škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: onuroktay - 01 Haziran 2015, 11:36:45
-
Selamlar arkadaşlar.
1.2 Htp Fabia 'm var 2007 model. Aracım LPG'li.
Bolu'dan Ankara'ya gittim. Ankara'dan ßolu'ya geldim. 450 KM 'den bahsediyorum Toplamda. Giderken de gelirken de 100 ila 140 KM bir ara 150, 160 Km hızlara çıktım.
Hiç bir sorun olmadı.
Bolu'ya geldikten bir gün sonra , Bolu 'dan İstanbul 'a yola çıkmam gerekti. Bolu istanbul arası 400 KM falan. 400 'de geliş diyelim 800.
Yani toplamda 2 günde ben 1200 KM bir yol yaptım diyebiliriz. Konuya böyle de bakarsanız sevinirim.
İstanbul'a giderken Sakarya'nın orada YAĞ Lambası yandı. Durduk Yağ'a baktık neredeyse yok. Araç ciddi yağ eksiltmiş. 10/40 Castrol Yağ ekledim 2 Litre. Devam ettim. İstanbul'a yaklaştım yol'da çalışma vardı , 120 KM hız yaptım en fazla.
Devir olarak Fabia'ları biliyorsunuz.. 120 Km hızda araç sürekli olarak kendini 4.000 Devirde tutuyor. Yani bir türlü Deviri indiremiyorsunuz. 100 KM hızda araç 3.000 Devirde gidiyor. Sanırım Skoda Fabia'ların en büyük problemi yüksek devirde gitmeleri.
Tam istanbul'a geldik derken bu sefer Airbag yanıp sönmeye, Hidrolik Lambası yanıp yanıp Sönmeye başladı ve Direksiyon Sertleşti.
Bir süre sert gittikten sonra düzeldi. Sonra yine aynı şeyler olmaya başladı.
Sonra yine düzeldi
İstanbul'dan gece Bolu'ya geri dönüşe geçtim. Düzce'nin oraya geldim gelirken yine 120 km hız ile sabit geldim. Ve Düzce'nin oraya araç YAĞ lambasını yaktı. İndik baktık Yine Yağ bitmeye gelmiş. 1 LT daha yağ attım.
Gece 3'de bolu'ya gelebildik. Sabah kalktım hiç bir şey yok.
Şehir içinde hiç bir sorun yok, Ne zaman uzun yola gitsem bir problem oluyor. Sürekli olarak ya yağ yakıyor ya da başka sorunlar oluşuyor.
Sormak istedim noktalar ,
1- neden araç çok yağ yakar Fabia'larda bu kronik sorun mu ?
2- 120 Km'de 4 BİN Devir ve sürekli bu hızda sabit gitmek motora zarar mı veriyor moturumu sıkıştırıyor araç neden bu şekilde yağ yakıp hidrolik ve diğer uyarı ışığı olan AirBag'i yanıp söndürüyor?
3- Fabia'ların tüm motor seçeneklerinde devir olayı böyle mi yoksa Sadece 1.2. HTP'lerdemi böyle?
Artık Uzun yol sorunları nedeniyle Araçtan soğudum. Arkadaşlarım, Ailem, Bu araba ne zaman Yola gitse, Bolu'dan çıksa bir şey oluyor diyorlar. Skoda 'yı övenn, tavsiye eden biriyken aracın böyle yapması beni gerçekten mutsuz etti.
Hatta aracı satıp düşük modelli 1.6 yüksek motor başka bir araç bile düşünmüyorum değil. Ama satmak istemiyorum da. Sorunu çözmem için ne yapmam lazım.
Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar.
-
Yanlış yağ kullanıyorsunuz araç o yüzden yağ yakıyor 5-30 yada 5-40 tam sentetic yağ kullanırsanız yakmaz dediğim gibi tam sentetik olmalı yağınız 10/40 castrol mineral yağ kullanmayın.Aslında yakıyorda demiyelim yağ buharlaşıyor.
