škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: burAKsoy - 30 Temmuz 2015, 20:07:24
-
2015 1.4 tsı 150 hp octavia,yarın nasip olursa teslim alıyoruz ve 1 hafta sonra 1200km sadece git ile gez gel sonucu 3bin km rahat yapacağımı düşünüyorum ve tüp taktırma önerilerinizi bekliyorum.
-
Vialle ve Prins gibi sıvı sistem lpg taktıracaksanız -ki maliyeti 6.000-TL civarı- ve arabaya 4-5 yıl binip fazlaca kilometre yapacaksanız olabilir.
-
cok gezeceksenız dızel alsaydınız keske...
-
Vialle ve Prins gibi sıvı sistem lpg taktıracaksanız -ki maliyeti 6.000-TL civarı- ve arabaya 4-5 yıl binip fazlaca kilometre yapacaksanız olabilir.
cok gezeceksenız dızel alsaydınız keske...
Bu yeni 150likler actli mi abilerim?
-
eğer ACT ise ACT ve LPG uyumu nasıl olacak çok merak ediyorum.
Tabii güzel esnafımız "sorun yok abi takılıyor" diyecek
-
Act yok bu motor seçeneğinde.Bende yeni aldım 1.4 150 hp,yakıt cokta fazla yakmiyor.
-
Sanırsam bu yolculuk araç tüp istiyormu yoksa makül düzeyde bir değerlerde yakıtı tutuyormu onu deneme yolculuğu olacak ve sıfır aldığımız için ilk 1000 km de zorlamayız fazla zaten.
-
uzun yol yapacaksanız hız sabitlemeyi de kullanarak sarfiyatı bayağı düşük tutabilirsiniz. bence tüp gereksiz bu arabaya.
-
Euro 6 motorların yakıt tüketimleri gayet makul düzeylerde (en azından kağıt üzerinde). Bu yüzden LPG işine hiç girmeyin.
-
Sanırsam bu yolculuk araç tüp istiyormu yoksa makül düzeyde bir değerlerde yakıtı tutuyormu onu deneme yolculuğu olacak ve sıfır aldığımız için ilk 1000 km de zorlamayız fazla zaten.
şöyle söyliyeyim hocam araçtan ne kadar yakıt yakmasını bekliyorsunuz ona göre değişir bu yakıt meselesi. bir dizel gibi yakmayacak hiç bir zaman. genel ortalamanız hiç bir zaman 4.5-5 olmayacak. ancak eski atmosferik 1.6 benzinli motorlardan da az yakacak. benim tahminim başlarda genel ortalama 8-9 rodaj sonrası 7-7.5 civarında bir tüketiminiz olacak
-
Bayramda ankaraya gittim geldim toplam 1300 km yol yaptım 5 kişiydik ve 130 un altına hiç düşmedim çoğu zaman 200 ü geçtiğimde oldu ama kısa vadede tabiki.. toplam 300 tl yaktı ve ortalama ise 6.5 gösteriyordu.Eğerki uzun yolda 100 ile sabit giderseniz 5 ve 6 arasında gider gelirsiniz. Araç 1.4 Tsi 180 hp dsg. İlk resim Ankaraya ulaştığımda çekmiştim 2.resimi ise Ankaradan dönüşte mola verdiğimde çekmiştim. Ortalama hızdan yavaş gidilmediği anlaşılıyodur heralde :)
(http://i.hizliresim.com/7bbEgL.jpg) (https://hizliresim.com/7bbEgL)
(http://i.hizliresim.com/Poo4kd.jpg) (https://hizliresim.com/Poo4kd)
-
Bayramda ankaraya gittim geldim toplam 1300 km yol yaptım 5 kişiydik ve 130 un altına hiç düşmedim çoğu zaman 200 ü geçtiğimde oldu ama kısa vadede tabiki.. toplam 300 tl yaktı ve ortalama ise 6.5 gösteriyordu.Eğerki uzun yolda 100 ile sabit giderseniz 5 ve 6 arasında gider gelirsiniz. Araç 1.4 Tsi 180 hp dsg. İlk resim Ankaraya ulaştığımda çekmiştim 2.resimi ise Ankaradan dönüşte mola verdiğimde çekmiştim. Ortalama hızdan yavaş gidilmediği anlaşılıyodur heralde :)
(http://i.hizliresim.com/7bbEgL.jpg) (https://hizliresim.com/7bbEgL)
(http://i.hizliresim.com/Poo4kd.jpg) (https://hizliresim.com/Poo4kd)
Bu değerler makul 6-7 arası kalırsa değer süper tüpün t sini düşünmem o zaman..
