škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: oksijen - 26 Eylül 2015, 09:39:44
-
Merhaba herkese iyi bayramlar.
Eskiden dizel turbo aracım vardi park ettigimde 30 sn filan bekletip öyle kapatiyordum
Simdi spaceback te beklesemde durdugum gibi start stop kontak kapatiyor benim 30sn beklemem birseyi degistirmez diye tahmin ediyorum
Sizler nasil davraniyorsunuz?
Not
Daha once konusu olabilir mobilden girdigimden denedim arama yapamadim
-
Start stop iptali için buton var ise iptal edebilirsiniz :)
-
:) Bundan ziyade zarari varmi yokmu
-
yanlış hatırlamıyorsam kitapçıkta sadece uzun yoldan geldiğinizde bir süre bekletin diye yazıyordu.
-
Durmadan 50-100 mt önce boşa alın o şekilde ilerleyin aracı durdurana kadar rölantide çalışmış olur.
-
Durmadan 50-100 mt önce boşa alın o şekilde ilerleyin aracı durdurana kadar rölantide çalışmış olur.
Hayatımda gördüğüm en düz mantık :D Şok içindeyim:D
-
Sistem mercedeslerde elektrikle karşılıyormuş yağlama görevini vs birşeyler okudum. Bazıları devirli kullanımında belkide stop etmeyecek. Düzgün kullanımda sorun çıkartacağını sanmıyorum. Sadece skoda değil ki birçok markada turbolu araçlarda ss uygulanıyor. 1 lt için turboyu bozacak sistem koymazlar heralde. Hadi Türkkiyede koyarlarda avrupada sıkar. Ayrıca uzun yolda olsa ışıklarda duruyoruz sonuçta.
-
Hayatımda gördüğüm en düz mantık :D Şok içindeyim:D
Start stopla uğraşmaktansa en kolayı bu herhalde.
Turbo yük altında olduğunda yağ sıcaklığı yükselir, S&S bunu baz alarak motoru durdurmaz bence.
-
S&S bazen devreye girmiyor ya da bazen uzun süre durunca kendiliğinden çalıştığı oluyor. Kendisi ayarlıyor demek ki. Ama uzun yol yaptığınızda ya da turboyu zorladığınızda durmadan önce 30 sn rölantide çalıştırın yazıyor kitapçığında. S&S ile farklı bir olay o demek ki.
-
S&S bazen devreye girmiyor ya da bazen uzun süre durunca kendiliğinden çalıştığı oluyor. Kendisi ayarlıyor demek ki. Ama uzun yol yaptığınızda ya da turboyu zorladığınızda durmadan önce 30 sn rölantide çalıştırın yazıyor kitapçığında. S&S ile farklı bir olay o demek ki.
Anladim ozaman demekki uzun yoldan geldigimizde beklicez start stop kapatirsa motoru sikinti olmadigini dusunucez
-
Anladim ozaman demekki uzun yoldan geldigimizde beklicez start stop kapatirsa motoru sikinti olmadigini dusunucez
S&S' i devre dışı bırakıp 30 saniye-1 dakika arası bekleyebilirsiniz.:wnk:
-
Forumda daha önce de konuşuldu ama s&s olmayan araçlarda akla yine turbo timer geliyor.
-
Forumda daha önce de konuşuldu ama s&s olmayan araçlarda akla yine turbo timer geliyor.
Turbo timer çok daha sağlıklı zira turbonun soğuması esnasında motoru rölantide çalıştırırken, bir yandan da yağlama yaparak millerin aşınmasını en aza indiriyor.
-
Turbo timer çok daha sağlıklı zira turbonun soğuması esnasında motoru rölantide çalıştırırken, bir yandan da yağlama yaparak millerin aşınmasını en aza indiriyor.
bunun için Turbo timer şartmı yani
sonuçta ss kapatmaz diye düşünüyorum motoru zarar verecekse
-
bunun için Turbo timer şartmı yani
sonuçta ss kapatmaz diye düşünüyorum motoru zarar verecekse
Şart diye bir şey yok ancak iş şansa bırakılmamış oluyor. Hiç performanslı uzun yol yapıp ardından durmadığım için S&S bu durumda ne yapar hiç fikrim yok maalesef.
-
Şart diye bir şey yok ancak iş şansa bırakılmamış oluyor. Hiç performanslı uzun yol yapıp ardından durmadığım için S&S bu durumda ne yapar hiç fikrim yok maalesef.
Evet ben denedim motora yuksek devirde yuklenip durdugumda ss kendini kapatmiyor ss iptal ikonu çıkıyor dusuk veya motoru cok zorlamadgimda durdugumda ss kendini kapatiyor ozaman sisteme guvenmkten baska yaplack bisi yok
-
blow off valve çare olabilir diye düşünüyorum , start stop devreye girse bile blow off zararı bertaraf etmez mi ?
-
Daha önce konusu açıldı bayağı faydalı bilgiler paylaşıldı müsait bir zamanınızda bilgisayardan girebilirseniz bulursunuz sanırım ben detaylı bakamıyorum şuan. Ancak ordan hatırladığım birkaç bilgi ss sahibi araçların aküleri ve turboları özel oluyordu. Turbo araç ss devredeyken bile yağlanmaya devam ettiği söylenmişti. Ancak ben yine her uzun yola çıktığımda ssi kapatıyorum çünkü 180-190 bandında kullanıp ilk ışıklarda durduğumda stop etmeye çalışıyor benim araç. Ancak sürekli redline civarı çevirip yağ sıcaklığı 100ün üstüne çıkarsa ozamanlarda ss devreye girmiyor