škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: cyberian - 15 Ekim 2015, 22:27:38
-
Öncelikle iyi akşamlar an itibariyle 1.2 mpi rapidim 4500km de ve celik jantı serviste taktırmamıştım yardım için açtığım önceki konularda bahsetmistim araçtan yine kısaca özetlemek gerekirse 1.2 mpi motor 2015 model ve suan 4500 kmde aracım aldığımdan bu yana aracın ön iki lastigi belli zaman ve km sonrası aşırı derecede yağlanıyor siyahlasıyor kalınca kuruyup resmen janta siyah katran renk vermiş gibi duruyor bazıları yıkayıncada gecmedi jantım çok kollu aralıklar filan yağ hep,arka iki lastik ise normal hic yaglanma yok gibi, bu normal bi durummu fren yağına baktım eksiltme filanda yok şimdiden okuduğunuz ilginize teşekkür ederim hocalarımdan yorum bekliyorum servisemi gitmeliyim.
-
Ön fren disk arka fren kampana ise balata tozu ön jantlarda pis bir görüntü yaratır. Bu pislik arka tekerlerde gözükmez.
Sebebi önlerin disk olması nedeni ile balata tozunun janta ve tekere bulaşmasıdır. Arka fren kampanaları kapalı olduğundan fren tozu dışarı çıkamaz.
Bunu arttıran daha etkin sebepler ise fazla ve gereksiz fren kullanımı ile seçilen jant türündeki aralıkların airodinamik açıdan havayı uzaklaştıramaması olarak özetlenebilir.
-
İlginiz için teşekkür ederim peki bu ilerde bir sorun yaratırmı jantlarım biraz kapalı aralıklı yarın fotoğrafınıda paylaşırım fakat dediğim gibi beni korkuttu sizce servise göstermeme gerek varmı aldığım yetkili servis 150 km uzaklıktaki Diyarbakır çünkü bunun için gidilirmi daha doğrusu.Ve ne yapmamı önerirsiniz temizlenmesinden tutun birdaha olmamasına kadar.
-
Ön ve arka teker kirli halini resimlerseniz daha net bir sonuç elde edebiliriz.
-
2-3 haftada bir yıkarsanız balata tozu kalıcı olmaz, başka çözümü yok.
-
2-3 haftada bir yıkarsanız balata tozu kalıcı olmaz, başka çözümü yok.
Engin arkadaşımızın dediği gibi 2-3 haftayı geçirmeyecek şekilde yıkarsanız toz kalıcı olmuyor. Birde yıkadıktan sonra aynı olmasının sebebi jantları kurulamadan yola çıkmaktan oluyor, ıslak janta hemen sarmaya başlıyor.
Jant şeklide önemli etken, karşı yolda sıfır bmw var onda bile ön jantlarda siyahlanma var.
-
Endişelenmenize gerek yok. Anormal bir durum değil.
İlerleyen sürüşlerde balata tozu azalacaktır. "Iron X" ve ya başka markalardan muadili jant temizleyiciden alın ve güzel bir fırça ile kirlendikçe temizleyiniz.
Bu da kirli bir jant : Örnek ;
https://www.youtube.com/watch?v=OZlhQ_OTlM8
-
fazla fren yapmayı bırakırsanız sorun hiç kalmayacaktır.önlerin toz olmasının sebebi: jantlarla 1.derece alakalı değil.ön fren balatalarına daha çok yük biner ve daha çok aşındığı için daha çabuk ve çok toz olur.
-
Bundan önce note vardı bu kadar toz hatta ne bukadarı toz olmuyordu. Belki jant yapısındandır fakat bir balata bu kadar tozutur mu?
-
Bundan önce note vardı bu kadar toz hatta ne bukadarı toz olmuyordu. Belki jant yapısındandır fakat bir balata bu kadar tozutur mu?
Balatalarda asbest kullanımı bittiğinden beridir, balatalar hem çok tozuyor hem de çok daha kısa sürelerde bitiyorlar.:wnk:
-
Balatalarda asbest kullanımı bittiğinden beridir, balatalar hem çok tozuyor hem de çok daha kısa sürelerde bitiyorlar.:wnk:
Asbest yasaklanalı uzun zaman oldu diye biliyorum hem balataları yeni değiştirmiştim :) sıkıntı jant yapısından olabilir yada balatadan ama araç 0 iken 2 günde oluşan kir artık 2 hafta oluşuyor :)
-
...araç 0 iken 2 günde oluşan kir artık 2 hafta oluşuyor :)
0 iken balatalar da sıfır.:wnk: Yol gittikçe ısın-soğu ısın-soğu evsafını yitiriyor da belki de ondan o kadar tozumuyor.:wnk:
-
Öneri ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim şuanda arabam yaklaşık 6000 km de ve taze kirlenme sorunu bitti sayılır en azindan yikadiktan sonra uzunca bi süre eski izler durdu yenisi oluşmadı,eski lekeler içinde bir alışveriş sitesinden jant temizleyici istedim tavsiye üstüne bekliyorum geldiginde deneyecem ve buradan paylasacam son durumu.