škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: whoomps - 08 Eylül 2015, 18:38:29
-
Uc gun arayla basima gelen olay soyle; iki olayda da arabayi sabah calistirdim yaklasik 10 dk sonra uyari verdi " motor asiri sicak motoru durdurun " diye. sebebsiz sekilde hararet 120 dayanmisti. Arabayi kenara cektim istop etmeden 2 dk calismasina musade ettim hararet 90 a dustu. Motor sogutma suyu tam ortada ideal. Termostat degismisti onceden zaten .Arkadaslar sebebi nedir bunun bilen basina gelen YARDİM lutffen.
-
aracı sabah çalıştırdıktan sonra ( motorun soğuk olması gerekiyor ) motor suyu kapağını acın ve onun içerisine devridaim suyunun geri gelip gelmediğini görün. devredaim suyu geri gelmiyorsa su borularını kontrol edin
-
aracı sabah çalıştırdıktan sonra ( motorun soğuk olması gerekiyor ) motor suyu kapağını acın ve onun içerisine devridaim suyunun geri gelip gelmediğini görün. devredaim suyu geri gelmiyorsa su borularını kontrol edin
. 1-motor suyunun gelip gelip gelmedigi nasil anlasilir. 2-Su borulari nasil kontrol edecegim ? tesekkurler
-
Yalanci hararet diye birsey varmis hocam neden kaynaklaniyor yalanci hararet
-
antifirizin olduğu kabın altından antifriz motora giderken üst tarafında ki bir delikten tekrar kaba döner. kabın kapağını motor çalışırken dikkatlice açarsanız suyun gelip gelmediğini görürsünüz. su gelmiyorsa bir yerler de tıkanma vardır. ama suyun size sıçrama ihtimaline karşı motor soğukken bu işlemi yapın. bu önemli bir konudur araçta blok çatlatmaya kadar gider. bence en yakın zman da bir servise gidin.
-
Su borularininda hava alma yeri nerede hava yapmis olabilir dediler
-
Su borularininda hava alma yeri nerede hava yapmis olabilir dediler
542 520 65 90 konuşalım, daha sağlıklı olur.
-
sogutma suyu hava yapmışsa ilk çalıştırmada ön göğüsten su sesi gelebilir,bir bakın bence.
-
Devirdaim pompasından kaynaklanıyor olabilir. Yakın bi süre de benimde aynı sıkıntı Başıma geldi. Servis pompayı Değişti ve düzeldi.
-
Termostat değişti diye yazmışsınız, bariz termostat arızası, kapalı kalmış demek ki...
-
Devirdaim pompasından kaynaklanıyor olabilir. Yakın bi süre de benimde aynı sıkıntı Başıma geldi. Servis pompayı Değişti ve düzeldi.
Arabayi durdurup hararet ibresini 90 a cektikten sonra yol boyunca bir daha hararet yukselmesi olmuyor . hatta 5 saat sur yine olmuyor. . nedense sabah iki defa oldu cektim duzeldi devam etmistim sonra
-
termostat arızası gibi gözüküyor soğuyunca takılı kalıyor olabilir. Riskli bir durum bir an önce servise gösterin bence
-
Ustaya gittim bugun devir daim pompasinin suyu az akittigini beraber gorduk . sadece sabah yapip kenara cekip rolantide calistikdan sonra duzeliyor gun icinde bir daha yapmiyor dedim bana dedigi suj; tikanmis olabilir pompanin pervanesi tam kavramiyordur dedi isininca kavriyordur dedi . nasil mantik anlayamadim Mantikli gelmedi bana. ???
-
termostat geç açıyor. termostat değişirken aracınıza uygun termostat takılmamış olabilir termostat açılana kadar motordaki su radyatör suyuna karışmaz buda hararetin yükselmesine neden olur. termostatı kontrol ettirin orijinal serviste değiştirmenizi öneririm. termostat ventili sabaha kadar yapışıyorda olabilir. dediğim gibi orijinal termostatla değişmeli.