-
Beklentim uzun yolda 6.5 değerini yakalamak ama rodaj dönemi zor dediğiniz gibiyse durum ama hız sabitleme ile daha da düşürüleceğine katılıyorum ve yolculuk sonrası değerleri burdan paylaşırım.
-
Beklentim uzun yolda 6.5 değerini yakalamak ama rodaj dönemi zor dediğiniz gibiyse durum ama hız sabitleme ile daha da düşürüleceğine katılıyorum ve yolculuk sonrası değerleri burdan paylaşırım.
Ben 110 km/h ile izmite gitmiştim ve ortalamam 5.5 ti uzun yolda tsi oldukça iyi ama şehir içi sağlam yaktığı anlar oluyor :)
-
1.2 TSI 7500km oldu araç sürekli deniyorum. 90 ile 4.5, 100 ile 5, 110 ile 5.5, 120 ile 6 vs. diye gidiyor yakış. Bence hiç gerek yok LPG'ye.
-
Bayram öncesi Batman Antep arası 400 km yok yaptım. 130'u aşmadım. Deneme amaçlı çok da zorlamadım. 5.3 lt yaktı. 1.4 TSI motor.
-
6000tl lik tüp kaç km de amorti edilir ki?
-
Arkadaşlar merhaba.Foruma yeni katıldım. Ben SKODA OCTAVIA 1.4 TSI DSG GREEN TEC 150 PS model aracı almak istiyorum. Fakat internette araştırdığım kadarıyla pek bilgiye ulaşamadım.Sizlerin bu araç hakkındaki görüşleriniz nedir acaba? Teşekkür ederim.
-
Arkadaşlar merhaba.Foruma yeni katıldım. Ben SKODA OCTAVIA 1.4 TSI DSG GREEN TEC 150 PS model aracı almak istiyorum. Fakat internette araştırdığım kadarıyla pek bilgiye ulaşamadım.Sizlerin bu araç hakkındaki görüşleriniz nedir acaba? Teşekkür ederim.
Lütfen forum kuralları gereğince kendinizi tanıtan bir konu açınız. İyi forumlar
-
Kusura bakmayın. Tanışma işlemi tamamlandı.
-
4 aydır kullanıyorum istanbul şehir içi yoğun trafikte 8.3 lt yakıt tüketimi var önceki aracım 1.6 megane 3 dü ve 12 lt yakıyordu aynı kullanma tipine göre ve bunun performansının yarısını alamıyordum şehirler arası 5.5 lt tüketim açısından gayet iyi performansı ise 1.6 dizelin çok ötesinde
-
Cevabınız için teşekkür ederim Mustafa bey bende çok uzun yol yapmadığım için (yıllık maksimum 9-10 bin km) dizele yönelmek çok mantıklı görünmüyor anladığım kadarıyla.
-
Aynen 20.000 üzerinde yıllık yol yapıyorsanız dizel olabilir bu arada ne kadara mal oldu size
-
Henüz almadım Mustafa bey araştırıyorum fakat çok fazla bilgiye ulaşamadığım için sizlerin bilgisine başvurmak istedim. Kullanan birisi olarak sizin ekleyebileceğiniz birşey var mı acaba? Olumlu ya da olumsuz.
-
Aynen 20.000 üzerinde yıllık yol yapıyorsanız dizel olabilir bu arada ne kadara mal oldu size
Benim henüz 4 ay olmadı 78800'e aldım. 17 inch, 3 kollu direksiyon, metalik ve sürüş modu ekleri ile birlikte. Ya siz Mustafa Bey...