Size Motul markasının tam sentetik yağları X-Clean yada X-Cess kullanmanızı tavsiye ederim.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=30909 (http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=30909)
-
10-40 ı eksilten bir araba 5-30 da daha fazla eksiltir.İlk işiniz motorda kompresyon ölçümü yaptırın derim bir yerlerde sıkıntı olduğu kesin.1200 km de 3 litre çok uçuk bir değer.Devir olayına takılmayın bunu tasarlayanlar herşeyin mühendisliğini yapıp üretiyorlar ve 1.2t htp hala satılan bir motor.Size tavsiyem iyi bir ustaya aracınız göstermeniz olacaktır.
-
10-40 i eksilten 5-30 u icer icer :)
Evet aracinizi birazcik sikistirmissiniz fakat yakilan yag yine de cok fazla. Ya biryerden kaciriyor ya da yuksek ihtimal yag yakiyor araciniz.
Ustaya gostermeniz onemli.
Ayrica 1.2 htp motor sehir ici kullanima yatkin bir motordur. Oyle uzun yolda 150-160 sabit gideyim olayina pek gelecek bir motor degil.
He gider mi gider; ancak cani cigeri ne ki arabanin ona da yazik ;)
Ancak 100-120 bandinda uzun yolda kullanilir pasa pasa. Bu devirlerde giderken bu denli yag yakmamasi lazim
-
Uzunca bir süre bindim, 4000-5000 devir de kullandım, böyle şeyler görmedim kendi HTP'mde...sizin arabada conta, segman, vs... problem olduğu açık....diğer yanan lambalarla ilgili de arıza sorgusu yaptırmanız gerek.
-
Arkadaşlar boşuna araştırıp yazıyoruz buraya demek ki kimse okumuyor okusada önemsemiyor 10/40 castrol mineral yağ ben TAM SENTETİK yağdan bahsediyorum herşey yağın incelik kalınlığı mı? Yapısal içeriği de var kimyası var 5/30 yada 5/40 tam sentetik yağ 10/40 değil 20/50 mi koyuyolar 20/60 mi mineral yağ koyuyolar buharlaşır bu motorda buharlaşır sorun yanma değil yağın kimyası bu ısıya dayanamıyor lpg varsa hiç dayanamıyor 5/30 yada 5/40 SENTETİK yağ daha dayanıklıdır. 10 kilo pamuk mu ağırdır 10 kilo demir mi sorusuna sürekli 10 kilo demir ağırdır demek gibi bişey bu. Altı üstü 80 lira verdiğiniz birşeye 120 lira verilecek tam sentetik yağ alınacak ustalar tabikide motor açalım der. Bu konuda daha . dahi koymam foruma o kadar yazdık sohbet ettik şu başlık altında en başa döndük motor açtırmak en mantıklısı aynen yağa fazladan vereceğimiz 40 lira zayi olmasın...
Fabia 1 in kullanma klavuzunda kullanılması gereken yağ ile ilgili bilgi var uzun ömürlü vw 503 onaylı yağ kullanılmalı diyor. Bizim ustalar arabayı üreten mühendislerden daha iyi biliyorlar ama tabi . Ben magnatec 10/40 ta vw 503 onayını göremedim forumda aracım yağ eksiltiyor diyenlere anket yapalım hangi yağı kullanıyorlar bakalım neredeyse hepsi castrol magnatec 10/40 mineral yağ kullanıyor bu yağ bu arabanın yağı değil çünkü..
Motorlar geliştikce yağ teknolojileride gelişiyor hangi usta takip ediyor hangisi aracın kullanma klavuzuna bakıyor?
0/30 yada 5/30 mineral yağ var mı ? Yok demek ki sentetik yağ kullan diyor vw ve skoda mühendisleri bu kadar basit.
(http://i.hizliresim.com/ME1m6N.jpg)
(http://i.hizliresim.com/vEarEv.jpg)
-
Her zaman diyorum halada diyorum, castrol kullanmayın, mobil 1 kullanın...
İnanmayabilirsiniz ama marka çok fark ediyor . 10 -40 castrol koyduğum motorum 10000 km de 1,5 litre yağ eksiltirken ; 10-40 mobil 1 koydum 12000 km gitti ve yağ eksiltmedi. Kullanım tarzımda sürekli aynı 2000-2500 devir arası vites atarım , daha ne bir esme ne bir eksilme var .
Ayrıca castrol yağ kullanan arkadaşlar motorun üzerinde bulunan yağ kapağına baksınlar tahin gibi sarımsı bir madde yağ kapağının çevresinde tabaka oluşturmuşmu... Eğer oluşturuyorsa o yağı motorun yanından bile geçirmeyin ..
