škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: drok - 24 Aralık 2014, 22:51:29
-
Arkadaşlar, ayak frende iken D/S den R ye yavaş alınınca araç stop ediyor, hızlı alınca problem olmuyor gibi. Bu normal midir?
Önceki aracım corsada easytronic idi. Trafik ışıklarında araç dururken Automatikten N ye alıyordum. Şanzumana zarar vermesin diye. DSG de start stop devrede değilken ışıkta N ye alınabilirmi ? Hep ayak frende iken DSG ye zarar verir mi acaba ?
-
n ye almaya hiç gerek yok cunku sert fren yaptıgında sanzıman kavramayı bırakıyor. ayagınızı frenden çektiginiz zaman hemen anlarsınız tekrar kavrama yaptıgını devir 1000 civarına yukselir hemen
-
Büyük ihtimal start stop devreye giriyordur o esnada bundan dolayı aracınız stop ediyor olabilir.Dururken N ye almakta fayda var diye düşünüyorum.DSG ler uzun süreli duraklamalarda kavramayı ayırıyor diyorlar ama tam emin değilim yeni nesillerden
-
Stop/Start kapalıysa; DSG arabanın stop etmesi normal değil..
Servise gidin, muhakkak servis kaydı yaptırarak kontrol ettirin..
-
Büyük ihtimal start stop devreye giriyordur o esnada bundan dolayı aracınız stop ediyor olabilir.Dururken N ye almakta fayda var diye düşünüyorum.DSG ler uzun süreli duraklamalarda kavramayı ayırıyor diyorlar ama tam emin değilim yeni nesillerden
Kadir frene tam basarsan ayırıyor, baskıyı azaltınca kavramaya alıyor bunu kullanırken çok rahat anlayabiliyorsun..
-
Stop/Start kapalıysa; DSG arabanın stop etmesi normal değil..
Servise gidin, muhakkak servis kaydı yaptırarak kontrol ettirin..
Start stop açıkken yavaş geçersem oluyor gibi. Start stop u kapatıp bir deneyeceğim oluyormu diye. Teşekkürler...
-
dsglerin hepsi sert fren yapınca kavramayı ayırıyor sadece start stop devreye girmesin diye ucu ucuna fren yapıyoruz ya bazen orda sıkıntı oluyor onuda anlarsınız zaten araç titrer gitmek ister filan:) orda kavrama var bi yandan frende var. zarar veriyor uzun vadede
-
Start stop açıkken yavaş geçersem oluyor gibi. Start stop u kapatıp bir deneyeceğim oluyormu diye. Teşekkürler...
Bekleme çok uzun olacaksa zaten araba stop ediyor,
Stop/startı kısa süreli beklemelerin olduğu yerlerde devre dışı bırakıp, vitesi N ye almak yerine, frene fazla basarak kavramayı ayırılmasını sağlayıp yükten kurtarabilirsiniz.
-
bu olay bizim hanım aracı park etmeye çalışınca oluyor. kendisi merasimle park ettiği için geri vitese takana kadar SS devreye gelip motor stop ediyor.
durma anında ise yukarıda da belirtildiği gibi frene tam basmada kavrama kesiliyor. bu olay bariz şekilde hissediliyor.
şahsi kanaatim ise frene adam gibi tam basmak gerektiği...
-
bence ister kısa bekleme ister uzun olsun N ye almak daha mantıklı ben o şekilde kullanıyorum.D de beklerken baskı rulmanları yük altında beklemek zorunda keza mekatronik'de öyle, kendinizden misal biçin debriyaja ayağınızla basılı tutun belli bir süre sonra pedal ağır gelmeye başlıyor bu durum parçalar için de geçerli yük altında olduğu sürece ısınır.
-
benim şahsi görüşüm de uzun süreli beklemelerde N konumuna alınmasından yana. sistemin mantığı yanlış bilmiyorsam frene basarak durmaya devam ettiğinizde debriyaj ve frene aynı anda basıyorsunuz gibi çalışıyor, yani viteste bekliyor araç debriyaja basılı olarak. bence beklerken N konumuna alıp sistemi rahatlatmak daha mantıklı, ama tabi "bence" diyorum :)
-
D/S arasında N var zaten, neden R'ye alıyorsunuz ki?