-
Böyle bir arabaya tüp taktırıp yazık etmeyin. Uzun yolda TSI zaten oldukça memnun edici olacaktır. Şehir içi kullanımında bir çok arabaya göre yinede az yakacaktır ama bazı araçlara göre yakıtı fazla gelebilir. Bunun içinde şehir içi kullanımınızı kendinize göre dizayn edebilirsiniz.
-
Sizin özelliklere ek olarak f1 vites ile beraber 77600 trafik dahil 18.09 da aldım
-
TSI CAXC 125 yaklaşık 130.000 km kullandım. Eğer ayağınız hafifse şehir içinde de şehir dışında da az yakarsınız. Benim kullanıcı deneyimim şehir içinde araç şehir dışına göre daha az yakıyor. Şehirler arası yolda gerçekten potansiyeli olan bir motor olduğundan ister istemez basıyorsunuz. TSI yüksek seyir sürat ortalamalarında çok yakan bir motor. Dizelin en büyük avantajı aslında burada yüksek süratlerde tüketim çok daha az.
Kendi sürüş stilinizi şehir içi ve dışı kullanım deneyimlerinizi aracınıza ne kadar km bineceğinizi en iyi siz bilirsiniz. Buna göre direk sıvı enjeksiyonlu bir sistem alma üzerine karar verin. Bir de motor kodunuzu mutlaka sitelerinden kontrol edin uyumluluk konusunda. Benim aracım çıktığında bu teknoloji olsaydı ve bu kadar km kullanacağımı bilseydim kesinlikle taktırırdım ve endişesiz binerdim.
-
Benim henüz 4 ay olmadı 78800'e aldım. 17 inch, 3 kollu direksiyon, metalik ve sürüş modu ekleri ile birlikte. Ya siz Mustafa Bey...
Abi hayırlı olsun octavia
Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin
Ankaraya geldiğinde aracı yakından görmek isterim.
-
Sizin özelliklere ek olarak f1 vites ile beraber 77600 trafik dahil 18.09 da aldım
F1 var bende de trafik de dahil 17.11 de
Hayırlı olsun size de Mustafa Bey...
-
Abi hayırlı olsun octavia
Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin
Ankaraya geldiğinde aracı yakından görmek isterim.
Amin inşallah Murat bey... Ankara senede birkaç kez oluyor ona da inşallah diyelim [emoji3]
-
F1 var bende de trafik de dahil 17.11 de
Hayırlı olsun size de Mustafa Bey...
Cümlemize hayırlı olsun 1.4 TSİ alacak arkadaşlara tavsiyem 0-100 değeri 8 saniye olan bir aracı dizel araçların yakıt ekonomisiyle karşılaştırmasın hele hele 1.6 atmosferiklerle hiç karşılaştırmasın
-
2015 1.4 tsı 150 hp octavia,yarın nasip olursa teslim alıyoruz ve 1 hafta sonra 1200km sadece git ile gez gel sonucu 3bin km rahat yapacağımı düşünüyorum ve tüp taktırma önerilerinizi bekliyorum.
Konuyu aşağıya paylaşıyorum mutlaka inceleyiniz.
Vialle ve Prins gibi sıvı sistem lpg taktıracaksanız -ki maliyeti 6.000-TL civarı- ve arabaya 4-5 yıl binip fazlaca kilometre yapacaksanız olabilir.
Lpdi benzinde kullanmayan %60 tasarruflu bir sistemdir 22 ila 23bin km arasında kendini amorti eder.
cok gezeceksenız dızel alsaydınız keske...
Dizelin yarısını yakabiliyorum [emoji4]
eğer ACT ise ACT ve LPG uyumu nasıl olacak çok merak ediyorum.
Tabii güzel esnafımız "sorun yok abi takılıyor" diyecek
Act vs farketmez lpdi aracın yakıt pompasına girer aracın kendi enjektörlerini kullanır. Haliyle benzin ne kadar uyumlu ise saf 105 oktana tekabül eden yakıt sıvı lpg daha uyumludur araçlara.
