škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: HakanAkca - 19 Aralık 2014, 21:50:38
-
arkadaşlar aracıma hız sabitleyici takmak istiyorum fakat türkiyede internet dahikl olmak üzere sadece sinyal kolu var kablo tesisatı olan yok sizlerin bildigi kablo tesisatıyla satılan cruiser kontrol seti varmı varsa yardımcı olurmusunuz yada kolu alsak kablolamayı anlata biliecek birisi varmı ??
-
Sizin yapabileceğiniz bişey değil servisler zaten 350 lira gibi bi rakama takıyorlar. Konu hakkında bilgisi olan ve taktıran arkadaşlar bu konuda daha net bilgi vereceklerdir. Araç beyninden bi ayar çekiyorlar bildiğim kadarıyla tak çalıştır birşey değil.
-
hakan kardeşin el becerisi yapmaya yeter o işi. kadran söküp ampul değiştirebilen adam sinyal kolunu da değiştirebilir diye düşünüyorum :)
hakan sinyal kolu için herhangi bir tesisata gerek yok cc li olan kolu alıp takacaksın sonra vagcom-vcds yardımıyla beyinden hız sabitleyici aktif edilecek ve çalışacak. fiziksel olarak teferruatlı bir işlem değil.
bulunduğun ilde araç kodlama yapabilen birisi bulacaksın ya da vcds edinip kullanmayı öğreneceksin.
yan sanayi kollar 70-80 liraya sahibindende vardı. orjinali ise yetkili servisten bulursun. kodlamasını yapabilecek birini bul yeter.
-
Ben 2 gün önce servisten choice için hız sabitleyici fiyatı istedim. Uzaylı gibi suratıma baktıktan sonra 350 kol ve 200 işçilik dediler. Bu konuyu takipteyim Hakan üstadım. Benim de elim yatkın ufak tefek işlere. Gerekirse vag cihazı da alırım. Lanet olsun 3 kuruşluk işe 13 kuruş fiyat çekip insanı enayi yerine koyanlara.
-
2 sene önce %30 kampanya varken 300 liraya taktırmıştım, parça ve işcilik dahil.
Böyle denk gelirse kampanya falan , o zaman taktırın.
Aracınızı uzun yolda kullanmıyorsanız , hız sabitleyici taktırmaya değmez. Zira şehir içi kullanamıyorsunuz.
-
ya kendim direksiyonu söküp kolu takıcagıma eminim de arayıp sordugum ustalar birde bunun kablo tesisatı oldugunu söylediler debriyaj müşürüne ve beyne giden kol piyasada var fakat tesisat yok !! kodlama işi basit 20 tl ye yapıyorlar servis 400 fiyat çekti eğer oluyorsa tesisatsız 75 kol 20 kodlama 95 tl ye hallederim ben :) bu arada direksiyonu söktügümüzde de ön paneli söktügümüzde de airbag lamlası yapnıyor kodlama yaparken arıza sşildirmeyi unutmayın :)
-
Ben kendim ebay'den alıp 75 liraya taktırmıştım orjinal kol alman malı çok büyük rahatlık gerçekten , ancak yinede 1-1.5 saat sürüyor takması direksiyon filan sökülüyor
-
montaj benim işim sadece kodlamak ustaya kalıyor :) eger gerçekten aracımın üzerinde kablo tesisatı varsa bu iş 100 tlye en kıralından halloluyor demektir :)
-
Hakan Bey merakla beklemekteyim. Siz bu işi yaparsınız :D , hatta nasıl yapılır diye bir konu bile açarsınız :p
-
takipteyim.
aliexpresten alırsak nasıl olur sizce.
-
aliexpreste buldum.
http://tr.aliexpress.com/item/11-13-POLO-the-crystalline-cruise-control-handle-cruise-switch-cruise-Suite/1258836655.html
satıcısına göre 46-74 dolar arasında fiyatı var.70 dolar deseniz 140 tl yapar.100 tl servis ücreti.kargo zaten yok.250 tl ye hallolur.
ne dersiniz.