-
mobil 1 5w-30 tam sentetik benim tercihim eksiltme yok 101 bg
-
Mineral yağ demek kötü yağ demek değildir önce bunu kafanızdan bir atın.Bizim toplumumuzda bi FULL hastalığı var ne olursa olsun full olacak illaki..
Kimyadan az çok aynlarım bu yorumu yaptığınıza göre sizinde anladığınızı düşünüyorum.Hiç açıp bu iki yağın teknik verilerine bakıp anlamaya çalıştınız mı acaba merak ediyorum.Size bir kaç link vereyim aşağıda onun üzerinden konuşalım..
Castroll 5-30 full sentetik:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/2F9C022E7A44E23C80257E4C002FC624/$File/BPXE-9X23WP.pdf
Mobil 1 10-40 mineral:
http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-2000-x1-10w40.aspx#
Tabloda cst değerleri yağların akışkanlığını gösteriyor değer ne kadar düşükse o kadar akışkan olarak sayıyoruz bu da yağın inceliğini gösteriyor bize.
Onuda geçtim parlama noktalarına bakarsanız 10-40 olan kalın yağın daha yüksek olacağınızı görürsünüz.
Hadi onuda geçtim kullanım kılavuzunu paylaşmışsınız ve ordan değerlendirecek olursak yine ingilizcenizin biraz var olduğunu sanıyorum ki flexible kelimesini görmüşsünüzdür bu almanya gibi avrupa ülkelerinde uygulanan bakım prosedürlerinde yer alır ve TR deki gibi araçlar 15 binde bakıma girmez onların bakım aralığı 30 bin km dir ve bu flexible kelimesini yeteri kadar açıklamıştır umarım.
1.2 htp için uygun yağ 5-30 dur ama araca 10-40 konulmuş ki daha kalın bir yağ olur kendileri ve bu yağı 1000 km de 3 lt eksilten bir arabada önemli bir sorun var demektir.
Bir dahaki sefere daha düzgün bir üslupla yazarsanız sevinim.
Teşekkürler.
Not: Dikkate alınacak onay kodları 500-502-501.01 dir benzinli araçlar için listedeki gibi
-
Sadece yağı değiştirmekte çözüm aramak yerine yağ kaçağı var mı ona yoğunlaşmak gerekir oring değişimi gerekebilir. Birde Cenk arkadaşa katılıyorum, bence bu araçlar için tam sentetik 5-30, 5-40 yağları daha uygun olabileceğini düşünüyorum.
-
Yağı değiştirmekle olmaz, aracın ciddi bir sıkıntısı var. 3 lt yağı her araç kolay kolay yakmaz, ya biryerlerden kaçırıyor ya da motor istiyor
-
Yazan arkadaşlara teşekkürler.
Tavsiyeniz nedir ne yapmam gerekiyor ?
Ve uzun yol için 120 km hızlar otobanda hiç bir şey değil, ben bu araç ile 120 km yapamayacaksam bir anlamı kalmayacak benim için.
Skoda'mı satmayı dü$ünüyorum. :(
-
Yazan arkadaşlara teşekkürler.
Tavsiyeniz nedir ne yapmam gerekiyor ?
Ve uzun yol için 120 km hızlar otobanda hiç bir şey değil, ben bu araç ile 120 km yapamayacaksam bir anlamı kalmayacak benim için.
Skoda'mı satmayı dü$ünüyorum. :(
Tavsiyemiz iyi bir ustaya derdinizi anlatmanız aracınızı göstermeniz eğer hemen motor yapılacak falan derse bakmadan başka bir ustaya daha gösterin ani karar vermeyin güzelce bi incelesinler.
120-130 km/h hızlar sorun olmaz 1.2 için ama daha fazlası için çok şey beklemiş olursunuz ufacık motordan.Size yetmiyorsa satıp daha yüksek hacimli ve beygirli bir araç almanız lazım.