Act yok bu motor seçeneğinde.Bende yeni aldım 1.4 150 hp,yakıt cokta fazla yakmiyor.
Kaç yakıyorsa %60 ını düşün [emoji4]
Euro 6 motorların yakıt tüketimleri gayet makul düzeylerde (en azından kağıt üzerinde). Bu yüzden LPG işine hiç girmeyin.
Euro 6 motorlar ile 13 kuruş seri kullanımda yakmak mümkün
Bu değerler makul 6-7 arası kalırsa değer süper tüpün t sini düşünmem o zaman..
Lpdi aslında tam olarak tüp olayı değil.
1.2 TSI 7500km oldu araç sürekli deniyorum. 90 ile 4.5, 100 ile 5, 110 ile 5.5, 120 ile 6 vs. diye gidiyor yakış. Bence hiç gerek yok LPG'ye.
Lpg iyi olmazdı eve lakin lpdi ile bu hesabınıza göre 13 14 kuruş fln yakabilirsiniz.
6000tl lik tüp kaç km de amorti edilir ki?
Benim araçta 22 bin kmde edildi.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=33701
Konuyu faydalı olması açısından paylaşıyorum. Ticari bir bağlantım hiç bir firma ile yoktur.
Lpdi taktıranlar yukarıda bahsettiğim tasarrufu dışında
Çevreci
+10 bg vs katıyor
Motoru temizliyor
Piyasadaki pis benzinden kurtarıyor
Bakımı yok
Akarı yok
Kokarı yok
Çabuk amorti eder.
İyi forumlR [emoji5]
-
Konuyu aşağıya paylaşıyorum mutlaka inceleyiniz.
Lpdi benzinde kullanmayan %60 tasarruflu bir sistemdir 22 ila 23bin km arasında kendini amorti eder.
Dizelin yarısını yakabiliyorum [emoji4]
Act vs farketmez lpdi aracın yakıt pompasına girer aracın kendi enjektörlerini kullanır. Haliyle benzin ne kadar uyumlu ise saf 105 oktana tekabül eden yakıt sıvı lpg daha uyumludur araçlara.
Kaç yakıyorsa %60 ını düşün [emoji4]
Euro 6 motorlar ile 13 kuruş seri kullanımda yakmak mümkün
Lpdi aslında tam olarak tüp olayı değil.
Lpg iyi olmazdı eve lakin lpdi ile bu hesabınıza göre 13 14 kuruş fln yakabilirsiniz.
Benim araçta 22 bin kmde edildi.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=33701
Konuyu faydalı olması açısından paylaşıyorum. Ticari bir bağlantım hiç bir firma ile yoktur.
Lpdi taktıranlar yukarıda bahsettiğim tasarrufu dışında
Çevreci
+10 bg vs katıyor
Motoru temizliyor
Piyasadaki pis benzinden kurtarıyor
Bakımı yok
Akarı yok
Kokarı yok
Çabuk amorti eder.
İyi forumlR [emoji5]
Dün yanlış yaptın düplü diesay burda diye bağıracaktın bak buluşmanın favorisi olurdın[emoji23]
-
Dün yanlış yaptın düplü diesay burda diye bağıracaktın bak buluşmanın favorisi olurdın[emoji23]
Ben reklama değil selama geldim incelemek isteyen olursa her zaman görürşürüz kardeş sıkıntı yok
-
lpg gibi uygualamar bence eski araçlara uygulanmalı yeni bir araç lpg takmak araca zarar vermekten başka birşey değil hele octavia gibi araca , her tarafından delik deşik edicekler aracı yazık yavv , 1.4 tsı motor bir araç zevk aracıdır miss gibi yakıttan yana sıkıntın varsa dizel alıcaktın .
