škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia III => Konuyu başlatan: dienekes - 13 Ağustos 2015, 15:15:07

Başlık: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: dienekes - 13 Ağustos 2015, 15:15:07
Arkadaşlar herkese merhaba

Fabia 3 1.0  aracımı daha yeni aldım. Vites geçişlerinde tıkırtılı bir ses geliyor. Bu normal bir durum mu? Bir de 1. vitese takarken biraz itmem gerekiyor. Diğer viteslerde bir sıkıntı yok ama. Bu durumlar zamanla düzelir mi? Yoksa servise gitmesi gerekli mi? Bu arada daha 1000 bakımı gelmedi.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Anatolia - 13 Ağustos 2015, 16:11:59
1000 bakımı varmı bizim araçlarda bana öyle bişey söylemediler 1 yıl yada 15.000 Km dediler
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: enoktakenokta - 13 Ağustos 2015, 16:23:21
Alıntı yapılan: Anatolia;527511
1000 bakımı varmı bizim araçlarda bana öyle bişey söylemediler 1 yıl yada 15.000 Km dediler
1.000 bakımı adı altında yapılan işlem genel bir kontroldür; periyodik bakım gibi düşünmeyin. Genel olarak araca bakılır, yağına, suyuna vs.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: blacksea28 - 13 Ağustos 2015, 16:25:25
Alıntı yapılan: Anatolia;527511
1000 bakımı varmı bizim araçlarda bana öyle bişey söylemediler 1 yıl yada 15.000 Km dediler


Aynen, bende öyle bi bakım duymadım ama yeni araç olduğu için kontrol gibi bi şeydir herhalde.
Bilen biri varsa açıklık getirirse iyi olur konuya, zira 1000 bakım, 3000 bakım vs dolanıyor forumda.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Alcanzar - 13 Ağustos 2015, 17:58:22
Aracı 2000 km den sonra servise götürdüm öyle bir kontrolü kesinlikle yok. Her şey yolunda aracına bin 15000 km veya bir yıl sonra görüşürüz dediler, araca bakmaya bile gerek duymadılar. Vites geçişinde ilk başlarda birinci vites şanzımanın yeni olması ve debriyaj balatasının henüz alışmaması sebebiyle devir yüksek iken (yani 3-2-1 şeklinde değişimlerde ve motor fren amaçlandığında) zor geçiyordu. Şu an araç 5000 km ye ulaştı hiç bir viteste hiç bir sıkıntı veya ses yok. Ancak debriyajdan ayağımı sertçe çektiğimde (1-2 ve 2-3.vites geçişinde) sertçe kavrıyor ve tabiri caiz ise şangırtılı bir ses ile geçiyor. Araç yeni olduğundan aksamların birbirine uyumlu çalışması biraz zaman alır endişelenmeyin.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: FabiaYarışMavisi - 13 Ağustos 2015, 18:23:32
Alıntı yapılan: dienekes;527504
Arkadaşlar herkese merhaba

Fabia 3 1.0  aracımı daha yeni aldım. Vites geçişlerinde tıkırtılı bir ses geliyor. Bu normal bir durum mu? Bir de 1. vitese takarken biraz itmem gerekiyor. Diğer viteslerde bir sıkıntı yok ama. Bu durumlar zamanla düzelir mi? Yoksa servise gitmesi gerekli mi? Bu arada daha 1000 bakımı gelmedi.
benimde 1 ve 2 ye zor geçiyor daha 716 km de ama zamanla alışır bazen 1 e geçmiyo yani alışcak daha sıfır araç
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: mehmetniyazi61 - 13 Ağustos 2015, 19:02:46
Alıntı yapılan: dienekes;527504
Arkadaşlar herkese merhaba

Fabia 3 1.0  aracımı daha yeni aldım. Vites geçişlerinde tıkırtılı bir ses geliyor. Bu normal bir durum mu? Bir de 1. vitese takarken biraz itmem gerekiyor. Diğer viteslerde bir sıkıntı yok ama. Bu durumlar zamanla düzelir mi? Yoksa servise gitmesi gerekli mi? Bu arada daha 1000 bakımı gelmedi.


