škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: biralem - 30 Ekim 2015, 17:20:15
-
Merhaba arkadaşlar.
Geçen hafta aldığım aracımın farlarında buharlaşma sorunu var. Akşam hava soğuyunca farların içinde buharlaşma oluyor. Trabzon ve Erzurum servisleri ile görüştüm, fotoğrafları gönderdim. Trabzon, bunun sorun olduğunu bile kabul etmedi. Erzurum servisi; fotoğrafları genel merkeze gönderdiğini ve "Mevsimler şartlardan kaynaklanıyor" diye dönüş olduğunu söyledi.
Yaklaşık 10 farklı araç (bunlardan üçü skoda) kullanan biri olarak ilk defa böyle birşeyle karşılaşıyorum. Aynı durumla karşılaşan superb kullanıcısı var mı acaba aramızda?
(http://i.hizliresim.com/a0g0O4.jpg) (http://hizliresim.com/a0g0O4)
(http://i.hizliresim.com/D9G9no.jpg) (http://hizliresim.com/D9G9no)
(http://i.hizliresim.com/m5R5v8.jpg) (http://hizliresim.com/m5R5v8)
-
Aracım Superb değil, Fabia 3, ancak bende de tam olarak aynı yerde, (ledlerin olduğu bölge) aynı şekilde buharlaşma oluyor. Dışarıdan kapalı otoparka girdiğimde yaşıyorum bu durumu.
-
Aracım superb değil Fabia 3 ancak bende de tam olarak aynı yerde (ledlerin olduğu bölge) aynı şekilde buharlaşma oluyor. Dışarıdan kapalı otoparka girdiğimde yaşıyorum bu durumu.
Ben iki defa rastladım bu duruma. Hava soğuyunca oluşuyor. Trabzon servisteki usta buharlaşma olan yerde havalandırma kanalları olduğunu ve bu durumun normal olduğunu söyledi. Ama kesinlikle normal değil ve hava kanalından hava veya nem alıyor. Bakalım nasıl çözeceğiz...
-
Ben iki defa rastladım bu duruma. Hava soğuyunca oluşuyor. Trabzon servisteki usta buharlaşma olan yerde havalandırma kanalları olduğunu ve bu durumun normal olduğunu söyledi. Ama kesinlikle normal değil ve hava kanalından hava veya nem alıyor. Bakalım nasıl çözeceğiz...
Bende ilk gördüğümde garipsemiştim, ancak iki tarafta da olunca herhalde normaldir diye takılmamıştım.
Bende Istanbuldaki servislere sorayım bu durumu, bakalım onlar ne diyecek.
-
Bende ilk gördüğümde garipsemiştim, ancak iki tarafta da olunca herhalde normaldir diye takılmamıştım.
Bende Istanbuldaki servislere sorayım bu durumu, bakalım onlar ne diyecek.
Tamam. İyi haberlerinizi bekliyorum
-
Tamam. İyi haberlerinizi bekliyorum
Ünlü Ingiliz skoda forumunda da bu konu konuşulmuş, çoğu kişi normal olarak nitelendirmiş durumu.
Ingilteredeki skoda da uzun bir açıklama yapmış bunun normal olduğu ile ilgili.
http://www.briskoda.net/forums/topic/298693-condensation-in-front-light/ (http://www.briskoda.net/forums/topic/298693-condensation-in-front-light/)
Genelde LED'li olan farlarda bu durum yaşanıyor sanırım.
-
Bu kadar buharlaşma, farların aydınlatma kapasitesini de düşürür. Nerdeyse su damlacıkları oluşacak orada. İnşallah bir çözüm buluruz...
-
ayni sorun hava sicaklik.farki cik olunca benim octi de de iluyor
-
Görüşmediniz mi peki servislerle? Değişim, tamir olmuyor mu?
-
uzun zamandır foruma yazmıyordum ama bunu görünce dayanamadım...
bende 3 gün önce yeni superbimi aldım aynısı bendede var,tıpatıp aynısı...
hemde 2 farda birden var ..
bu fabrikasyon hata ,ama kabul etmeyecekler elbette...
bir sonuç alırsanız paylaşın lütfen...
-
Bu sorun Seat'ta da vardı. Sanırım AUDİ'nin led farında ekstradan fan varmış ve bu durum oluşmuyormuş.
-
Arkadaşlar, aracın kullanma kılavuzunu okumak ancak nasip oldu. Sayfa 66'da buharlaşma olabilir şeklinde not düşülmüş. Ama yine de bana mantıklı gelmedi.
(http://i.hizliresim.com/OBzQd0.jpg) (http://hizliresim.com/OBzQd0)
-
Yola çıkınca düzeliyor ise bence sıkıntı olmamalı.
-
Yola çıkınca değil de hava ısınınca buhar kayboluyor.
Çok da çirkin görünüyor. 100.000 tl'yi geçen fiyatla bir araç alıyorsunuz, farlar hep buhar. Bir de not düşmüşler; normallll....