-
lpg gibi uygualamar bence eski araçlara uygulanmalı yeni bir araç lpg takmak araca zarar vermekten başka birşey değil hele octavia gibi araca , her tarafından delik deşik edicekler aracı yazık yavv , 1.4 tsı motor bir araç zevk aracıdır miss gibi yakıttan yana sıkıntın varsa dizel alıcaktın .
hocam size çok fena katılıyorum, eski aracım olan golf V için araştırma yaptım, beni caydıran ne 2700 TL'lik aldığım fiyat nede yılda gidilen km üzerinden hesaplanan amorti süresi oldu. Sadece aracın delik deşik olması ki benim aracım 2004 modeldi :) sattım tdi rapid SB aldım.
-
lpg gibi uygualamar bence eski araçlara uygulanmalı yeni bir araç lpg takmak araca zarar vermekten başka birşey değil hele octavia gibi araca , her tarafından delik deşik edicekler aracı yazık yavv , 1.4 tsı motor bir araç zevk aracıdır miss gibi yakıttan yana sıkıntın varsa dizel alıcaktın .
Konuyu pek okumadınız galiba , lpdi de araca zarar verilmiyor tadilat sıfır. Diğer lpg sistemlerini bende beğenmiyorum silindir vs deliniyor enjektörler için oysa lpdi motorun tepesinden yüksek basınç pompasından tamamen sıvı yakıt veren basit mekanik bir sistemdir. Bir sistem için yorum yapmadan önce öğrenin ne olduğunu sonra 'miss gibi tsi keyfi ' daha iyi nasıl yaşanıyor görmüş olursunuz.
-
Konuyu pek okumadınız galiba , lpdi de araca zarar verilmiyor tadilat sıfır. Diğer lpg sistemlerini bende beğenmiyorum silindir vs deliniyor enjektörler için oysa lpdi motorun tepesinden yüksek basınç pompasından tamamen sıvı yakıt veren basit mekanik bir sistemdir. Bir sistem için yorum yapmadan önce öğrenin ne olduğunu sonra 'miss gibi tsi keyfi ' daha iyi nasıl yaşanıyor görmüş olursunuz.
Değişik sistemler var doğrudur ama demek istediğim ne olursa olsun aracın yapısını değiştirmek uzun vadede hep zarar verir.
-
Değişik sistemler var doğrudur ama demek istediğim ne olursa olsun aracın yapısını değiştirmek uzun vadede hep zarar verir.
Ben yıllarca dizel kullandım. Sözde az yakıyor diye çok çektim. Gitmez , kokay ısınmaz, bakımı parçası arızası hep külfet benzinlilere göre.
Size birşey söyleyimmi asıl arabaya Türkiye şartlarında zarar veren şey benzin ve dizel yakıttır. İçerisine tonla katkı adı altında kimyasal katılıyor. Aldığınız yakıtın İçerisindeki petrol miktarı günden güne azalıyor oktanı düşüyor. Belki 91 92 oktan bile anca kullanabiliyoruz. Avrupadaki yakıtlara göre vahim durumdayız. Lpg de iyi değil yani büyük çoğunluğu sıvı olsada %20 %30 gaz miktarı ile karışık yakıt motora hiç iyi gelmiyor. Ne kadar çevreci olsada Bu yüzden performanslar düşüyor. Sarfiyatıda fazla.
Lakin daha yüksek basınç ile lpgyi tamamen sıvıya dönüştürdümmü ortaya harika bir yakıt çıkıyor. Minimum değeri 102 oktan olan performanslı ve çevreci ve sarfiyatı düşük , yani 10 lt benzin harcıyorsanız max. 12 lt lpdi tüketiyor araç oysa lpg de bu durum 17 18 lt ler.
Tasarruflu olması sadece benzin kullanılmadığı için değil. Sarfiyatıda nerdeyse benzin ile aynı.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/16/9e70289c897876d150b9a1d5ae03d6f4.jpg)
Bu gördüğünüz benim motordan. Alttaki sarı parça tüm tsilarda olan orjinal yüksek basınç pompası yani benzinin girdiği yer.