-
15 yıl lada marka araçlara binmiş birisi olarak hiç full kelimesi takımtım olmadı üslübumda da herhangi bir sorun görmüyorum şuna buna takıntınız var kafanızdan atın falan diye konuşarak uslup bozan ben değilim uslup bozmak buysa sizde yukardan bakarak bozmuşsunuz ayrıca forumda ki birçok arkadaş 10/40 castrol magnatec yağ kullandıklarında yağlarının elsildiğini mobil yada başka markaların tam sentetik yağlarını kullandıklarında eksiltme olmadığını söylüyorlar demek ki doğruları söylemiyorlar bu teze göre. Ayrıca hangi aracın yağ değiştirme periyodu 30.000 km dir anlayamadım bilgisizliğime verip aydınlatabilirmisiniz ? Ben mineral yağ kötüdür demedim bu aracın yağı değildir dedim fabia 1 aracın kullanma klavuzunun neresinde bu araçta 10/40 yağ kullanılır yazıyor?
-
Vag grubu bir çok aracın avrupada bakım aralığı bu şekilde.Onların yolları ve yakıtları bize göre daha temiz olduğundan 30 bin km de bakıma girebiliyorlar.
Bir çok sayfada yazıyor 1. ve 25. sayfada olduğu gibi
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf
-
Vag grubu bir çok aracın avrupada bakım aralığı bu şekilde.Onların yolları ve yakıtları bize göre daha temiz olduğundan 30 bin km de bakıma girebiliyorlar.
Bir çok sayfada yazıyor 1. ve 25. sayfada olduğu gibi
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf
Anladım peki bu motorlarda 1.2 1.4 olsun okuduklarımdan gördüğüm kadarıyla motor kodlarıyla da alakası pek yok yani 1.2 nin x kodu yağ eksiltirken y kodlu motoruda eksiltebiliyor 1.4 te de aynı 0 km alıp ta 50.000 km deyken birden bire yağ eksiltmeye başlayan araçlarda olmuş çok km yapıp motorun aşınması da ana etkendir demek zor gibi bu durumda aynı yağ ile bu araçlarda Türkiye de 5000 km bile yapamazken örneğin Almanyada aynı araba daha kaliteli yolda ve daha kaliteli yakıtla nasıl 30.000 km yol yapabiliyor 1 yağ değişimi ile teknik olarak merak ediyorum tezinizi çürütmek değil maksadım gerçekten soruyorum ben lada vega ya da kalina model aracıma yıllarca ne kadar yağ koyduysam motorundan 7500 8000 km sonra aynı miktarda yağ boşalttım hiç eksiltme nedir görmedim bu kadar alt segment bir araçta olmayan bir durum bir Alman otomobilinde nasıl olabiliyor anlam veremiyorum. Daha 0 araçlar yağ yakıyor 30.000 km nasıl gidecek bu motorlar?
Aşağıdakiler internet ten alıntıdır şikayetvar.com vs.
Arkadaşlar iyi akşamlar, 2013 Ocak ayında 2012 Aralık başı üretimi Polo 1.4 TSI GTI aracımı sıfır km olarak Kayseri ÖzSa'dan aldım. 2011 modellerin yağ yaktığını biliyordum fakat gerek forumda ki üyelerden bazıları gerek VW yetkilileri ve çalışanları bana 2012 modellerin yağ yakmadığını parça değişimi ve yazılım güncellemesiyle bu sorunu aştıklarını söylediler. Aracım 5000 km de yağ uyarı ışığı yaktı ve 1 lt kadar yağ eksiltmiş olduğunu gördüm. Bunun üzerine servise ( Maltepe Erel ) gidip durumu bildirdim ve bana bunun normal olduğunu çünkü TSI motorlarda turbonun motor yağından yağlandığını ve zamanla eksildiğini söylediler. Buna ek olarak 1 lt Castrol Edge 5W-30 yağa 53 TL fiyat çektiler. Bostancı Sanayiden 30 TL 'ye aynı yağı alıp kendim ekledim. Daha sonra ise 1000 km'de 0.5 litre eksiltme yaptığını farkettim. Aracı fazla sıkıştıran bir sürüşüm yok çoğu zaman cc de bile giderim ayrıca yağ sıcaklığı 88-90 derece olmadan 1 defa bile aracı dipgaz kullanmadım. Gerçekten bıktım sürekli yağ seviyesini kontrol etmekten , ne yapabilirim ? ne önerirsiniz ?