-
sanırım bu da sadece tek kol yani sadece hız sabitleme kolu.silecek kolu yok.
http://tr.aliexpress.com/item/OEM-ORIGINAL-VOLKSWAGEN-VW-Golf-5-Golf-6-Skoda-Octavia-Cruise-Control-Switch-1K0-953-513/905078976.html
-
aliexpreste buldum.
http://tr.aliexpress.com/item/11-13-POLO-the-crystalline-cruise-control-handle-cruise-switch-cruise-Suite/1258836655.html
satıcısına göre 46-74 dolar arasında fiyatı var.70 dolar deseniz 140 tl yapar.100 tl servis ücreti.kargo zaten yok.250 tl ye hallolur.
ne dersiniz.
bu ürün ve diğeri Fabia II için abi. Bizim araçlara uygun olanı; http://www.ebay.com/itm/SKODA-FABIA-6Y-OCTAVIA-1U-VW-SHARAN-SET-INDICATOR-STALK-WIRING-CRUISE-CONTROL-/231379626817?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35df4ceb41
-
soldaki tuşa basınca ne oluyor.o nun işlevi ne
-
ebaydan ne kadara gelir acaba.bide aynı kol olmazmı yapı farklı olsada önemli olan işlev değilmi . :D yuvaya uyduktan sonra -ciddiyim-
-
set düğmesidir o. sabitlemek istediğiniz hızı ayarlamak için.
(http://i.ebayimg.com/00/s/MzAwWDQzMg==/$(KGrHqR,!p0E63ZpIkyZBP!e0oZ1Lg~~60_12.JPG)
-
Kit parça kodu BEA 400 002...kabloyu ayrı bulursanız şeması bende var, buradan paylaşırım.
Bu kablo koldaki soketine takılıyor, diğer tarafında da fren pedalı, konfor ünitesi ve tesisatta (+) uca bağlanıyor.
Sonrasında kodlama yapılarak devreye alınıyor...1 saatlik bir işlem.
-
birde özellikle bilen arkadaşların ilgisini rica ederek bir soru sormak istiyorum.
benim gönderdiğim linklerdeki ürünlerin genel özelliklerine baktığımızda fabialarla aynı. yani silecek özellikleri sinyal kolu özellikleri.sadece daha farklı bir formda üretilmiş. sorumak istediğim şu. montaj noktasında sıkıntı çıkmazsa yani araca uyarsa o zaman bunları kullanamazmıyız.?
bir de ebay a baktım şimdi aynı üründen ki hepsinin uyumlu olduğunu belirtiyorlar, çok farklı fiyatlara sahip olanlar var. 40 dolardan 150 dolara kadar. neden böyle bir fiyat yelpazesi var.??
-
Arkadaşlar hız sabitleme bazen çalışıyor bazen çalışmıyordu dün özel servise gittim pc ye bağlandı sorun giderildi yaklaşık 25 km test sürüşü yaptı eleman sürekli devredeydi.Dünden bu yana problemsizdi şimdi fethiye'den gelirken yine aktif halde çalışırken birden devreden çıktı.5 dk sonra meşhur arıza lambası yine yandı.stp ettim tekrar çalıştırdım devreye girdi 5 dk demedi yine devre dışı kaldı.sizce ne olabilir?
-
Devre dışı kalınca, tekrar devreye alınabiliyor mu?
Yani demek istediğim, acaba bir sensörde temazsızlık var ve kolu devreden mi çıkarıyor?
İkinci ihtimal de kol bozuk olabilir.
-
evt arkadaşlar bugün hız sabitleme kolunu çorum skoda yetkili servisine takdırdım ve başıma ne geldi buyrun;
orjinal kol + montaj 380 tl anlaştım
kol takıldı beyin programlandı araç 1 - 2 - 3 - 4 viteslerde sabitleniyor fakat 5.vitesde hız sabitleyici çalışmıyor bunun nedenini yetkili servis bulamadı ve beni o halde gönderdi buyrun size sorun ???
-
ürünü iade edin derim.sonuçta bu yüksek viteste daha fazla kullanılacak bir alet.hatta sanırım pejoda 4 ve 5. viteste aktif hale geliyor. saçmalık tamamen
iade gündeme gelmedimi
-
Servis bu sorunu çözmekle yükümlü. Çözemiyorsa iade alacağız dahi demesi etik değil..