Sağ üsteki ise vialle kit. 2 hazne var. Birinde benzin bekliyor diğerinde lpdi. Anlık olarak değil sürekli lpdi aktarılıyor oraya. Benzin hortumunu çıkar vialleye tak. Vialleden bir hortum çıkar oraya geri tak. Senin içerdeki düğmede. komutuna görede ister benzin ister lpdide kullan, gibi düşünün.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/16/dbe2ca0f60c10f31199b93f82eb6cf0d.jpg) bu Tanktan gelen yakıt tamamen sıvıya dönüşüyor . İlk marş dahilde lpdi kullanıyorsunuz. Benzine isterseniz geçiyorsunuz. Yada lpg bitince. Ben 25 bin kmdir 100 tl lik benzin almışım sadece oda acelem olmuştur durup lpg alamamışımdır. Çeyrek depo duruyor kaç bin oldu hala duruyor. Arıza ışığı yok bişey yok. Sadece bugüne kadar yüksek basınç pompası değişmesi gerekti bir kere 450 tl. O da tsiların kronik sorunu 75 ila 100000 km arasında değişebiliyor. Ben benzinde test ettim aracı total yakıt yeni almıştım. Obd den ölçtüm 0–100 sn olarak araç lpdiye göre bariz geri düşüyor benzinde.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/16/e526308f39e5f0b0e5e86a831195f888.jpg)
Herkes gibi lpg alıyorum gerisini vialle hallediyor.
Anlayacağınız araca zarar verme ve yapısı değişme vs söz konusu değil. aksine motor ömrünüz saf bir yakıt olduğu için artıyor. Özellikle vialle gibi mekanik ürünleri olan marka sayesinde
Aslanımın asıl yemini esirgememiş oluyorum.
-
Tsi larda bildigim kadariyla oktan kisiti var. Tam hatirlamiyorum ama passat da depo kapaginda max 98 oktan gibi bi ifade var.
Lpg daha yuksek oktana denk geliyor. Bu fazla isi motora zarar vermez mi
-
Tsi larda bildigim kadariyla oktan kisiti var. Tam hatirlamiyorum ama passat da depo kapaginda max 98 oktan gibi bi ifade var.
Lpg daha yuksek oktana denk geliyor. Bu fazla isi motora zarar vermez mi
102 oktan benzin ile 102 oktan lpdi aynı performansta değiller. Olsa olsa 98 oktan benzin ile başabaş olurlar. Pratiktede total shell gibi markaların en yüksek benzinlileri ile karşılaştırdım sonuç bariz farklı lpdi daha performanslı. Motorda da yüksek ısı olsa güç kaybı oluşurdu. Aksine motorum yazılımda olmasına rağmen benzinde ki gibi ısınmıyor. Yağ olarak ta yeni castrol titanium kullanıyorum onunda faydası var biraz.
-
Eger lpdi daha perf li ise daha iyi yaniyor demektir. Verimlilugi daha cok olsa da daha iyi yanma daha cok isi demektir.
Tabii bu perf farki dediginiz gibi 98 oktan die satilan benzinin aslinda daha dusuk oktan olmasindan da kaynakli olabilir.
Kesin yargi icin bence sicaklik degerlerini olcmek gerekir.
Daha uzun sureli kullaniminizdaki paylasimlari bekliyoruz.
-
Eger lpdi daha perf li ise daha iyi yaniyor demektir. Verimlilugi daha cok olsa da daha iyi yanma daha cok isi demektir.
Tabii bu perf farki dediginiz gibi 98 oktan die satilan benzinin aslinda daha dusuk oktan olmasindan da kaynakli olabilir.
Kesin yargi icin bence sicaklik degerlerini olcmek gerekir.
Daha uzun sureli kullaniminizdaki paylasimlari bekliyoruz.
Yani benim araçta 70000 kmdir var bu sistem ne bende ne ilk sahibinde hiç bir sorun olmadı şükür. Olursada paylaşırım . Oktan meselesine gelince zaten lpgnin oktanı yüksek ama yanıcılığı benzin kadar iyi değil. Heleki gazla karışık kullanılan klasik yakıtın yanması daha zayıf.
Piyasada en fazla 95 oktan benzin var oda gerçek değil. Keşke 98 vs yada en azından 97 bulabilsek ama gerçek oktanlı benzin yok malesef. Bu yüzden de yüklü roll yapan arkadaşlar methanol kit fln kullanıyor .