2007 Jettam Yağ Eksiltiyor
Sürekli aracım yağ eksiltiyor ve yap lambası yanıyor. Servis şöyle söylemişti: "Kaputu açın kapatın lamba sönecektir".
Şimdi birkaç kez denedim oluyor, araç yağı yere akıtmıyor herhangi bir yerden yağ kaçırmıyor sapasağlam. Geçen hafta götürdüm lamba yanıyor diye 1lt yağ eksilmiş. 1lt yağdan ne olucakki hemen lamba yanıyor. Araçta başka bir sorun mu var acaba yoka normalde de mi böyle?
Volkswagen Aracım Yağ Eksiltiyor!
Ergun Ö. | 09 Kasım 2013 14:01 Ekim ayının son iki gününde firma garanti kapsamı ve satış sonrası yetkilileri tarafından arandım. Sorunları çözüm yöntemi yerine sorun yaşadıkları müşterilerini ikna yöntemini seçmişler görüşme ayrıntılarına girmeyeceğim merak edenlerle paylaşmaya hazırım. Halen markayı savunmacı tutumları devam ediyor.
Şimdi soruyorum Volkswagen araç satarken bu sorunlarla karşılaşabileceklerini kaç müşteriye söylüyorlar ve kullanma kılavuzunda bahsettikleri yağ eksiltme sorununu kaç kişiye okutuyorlar?Lütfen bu kılavuzu müşterilerinizin önüne ürünü satmadan koyun ki markanızın yağ eksilttiğinden haberleri olsun
Volkswagen Aracım Yağ Yakıyor!
Ergun Ö. | 07 Ekim 2013 11:14 Volkswagen #golf 7 #dsg yağ yakma sorunu yokmuş ikinci defa 1000 km'lik testte, de sorun olmadığı söylendi. Aynı şeyleri tekrarlıyorlar tamamda iki defadır 4500 km'de 1200 gr, 9000 km'de 2400 gr yağı ben mi yaktım. 15000 km bakımına gelmeden sattığınız bu gizli kusurlu arabanın motorunda yağ kalmayacak, neden anlamak istemiyorsunuz. Benim arabam 1000 km'de yağ eksik sinyali vermiyor ki neden 1000 km teste tabi tutuyorsunuz?
Ben bir araba kaybederim ama sizler binlerce müşteri kaybedeceksiniz. Bu işi tüketici mahkemeleri çözer, eğer ki 4500-5000 km'de aynı sorunla karşılaşmayıp, mahkemeyi de kaybedersem, bu şikayetimi geri çekip sizlerden özür dilemesini de bilirim.
Volkswagen Sıfır Aracımda Yağ Yakma Sorunu Var!
Süleyman K. | 24 Ağustos 2013 15:05 2013'ün ocak ayında Doğuş Otomotiv Maslak'tan 0 model olarak #volkswagen polo gti'imi teslim aldım. Aracım şuan 13. xxx KM'de ve bu kilometreye kadar 5-6 kez yağ ışığı yaktı. Yaklaşık olarak 2.000 KM'de bir yağ ışığı yaktı. Yağ ışığı yandığı vakit, her seferinde Doğuş Otomotiv maslak yetkili servisin de yağ eklenip bu yağ yakmasıyla alakalı kayıt açıldı. Bu problem üzerine defalarca araç değişimi talebimi dile getirmeme rağmen koskoca Doğuş otomotiv talebimi karşılıksız bırakmıştır ve doğuş otomotiv Maslak'ta bulunan yetkili kişilerin tavır ve davranışları da tatmin edici değildir. Bu tavır ve tutumlardan dolayı da, dava açmayı düşünüyorum, hukuki yollarla muhatap olacağım.
Volkswagen Aracım Yağ Yakıyor!
çiğdem G. | 09 Ekim 2013 16:53 Bundan 3 ay önce Maslak Uzay Oto'dan Ç**** G. adına #volkswagen polo 1.4 binek araç satın aldım 54.000 TL'ye. Yalnız aracım daha 1,500 KM'de ve yağ yakıyor. Bugün servisi arıyorum araç niye yağ yakar bu modellerde olur diyorlar. Yetmiyormuş gibi ben buna dünya para verdim üstüne 3 bin liraya #kasko yaptım garantisi var ve benden 56 milyon yağ dolum ücreti aldılar. Ben her 2 ayda bir yağ mı takviyesi mi yapacağım.