-
Aynı olay babamın superb de de var. Farın alt kısmında he buhar oluyor Allah tan fara yayılmıyor altta kalıyor. Farkedince aldığım yere gittim normal VW grubu her araçta oluyor dediler. Oluşan ısı farkından oluyor vs. dediler. Bende fabia 3 var tabi xenon değil ama böyle bi olay yaşamadım. Çok çirkin duruyor buhar sanki kaza yaptıkta yan sanayi far taktık buhar yapıyor gibi
-
Bu normal bir durum, maalesef olabiliyor. BMW F10'larda da buğulanma var, Rolls Royce Ghost'ta bile farın buğu yaptığını duymuştum.
-
Superb prestige 1.4 act dsg aracimi bugun teslim aldim. Bayiden eve geldigimde iki farinda buhar yaptigini fark ettim. Bakalim biraz bekleyecegim duzelmez ise servis yolu gorundu gibi :(
-
Amcaoğlumun aracında da aynısı olmuş dün. Bu, genel bir durum. Buhar çok yoğun olup far içinde su birikirse servis o zaman müdahale ediyormuş.
-
Superb prestige 1.4 act dsg aracimi bugun teslim aldim. Bayiden eve geldigimde iki farinda buhar yaptigini fark ettim. Bakalim biraz bekleyecegim duzelmez ise servis yolu gorundu gibi :(
hayırlı olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
-
hayırlı olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
Tesekkurler hocam.
-
Bizim araçta da aynı şey var. Çok büyük bir sorun olarak görmedim. Hava sıcaklık farkından dolayı oluyor, bir süre sonra geçiyor. Yapsa yapsa farda sararma yapar en fazla :)
-
Arkadaslar ayni sorun benim aracimda da var
-
Bu olay benim arabada da var. Can sıkıcı bir durum bakalım, bir buhar yapıyor bir kayboluyor. Olmadı gidip servise ekşimek lazım.
-
2 gündür istanbul park ta skodanın bayi eğitimi vardı...
superblerin hepsinde bu sorun olduğu netleşti...
tabi mevzu almanya'ya kadar iletildi...
sorun superbin ledlerinin çok ısınması.örneğin octilerin ledleri daha güçsüz ve daha az ısındığı için buharlaşma yapmıyor...
1 ay kadar bir süre içinde geçiyormuş,eğer geçmezse değişime gidilebilicekmiş...
yani 1 ay bekliycez anlaşılan...
2. problemde boleronun uzun kullanımlarda kendi kendine reset atıp açılıp kapanması,ayrıca radyo kanallarının görsellerini alamaması durumu var,buda yeni yazılım yüklemesi gelecekmiş o zaman çözülecekmiş...
bir 3. problem sunroof perdesinin toplama makarası kırılıyormuş(iç perdenin) sunrooflu olanlar fazla kurcalamasa iyi eder,çünkü tamiri sıkıntılı...
bunlar şu andaki kronik sıkıntılı durumlar,distirübütörün ve ana firmanın haberi var,ufak şeyler umarım daha sıkıntılı durumlarla karşılaşmayız...
-
su sunroof isini bi cozemediler. koskoca vw. ya tikirti grlir ya su girer ya mekanizmasi bozulur.
2 sene sunrooflu hyundai fx coupe kullandim. marka imaji olarak eh iste hyundai dedigin aracta ne sunroof ne xenon ne de buhar sorunu yasadim.
Kizdigim nokta bu araclari hic mi test etmiyorlar anlamiyorum ki. Octavia daki yalitim, camlarin sallanmasi, vb seyler Superb de sizin saydiklariniz. Cok gozden kacabilecek ufak seyler degil ki.
olay iyice agile yazilim gelistirmeye dondu. urunu piyasaya sur hata ciktikca yama yap duzelt :)
-
Şu aracı arizona çöllerinden kutuplara 1000 000 km test ettik işini Mercedes dışında pek hakkıyla yapan yok galiba. çünkü araçlarla o kadar km yapsan bu aksaklıklar çıkar meydana. test laboratuvarında dyno üzerinde 25 derece uygun nem koşulunda aracı test edip gerçek yol koşullarına sokmadıkları belli.
-
su sunroof isini bi cozemediler. koskoca vw. ya tikirti grlir ya su girer ya mekanizmasi bozulur.
2 sene sunrooflu hyundai fx coupe kullandim. marka imaji olarak eh iste hyundai dedigin aracta ne sunroof ne xenon ne de buhar sorunu yasadim.
Kizdigim nokta bu araclari hic mi test etmiyorlar anlamiyorum ki. Octavia daki yalitim, camlarin sallanmasi, vb seyler Superb de sizin saydiklariniz. Cok gozden kacabilecek ufak seyler degil ki.
olay iyice agile yazilim gelistirmeye dondu. urunu piyasaya sur hata ciktikca yama yap duzelt :)
agile tespiti süper olmuş. :) biz de scrumdan çok çekiyoruz şu sıralar. :)
-
Yeni octilerde de var boyle bir durum. Hos degil. Ancak yasadiginiz yer nemli oldugu icin olabilir. En guzeli gunesli bir gunde cekin gunese, alin elinize fon makinesi acin farin arka kapagini; onden ve arkadan dayayin fonu kurutun guzelce fari. Far kapagini kapamadan farin icinde kalan havanin nemsiz oldugundan emin olun. Bu yontem kurtarmazsa degisicek o farlar
-
2 gündür istanbul park ta skodanın bayi eğitimi vardı...
superblerin hepsinde bu sorun olduğu netleşti...
tabi mevzu almanya'ya kadar iletildi...
sorun superbin ledlerinin çok ısınması.örneğin octilerin ledleri daha güçsüz ve daha az ısındığı için buharlaşma yapmıyor...