-
beyne online güncelleme filan yapalım dediler tekrar gidicem hala olmazsa sökün diyecegim
-
manual vitesli arabada vitesle hız sabitleyicinin hiç bir ilgisi yok, hız sabitleyici -emin değilim- 40km/h hızın altında çalışmaz, yani hıza duyarlıdır, 5 viteste bu hıza ulaşmadığı için devreye girmemiş olabilir...
-
5. viteste 40 km ulaşmazmı.. ? bana laf mı attınız yoksa ciddimisiniz. :)
arakdaşımda pejo301 var.araç manuel vitesli ve hız sabitleme var. vites 4 e gelmezse veya 60-70km/s bir hıza ulaşılmazsa devreye girmiyor.
-
5. viteste 40 km ulaşmazmı.. ? bana laf mı attınız yoksa ciddimisiniz. :)
arakdaşımda pejo301 var.araç manuel vitesli ve hız sabitleme var. vites 4 e gelmezse veya 60-70km/s bir hıza ulaşılmazsa devreye girmiyor.
Markalarda farklılık gösterebilir. Konu dağılacak ama ben 2. viteste bile kullanabiliyorum cc. yi...
-
Hakan Bey duruma üzüldüm gerçekten. Umarım en kısa zamanda çözüm bulurlar sorununuza. Böyle heves edip birşey yaptırıp olumsuz sonuç alınca çok üzülüyor insan.
Benim araç 2004 BBZ motor Choice. Sizin motor ve beyin farklı mı bunlardan?
-
Devre dışı kalınca, tekrar devreye alınabiliyor mu?
Yani demek istediğim, acaba bir sensörde temazsızlık var ve kolu devreden mi çıkarıyor?
İkinci ihtimal de kol bozuk olabilir.
sabahleyin 10 km seyahatım oldu giderken aktif olmadı ama dönüşte sorunsuz çalıştı.Mevzuyu çözebilmiş değilim.Kol da sorun olsa formatlandığında çalışmazdı diyorum yani korozyon falan mı acaba diyorum.Bunu çözemediler.
-
servise söyleyin adam gibi yapsın işini olmazsa söksün , fason kolmu taktılar la acaba !!! zaten 5. vitesde kullanmak içindir hız sabitleyici , kullanamadıktan sonra bir boka yaramaz maalesef
-
ya kol orjinal ondan eminim hala kutusu filan elimde usta saatlerde uğraştı çömedi araç 1.vitesde bile hız sabitliyor 2-3-4 sorun yok 4.vitesde 165 km hızla bile sabitliyor fakat videsi 5 e atınca tık yok çalışmıyor delircem yani yazlımsalmı yada araçtaki farklı bir arızamı sebep oluyor bilemedim biraz araştırdım ford focusların yeni kasalarında tekerlek bilyası bile arızalı olsa devreye girmiyormuş 5.vitesde
-
ya kol orjinal ondan eminim hala kutusu filan elimde usta saatlerde uğraştı çömedi araç 1.vitesde bile hız sabitliyor 2-3-4 sorun yok 4.vitesde 165 km hızla bile sabitliyor fakat videsi 5 e atınca tık yok çalışmıyor delircem yani yazlımsalmı yada araçtaki farklı bir arızamı sebep oluyor bilemedim biraz araştırdım ford focusların yeni kasalarında tekerlek bilyası bile arızalı olsa devreye girmiyormuş 5.vitesde
Hocam kutusunun içinden orjinal kablolarımı çıktı kablolamada mı bir sıkıntı oldu acaba ?
-
evt orjinal kabloları çıktı zaten taktıysanız bilirsiniz daha önce bir mavi birde beyaz kablo var mavi kabloya direkt elektik verdi beyaz kablonunda ucunu konsolun tam üst noktasında biyere soktu diger kablo hazır soket zaten
-
fren debriyajada hat cekilmesi gerekir diye hatırlıyorum,
Yetkili servisi zaten bu durumlar icin garanti olsun diye tercih ediyoruz, cözemezlerse iade ediniz, yok suda degisecek vs derlerse pahalıya patlar size,
anlastığınız fiyata baglayamıyorlarsa, söksünler.