bende fabia 1.0 kullanıcısıyım ve dediğiniz gibi küçük viteslerde aynı sesleri duydum  ama zamanla gittiğini farkettim demek ki yürür aksamın zamanla uyumlu hale gelmesi gerekiyor. benim km 5.700 cıvarı şuan ses falan yok .
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: LA BEBE - 13 Ağustos 2015, 19:12:31
Alıntı yapılan: Alcanzar;527527
Aracı 2000 km den sonra servise götürdüm öyle bir kontrolü kesinlikle yok. Her şey yolunda aracına bin 15000 km veya bir yıl sonra görüşürüz dediler, araca bakmaya bile gerek duymadılar. Vites geçişinde ilk başlarda birinci vites şanzımanın yeni olması ve debriyaj balatasının henüz alışmaması sebebiyle devir yüksek iken (yani 3-2-1 şeklinde değişimlerde ve motor fren amaçlandığında) zor geçiyordu. Şu an araç 5000 km ye ulaştı hiç bir viteste hiç bir sıkıntı veya ses yok. Ancak debriyajdan ayağımı sertçe çektiğimde (1-2 ve 2-3.vites geçişinde) sertçe kavrıyor ve tabiri caiz ise şangırtılı bir ses ile geçiyor. Araç yeni olduğundan aksamların birbirine uyumlu çalışması biraz zaman alır endişelenmeyin.


Aynı şıkırtılı sesi bende duyuyorum 1-2 2-3 geçişlerinde. birde geri vitese 2 3 seferde geçirebiliyorum arabayı. daha 500 km de bizimki de alışır inşallah en kısa sürede :)
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: blacksea28 - 13 Ağustos 2015, 20:25:41
Beni rahatsız eden kalkışta 1400 devirde(turbonun açılma devri) kararsız kalır gibi küt küt vurması, çözüm bulan ya da yaşayan var mı?
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Alcanzar - 14 Ağustos 2015, 12:56:28
1.0MPi sahibi arkadaşlarıma tavsiye etmek istediğim bazı noktalar var. Hazır vites konusu açılmışken yazayım;

Aracınızı zorlamayınız ve rodaj süresi geçinceye (yani 1500-2000km oluncaya) kadar araca fazla yüklenmeyiniz. Geçmediği vitesi zorla geçirmeniz, yüksek devirlerde seyahat ediyorsunuz anlamına geliyor. Öncelikle aracın vites geçişlerini 2000dd/dk üzerine çıkartmayarak rodaj devrine kadar motor açmaya uğraşmayın. Rodaj bitiminden sonra da zaten kalın dişlilere sahip olan yük viteslerinde (1 ve 2.vites) vites aralığını aşırı zorlamayın. Daha çok 3 ve 4.viteslerin aralıklarını uzatmak üzere 3'ten 4'e geçişlerde yavaş yavaş 4-5bin dd/dk uzatarak vites değiştirin. Buna alıştıktan sonra 4-5.vites geçişlerini de 3-4bin dd/dk ve üstüne çıkarmak üzere yavaş yavaş süreyi arttırın. Vites düşürmelerinde daha hızlı uyum sağlayacak ve 1.0motordan 1.2 üzerinde bir performans alacağınızı göreceksiniz. Bunun haricinde motor çok sıcak havada zorlanmayı sevmiyor ve rampa tırmanma esnasında giderek düşen devirlerini aynı şekilde yavaş yavaş toplayabiliyor. Bu düşük gelen motor karakteri olduğundan arttırılması mümkün değil ancak 5000km sonrasında aracın tepkileri daha iyileşiyor. Lütfen aracınızın motorunu açmak amacıyla rodaj süresi bitmeden bağırta bağırta ezmeyin ki uzun yıllar aynı performansta, sağından solunda yağ kaçırmayan bir motorunuz olsun. Umarım bu bilgi vites şikayetiyle konuyu açan herkese de yardımcı olmuştur.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: dienekes - 14 Ağustos 2015, 14:11:31
Alıntı yapılan: Alcanzar;527629
... Geçmediği vitesi zorla geçirmeniz, yüksek devirlerde seyahat ediyorsunuz anlamına geliyor. ...