1 ay kadar bir süre içinde geçiyormuş,eğer geçmezse değişime gidilebilicekmiş...
yani 1 ay bekliycez anlaşılan...
2. problemde boleronun uzun kullanımlarda kendi kendine reset atıp açılıp kapanması,ayrıca radyo kanallarının görsellerini alamaması durumu var,buda yeni yazılım yüklemesi gelecekmiş o zaman çözülecekmiş...
bir 3. problem sunroof perdesinin toplama makarası kırılıyormuş(iç perdenin) sunrooflu olanlar fazla kurcalamasa iyi eder,çünkü tamiri sıkıntılı...
bunlar şu andaki kronik sıkıntılı durumlar,distirübütörün ve ana firmanın haberi var,ufak şeyler umarım daha sıkıntılı durumlarla karşılaşmayız...
Yeni araçlarda bu tür kronik sorunlar her zaman olur. Yeni yazılım ve serilerde bu sorunları çözeceklerdir inşallah :)
-
2 gündür istanbul park ta skodanın bayi eğitimi vardı...
superblerin hepsinde bu sorun olduğu netleşti...
tabi mevzu almanya'ya kadar iletildi...
sorun superbin ledlerinin çok ısınması.örneğin octilerin ledleri daha güçsüz ve daha az ısındığı için buharlaşma yapmıyor...
1 ay kadar bir süre içinde geçiyormuş,eğer geçmezse değişime gidilebilicekmiş...
yani 1 ay bekliycez anlaşılan...
2. problemde boleronun uzun kullanımlarda kendi kendine reset atıp açılıp kapanması,ayrıca radyo kanallarının görsellerini alamaması durumu var,buda yeni yazılım yüklemesi gelecekmiş o zaman çözülecekmiş...
bir 3. problem sunroof perdesinin toplama makarası kırılıyormuş(iç perdenin) sunrooflu olanlar fazla kurcalamasa iyi eder,çünkü tamiri sıkıntılı...
bunlar şu andaki kronik sıkıntılı durumlar,distirübütörün ve ana firmanın haberi var,ufak şeyler umarım daha sıkıntılı durumlarla karşılaşmayız...
Size birşey söyleyimmi bizim ledler de Superb in ledleri kadar güçlü. Gündüz bile bakılmıyor göz hizasına gelince ve yandığında elinizi farın camına koyunca ısınmayı hissediyorsunuz :)
Bence bu tamamen yalıtım ile ilgili bir problem.Dışarının havası ile iştirak halinde far. Aynı sorun Seat Leon un full led farlarında da mevcuttu...
-
Size birşey söyleyimmi bizim ledler de Superb in ledleri kadar güçlü. Gündüz bile bakılmıyor göz hizasına gelince ve yandığında elinizi farın camına koyunca ısınmayı hissediyorsunuz :)
Bence bu tamamen yalıtım ile ilgili bir problem.Dışarının havası ile iştirak halinde far. Aynı sorun Seat Leon un full led farlarında da mevcuttu...
sence octinin led uzunluğuyla ,superbin led uzunluğu aynımı?
-
sence octinin led uzunluğuyla ,superbin led uzunluğu aynımı?
Uzunluk olarak farklı olabilir tabiki fakat bunun güçsüz ve ısınmıyor olması ile alakası olduğunu sanmıyorum :)
Sadece fikrimi ve gördüklerimi paylaşmak istedim.
-
Uzunluk olarak farklı olabilir tabiki fakat bunun güçsüz ve ısınmıyor olması ile alakası olduğunu sanmıyorum :)
Sadece fikrimi ve gördüklerimi paylaşmak istedim.
bence aynı led değil octiyle superbdeki,ayrıca octide ledler far camına daha yakın gibi geldi ,zaten sende belirtmişsin ısınıyor diye,belki superbde aradaki mesafe fazla olduğundan,cam ısınmadığından yapıyor olabilir...
-
Hep yenilenecek geliştirilecek diyoruz da acaba gerçekten bunlar yapılıyor mu? 2013 te Octavia almıştım. Rüzgar sesi, yol sesi, sunroof tıkırtısı, ön camların aralıkken kapanınca ses yapması, yıl olmuş 2016 aynı sıkıntılar devam ediyor. 2015 Ocakta Golf aldım. 2000 km'de iken garantiden balataları değiştiler. Neymiş bu seri balatalarda sıkıntı varmış. Yine 2014 model Golfü olan bir arkadaşın merceklerindeki kararmadan dolayı iki farı da değişti. Arkadaş bu araç 2012de çıkmış hala sorunlu balatalarla, farlarla veya bilmediğimiz diğer parçalarla üretilmeye devam ediyor. Farkına varan müşterilerin araçlarında bu parçalar değişiyor, varmayanlar o şekilde kullanmaya devam ediyor. Demek ki firmalar marka imajından ziyade, ceplerini daha çok düşünüyor. Vw skandalının arkasındaki gerçekte bu değil mi?