-
Arkadaşlar bugün hız sabitlemeyi denedim bu defa çalıştı.:oly:Artık kafasına göre takılıyor.:D
-
Arkadaşlar bugün hız sabitlemeyi denedim bu defa çalıştı.:oly:Artık kafasına göre takılıyor.:D
abi sen işi bilmiyosun çalıştırmadan önce niyet etmen lazım o yüzden kabul olmuyo senin cc ler :D
-
5. viteste 40 km ulaşmazmı.. ? bana laf mı attınız yoksa ciddimisiniz. :)
arakdaşımda pejo301 var.araç manuel vitesli ve hız sabitleme var. vites 4 e gelmezse veya 60-70km/s bir hıza ulaşılmazsa devreye girmiyor.
Yok canım, o ne demek??...
deneme yaparken o hıza ulaşmadan 5 e atılmış olabilir diye düşündüm...çünkü manual şanzımanda hangi viteste olduğunu bildiren bir sensör yok, dolayısıyla hız sabitleyiciyi etkilemez...
-
yok 170 km hızla da 5 e attım yine yok fakat şöyle bir olay varmış bizim araçların beyni aracın vitesini biliyormuş devir saati ve kilometre arasında kurdugu dengeyle aracın pöryalarında yada abs sinde bir sıkıntı varsa en hızlı vites olan 5.vitesde hız sabitleyiciye izin vermiyormuş birde tekerlek ebatlarından olurmuş
-
abi sen işi bilmiyosun çalıştırmadan önce niyet etmen lazım o yüzden kabul olmuyo senin cc ler :D
Şimdi fethiye'den geldim gelirken sabitledim belli bir km den sonra kendiliğinden yine devre dışı kaldı.Yakında afyon yolculuğum olacak inşellah bunu nasıl hallederim bilemiyorum?sabitleme kolunu değiştirsem kaç tl acaba?
-
Şimdi fethiye'den geldim gelirken sabitledim belli bir km den sonra kendiliğinden yine devre dışı kaldı.Yakında afyon yolculuğum olacak inşellah bunu nasıl hallederim bilemiyorum?sabitleme kolunu değiştirsem kaç tl acaba?
Deneme yamulma olabilir. Belki debriyaj musurun belki fren musurun bozuktur? Yol kameran var mi? Varsa arka cama tak tam sabitleyici devreden cikinca belki fren musuru anlik devreye giriyordur?
Devreden cikinca kendi kendine birkac kere freni pompala abi yemezse birkac kez debriyaji pompala. Yemezse kapat arabayi 3kere kontagi yarim ac kapat 4. Ye marsa bas. Denemek lazim.
-
Deneme yamulma olabilir. Belki debriyaj musurun belki fren musurun bozuktur? Yol kameran var mi? Varsa arka cama tak tam sabitleyici devreden cikinca belki fren musuru anlik devreye giriyordur?
Devreden cikinca kendi kendine birkac kere freni pompala abi yemezse birkac kez debriyaji pompala. Yemezse kapat arabayi 3kere kontagi yarim ac kapat 4. Ye marsa bas. Denemek lazim.
Kamera bunu nasıl tesbit edecek ki,Freniz hareket veya seyir halindeyken mi basacağım..Ayrıca debriyaja müdahaleden sonra kapatmadan mı yapacağım...yani ayrıntılı olarak anlatırsanız memnun olurum bu denenmiş bir tecrübe mi,yoksa öylesine ya tutarsa muhabbeti mi?
-
Kamera bunu nasıl tesbit edecek ki,Freniz hareket veya seyir halindeyken mi basacağım..Ayrıca debriyaja müdahaleden sonra kapatmadan mı yapacağım...yani ayrıntılı olarak anlatırsanız memnun olurum bu denenmiş bir tecrübe mi,yoksa öylesine ya tutarsa muhabbeti mi?