Eger lpdi daha perf li ise daha iyi yaniyor demektir. Verimlilugi daha cok olsa da daha iyi yanma daha cok isi demektir.
Tabii bu perf farki dediginiz gibi 98 oktan die satilan benzinin aslinda daha dusuk oktan olmasindan da kaynakli olabilir.
Kesin yargi icin bence sicaklik degerlerini olcmek gerekir.
Daha uzun sureli kullaniminizdaki paylasimlari bekliyoruz.
-
Ben yıllarca dizel kullandım. Sözde az yakıyor diye çok çektim. Gitmez , kokay ısınmaz, bakımı parçası arızası hep külfet benzinlilere göre.
Size birşey söyleyimmi asıl arabaya Türkiye şartlarında zarar veren şey benzin ve dizel yakıttır. İçerisine tonla katkı adı altında kimyasal katılıyor. Aldığınız yakıtın İçerisindeki petrol miktarı günden güne azalıyor oktanı düşüyor. Belki 91 92 oktan bile anca kullanabiliyoruz. Avrupadaki yakıtlara göre vahim durumdayız. Lpg de iyi değil yani büyük çoğunluğu sıvı olsada %20 %30 gaz miktarı ile karışık yakıt motora hiç iyi gelmiyor. Ne kadar çevreci olsada Bu yüzden performanslar düşüyor. Sarfiyatıda fazla.
Lakin daha yüksek basınç ile lpgyi tamamen sıvıya dönüştürdümmü ortaya harika bir yakıt çıkıyor. Minimum değeri 102 oktan olan performanslı ve çevreci ve sarfiyatı düşük , yani 10 lt benzin harcıyorsanız max. 12 lt lpdi tüketiyor araç oysa lpg de bu durum 17 18 lt ler.
Tasarruflu olması sadece benzin kullanılmadığı için değil. Sarfiyatıda nerdeyse benzin ile aynı.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/16/9e70289c897876d150b9a1d5ae03d6f4.jpg)
Bu gördüğünüz benim motordan. Alttaki sarı parça tüm tsilarda olan orjinal yüksek basınç pompası yani benzinin girdiği yer.
Sağ üsteki ise vialle kit. 2 hazne var. Birinde benzin bekliyor diğerinde lpdi. Anlık olarak değil sürekli lpdi aktarılıyor oraya. Benzin hortumunu çıkar vialleye tak. Vialleden bir hortum çıkar oraya geri tak. Senin içerdeki düğmede. komutuna görede ister benzin ister lpdide kullan, gibi düşünün.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/16/dbe2ca0f60c10f31199b93f82eb6cf0d.jpg) bu Tanktan gelen yakıt tamamen sıvıya dönüşüyor . İlk marş dahilde lpdi kullanıyorsunuz. Benzine isterseniz geçiyorsunuz. Yada lpg bitince. Ben 25 bin kmdir 100 tl lik benzin almışım sadece oda acelem olmuştur durup lpg alamamışımdır. Çeyrek depo duruyor kaç bin oldu hala duruyor. Arıza ışığı yok bişey yok. Sadece bugüne kadar yüksek basınç pompası değişmesi gerekti bir kere 450 tl. O da tsiların kronik sorunu 75 ila 100000 km arasında değişebiliyor. Ben benzinde test ettim aracı total yakıt yeni almıştım. Obd den ölçtüm 0–100 sn olarak araç lpdiye göre bariz geri düşüyor benzinde.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/16/e526308f39e5f0b0e5e86a831195f888.jpg)
Herkes gibi lpg alıyorum gerisini vialle hallediyor.
Anlayacağınız araca zarar verme ve yapısı değişme vs söz konusu değil. aksine motor ömrünüz saf bir yakıt olduğu için artıyor. Özellikle vialle gibi mekanik ürünleri olan marka sayesinde
Aslanımın asıl yemini esirgememiş oluyorum.
Hocam sıvı lpg yakıtı çok methetmişsiniz. Keşke vw de benzinden vazgeçseler yada seçenek sunsalarda insanlar istepneyle uğraşmasa.