-
Merhaba arkadaşlar.
Geçen hafta aldığım aracımın farlarında buharlaşma sorunu var. Akşam hava soğuyunca farların içinde buharlaşma oluyor. Trabzon ve Erzurum servisleri ile görüştüm, fotoğrafları gönderdim. Trabzon, bunun sorun olduğunu bile kabul etmedi. Erzurum servisi; fotoğrafları genel merkeze gönderdiğini ve "Mevsimler şartlardan kaynaklanıyor" diye dönüş olduğunu söyledi.
Yaklaşık 10 farklı araç (bunlardan üçü skoda) kullanan biri olarak ilk defa böyle birşeyle karşılaşıyorum. Aynı durumla karşılaşan superb kullanıcısı var mı acaba aramızda?
(http://i.hizliresim.com/a0g0O4.jpg) (http://hizliresim.com/a0g0O4)
(http://i.hizliresim.com/D9G9no.jpg) (http://hizliresim.com/D9G9no)
(http://i.hizliresim.com/m5R5v8.jpg) (http://hizliresim.com/m5R5v8)
Farlardaki buhar normal;şöyle ki daha önce kısa süreli de olsa kullandığım 2009 audi A4'te de böyle bir sorun söz konusu olmuş ve kullanım kitapçığına baktığımda bu durumun normal olduğu yazıyordu.Ne de olsa A4 passat superb aynı orijinli araçlar. Benim superbimde de aynı sorun sıcak soğuk hava geçişlerinde oldu;hatta sislerde dahi vardı. Servise yine de sorayım dedim havalandırma kanalı,fan vs diyerek normal olduğunu söylediler. (Bence normal değil ama öyle diyorlarsa öyle olsun)Hayırlı sürüşler...
-
Sanirim normalde far denilen seyin heryeri kapali olur en azindan eski araclardaki farlar oyleydi bu araclarda gunduz ledleri mercekli farlar vs derken asiri isinmasin diye havalandirma delikleri biraktilar acik galiba bu sebeplede isi degişiklikleri bugulanmaya sebep oluyor yani gorsellik ugruna sorun ya isinmayan led koyup delikleri kapayacaklar tam izole edecekler fari yada olmuyorsa boyle kabul edilecek bu is.
-
Normal şartlarda bu işin çözümü yok diye biliyorum, farın arka tarafındaki kapakları açıp bir müddet hava alması sağlanabilir.
-
Kronik sorun bende de var ayni araçtan ne yapacağız acaba. Aracı 11.11.2015 de teslim aldım.
-
Böyle birşey olamaz
-
Aracı 1500-2000 arası kontrole götüreceğim. O sırada bu ve diğer konulardaki şikayetlerimi paylaşıp çözmelerini isteyeceğim.
Resmi ağızdan bir duyalım, ona göre bir aksiyon belirleriz.
-
1500-2000 arası ne konrolü bu?
-
Aracı teslim alırken servis yetkilisi 1500-2000 km arasında yaklaşık yarım saat süren genel ücretsiz bir kontrol uygulaması olduğu söyledi. Herhangi bir serviste de yaptırabilirsiniz demişti. Size söylenmedi mi?
-
ben özellikle sordum böyle bir bilgilendirme yapılmadı. bilsem bu cumartesi servise gitmiştim paspas almak için baktırırdım.
-
Bu uygulama benim aldığım bayiye özeldir diyeceğim ama herhangi bir servise gidebilirsiniz demişti.
Bence siz zorlayıp kontrolünüzü yaptırın ve şikayetlerinizi paylaşın ve kayda geçmesini sağlayın.
-
Araçtan bir şikayetimiz yok şimdilik. Ama eskiden 1500km ilk yağ değişimi olurdu. öyle bir şeyden de bahseden olmadı. o yüzden sordum.
-
Forumun gücü forum olmasa böyle bir kontrolden haberimiz olmayacak. Yanlış giden bir durum olsa haberimiz olmayacak. Ah skoda ah...
-
Farların fotoğraflarını bir türlü yükleyemedim. Boyut konusuna takiliyorum. Telefondan girdigim için boyutunu küçültemiyorum. Lg g3 telefonum bunun bir kolay yolu var mi.
-
Araçtan bir şikayetimiz yok şimdilik. Ama eskiden 1500km ilk yağ değişimi olurdu. öyle bir şeyden de bahseden olmadı. o yüzden sordum.
Forumun gücü forum olmasa böyle bir kontrolden haberimiz olmayacak. Yanlış giden bir durum olsa haberimiz olmayacak. Ah skoda ah...
Benim kontrol sırasında servise ileteceğim maddeler şunlar:
- Bolero'nun ara sıra kendini restart etmesi
- Sol aynada katlanma sırasında çıkan gıcırtı sesi
- Gündüz farlarında buharlaşma sorunu
- Bolero'daki geri görüş kamerasında yatay parkı seçip hareket edince ekranın hata vermesi
- Trim sesleri
-
Benim kontrol sırasında servise ileteceğim maddeler şunlar:
- Bolero'nun ara sıra kendini restart etmesi
- Sol aynada katlanma sırasında çıkan gıcırtı sesi
- Gündüz farlarında buharlaşma sorunu
- Bolero'daki geri görüş kamerasında yatay parkı seçip hareket edince ekranın hata vermesi
- Trim sesleri
Arkadaşlar 2004 model 5.30i bmw'den sonra bile aracın keyfine diyecek yok ah şu kronik sorunlarda olmasa umarım bu farların yapısı değişerek ledlerin konumu ön cami ile birleştirip ayirsalar bu sorun asla olmazdı.O kadar mühendis bunu nasıl düşünemez hayretler içerisindeyim.