Benim durumum pek böyle değil. Mesela kasisten geçeceğim. Araç iyice yavaşlamış, ha durdu ha duracak halde. Motoru zorlamamak adına 1'e takmak istediğimde vitesi biraz ittirmem gerekiyor. Diğer viteslerde vites düşürdüğümde yüksek devirde olmasına rağmen sorun yaşamadım.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Uğur Akar - 14 Ağustos 2015, 23:35:09
Alıntı yapılan: Alcanzar;527629
...kalın dişlilere sahip olan yük viteslerinde (1 ve 2.vites) vites aralığını aşırı zorlamayın...
1. ve 2. vitesin dişlileri kalın diğerlerininki ince mi oluyor yani?:hmm::blm:
Alıntı yapılan: dienekes;527640
...1'e takmak istediğimde vitesi biraz ittirmem gerekiyor...
1. vitese takmak için vites kolunu daha da ileriye mi ittirmeniz gerekiyor yoksa 1. vitese geçerken zorlanıyor da kuvvet mi uygulamanız gerekiyor. Bu kısmı tam çözemedim.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Alcanzar - 15 Ağustos 2015, 11:40:05
Alıntı yapılan: dienekes;527640
Benim durumum pek böyle değil. Mesela kasisten geçeceğim. Araç iyice yavaşlamış, ha durdu ha duracak halde. Motoru zorlamamak adına 1'e takmak istediğimde vitesi biraz ittirmem gerekiyor. Diğer viteslerde vites düşürdüğümde yüksek devirde olmasına rağmen sorun yaşamadım.

Araba çok yavaşlasa bile boşa aldığınız anda araç rolanti devrine girer ve dönüş hızlanır. Bu sebeple 1.vitese geçerken o dönüşe göre geçmekte zorlanıyor.Çark dişlilerin alışma evresinden kaynaklı bir durum. Ayrıca debriyaj balatası da henüz en kalın halinde. Daha önceki açıklamamda da dediğim gibi 3-2-1 şeklindeki frenlemeden kaynaklanıyor. Araba yeni olduğundan km ilerledikçe düzelecektir. Bende de aynısı mevcuttu.

Bunu anlamak için aracın yol bilgisayarında anlık yakıt/km seyrine bakın. Araç herhangi bir vitesteyken bu şekilde yavaşladığınız ve gaza basmadığınız zaman 1.2-2.0l arası yakıt tüketimi gösterir. Vitesi boşa alırsanız derhal 4.0-5.0l arası bir rakama yükselir.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Alcanzar - 15 Ağustos 2015, 11:50:01
Alıntı yapılan: Uğur Akar;527724
1. ve 2. vitesin dişlileri kalın diğerlerininki ince mi oluyor yani?:hmm::blm:
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: enoktakenokta - 15 Ağustos 2015, 11:53:08
Bu zamana kadar kullandığım tüm manuel vites araçlarda iyice yavaşlamadan 1. vitese almaya çalıştığımda diğer viteslere göre görece daha zor olduğunu söyleyebilirim.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Alcanzar - 15 Ağustos 2015, 12:00:28
Alıntı yapılan: Uğur Akar;527724
1. ve 2. vitesin dişlileri kalın diğerlerininki ince mi oluyor yani?:hmm::blm:

Temel fizik kuralları gereği duran cisimler hareket etmek hareket edenler de durmak istemezler. Bu sebeple araç en büyük motor kuvvetini yerinden kalkmak için harcar. Dolayısıyla şanzıman içerisinde en büyük kuvvetle hareket etmesi gereken dişliler kalkış ve yük dişlileridir.

Aracın şanzımanını incelemedim ancak genel olarak vites dişli grubu yapısı grup mili denilen kalınca bir silindir üzerinde dizili işlenmiş dişli çemberleri şeklinde olup yük vitesleri (1-2. vites dişli grubu) daha kalındır. Şimdiki grup milleri genelde çift sıra ve kendi sıkıştırma oranları ile hareket ediyorlar. Çıkış dişlisi olarak 1.ve 2.vites dişlileri küçük-büyük, 3.vites dişlileri neredeyse eşit, 4. ve 5.vites dişlileri ise büyük-küçük şeklinde sıralanıyor. Bu sebeple eski şanzımanların grupları gibi belirgin kalınlıklar oluşmuyor.
Başlık: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Uğur Akar - 15 Ağustos 2015, 13:49:36
Manuelin de sökülmüşünü inceledim, DSG' ninkini de. Hiç birinde de kalın dişli-ince dişli gibi bir ayrım yoktu. Ha oranları birbirinden farklıdır orası ayrıdır. Yeni araçta senkromeçlerin alışma evresinde vites geçişlerinde hafif zorlanma normaldir. Tam durmaya yakın 1. vitese geçmemesi de motor devriyle tekerlek devirlerinin o an için denk gelememesi nedeniyledir. Zaten yüksek devir çeviren spor otomobillerin şanzımanlarının 1. ve 2. viteslerinde çift senkromeç kullanılması bundandır.