-
Termostat ventili nedir hocam
-
yav arkadaşlar naptınız devirdayımdan girip bloktan çıkmışsınız?hararet de ilk yapılacak şey fanı kontrol etmektir.fan çalışıyormu?fan geç açıyor olabilir.fan muşuru bozuk olma ihtimali ilk akla gelecek şeydir.
-
yav arkadaşlar naptınız devirdayımdan girip bloktan çıkmışsınız?hararet de ilk yapılacak şey fanı kontrol etmektir.fan çalışıyormu?fan geç açıyor olabilir.fan muşuru bozuk olma ihtimali ilk akla gelecek şeydir.
Hararet 120 olunca kenara cekip fani kontrol ettigimde fan calisiyordu. Fan durunca mi calismaya basladi bilemiyorum . yazilimdan olabilirmi ? Cihaza baglayinca bu sorun gozukurmu ? Yada termostat orjinal degilmis ama 80 liraya kalitelisinden takilmis
-
Ama soyle de birsey var hararetin inmesinden sonra istersen almanyaya git gel bir daha hararet yukselmiyor
-
Motor suyu 120 derecede iken aracin fani calismis miydi?
Termostat kolay kolay bir acip bir acmama sorunu yapmaz.
Hararet sikintisi yasadiginizda dur kalk trafikte miydiniz?
Hava yapmis olabilir.
Fan acmiyor olabilir.
Termostat bozuk olabilir. (Ama acmasa hic acmaz genelde. %1 ihtimal kafaya gore acip kapamasi)
-
Motor suyu 120 derecede iken aracin fani calismis miydi?
Termostat kolay kolay bir acip bir acmama sorunu yapmaz.
Hararet sikintisi yasadiginizda dur kalk trafikte miydiniz?
Hava yapmis olabilir.
Fan acmiyor olabilir.
Termostat bozuk olabilir. (Ama acmasa hic acmaz genelde. %1 ihtimal kafaya gore acip kapamasi)
İnip baktigimda calisiyordu.
-
Fan calisiyorsa sikinti termostatta gibi gozukuyor.
Peki ya gostergenin musuru (harareti okuyan musur) arizaliysa ve arabaya yanlis bilgi okutuyorsa?
-
Fan calisiyorsa sikinti termostatta gibi gozukuyor.
Peki ya gostergenin musuru (harareti okuyan musur) arizaliysa ve arabaya yanlis bilgi okutuyorsa?
Arizali diyelim sabah okumadi ama gun icinde hep dogru okuyo. Gun icinde 5 6 defa park edip sonra kalkiyorum. Neden sabah oluyo bu olay iste ?? Sabah olmasindaki hikmet ne daha dogrusu tabiri caizsemotor tamamen soguyup iyice dinlendikten sonra oluyo . cok ilginc bi olay bu ya
-
Cok tuhaf arabayi o haldeyken incelemek lazim. Termostat acmasa sicak suyu radyatore de vermez kolay kolay fan da acmaz bu durumda?
Gercekten ilginc. Hararet aninda kontrol etmek lazim hortumlari falan. Okuyucudan supheleniyorum sahsen. Fan calisiyor termostat aciyor gibi gozukuyor. Devirdaim yapmasa araba zaten hep olur bu sorun?
Bir tavsiye 120 dereceyi gormeden kapatin motoru. 90i gecince cekin saga stop edin bekleyin. Calistirarak sogutmak da sakat istir
-
Bir çok sebebi olabilir bu durumun banada müşirden dolayı böyle bir sıkıntı olmuş olabilir.Hararet göstergesi motor ısındığı halde tam 90 da durmama durumu oluyormu 85-90 arasında kalıyorsa müşirde sıkıntı olabilir onun haricinde termostat arızasınada benziyor termostatın elektronik bir bağlantısı yok yanılmıyorsam bundan dolayı makineye bağlasanızda hata vermeyecektir.