-
Ledlerin far içerindeki konumu ön camdan ayri olmamasından dolayı farın ön camını ısıtıyor. Dışardan gelen soğuk hava iç dış sıcaklık farkı oluşturarak farın içerisindeki havada yoğunlaşma yaparak buhar yapıyor. Gündüz farını tek başına açmayıp fari manuel ayarlayıp direk açarsanız hava ne kadar soğuk olursa olsun buhar oluşmuyor haberiniz olsun. Zamanla buğu yüzünden ön camda leker oluşacaktır en azından skoda bu soruna çözüm bulana kadar kış aylarında böyle kullanılabilir. Zaten yazın böyle bir sıkıntı olmayacaktır. Yada detaylı bakamadım menüden gündüz fari kapatılabilir böyle bir seçenek varsa.
-
1500 bakımı diye birşey yok,1500 km de yağına bakın eksilme yoksa yola devam,serviste de yalandan yağına bakıyorlar ,yalandan bir çay bardağı yağ koyuyorlar o kadar...
-
Geçmiş olsun üzücü bir durum
-
1500 bakımı diye birşey yok,1500 km de yağına bakın eksilme yoksa yola devam,serviste de yalandan yağına bakıyorlar ,yalandan bir çay bardağı yağ koyuyorlar o kadar...
Bakım değil zaten 20-30 dakikalık genel bir kontrolden bahsedildi. Ücretsiz de olduğu için kontrole gitme ve şu anki şikayetlerimi/sorularımı de paylaşma niyetindeyim.
-
Bakım değil zaten 20-30 dakikalık genel bir kontrolden bahsedildi. Ücretsiz de olduğu için kontrole gitme ve şu anki şikayetlerimi/sorularımı de paylaşma niyetindeyim.
Farlar ile ilgili ne diyecekler merak ediyorum.
-
Farları soran olmadimi servise.
-
Malesef benimde aracımda aynı sorun çıktı.
-
Bana randevu verdiler. Gelin farları kontrol edelim dediler. Sanki bu sorunu bilmiyorlarmış konu Almanyaya iletilmemiş gibi. Bende gitsemde sorunu cözemeyecekleri için. Kronik olduğu için servise gitmedim.
-
Biz aracı aldığımızdada aynı sorun vardı ertesi gün servise sorduk normal dediler
2 gün üst üste buhar yaptı şimdi yapmıyor Havalar soğuyunca ne olur bilemem
-
Buğu sorunu ne oldu yaşayan varmı hala?
Bizim arabada kesildi dün 3 dereceye kadar düştü ama buğu yapmadı
-
bizim araç superb 2 normalde dururken falan olmuyor ama soğuk havalarda uzun süreli far açık gidince buğu oluşuyor.
-
Ben de takip ediyorum. Epey azaldı, çok soğuk olduğunda hafif buğu oluyor. Zannımca o da zaman içinde geçer.
-
O buğu zamanla içerde leke yapıyor , bilginize
-
http://www.lumileds.com/lighting-applications/automotive
arkadaşlar araçlarınızda hem octavia hemde superb'de kullanılan gündüz ledleri LUXEON led teknolojisidir.Yani power ledlere göre daha iyi bir sistemdir.
Bazı arkadaşlar ısınma filan demişler ancak ledin kendisi ısınmıyor.Sorun skoda far tasarımlarını yaparken çok yüksek ihtimalle ledlerin ısınmasını engelleyecek havalandırma kanallarını iyi hesaplayamadı ve yetersiz hava sirkülasyonu nedeniyle buğulanma yapıyor farlarınız.
Nem veya rutubet etkisi derseniz bu sorun İngilteredeki veya daha sıcak ülkelerdeki Superb'lerde de mevcut.Yani olay nem olayı veya dış sıcaklık olayı değil.Yaz aylarında elbette bu sorun azalıcak.
Luxeon Ledlerin zaten arka plakalarında zaten bir hayli kalınca soğutma tabakası vardır.Bilmiyorum hiç eline alan oldumu Luxeon Ledleri ama bir hayli ağırdır.
Eğer Power led olsaydı gündüz farlarınızda emin olun daha fazla buğulanma olurdu çünkü onlar çok daha fazla ısınır.
Çözüm ise skoda genel merkez yeni farların üretiminde bu hatayı ortadan kaldırınca şikayetçi olan müşterilerin farlarını garanti kapsamında değiştirecektir.Ama şu anda oluşan buğulanma alanları bir süre sonra malesef farın içinde sanki puslu bir alan varmış gibi lekeler bırakmaya başlayacak.
Ancak benim kanımca tüm araç modellerinde bu sorunların ortadan kalkması için gündüz ledlerinin far dışındaki bir alana taşınması gerekiyor.
Ön ızgaralar yada ön tampon içinde bir yere tasarım aşamasında yapılabilir bunlar.