-
Hocam sıvı lpg yakıtı çok methetmişsiniz. Keşke vw de benzinden vazgeçseler yada seçenek sunsalarda insanlar istepneyle uğraşmasa.
Aslında b6 variant passata cng yani doğalgaz dönüşümü yaptılar fabrikasyon olarak. Bizim paramızla 30 lira ile 300 km yapabiliyordu. Dünyadaki cng parakende satışı yaygın olmadığından ve petrol şirketlerinin yaptırımları yüzünden proje durduruldu.
Vw gibi üreticilerden ziyade bazı markalarda bayi olarak dönüşüm yapıyor garantili olarak. Hyundai opel vs gibi. Aslında doğuşta böyle kaliteli lpdi ceya cng hizmeti sunsa süper olur.
-
Aslında b6 variant passata cng yani doğalgaz dönüşümü yaptılar fabrikasyon olarak. Bizim paramızla 30 lira ile 300 km yapabiliyordu. Dünyadaki cng parakende satışı yaygın olmadığından ve petrol şirketlerinin yaptırımları yüzünden proje durduruldu.
Vw gibi üreticilerden ziyade bazı markalarda bayi olarak dönüşüm yapıyor garantili olarak. Hyundai opel vs gibi. Aslında doğuşta böyle kaliteli lpdi ceya cng hizmeti sunsa süper olur.
sonra devam etti mi bilmiyorum ama b7, 2012 variantlarda eco fuel modeli vardi...100km de 6 litre gaz, 7 vites 1.4 tsi...
fabrika cikisli araclari nedense turkiyede satmiyorlar.. turkiyede uretilse bile...
(octavia gtec cng modeli var, 1.4 tsi...)
http://www.skoda-auto.com/en/models/octavia-combi-g-tec
-
sonra devam etti mi bilmiyorum ama b7, 2012 variantlarda eco fuel modeli vardi...100km de 6 litre gaz, 7 vites 1.4 tsi...
fabrika cikisli araclari nedense turkiyede satmiyorlar.. turkiyede uretilse bile...
Varsa bile çok para isterler. Ya 6000 tl lpdi için bence hiçbirşey. Fiyatı o kadar iyiki dizel otomatik farkının yarısından az . Kullanıcı insanlardan tanıdığım sciroccosu olan arkadaşım, istanbula gidip geliyor sürekli. 2 senedir lpdisi var bazen ayda 30 bini deviriyor. 2 sene daha kullansam böyle, aracı amorti ederim diyor. E bu kadar yakıt farkı oluşabiliyor ve bunuda üreticiler petrol şirketleri biliyor olmalı. Bu kadar kayıp yaşadıkları sistemlere izin vermezler. Yoksa bu olay dnyada dizeli büyük ölçüde bitirir
-
Hyundayi i bilmiyorum ama Opel in sonradan takilan lpg icin garantisi yok. Sadece bazi servisler sadece kendi bunyelerinde garanti verio. Ama TR opel de fecen genel bir garanti yok
-
http://www.skoda-auto.com/en/models/octavia-combi-g-tec
-
http://www.skoda-auto.com/en/models/octavia-combi-g-tec
Neden tr de yok acaba , yedek parça ağı vs pahalıdır bayiler için bence. Almanyada satışı varmı bunun şimdi? Cng bizim ankarada sadece 2 yer satıyor [emoji1] tr de 15 20 tane fln. Hatta dönüşümde yapanlar var ama doğalgaz ne kadar performanslıdır acep
-
sanirim servisin de etkisi var,
mesela fiat, lpg cng olarak genis model yelpazesi var, turkiyede de fabrikasi,,yaygin servisi olmasina ragmen satilmiyor, turkiyede uretilen lpg li doblo bile turkiyede satilmiyor....
normal benzin veya dizel aracla yetkili servisler bazen bas edemiyor..
ben bazen sey derim, bu araclar aslinda fabrikadan normal cikiyor ama turkiyede yetkili servis veya ozel serviste basina is gelebiliyor...