Bir diğer notta eğer hararetiniz 90 ı geçmeye başlarsa klimayı sonuna kadar açın ve düşüyor mu bi gözlemleyin belki fan açmama durumuda olmuş olabilir aracın radyatör fanının çalışmasını biraz takip edin
-
Aracımızın TDI motoru EA288 temelli yeni model. Bu motorda farklı bir soğutma tasarımı var. 3 ayrı soğutma devresi mevcut. İlki küçük hacimli bir devre. Motorun çabucak verimli çalışma sıcaklığına ulaşması için silindir kapağı, EGR soğutucu ve eşanjör içeriyor sadece. Bu küçük devre ile su çabucak ısınıyor. Bu sayede motor ve iç mekan çabuk ısınıyor, verim artıyor, emisyon düşüyor. Motor biraz ısındığında bir sonraki devre açılıyor ve suyu karterden (motor bloğu?) çevirmeye başlıyor. Devirdaim hızı değişken, motor yüküne göre değişen ısı uzaklaştırma ihtiyacına göre değişiyor. Üçüncü devre ise intercoolerdan geçen havayı soğutmak için kullanılıyor.
Daha detayları bilgileri EA288 kelimesiyle internette bulabiliriz.
Yukarıdakiler ışığında, ilk devreden ikinciye geçişte de bir sorun olabilir sanıyorum. Anahtar çalışmıyor olabilir, bu ihtimali de değerlendirmek lazım.
-
...silindir kapağı yöneticisi bir sonraki devreyi açıyor ve suyu karterden çevirmeye başlıyor...
:blm::hmm:
-
:blm::hmm:
Bir yandan iş ile uğraşırken İngilizceden çevirerek yazdım. Biraz bire bir tercüme olmuş :) Düzelteyim bari.
" the cylinder head management opens the next circuit and draws the water through the crankcase."
-
Aynı sorun arkadaşımda vardı problem hararet müşüründeydi
-
Bir yandan iş ile uğraşırken İngilizceden çevirerek yazdım. Biraz bire bir tercüme olmuş :) Düzelteyim bari.
" the cylinder head management opens the next circuit and draws the water through the crankcase."
O da aynı şeyi demiş.
Crankcase dediği karter işte.
-
Aracımızın TDI motoru EA288 temelli yeni model. Bu motorda farklı bir soğutma tasarımı var. 3 ayrı soğutma devresi mevcut. İlki küçük hacimli bir devre. Motorun çabucak verimli çalışma sıcaklığına ulaşması için silindir kapağı, EGR soğutucu ve eşanjör içeriyor sadece. Bu küçük devre ile su çabucak ısınıyor. Bu sayede motor ve iç mekan çabuk ısınıyor, verim artıyor, emisyon düşüyor. Motor biraz ısındığında bir sonraki devre açılıyor ve suyu karterden (motor bloğu?) çevirmeye başlıyor. Devirdaim hızı değişken, motor yüküne göre değişen ısı uzaklaştırma ihtiyacına göre değişiyor. Üçüncü devre ise intercoolerdan geçen havayı soğutmak için kullanılıyor.
Daha detayları bilgileri EA288 kelimesiyle internette bulabiliriz.
Yukarıdakiler ışığında, ilk devreden ikinciye geçişte de bir sorun olabilir sanıyorum. Anahtar çalışmıyor olabilir, bu ihtimali de değerlendirmek lazım.
Evet bizim atladigimiz husus bu. yeni nesil motorlarda ivir zivirlar var.
Peki 1. Sistemi durdurup 2. Sisteme gecis ne ile saglaniyor acaba?
Motor tamamen soguduktan sonra araci calistirinca hararet yapiyormus cunku. Motor tamamen soguyunca ilk sistem devreye giriyor ve zamani gelince ikinci sisteme gecis yapmiyor anladigim kadariyla?
-
Evet bizim atladigimiz husus bu. yeni nesil motorlarda ivir zivirlar var.
Peki 1. Sistemi durdurup 2. Sisteme gecis ne ile saglaniyor acaba?
Motor tamamen soguduktan sonra araci calistirinca hararet yapiyormus cunku. Motor tamamen soguyunca ilk sistem devreye giriyor ve zamani gelince ikinci sisteme gecis yapmiyor anladigim kadariyla?