2 senelik garantiniz bitince ne olucak?
Ledlerden biri arıza nedeniyle sönerse?Esas sıkıntı o zaman.
Tamiri olmadığı için o far komple değişecek!En az 1500 tl.(Belkide Bixenon olanların 2000 tl ye yakın)
Başka bir arkaşımızın premium bir marka kullandığı aracında başına geldi malesef.
Sadece led yüzünden far komple değişti.Masraf 2800 tl :(
Hepiniz araçlarınızı kazasız belasız güle güle kullanın...
-
Merhabalar aranıza yeni katıldım bugun 0 km süperb aldım
Ve aynı sorun far buğulanması bende de oldu ve cok can sıkıcı durum
Sabah ilk işim servisi aramak olucak bakalım bana ne dicekler
-
Arkadaşlar araç gemi ile değişik iklimlerden gelerek geçiyor. Bulunduğunuz yere geldiğinde sıcaklık ve nem farklarından olabiliyor bu. Ben de ilk hafta yaşadım sonra yok oldu, çok endişe etmenize ve servise ısrarla müdahale ettirmenize gerek yok.
-
Aynen 2-3 gün sonra geçiyor tüm kış 1 kere bile yaşamadım
-
Bende halen devam ediyor. Kapali garajdan cikinca yasiyorum ( ani sicak soguk gecislerinde ) araci bakima biraktigimda yaptiracagim. Servisler tamirine basladi bunun ama komple tamponun sokulmesi olayi ve zaman gerektigi icin yaptiramadim.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160401/2aa98d033b0b32dd283e681baa06e007.jpg)
-
Bu sabah görüştüm servisle bu konuyla ilgili yeni olduğu için dediler gecıceklerını soyledıler bugun hiç olmadı hava da sıcaktı bugun belkı ondan olmadı gecmesse getırın elimizden geleni yaparız dedıler
-
İnşallah superb te bu sorunu yaşamam önceki aracım 2015 model seat leonda aynı sorunu yaşadım defalarca, garantiniz oldugu sürece sıkıntı yok garanti bittiyse ozaman biraz tuzlu bir işlem oluyor. yani vw - seat - skoda grubu araçlarda bu sorun demekki hastalık.
-
http://www.lumileds.com/lighting-applications/automotive
arkadaşlar araçlarınızda hem octavia hemde superb'de kullanılan gündüz ledleri LUXEON led teknolojisidir.Yani power ledlere göre daha iyi bir sistemdir.
Bazı arkadaşlar ısınma filan demişler ancak ledin kendisi ısınmıyor.Sorun skoda far tasarımlarını yaparken çok yüksek ihtimalle ledlerin ısınmasını engelleyecek havalandırma kanallarını iyi hesaplayamadı ve yetersiz hava sirkülasyonu nedeniyle buğulanma yapıyor farlarınız.
Nem veya rutubet etkisi derseniz bu sorun İngilteredeki veya daha sıcak ülkelerdeki Superb'lerde de mevcut.Yani olay nem olayı veya dış sıcaklık olayı değil.Yaz aylarında elbette bu sorun azalıcak.
Luxeon Ledlerin zaten arka plakalarında zaten bir hayli kalınca soğutma tabakası vardır.Bilmiyorum hiç eline alan oldumu Luxeon Ledleri ama bir hayli ağırdır.
Eğer Power led olsaydı gündüz farlarınızda emin olun daha fazla buğulanma olurdu çünkü onlar çok daha fazla ısınır.
Çözüm ise skoda genel merkez yeni farların üretiminde bu hatayı ortadan kaldırınca şikayetçi olan müşterilerin farlarını garanti kapsamında değiştirecektir.Ama şu anda oluşan buğulanma alanları bir süre sonra malesef farın içinde sanki puslu bir alan varmış gibi lekeler bırakmaya başlayacak.
Ancak benim kanımca tüm araç modellerinde bu sorunların ortadan kalkması için gündüz ledlerinin far dışındaki bir alana taşınması gerekiyor.
Ön ızgaralar yada ön tampon içinde bir yere tasarım aşamasında yapılabilir bunlar.
2 senelik garantiniz bitince ne olucak?
Ledlerden biri arıza nedeniyle sönerse?Esas sıkıntı o zaman.
Tamiri olmadığı için o far komple değişecek!En az 1500 tl.(Belkide Bixenon olanların 2000 tl ye yakın)
Başka bir arkaşımızın premium bir marka kullandığı aracında başına geldi malesef.
Sadece led yüzünden far komple değişti.Masraf 2800 tl :(
Hepiniz araçlarınızı kazasız belasız güle güle kullanın...
Benim araç 1 haftalık bu sorunu henüz yaşamadım.
Ben +2 sene ek garanti yaptırmıştım, sanırım farları da kapsar. Yeni araç alacak arkadaşlara +2 sene garantiyi öneririm 4 sene içinde olası arızalarda işinize yarar 1650 tl kadardı.
-
Benim araç 1 haftalık bu sorunu henüz yaşamadım.