Start/stop devreye giriyordur.
Ben daha ışıklara yaklaşırken hareket halindeyken N'ye değiştiriyorum vitesi, sonra frene basıp duruyorum. Bence de 10-15 sn'den daha uzun beklemelerde N'ye almak mantıklı.
Yağ sıcaklığı 90-92 derece cıvarındaysa ve ışıklarda uzun bekleme yapacaksam (1-2 dakika) start stopu devreye alıyorum, normalde hep kapalı.
-
D/S arasında N var zaten, neden R'ye alıyorsunuz ki?
Start/stop devreye giriyordur.
Ben daha ışıklara yaklaşırken hareket halindeyken N'ye değiştiriyorum vitesi, sonra frene basıp duruyorum. Bence de 10-15 sn'den daha uzun beklemelerde N'ye almak mantıklı.
Yağ sıcaklığı 90-92 derece cıvarındaysa ve ışıklarda uzun bekleme yapacaksam (1-2 dakika) start stopu devreye alıyorum, normalde hep kapalı.
hareket halindeyken ve kısa beklemelerde N ye almamak gerektiğini sanırım kitapçıkta okumuştum.
Kitapçığı da son okumamdan 5 yıl geçtiği için tam doğru hatırlamıyor olabilirim. Elibizin altında varsa bir göz atmakta yatar var..
-
Konuyla ilgili değil ama ben bir soru sormak istiyorum. Araç duruyor çalışır haldeyken ve vites p deyken neden frene basın uyarı ışığı yanıyor? Mantığı ne ve frene basmazsak sorun oluşturur mu?
-
Konuyla ilgili değil ama ben bir soru sormak istiyorum. Araç duruyor çalışır haldeyken ve vites p deyken neden frene basın uyarı ışığı yanıyor? Mantığı ne ve frene basmazsak sorun oluşturur mu?
Vitesi değiştirmek için kilidi fren açtığı için yanıyor. Değişim yapılmayacaksa kısa süreli basılmaması sorun olmaz. .
-
Konuyla ilgili değil ama ben bir soru sormak istiyorum. Araç duruyor çalışır haldeyken ve vites p deyken neden frene basın uyarı ışığı yanıyor? Mantığı ne ve frene basmazsak sorun oluşturur mu?
ışığın yanmasının sebebi vites kolunun kilitli olduğu vitesi değiştirmek için frene basın anlamında yanıyor, lamba yanıyor diye frene sürekli basmak zorunda değilsiniz
-
Konuyla ilgili değil ama ben bir soru sormak istiyorum. Araç duruyor çalışır haldeyken ve vites p deyken neden frene basın uyarı ışığı yanıyor? Mantığı ne ve frene basmazsak sorun oluşturur mu?
Arkadaşların yanıtı doğru olabilir ,ancak ben şöyle düşünüyorum.
Araç, vites kutusunun kilitlenmesi ile hareketsiz durumda. Ya frene basmak gerekir, ya da el frenini çekmek. P konumu, hem vitesi boşa alır, hem de yürüyen aksamı bloke eder, ancak şanzıman yardımı ile. Şanzımanı zorlamak da pek doğru olmaz düşüncesindeyim.
-
Bu dediğim park ederken ön ve arka hareketlerde olmakta. Start stop devrede değilken olmuyor. Ayrıca kullanım kılavuzunda hareket halindeyken N ye almayınız deniyor
-
Bu dediğim park ederken ön ve arka hareketlerde olmakta. Start stop devrede değilken olmuyor. Ayrıca kullanım kılavuzunda hareket halindeyken N ye almayınız deniyor
Kullanım kılavuzundaki hangi sayfada böyle bir izahat var? Sayfa No paylaşabilir misiniz lütfen.