Aşağıdaki pdf EA288 serisi motorlar için yetkili servis eğitim notlarıdır. ABD menşeli olduğu için 2.0 litrelik motordan bahsediyor ama hemen herşey MDB temelinde 1.6lar için de geçerli. Sayfa 18'den itibaren soğutma sistemi detayları var.
Soruya cevap olarak, devredeki standart termostat dışında ilk devreden geniş devreye geçiş için bir valf mevcut.
http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf
-
Faydali dokuman. Dursun kenarda :) sanirim o valf bozuk elektrik kontrollu anladigim kadariyl (ustun koru baktim gerci cok) .
-
arkadaşlar çok karışık terimler kullanıyosunuz.hararette sırasıyla bakılacak olaylar.önce fan, sonra muşur, sonra termostat, en sonda contadır.fan çalışıyor ise birdaha hararet kalkınca imkanınız var ise radyatörün her 2 tarafından ısısını kontrol edin.fan tek başına soğutma görevi yapamaz.termostat açmıyor veya geç açma yapıyor olabilir.termostat civayla çalışan bir parça.hertürlü arıza yı yapabilir.genelde fabrikalar 79-85 dereceye göre ayarlarlar.içindeki civa özelliğini kaybederse uzun süreli beklemede geç açma yapıyor olabilir.hararet 120 iken motorun üzerindeki hortumları bile kontrol etseniz anlayabilirsiniz termostat açıkmı kapalımı?eğer motor suyu her bölgede sıcaksa.arkadaşların önerdiği gibi hararet muşurunu kontrol ettirin.saygılar.
-
Devirdaim değişti. Aynı problemden birde yolda kaldik
-
Aşağıdaki pdf EA288 serisi motorlar için yetkili servis eğitim notlarıdır. ABD menşeli olduğu için 2.0 litrelik motordan bahsediyor ama hemen herşey MDB temelinde 1.6lar için de geçerli. Sayfa 18'den itibaren soğutma sistemi detayları var.
Soruya cevap olarak, devredeki standart termostat dışında ilk devreden geniş devreye geçiş için bir valf mevcut.
http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf
EA288 kodlu motorlar yeni nesil Superb dizelde var octaviadaki cayc blok kodlu eski nesil motorlar:ok:
-
EA288 kodlu motorlar yeni nesil Superb dizelde var octaviadaki cayc blok kodlu eski nesil motorlar:ok:
Emin misiniz?
Octavia 3'daki motorlar EA288 serisidir, eski seriden motoru hiç olmadı:
CLHA: 105PS
CXXB: 110PS
CXXB olanı 22 mayıs 2015ten sonra üretilen 2016 modeller ile bize gelmeye başladı. (bizde mevzuattan dolayı 2015 diye satılmak zorunda) Bendeki bundan mesela. Superb'in motorundan tek farkı yazılım ile azıcık artan güç. Tork aynı.
Kayınpederde 2015 Yeti var, ondaki eski nesil CAYC motor bu arada.
Motor numarasının ilk 3 harfi motor tipini açıklar. Arkadaş söylesin belli olur.
-
Bu arada ea211 ea288 ea88 serileri vw in verdigimi isim...
-
Arkadaslar cozum bulabilen oldumu bu arizaya. Benim arabadada ayni sorun var
GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Kayınpederde 2015 Yeti var, ondaki eski nesil CAYC motor bu arada.
Yeti de motorların hepsi farklı mı benim 2014 TDI Yeti aracımın motor kodu ruhsatta yazan CAYZ bir diğer deyişle malum emisyon skandalından etkilenen EA189
-
İdeal yağ sıcaklığı ne olmalı? Yağ sıcaklığı bazen sıcak havalarda rampa yukarı virajlı yollarda 105derece falan oluyor bende normal midir?
-
İdeal yağ sıcaklığı ne olmalı? Yağ sıcaklığı bazen sıcak havalarda pampa yukarı virajlı yollarda 105derece falan oluyor bende normal midir?
Normal, endişe etmenize gerek yok. Aracı sıkıştırdığınızda 115-120 dereceleri dahi görebilirsiniz.
-
aynısı basıma geldi konya antalya yolunda devirdaim değişti çağ otomotivde garantiden.