Ben +2 sene ek garanti yaptırmıştım, sanırım farları da kapsar. Yeni araç alacak arkadaşlara +2 sene garantiyi öneririm 4 sene içinde olası arızalarda işinize yarar 1650 tl kadardı.
nasıl yani ben +2 yıl garanti için 2100 TL ödemiştim, siz 1600 e mi yaptırdınız?
-
Evet hocam 1615 TL ye +2 yıl garanti uzatma yaptırdım.
-
Ben de 1600 lü bir rakama 2 yıl garanti uzatma aldım. Aracımı teslim aldığım gün (24.05.16) ankarada iyi bir yağmur yağdı. Aracı akşam park ettiğimde farlarda buğulanma olduğunu gördüm. Bugün aklıma geldi ve kontrol ettim. sorun görünmüyordu.
-
Beygir gücüne göre ödeme çıkarılıyor. Benzinli araçlar 150bg olduğu için 120bg lik dizel araçalara göre üst baramden ödeme alınıyor.
-
Aynı şekilde benim de bugün birebir bu problem ile karşı karşıyayım nasıl çözüm bulacağız buna çok sıkıcı bir durum. :mad:
-
Bende de aynı durum var. Servise göstereceğim.
-
Bende de aynı durum var. Servise göstereceğim.
Neticesini paylaşır misiniz?
Benim 6 saat gibi süre sonra gitti ama olmasin tabiki.
-
Neticesini paylaşır misiniz?
Benim 6 saat gibi süre sonra gitti ama olmasin tabiki.
Daha önceden yaşayan arkadaşlar farda bir parçanın değiştiğini söylemişlerdi. Conta gibi bir şeydi sanırım.
-
Kısaca özetliyeyim; benimde buhar problemim vardı ve bu şikayetten ötürü servise başvurdum.
Yapılan işlemler; tamponu ve farları komple söküyorlar ve farların arkasında havalandırma kanalı uygulaması yapılıyor. Sonra tekrar geri takıyorlar. Tek yapılan bu ; çare oldu mu ? Hayır olmadı; şimdi daha az yapıyor ama yapıyor yine.
-
1 saatlik yolculuk sonrası aracı kendi basınçlı yıkama makinemle yıkadım sağ ön far buhar yaptı, akabinde tekrar kullandım far kapalı konumda tekrar yıkadım bu sefer yapmadi. Böyle bir araca bu durum ne saçma :)
-
Daha önce dile getirildi sanıyorum ama bende tekrar belirteyim. Kullanma kılavuzunda bu durumun oluşabileceği ve sorun olmayacağı da belirtilmiş.
Canınızı sıkmaya, servise gitmenize bence gerek yok.
(https://i.hizliresim.com/ZEBA3a.png)
-
fizik kanunlarının ötesine geçemezsiniz demiş.
nemli hava soğuk yüzeye temas ettiğinde oraya yapışır. audilerde bile var. son yıllarda o nemli havayı hızla tahliye etmek için fan konduğu söyleniyor audi farlarına. daha az enerji harcayan daha verimli ampuller kullanıldığı için farlar eskisi gibi çok ısınmadığından soğuk nemli hava yapışıyor farın iç yüzeyine.
-
Bilgiler için teşekkür ederim herkese hepimizin başına geliyormuş demek.
-
farların arka kapaklarını açıp içine kendi poşedinde bir miktar silika jel koyabilirsiniz içerde nem ortamı oluşup buhar yapmasını en aza indirgeyecektir. hatta son verecektir.
https://sagligabiradim.com/wp-content/uploads/2016/06/silika-jel.jpg (https://sagligabiradim.com/wp-content/uploads/2016/06/silika-jel.jpg)
Silika jelinin kullanım alanları
Arabanızın içindeki buhar oluşumunu engellemek istiyorsanız, koltukların altına birer adet silika jel paketi yerleştirin.
Kedi kumu silikadan yapılarak üretilir, bu da ona emici özellik verir.
Yiyecekleri en iyi durumda tutmak için silika paketlerini kullanabilirsiniz fakat zehirli olmadığından emin olun. Jeli kesinlikle yemeyin.
Silika kameraları ve lensleri su hasarından da korur.
Bunlar ve daha bunun gibi bir çok sebepten dolayı silika jel paketlerini kullanmaya devam edin! Gününüzü kurtarabilir!
-
farların arka kapaklarını açıp içine kendi poşedinde bir miktar silika jel koyabilirsiniz içerde nem ortamı oluşup buhar yapmasını en aza indirgeyecektir. hatta son verecektir.
https://sagligabiradim.com/wp-content/uploads/2016/06/silika-jel.jpg (https://sagligabiradim.com/wp-content/uploads/2016/06/silika-jel.jpg)
Silika jelinin kullanım alanları
Arabanızın içindeki buhar oluşumunu engellemek istiyorsanız, koltukların altına birer adet silika jel paketi yerleştirin.
Kedi kumu silikadan yapılarak üretilir, bu da ona emici özellik verir.
Yiyecekleri en iyi durumda tutmak için silika paketlerini kullanabilirsiniz fakat zehirli olmadığından emin olun. Jeli kesinlikle yemeyin.
Silika kameraları ve lensleri su hasarından da korur.
Bunlar ve daha bunun gibi bir çok sebepten dolayı silika jel paketlerini kullanmaya devam edin! Gününüzü kurtarabilir!
