škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: Zirambula - 28 Ağustos 2014, 10:04:50
-
Merhaba sevgili skoda severler. Yaklaşık 1 ay önce yeni Superb 1.6 TDI DSG Prestij aracımı alarak aranıza katılmış bulunuyorum. Öncelikle şunu söylemeliyim, aldığım araç herşeyden önce mükemmel bir araç. Kararımı iyiki de bu yönde kullanmışım diye büyük bir keyifle biniyorum. Aracın artılarını zaten herkes biliyor. Ben biraz da eksi yönlerinden bahsetmek istiyorum, bilmiyorum bana katılır mısınız.
- DSG büyük vitesleri seviyor. Yani hemen üst viteslere geçerek motor devrini 1200-1300 lere kadar düşüyor. Bu durum motorda titreşimlere neden olarak sürücüyü rahatsız ediyor. ( Servisin bu konu hakkında bilgisi var mı bilmiyorum. Yazılımla birlikte düzltilebilir diye düşünüyorum)
- süspansiyon kısa aralıklarda rahat çalışıyor ama uzun esnemeleri sevmiyor. Bu durumlarda sert bir şekilde vuruntu yaparak konforu bozuyor.
- aracım daha 2 bin km.de şehir içinde ortalama 7.2 lt. yi düşmedi. Ilk kalkışlarda gösterge 49.9 lt. gösteriyor. Daha önceki aracım 1.4 dizel toyota corolla kalkışlarda ve hızlanmalarda maximum 20 lt. gösteriyordu. 150 kg lık ağırlık farkı yakıtı bu kadar etkilemesi çok ilginç. Uzun yolda ekonomik olmasına rağmen 100 TL lık yakıtla şehir içi maksimum 250-280 km. yol yapıyorum. Daha ekonomik olmasını beklerdim.
- Direksiyon simidi avuca alındığında tam yuvarlak değil köşeli olduğundan bir elle direksiyona bastırarak etrafında döndürmeye çalışıldığında konfor hissi vermiyor avucun içine batıyor.
- Düşük hızlarda direksiyon zor dönüyor. Örneğin durduğu yerde ve biraz ilerlerken direksiyonun daha az kol gücüyle dönmesini beklerdim.
- Arka camdaki görüş açısı çok küçük olduğundan dışarısı çok iyi gözükmüyor.
- Bu araçta lastik yanak ölçüsü 60 dan aşağı olmamalı. Küçük çizgi, çukur ve taşlar hissediliyor.
- Döşemesi açık renk olan kumaşlar çok çabuk kirleniyor ve nasıl bir kumaş kullanılmışsa su bile leke yapıyor ve çıkmıyor.
- AFL farlar mükemmel fakat kısa huzme ayarda biraz daha ilerisi görmek isteniyor. (Ayarı var mı? bilmiyorum.)
- Yağmur sensörü çok yerinde çalışmıyor. Sensör ayarını değiştirmediğim halde camdaki damlaları bazen zamanında, bazen de çok geç algılıyor. Yani camın silinmesi ihtiyacı bazen çok geç karşılanıyor.
- Dış görüntüsü, kozmetiği bunlar göreceli kavramlar onun için bu konuda yorum yapmayacağım.
Bunların dışında araç dört dörtlük bir araç. Kusurları devenin yanında kulak kalır misali. İyi ki de almışım.. Sizler de düşüncelerimizi paylaşırsanız sevinirim..
Allah herkese kazasız, belasız, sağlıklı ve mutlu sürüşler nasip etsin..
-
benim aracımda yeni kasa 1.6 tdı 7 ileri.100 tl benzinle 400 km yapıyor.aşırı trafikte düşük olabilir tabi..vites değişimde titreşimide o an manuele alıp düşürürseniz sıkıntı olmuyor..
-
Hep yazdığım gibi "şehir içi" var "şehir içi" var. Bu konuda hakikaten çok fazla değişken var. Güzergahınız nasıl? Fazlaca trafik lambası var mı? Yokuş mu çıkıyorsunuz genelde, yokuş mu iniyorsunuz, yol düz mü? Trafik yoğun mu açık mı? Hatta yoğun akıcı mı, tampon tampona mı? Ortalama hızını kaç? Uzar da gider böyle...
Bundan dolayı da bu bilgileri paylaşmadan, direkt "şu kadar yakıyor araç" demek çok sağlıklı bilgi vermez diye düşünüyorum.