Alıntı yapılan: enoktakenokta;527761
Bu zamana kadar kullandığım tüm manuel vites araçlarda iyice yavaşlamadan 1. vitese almaya çalıştığımda diğer viteslere göre görece daha zor olduğunu söyleyebilirim.
Hatta bu zorlanmayı hissetmemek için minicik bir aragaz verirsen 1. vitese daha kolay geçtiğini fark edersin.:wnk:
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: suleyman90 - 15 Ağustos 2015, 17:58:25
Benzer bir olay bende de vardı dsg de ilk zamanlar 1-2 2-1 arası geçerken sanki şanzıman vuruyor vitesi seçemiyor gibiydi.Şimdi araç 4000 km  ye geldi gayet akıcı hiç bir problem yok muhtemelen şanzımanın ilk olarak dişlileri kavrama ve alışma devresi olduğundan dolayı sertlik illaki olur ama onun dışında düz vites fabia hiç kullanmadım fakat vitesleri de biraz kemikli olabilir.

Örnek olarak sattığım leon fr ın vitesleri çok kemikliydi 6 ileriydi.Bazı marka model araçların düz vitesleri kemikli olabiliyor ama hayatımda kullandığım en iyi manuel vites toyota corollaydı tık tık harika o kadar güzel ayarlanmış ki manuel arabadan o gün çok keyif almıştım :)
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: blacksea28 - 15 Ağustos 2015, 23:04:08
Bende set gibi yerlerde 2 den 1 e geçerken vitesin 1 geçmesi için beklediğinin farkındayım ama zaten geçtiği anda hızımız 1. vites hızında oluyor, yani 1. vites kalkış vitesidir araç hafif hızlıysa 2 ile devam edilebilir. ki ben araç yürüme hızından fazla hızdaysa ve dik yokuş yoksa hep iki ile devam ederim(gaza az basarak)
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Fabia II - 24 Mart 2017, 10:49:41
Aracım henüz 400 km'de otomatik vites. 1.2 tsi rapid spaceback.
Calıstırdıktan sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken her defasında bir takılma sesi geliyor aynı zamanda ayağım gazdayken hissediyorum bu tıkırtıyı. Bu problem bazı arkadaşlarda olmuş ancak o konuya ulaşamadım bu konuya yazmak durumundaydım. Bu yüzden hortlattım konuyu bağışlayın :)
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: -CND- - 24 Mart 2017, 11:27:14
Alıntı yapılan: Fabia II;611730
Aracım henüz 400 km'de otomatik vites. 1.2 tsi rapid spaceback.
Calıstırdıktan sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken her defasında bir takılma sesi geliyor aynı zamanda ayağım gazdayken hissediyorum bu tıkırtıyı. Bu problem bazı arkadaşlarda olmuş ancak o konuya ulaşamadım bu konuya yazmak durumundaydım. Bu yüzden hortlattım konuyu bağışlayın :)


Fabia özelinde konuşuyorum muhtemelen sizin aracınız için de aynıdır. 40 km/s sınırına gelince abs etkinleşiyor. Hız göstergesinden takip edin, her seferinde ilk marş sonrası bir defa 40 km de bu ses geliyorsa sorun yok.

Ancak gelen ses her 1-2 veya 2-1 işleminde yineleniyorsa o zaman km nizi de göz önüne alarak servise gözükmekte fayda var.
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: Uzman24 - 24 Mart 2017, 11:45:17
Alıntı yapılan: Fabia II;611730
Aracım henüz 400 km'de otomatik vites. 1.2 tsi rapid spaceback.
Calıstırdıktan sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken her defasında bir takılma sesi geliyor aynı zamanda ayağım gazdayken hissediyorum bu tıkırtıyı. Bu problem bazı arkadaşlarda olmuş ancak o konuya ulaşamadım bu konuya yazmak durumundaydım. Bu yüzden hortlattım konuyu bağışlayın :)

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32043 buradan bakabilirsiniz
Başlık: Cevap: Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi
Gönderen: kavih - 25 Mart 2017, 17:41:49
son iki üç bin kilometrede bende de aynı problem var bu ara. araç 12000 km oldu. sadece 1'den 2'ye geçerken değil, gaza basınca değişirken vites ses çok bariz bir şekilde duyuluyor. üstelik, dsg'yi zorlamayacak şekilde dikkat ederek kullanmama rağmen.

bakalım, 15000 bakımı yakın.