Fabrika hatası ise geri alın aracınızı araştırın nedir bu böyle. Alırken bir dert servisi bir dert gerçekten pişmanım ve ilk işim tüketici haklarına başvurmak aracımdan soğudum sayemizde ekmek yiyorsunuz ama kıymet değer veren yok. Paramın iadesini ve bu sorunun kökten çözülmesini istiyorum.
Volkswagen Aracım Yağ Eksiltiyor!
Ramazan Ö. | 18 Temmuz 2013 11:21 2012 yılı Ağustos ayında eşime sıfır Volkswagen marka bir araç aldım. Araç 1 haftalık iken göğüslükten çatırtı gıcırtı sesleri gelmeye başladığı fark edildi araç henüz 55 KM'de idi. Servise bilgilendirildi herşey normal denildi ses tespit edilememiş. Sıkıntı hala devam ediyor uzun yolda büyük sıkıntı.
Araç 8.000 KM'de 1,9 litre yağ eksiltti, servis normal dedi. Ücretli olarak piyasadakinin 10 katı ücretle kusurlu ürüne yağı katarak tahsil etti. Toplamda 4, 5 litre yağ olan bir araçta 8 bin KM'de 1, 9 LT eksilmiş ise bu araçta 15.000 KM'de bir bakıma giriyor ise sizin mühendisleriniz bu orantının hesabını yapmıştır umarım bu ne farklı bir durumdur sorarım.
-
Long life bakımın nasıl işlediği hakkında detaylı bilgiye sahip değilim banada bu durumu arkadaşım söylemişti 2.0 tdı passatı vardı 30 binde bir bakıma giriyorum demişti kendisi ve araştırınca internetten bir çok avrupa ülkesinde böyle olduğunu görmüş oldum ama detayı konusunda bilgim yok dediğim gibi.
1.4 derken tsi 180 liklerden bahsediyorsunuz sanırım fabrika belli bir ölçüde bunun normal olduğunu söyledi ama bana kalırsa değildi yeni serilerinde düzelttiler diye biliyorum.Yağ eksiltmesi fazla olanlarında motorlarını yenisi ile değiştirdiklerini okudum bir kaç forumda.
Türkiye ile avrupayı kıyaslamaya gerek yok bana kalırsa.Neden derseniz avrupadaki yakıtlarda kükürt oranı bizim yakıtlara göre daha düşük ve bu da demek oluyor ki motorun iç aksamı daha az aşınıyor ve yağ daha az kirlenmiş oluyor.
Bir diğer sebepse otomobil kültürümüz farklı bizim insanlara en baba makineyide versen canını almayı çok iyi biliyorlar aynı şekilde ustalarımızda sağolsun çok güzel işçilikle ve çılgınlıklar yapıyor.
Aynı zamanda avrupadaki trafik Türkiyenin çeyreği kadar yoktur bile bizdeki dur kalk Dünya genelinde ilk 5 te yer alıyor böyle bir yerde 30 binde bir aracı istesende bakıma sokamazsın ben olsam 15 bin bakımını bile 10 bine çekerim.
İşin derinine inecek olursa bu mekanik bir yapı ve her saniye yağlanıyor avrupada atıyorum 20km lik bir yolu 30 dk da yada daha kısa bir sürede alabiliyorsan istanbulda bu durum 2 katı sürede gerçekleşiyor ve yağın ömrü saat olarak dolmuş oluyor.Bu gibi durumlardan dolayı bakım aralıkları değişebiliyor.
-
Castrol kendi sitesinde kullanmaniz gereken yagi yaziyor arkadaslar. Gidipte tam sentetik yok.bilmem ne cok para vermeyin
Gerekeni kullanin
-
Castrol kendi sitesinde kullanmaniz gereken yagi yaziyor arkadaslar. Gidipte tam sentetik yok.bilmem ne cok para vermeyin
Gerekeni kullanin
Tam sentetik yağla mineral yağ arasında 20 tl bilemediniz 30 tl fark var fabianın kullanma klavuzu varken neden yağ firmasının sitesine baktığınızı anlayamadım aracı skodamı üretti castrol mü bu yazdığınız konuya son noktayı koyar en azından benim adıma boş yere yorulduğumu anladığım an oldu herkes istediği yağı koyar sonuçlarını aracında görür.