Oylesine bir tahmin. Yazin basima geldi cnku araba durdugu yerde kendi kendine fren lambalarini yakiyordu 2 kere aku bitirdim bulana kadar. Meger fren musuru arizaliymis. Devreden cikinca sabitleyici dikiz aynasindan fren lambalariniz yaniyor mu yanmiyor mu kontrol edin. Frenden degilse baraci bosa alin birkac kere debriyaji sertce pompalayin sonra devreye sokmayi deneyin. Belki fren veya debriyaj musurunuzdeki switch arizalidir. Arada debriyaja yabda frene basili gibi algilatiyodur?
-
Oylesine bir tahmin. Yazin basima geldi cnku araba durdugu yerde kendi kendine fren lambalarini yakiyordu 2 kere aku bitirdim bulana kadar. Meger fren musuru arizaliymis. Devreden cikinca sabitleyici dikiz aynasindan fren lambalariniz yaniyor mu yanmiyor mu kontrol edin. Frenden degilse baraci bosa alin birkac kere debriyaji sertce pompalayin sonra devreye sokmayi deneyin. Belki fren veya debriyaj musurunuzdeki switch arizalidir. Arada debriyaja yabda frene basili gibi algilatiyodur?
:blm::syg2::hmm::blg: inşellah dediğin gibi olur yarın işe giderken deneyeyim.Olursa sana baklava ısmarlarım.:D:ok:
-
:blm::syg2::hmm::blg: inşellah dediğin gibi olur yarın işe giderken deneyeyim.Olursa sana baklava ısmarlarım.:D:ok:
Baklavaya ne hacet hocam yeterki isin gorulsun :) bu tarz arizalarda ilk basta en ucuz yerden baslanir kontrole ve degistirmeye. Bilgisayara baglanin birde umarim boyle ufak birseydir
-
Baklavaya ne hacet hocam yeterki isin gorulsun :) bu tarz arizalarda ilk basta en ucuz yerden baslanir kontrole ve degistirmeye. Bilgisayara baglanin birde umarim boyle ufak birseydir
Geçen salı pc ye bağlandı sonra test sürüşüne çıktık elemanla 25 km en az 15 defa denedik hiç bir sorun çıkmadı ertesi günü göreve dönüş yolunda kendiliğinden devre dışı kaldı.Eleman motor arızasına bağlamıştı.Pc ye bağlandığında sensörlerde arıza vermemişti.
-
Geçen salı pc ye bağlandı sonra test sürüşüne çıktık elemanla 25 km en az 15 defa denedik hiç bir sorun çıkmadı ertesi günü göreve dönüş yolunda kendiliğinden devre dışı kaldı.Eleman motor arızasına bağlamıştı.Pc ye bağlandığında sensörlerde arıza vermemişti.
Surekli bilgisayara bagli gezmeniz gerekiyor sanirim :)
-
Surekli bilgisayara bagli gezmeniz gerekiyor sanirim :)
octi için özel bir pc almam gerekecek:D
-
octi için özel bir pc almam gerekecek:D
Eski bir netbook bir de vcds sahane olur gercekten
-
Eski bir netbook bir de vcds sahane olur gercekten
Bi bakmışım octi sıfırlanmış hareket edemez hale gelmiş.:D
-
Bi bakmışım octi sıfırlanmış hareket edemez hale gelmiş.:D
En kotu cekersin abi yetkikiye verirsin bi 200-300 yeniden kod atin dersin
-
En kotu cekersin abi yetkikiye verirsin bi 200-300 yeniden kod atin dersin
yeniden kodlanma sanırım olmaz,şimdi yeni yoldan geldim sabah giderken çalışmadı dönüşte çalıştı.Format attığında 10 tl aldı hatta almayayım dedi ben verdim.
-
yeniden kodlanma sanırım olmaz,şimdi yeni yoldan geldim sabah giderken çalışmadı dönüşte çalıştı.Format attığında 10 tl aldı hatta almayayım dedi ben verdim.
Calismadigi zaman debriyaj fren pompalamasi denedin mi abi? Olmazsa bide kontak acip kapatmayi dene hangisinden sonra duzeliyorsa ona gore bir bilgeye yoneliriz
-
Normalde hıs sabitleyiciler 1. viteste çalışmaz.1 de çalışıp 5 de çalışmaması kodlama hatası gibi.
