škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: mariachi - 16 Kasım 2009, 21:06:52
-
İŞTE O ÜRKÜTÜCÜ MOTOR:)
(http://img263.imageshack.us/img263/7209/skodasuperb015.jpg) (http://img263.imageshack.us/i/skodasuperb015.jpg/)
(http://img121.imageshack.us/img121/34/skodasuperb012.jpg) (http://img121.imageshack.us/i/skodasuperb012.jpg/)
(http://img688.imageshack.us/img688/5342/skodasuperb013.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/skodasuperb013.jpg/)
-
tam hakan'a göre süper güç
-
6 silindir var, 30 valf, yani subap. pekala, üstün calculusum beni yanıltmıyorsa silindir başına 5 subap düşüyor. yani tek rakam. beni aydınlatın, kaçı emme kaçı egzost, sistem nası çalışır, niye öledir.
-
6 silindir var, 30 valf, yani subap. pekala, üstün calculusum beni yanıltmıyorsa silindir başına 5 subap düşüyor. yani tek rakam. beni aydınlatın, kaçı emme kaçı egzost, sistem nası çalışır, niye öledir.
Hızlanırken 3 subap emme 2 subap egzost, yavaşlarken 2 subap emme 3 subap egzost,:hanz:
-
Superb II değil bu :)
-
Superb II değil bu :)
30V-6 silindir soruma cevap arıyorum abi.
-
Bizdede 20v 4 silindir sanırım evrimleşmişi oluyor bu :D
-
6 silindir var, 30 valf, yani subap. pekala, üstün calculusum beni yanıltmıyorsa silindir başına 5 subap düşüyor. yani tek rakam. beni aydınlatın, kaçı emme kaçı egzost, sistem nası çalışır, niye öledir.
3' ü emme 2' si egsoz supapıdır.
Patlama sonrasında silindir içinde oluşacak basınçla egsoz supaplarından zaten gaz çıkacaktır, o nedenle egsoz supap sayısı az. Silindirin içine emilen hava-yakıt karışımını olabildiğince homojen olarak dağıtabilmek için emme işlemi için de üç supap kullanılıyor.
-
Ahanda Uğur'um gelmiş... :D
Şu an yanyanayız onunla, iyi oluyor ziyaretleri, kaynatıyoruz :ok:
-
Bizdede 20v 4 silindir sanırım evrimleşmişi oluyor bu :D
Sizdeki de silindir başına 5 supap teknolojisi işte.:wnk: 5X4=20:wnk:
-
Hakanım soru sorduğunu yeni farkettim kusura bakma :o
Uğur abinin dediği gibi intake 3 tane ex 2 tane oluyor .
şu dede 5 supaplı kapağı resurface ediyo konfigürasyonu görebilirsin :)
http://www.youtube.com/watch?v=d85obflUSaE
-
haa... çok saolun işte böle aydınlanma çağına gireyim :lol:
peki bi soru daha, 3 emip, 2 salarken salma esnasında daha az subap kullandığımız için (boylarını eşit kabul ediyorum) pressure artar mı içerde, yani basınç. yoksa daha mı zor olur pistonun exhaust hareketinde?? mantığı ne ola ki?
-
haaa videoya şinci baktım, boyları aynı değil gibi :)
-
Hakan motorlar 7-8 zamanlı dır özünde bize öğrettikleri gibi 4 zaman yok mühendisliki bilgide :)
piston hiç bir zaman egzoz ittirmez piston alt ölü noktaya inerken egzoz açılır kendi basıncıyla kaçar dışarı :)
piston kendi ittirseydi egzozlardan üfürük sesi gelirdi :D güç üretmesini beklediğin makinaya güç harcatıp verim düşürürsen döverler adamı :D
ses gelmesinin sebebi patlama esnasında açılması :)
bunun çok çok çok çok :D ince ayarları hesapları var dereceli egzantrik işleri timing işleri hep bunları düzenlemek için
-
bu arada haklısın exh. ufak tasarlanır kendi çıktığı için ama emme olayı motor vakumuyla olduğundan daha büyükler.
ha diyeceksin Turbo neci :D tebrikler ! abi o işler şeytan işleri olduğundan kesin bişey konuşulmuyor zira ne motorlar var tecrübe ile adamlar neler yapıyor.
-
Hakan motorlar 7-8 zamanlı dır özünde bize öğrettikleri gibi 4 zaman yok mühendisliki bilgide :)
piston hiç bir zaman egzoz ittirmez piston alt ölü noktaya inerken egzoz açılır kendi basıncıyla kaçar dışarı :)
piston kendi ittirseydi egzozlardan üfürük sesi gelirdi :D güç üretmesini beklediğin makinaya güç harcatıp verim düşürürsen döverler adamı :D
ses gelmesinin sebebi patlama esnasında açılması :)
bunun çok çok çok çok :D ince ayarları hesapları var dereceli egzantrik işleri timing işleri hep bunları düzenlemek için
evet anlıyorum, kesinlikle öyle olmalı.
yani kesinlikle diyebiliriz ki silindirin egzost hareketi aslında yanmış gazı dışarı enjekte etmek, atmak değil, tam olarak, hı??
ama niye ufak 3 intake, niye büyük 2 exhaust?
hava çıkarken alabildiğine rahat çıksın, ama emilirken daha dar ve çok yoldan gelsinde basınç mı çok olsun??
bu arada haklısın exh. ufak tasarlanır kendi çıktığı için ama emme olayı motor vakumuyla olduğundan daha büyükler.
ha diyeceksin Turbo neci :D tebrikler ! abi o işler şeytan işleri olduğundan kesin bişey konuşulmuyor zira ne motorlar var tecrübe ile adamlar neler yapıyor.
exh. daha büyük olan değil mi? valla beyin mıncıklaması geçirecem.
-
biz başka kanaldan anlaştık bu mesaja cevap gelmeyecek :D