-
Kadir beye katılıyorum bakım aralığı sık olmalı ve kaliteli yağ olmalı.2007 tdi fabiamda castrol edge 5/30 kullanıyorum ve 7500 km de bir yağ değiştiriyorum gram eksiltme yok ve arabam saat gibi şıkır şıkır işliyor.Bence 30.000 km bizim için hayal 15.000 bile çok gerçi şirkette kullandığımız yeni renolar 20.000 de bakıma giriyor ama çokta sağlıklı olduğunu düşünmüyorum açıkçası..Arabanın istediği yağ ondanda kaçınmayın arkadaşlar adi ve açık yağları koyup isyan etmeyin lütfen...
-
Tam sentetik yağla mineral yağ arasında 20 tl bilemediniz 30 tl fark var fabianın kullanma klavuzu varken neden yağ firmasının sitesine baktığınızı anlayamadım aracı skodamı üretti castrol mü bu yazdığınız konuya son noktayı koyar en azından benim adıma boş yere yorulduğumu anladığım an oldu herkes istediği yağı koyar sonuçlarını aracında görür.
Araca tam sentetik uygun degilse uzerindeki degerler karsilamiyorsa illa kaliteli diye fazla para verip yag koymanin mantigini bende anlamadim. Dun servisler 5w40 kullanirken simdi 5w30 kullaniyorlar. Diyorlarki artık bu kullanilacak. Dun servis castrolla bugun petrol ofisi ile anlasiyor. Dun castrola iyi diyen bugun baskasina yöneliyor. Bende yukarida bunu anlatmak istedim sadece. Canin hangi yagi koymak istiyorsa sitesinde aracınıza uygun olani yaziyor dedim
-
Konu yağ yakma evet ama benim asıl sormak istediğim konulardan birisi de DEVİR olayıydı.
120 KM 'De 4 bin
100 KM hızda 3 bin küsür Devirlerle kullanmak aracı ne yapar ?
500 km yol yaptığınızı düşünün hiç durmadan ? Sorun mu olur ?
-
15 yıl lada marka araçlara binmiş birisi olarak hiç full kelimesi takımtım olmadı üslübumda da herhangi bir sorun görmüyorum şuna buna takıntınız var kafanızdan atın falan diye konuşarak uslup bozan ben değilim uslup bozmak buysa sizde yukardan bakarak bozmuşsunuz ayrıca forumda ki birçok arkadaş 10/40 castrol magnatec yağ kullandıklarında yağlarının elsildiğini mobil yada başka markaların tam sentetik yağlarını kullandıklarında eksiltme olmadığını söylüyorlar demek ki doğruları söylemiyorlar bu teze göre. Ayrıca hangi aracın yağ değiştirme periyodu 30.000 km dir anlayamadım bilgisizliğime verip aydınlatabilirmisiniz ? Ben mineral yağ kötüdür demedim bu aracın yağı değildir dedim fabia 1 aracın kullanma klavuzunun neresinde bu araçta 10/40 yağ kullanılır yazıyor?
Konuyu hemen tartışma formatına sokmayın, kızacak, iddialaşacak bir durum yok.
Fabia 1 arabamı sıfır almıştım, 10 sene bindim, motor kaputunun altında ''Shell Helix 10W40 kullanın'' yazıyor...yetkili servisçe 4-5 sene 10W40 koydular, sonra benim isteğimle 5w30 konmaya başlandı, eksiltme, yakma, sızma, vs.. bir durum olmadı.
Performans arabası değil, standart araba sonuçta, fazla kasmaya da gerek yok yani, markasız, bilinmedik bir şey koymayın, yeter.
Bu 1.2 lik HTP motor bakımlı olduğu sürece gayet sorunsuz.
Yazları 10 saatlik uzun yolda da kullandım, klima da açtım, 15-20 dakikalık periyotlarla 150 üzeri de bastım, 200 lere de çıktım, bir zaafiyet, yığılma, arıza, vs de olmadı.
-
Konuya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim arkadaşlar.
Servise gidip Yağ değiştirme konusunda görüşeceğim. Sentetik ve 5/40 yağa bakacağım.