-
Calismadigi zaman debriyaj fren pompalamasi denedin mi abi? Olmazsa bide kontak acip kapatmayi dene hangisinden sonra duzeliyorsa ona gore bir bilgeye yoneliriz
Dün dediğiniz gibi çalıştırıp 1 km gittim hem fren hemde debriyaja 3 defa sertçe bastım arkasından kontağı 3 defa yarım kapatıp açtım yine tutmadı.Ama dönüş yolunda 2 saat sonra çalıştı.
Normalde hıs sabitleyiciler 1. viteste çalışmaz.1 de çalışıp 5 de çalışmaması kodlama hatası gibi.
1.viteste değilde 3,4 ve 5.viteste 30 km hızdan sonra aktif oluyor zaten.
-
Dün dediğiniz gibi çalıştırıp 1 km gittim hem fren hemde debriyaja 3 defa sertçe bastım arkasından kontağı 3 defa yarım kapatıp açtım yine tutmadı.Ama dönüş yolunda 2 saat sonra çalıştı.
1.viteste değilde 3,4 ve 5.viteste 30 km hızdan sonra aktif oluyor zaten.
Abi gozu karartip buyuk kisimlara girisiceksin o zaman..
-
Abi gozu karartip buyuk kisimlara girisiceksin o zaman..
hız sabitleme kolu ne kadardır acaba?
-
Türkiyede 200-250 civarında sanırım.
ebayda 37 dolara buldum
-
Türkiyede 200-250 civarında sanırım.
ebayda 37 dolara buldum
LİNKİverebilir misin?
-
35,85$ ücreti + 4,68 $ kargosu var
http://www.ebay.com/itm/SKODA-FABIA-6Y-OCTAVIA-1U-VW-SHARAN-COLUMN-INDICATOR-STALK-SWITCH-CRUISE-CONTROL/231206329438?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D808d4253a3f34acf8c01229db7e5b47d%26pid%3D100033%26prg%3D20131017132637%26rk%3D4%26rkt%3D4%26sd%3D251464580114
-
OCTAVİA İÇİN şu linkteki ürünler çıktı ama servis elemanına danışmadan da almamak gerek herhalde.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XOCTAV%C4%B0A+&_nkw=OCTAV%C4%B0A++CRUISE+CONTROL&_sacat=0
-
bu arada şimdi siz diyince farkettim kusura bakmayın.benim verdiğim link fabia 1 e ait.
-
bu arada şimdi siz diyince farkettim kusura bakmayın.benim verdiğim link fabia 1 e ait.
peki sizde ki arıza neydi neden değiştirmek zorunda kalmıştınız?
-
Yok bende hiz sabitleme yok.ben alacağım kismetse
-
Yok bende hiz sabitleme yok.ben alacağım kismetse
:++::++:;)
-
35,85$ ücreti + 4,68 $ kargosu var
http://www.ebay.com/itm/SKODA-FABIA-6Y-OCTAVIA-1U-VW-SHARAN-COLUMN-INDICATOR-STALK-SWITCH-CRUISE-CONTROL/231206329438?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D808d4253a3f34acf8c01229db7e5b47d%26pid%3D100033%26prg%3D20131017132637%26rk%3D4%26rkt%3D4%26sd%3D251464580114
acaba orjinal mi yoksa yan sanayi mi? yan sanayiler Türkiye'de 70-80 lira beklediğinize değmez yan sanayi ise.
-
acaba orjinal mi yoksa yan sanayi mi? yan sanayiler Türkiye'de 70-80 lira beklediğinize değmez yan sanayi ise.
usta ne derse o olacak artık...
-
montaj benim işim sadece kodlamak ustaya kalıyor :) eger gerçekten aracımın üzerinde kablo tesisatı varsa bu iş 100 tlye en kıralından halloluyor demektir :)
Aracın üzerinde kablo tesisatı yok, cc kiti içeriği bu kablo ve sinyal kolundan oluşuyor zaten.