Aydınlık kafası iyiymiş. [emoji23]
-
Aydınlık kafası iyiymiş. [emoji23]
Ya ya hiç sorma:wax:
-
ACC de fren yapıyor, ama illa ACC olmasına gerek yok.
Mesela benim GTC de ACC yoktu ama gayet güzel fren yapıyordu. İlginçtir babamın Vectra C si de octide ki gibi fren yapamıyordu.
-
Yoğunluktan beynim nasıl bulandıysa "developer" "kolgezer"miş gibi yazdım, Superb 3 var ya onda:++:
Karışıklığa sebep olmak istemezdim :). Neyse ki forumda böyle güzel bir ortam var.
ACC de fren yapıyor, ama illa ACC olmasına gerek yok.
Mesela benim GTC de ACC yoktu ama gayet güzel fren yapıyordu. İlginçtir babamın Vectra C si de octide ki gibi fren yapamıyordu.
Frenleme özellikli hız sabitleyici olarak donanımı olan markalarda bu durum olmuyor. Bkz bmw nin yeni ccleri :)
Satış temsilcilerinden bu kadar net ve doğru bilgi almak maalesef mümkün olmuyor. İlk defa kullanınca bu teknolojiyi eksik/hatalı bilgilerimiz ortaya çıkyor. Teşekkürler...
-
Vw Grubunda Adaptif hız sabitleyici olmayan bütün araçlarda durum aynı, Passat-Transporter, bütün Renaultlar. Rampa ne kadar dikse ayarlanan hızdan o derece sapma oluyor, İzmit Dilovası rampasına hız sabitleyici ile girin bakalım en az 20km sapma olur.
-
Acaba durum diğer markaların araçlarında nasıl?
Renoda 10 20 değil 120ye sabitlediğim halde 160a kadar çıktığı oldu :)
-
CVT şanzımanlı araçlarda bu durum yaşanmıyor fren yapmaya gerek kalmadan şanzıman oranı düşerek ve motor devri artarak kendini ayarlıyor
-
Bu durumda hızı sabitledim nasıl olsa deyip radarı filan düşünmeden gitmek hayal. Acaba bunu yazılım güncellemesiyle çözemezler mi?
-
rapid spaceback aracımda hızı sabitlediğimde de öyle ufak salınımlar (+,- 3,4 km/h) yapıyor ve şahsen bu durum benim hoşuma gidiyor. yokuşta biraz düşsün mevcut hızı korumak daha fazla güç harcayıp fazla yakıt tüketmesin. aynı şekilde yokuş inerken 3 4 km/h hız kazansın o da tasarruftur bi yerde. zaten aksi takdirde vites düşürüp motor freni yapmaya çalışacaktır ki yokuş aşağı 4000 devirde inmek hoş değil.
radar konusunda ise mesela hız sınırı 90 ise %10 sapma payı oluyo yani yokuş aşağı 95le gitseniz ceza yemezsiniz. tabi sapmayı da hesaba katıp hızınızı 99a sabitlemezseniz.
-
Bu durumda hızı sabitledim nasıl olsa deyip radarı filan düşünmeden gitmek hayal. Acaba bunu yazılım güncellemesiyle çözemezler mi?
Yazılımla çözülebilecek bir olay değil maalesef. Sonuçta motor freni dediğimiz olay yeterli gelmiyor, hız artışını da bu neden oluyor.
-
rapid spaceback aracımda hızı sabitlediğimde de öyle ufak salınımlar (+,- 3,4 km/h) yapıyor ve şahsen bu durum benim hoşuma gidiyor. yokuşta biraz düşsün mevcut hızı korumak daha fazla güç harcayıp fazla yakıt tüketmesin. aynı şekilde yokuş inerken 3 4 km/h hız kazansın o da tasarruftur bi yerde. zaten aksi takdirde vites düşürüp motor freni yapmaya çalışacaktır ki yokuş aşağı 4000 devirde inmek hoş değil.
radar konusunda ise mesela hız sınırı 90 ise %10 sapma payı oluyo yani yokuş aşağı 95le gitseniz ceza yemezsiniz. tabi sapmayı da hesaba katıp hızınızı 99a sabitlemezseniz.
Ben tam da bundan bahsediyorum, hız sınırı +%10 toleransla gidelim kafamız rahat olsun modundaydım. Malum bazı yerlede şartlar çok iyi (neredeyse otobandan iyi) olmasına rağme şehiriçi olarak değerlendirildiğinden sınırlar düşük.
-
Ankra bursa arasi gittim geldim rapidimle ne yokustan inerken nede cikarkenn sabitledigim hizdan 2 km dahi sapmadi..yokus inerken hizini koruyor arac...rapidde bu ozellik varken octi de nasil olmaz anlamadim bu durumu
-
Bende yokuş aşağı inerken uzun yolda hız sabitlediğimiz 2-3 km nin dışında öyle ciddi bir sapma olmuyor...
-
Tamamen yokus egimine bagli bir olay. Bende de egim cok dik olmadiginda hiz degismiyor ama egim fazla ise bir de bu egimli mesafe uzunsa muhakkak sapma oluyor