Ayrıca Hidrolik yağı, Airbag ışığının neden yanip söndüğü konularda da görüşeceğim.
Hidrolik yağını değiştireceğiz muhtemelen . De airbag konusunda ne olacak bilmiyorum.
-
fabia Ilerin çoğunluğu kısa vites aralıklarına sahip. özellikle htpler; Htpler şehir içinde kullanılmak için tasarlanmış araçlar. eğer uzun yolda daha çok kullanılacaksa 101likler daha uygun. Fabialar b sınıfı araçlar dolayısıyla uzun yol performansı beklemek saçma olur. uzun yolda daha çok kullanılacaksa octavia veya superb daha uygun araçlar aslında.
-100 km ve üstü hızlarda devir bandının 3000 üstüne çıkması kronik sorun değil. Zaten öyle kronik sorun da olmaz. 68bglik modeller hariç 1,4 80 ve 101bglik motor ile 1.2 htpler sahip olduğu torku yüksek devirlerde veren araçlar. 3500 4400 arası bir devir aralığında veriyor olması lazım. Dolayısıyla 5 viteste araç yığılmasın diye vites aralıkları küçük. aslında ekonomi odaklı bir 6. vites olabilirmiş. neden koymamış skoda anlamadım. Maaliyet unsurları herhalde.
özetle 120km ile giderken devirin 4000e yaklaşması kronik sorun değil araç karakteristiği. Bu da çok normal çünkü adamlar o arabayı şehir içi kullanım için üretmişler. uzun yolda motorun bağırması çok normal
-gelelim yağ eksiltme sorununa. çoğu çift ekzantrikli motor yağ eksiltir. hatta kullanım klavuzunda bile yazar; Ama sizinki çok anormal. Eksiltmemiş resmen içmiş. en kısa zamanda servise baktırın. ve VW onaylı yağ kullanın. önceki cevaplarda arkadaşın biri açıklamıştı.
-son olarak airbag ve direksiyon lambasının kafasına göre yanması.
bir yerdeki temazsızlığa işaret ediyor belirtiler.
airbag için tesisatı bir gözden geçirebilirsiniz. bazen koltuk altındaki kabloların oynamasından yapıyor.
-direksiyon olayı fabialarda biraz sıkıntı. sırayla aküyü akü üzerindeki sigortaları bir kontrol edin/ettirin. oksitlenme vardır belki. ardından direksiyon yağı açı sensörü veya pompadan şüphelebilirsiniz.
-
Benim octi fsi de lpg yok bu son bakımdan önce yağ değişim olmuştu castrol idi 7 bin km de 1 lt ye yakın yağ yaktı,şimdi ve ondan önce mobil 5/30 kullanıyorum sorun yok.
-
fabia 1 dizel aracıma mobil 1 5*30 tam sentetik yağ kullanıyorum . uzunca bir süredir de 15.000 km de bir bakıma giriyorum. aracım 180.000 km de. yağ eksiltme sorunu olmadı. bu yağlardan koyup 7.500 km bakıma girerek verdiğiniz paraya ve emeğinize yazık etmeyin.
-
fabia 1 dizel aracıma mobil 1 5*30 tam sentetik yağ kullanıyorum . uzunca bir süredir de 15.000 km de bir bakıma giriyorum. aracım 180.000 km de. yağ eksiltme sorunu olmadı. bu yağlardan koyup 7.500 km bakıma girerek verdiğiniz paraya ve emeğinize yazık etmeyin.
mobil1 esp 5-30 kaliteli bir yağ, bazı ustalar bu yağı koyduktan sonra 15binde bir falan gel diyebiliyor.Ama 1.4 tdı için 15bin km bakım periyodu uzun biraz.Tavsiyem 10bin km.
-
Selamlar yeniden ;
Bu yazdığım olayları yaşadığımdan beri Bolu merkezden çıkmadım.
Yağ değiştirmedim. Ve 2 günde bir Yağ eksiltiyor mu diye kontrol ediyorum yağ eksiltme yok.
Sıkıntı uzun yolda. Şehir içinde arabanın ağzına etsem gıkı çıkmıyor.
:/
-
Ya mobil yada motul yağ kullanmanızı tavsiye ederim castrol kullanmayın sorun olmaz castrol koyunca eksiltecektir.