Arka kapak nasıl açılır ki :) :)
-
aracı yeni alan arkadaşlar sizin araçlarda durum nasıl ?
-
Daha önce kullandığım leon da olmuştu. Farın biri buğulanıyordu, yaptığım inceleme sonucunda buğulanan farın kapağının çatlak olduğunu gördüm. Hızlı plastik yapıştırıcıyla yapıştırdıktan sonra sıcak silikon uygulaması yaptım. Kapağı yerine taktım. Bir daha buharlaşma sorunu yaşamadım. Buğu yapan arkadaşlar arka kapakları kontrol etsin çatlak yoksa bile biyerden hava alıyordur.
Sonuçta hava akımı kesilirse , far içerisine giriş olmaz
-
bu olayın bence çatlakla veya başka bişeyle ilgisi yok. çünkü hemen hemen bütün araçlarda mevcut. aracım 2016 model geçen sene kasım ayında almıştık bu ikinci kışım aracımla. Daha önce sanırım hiç dikkat etmemiştim ama havaların soğumasıyla benimde gündüz ledi çizgisi boyunca buğu yapıyor iki farımda
-
[MENTION=15827]marifaydin[/MENTION] Dediğiniz gibi silica jel aldım Türkiye de satanlar milleti keriz sanıyor sanırım çok fahiş fiyatlar gördüm AliExpress dem aldım 7.5TL 100paket 24 günde geldi. Benim sağ farım da buhar yapıyor nedenini sonra fark ettim bir gün park ederken sağ önden yanlışlıkla kaldırım yüksekti esneme derecesi dokunma oldu o esnada fara zarar vermiş ufak sağ köşede çatlak var kesin hava alıyor oradan, yazın oraya şeffaf slikon çektireceğim, farı sökmek sıkıntılı tamponu da sökmek gerekiyor :) Yaza kadar silika jeller ile idare edeceğim 100 paket fazlasıyla yeter :D Tavsiyenize teşekkür ederim, arka kapaktan jelleri yerleştireceğim.
-
2 aylik super b'm de on lef farlarda buharlasma olducservise goturdum ledlerde olur dediler catlak varmi dedim yok dediler su testide yaptilar ancak icim hic rahat degil sizinde boylecoluyormu(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180127/9912c966e272bbe49c39fcfee397a7f0.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180127/2553068a1e9dc54a4be26c3d300985e9.jpg)
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Led lerde normal ne demek? Hiç bir arabada böyle olmaz. Servisi zorlayın değişim konusunda. Bizimki de led ama çok şükür buhar yok.
SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Valla dedim zorladim ama normal deyorlar mercedes audidede oluyor diyorlar degismiyoruz normal diyorlar baska servise goturcem bende
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Sizce bu bugulanma normalmi sicakta olmadi ama biraz aksam sogugunda boyle oluyor okadar para ver boyle birseyle karsilasmak can SIKICI
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Led lerde normal ne demek? Hiç bir arabada böyle olmaz. Servisi zorlayın değişim konusunda. Bizimki de led ama çok şükür buhar yok.
SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sizce bu bugulanma normalmi sicakta olmadi ama biraz aksam sogugunda boyle oluyor okadar para ver boyle birseyle karsilasmak can SIKICI
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanım kılavuzu sayfa 67 (2016 model klavuzunda)
Not
■ Farlar geçici olarak içten buğulanabilir. Sürüş farı yakıldıktan bir süre sonra ışığın çıkış alanındaki buğulanma kaybolur, far camının kenarları hala buğulu olabilir. Bu buğulanmanın aydınlatma tertibatının ömrüne bir etkisi yoktur.
-
Kullanım kılavuzu sayfa 67 (2016 model klavuzunda)
Not
■ Farlar geçici olarak içten buğulanabilir. Sürüş farı yakıldıktan bir süre sonra ışığın çıkış alanındaki buğulanma kaybolur, far camının kenarları hala buğulu olabilir. Bu buğulanmanın aydınlatma tertibatının ömrüne bir etkisi yoktur.
[emoji848][emoji848] okumanın önemi. Ama bu yazılan buğulanma bende hiç olmadı. Mod.yili 2017
SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
[emoji848][emoji848] okumanın önemi. Ama bu yazılan buğulanma bende hiç olmadı. Mod.yili 2017
SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bende de olmadı. Aracın bulunduğu ortam / ortamlarda önemli görünüyor.
-
Bende bunu anlamiyorum bu bugulanma kronikse herkeste olur sende olur bende olmaz gibi birsey degilki degisim kabul etmiyorlar hata olarak gormuyorlar bunu
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Arkadaşlar bu golfte de var 520 lerde de var bize has değil ama çok aşırı varsa o sıkıntı bence. Benim farda çok hafif çatlak var ondan yapıyor. Diğerinde ise kış boyu 1 kere oldu.
(http://[url=https://hizliresim.com/qG8a7Q][img]https://i.hizliresim.com/qG8a7Q.jpg)[/url][/IMG]
(https://i.hizliresim.com/Mdgbq2.jpg) (https://hizliresim.com/Mdgbq2)
bunlarda örnekleri :)
-
aynı durum satış temsilcim fabrikasyon hata olduğunu ancak servis tarafından kabul edilmediğini belirtti