škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: veracocha - 15 Eylül 2015, 13:12:15
-
Selam beyler aracım 3000-3300 devirde sabit gittiğimde silkeleme yapıyor sizce neden olabilir ? bujiler yeni değişti buji kablolarıda değişmişti ... bobinden olabilir mi ? belli bir devir aralığında yapması garip geldi ?
-
araç otomatik mi?
-
hayır manuel 1.6 a4 kasa octavia
-
Benim aracim otomatik 4 5 ve 7 viteste silkeleme yapiyor. Vites gectikten sonra. Sebebi ne olabilir
-
Ateşlemeden kaynaklı olabilir. Benzer bir durum yaşamıştım, bende çekiş düşüklüğü de vardı. Çalışma da sarsıntılı ve sesliydi. Ateşleme bobinine giren bujiden gelen kablonun ucu oksitlenmişti, temizlenince normale döndü. Enjektörlerden de kaynaklı olabilir. Vag-com/vcds ile girip hata koduna bakmak lazım. Trigerde de sorun olabilir.
-
Ateşlemeden kaynaklı olabilir. Benzer bir durum yaşamıştım, bende çekiş düşüklüğü de vardı. Çalışma da sarsıntılı ve sesliydi. Ateşleme bobinine giren bujiden gelen kablonun ucu oksitlenmişti, temizlenince normale döndü. Enjektörlerden de kaynaklı olabilir. Vag-com/vcds ile girip hata koduna bakmak lazım. Trigerde de sorun olabilir.
Buji kablolari ve bogaz kelebegi temizlendi. Aracta yag kacagi vardi ve zincir kapagi sokulerek keceleri degisti. Yag sogutucu keceleride degisti. Bunlara ulasmak icin klima motoru sokuldu. Bu yag kacgini yaptirdiktan sonra basladi sorunum.
-
Cekiste ve yakit tuketiminde sorun yoksa ateslemeyi dusunmemek gerekir. Zincirde ufakta bir ayarini sasirttilarsa tamirat yaparken subaplarin acma kapama zamanlarina etki edebilir. Aslinda aklima gergi problemi de geliyor. 3000 3300 devir torkun en pik yaptigi noktaya denk geliyor takribi olarak.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=328&page=2
-
Benim aracim otomatik 4 5 ve 7 viteste silkeleme yapiyor. Vites gectikten sonra. Sebebi ne olabilir
Fırat arkadaş birde 4-5-7 vs viteslerden bahsediyorsun. Bu vitesler aslında hıza ulasma öncesi ve sonrası vitesler yanı. 4'üncü viteste takribi 60 km, 5 de 70, 6 ve 7 de 80 ve üstü km ler yaparsın. Şayet titremen motor devri değil de lastik devri arttıkca artıyor ise eğer muhtemelen lastiklerin balas ayarlarından da olabilir.
Dediğim gibi lastik devirleriyle mi titreme artıyor yoksa motor devriyle mi?
Lastik balans ayarlarını ve havasını bir lastikcide kontrol ettirmen iyi olur. Hem araca fayda da sağlar cok degil 100 TL felan verirsin. Bu arada balası kontrol ettirirsen hazır sökülmüşken fren balatalarını da bir kontrol etmen iyi olur.
-
..
Dediğim gibi lastik devirleriyle mi titreme artıyor yoksa motor devriyle mi?
Lastik balans ayarlarını ve havasını bir lastikcide kontrol ettirmen iyi olur. Hem araca fayda da sağlar cok degil 100 TL felan verirsin. Bu arada balası kontrol ettirirsen hazır sökülmüşken fren balatalarını da bir kontrol etmen iyi olur.
Aynen, titreme belli bir km ve hızda başlıyorsa rot-balans ayarsızlığından da olabilir. Ben tekerleri ön-arka yaptırırken, hem balanslarını yaptırmıştım hem de 10 TL. ye aldığım balata spreyi ile hazır sökülmüşken her bir balatayı da temizlemiştim.:)