-
49,9 :kork2: O nedir yahu, mübarek 7.2L sanki. :D Yine de hayırlı olsun. Keyifli sürüşler :kyf:
-
Benimde önceki aracım Corolla Dizel idi, yakıt tüketimi olarak arada çok fark yok. Sizin araç benimkine göre biraz daha ekonomik olmalı. Biraz bekleyin derim.
Bu arada ince yanaklı lastikler kötü çukurlarda yarılmaya çok yatkın. Başıma geldi, dikkat edin.
-
ilk aldığımda benimki de çok yakıyodu daha sonra düştü fakat küçük motor sıcaktan çok etkileniyor özellikle sıcaklık 33 c den sonra 1 litre artıyo yakıt tüketimim işe giderken 4.8 olan yakıtım sıcakta 5.6 altına inmiyor motorunuz açıldıkça düşüyo biraz daha
süspansiyondan bende dertliyim bari sert olsada virajlarda yatırmasa diye düşünüp duruyom
lekeler için bir köpük sprey aldım made in usa diyodu süet ve birçok kumaşa uygun geçen gün elimi kesmiştim sağlık ocağına gidesiye araç da kan oldu onunla hepsini çıkardım leke sorununu da öyle çözüyorum malzeme aracımda msj atarsanız ismini bakar yazarım
-
ilk aldığımda benimki de çok yakıyodu daha sonra düştü fakat küçük motor sıcaktan çok etkileniyor özellikle sıcaklık 33 c den sonra 1 litre artıyo yakıt tüketimim işe giderken 4.8 olan yakıtım sıcakta 5.6 altına inmiyor motorunuz açıldıkça düşüyo biraz daha
süspansiyondan bende dertliyim bari sert olsada virajlarda yatırmasa diye düşünüp duruyom
lekeler için bir köpük sprey aldım made in usa diyodu süet ve birçok kumaşa uygun geçen gün elimi kesmiştim sağlık ocağına gidesiye araç da kan oldu onunla hepsini çıkardım leke sorununu da öyle çözüyorum malzeme aracımda msj atarsanız ismini bakar yazarım
leke çıkarıcı SPRAYWAY olabilirmi?
-
49,9 :kork2: O nedir yahu, mübarek 7.2L sanki. :D Yine de hayırlı olsun. Keyifli sürüşler :kyf:
Ben de kapalı otoparktan çıkarken 99.9 gösteriyor, ben ne yapayım??
-
Ben de kapalı otoparktan çıkarken 99.9 gösteriyor, ben ne yapayım??
radyo frekansı gibi :)
benimde benzer dik rampalı bir çıkışım var otoparkımda
-
Anlık tüketim değerine takılmayın, kalkışlarda 1 sn. lik bir veri..
Genel ortalama önemli..
O tüketimin yarısını yakalamak için, aracı 100km boyunca sürekli dur-kalk yapmak gerekir..
Böyle bir sürüş te zaten yok..
-
anlık tüketim verisi inanılmaz yanıltıcı oluyor. Devamlı seyahat ettiğim bi taksici abimizin dizel 1.3 astra hb var yol bilgisayarında 50-60 lt filan yazıyordu özellikle vites atarken dedim hocam nedir bu böyle ekmek parası çıkarmı diye "o öyle kendi haline bıraktım 20 krş yakıyorum" dedi geçti:)
-
...
- DSG büyük vitesleri seviyor. Yani hemen üst viteslere geçerek motor devrini 1200-1300 lere kadar düşüyor. Bu durum motorda titreşimlere neden olarak sürücüyü rahatsız ediyor. ( Servisin bu konu hakkında bilgisi var mı bilmiyorum. Yazılımla birlikte düzltilebilir diye düşünüyorum)...
Dediğiniz gibi en düşük devir-en yüksek vites prensibiyle hareket ediyor. 7. viteste giderken biraz hızlanmak isterseniz gaza yarıma yakın basın, böylece 6. vitese geçer. Daha fazla hızlanma için yarımdan biraz fazla basın, 5. vitese geçip daha çabuk bir hızlanma gerçekleştirir. En çabuk hızlanma için gaza sonuna kadar ve tabandaki buton klik edinceye kadar basın, böylece 4. vitese geçip en iyi hızlanmayı gerçekleştirir.
Kazasız belasız İnşaallah.
-
benim aracımda yeni kasa 1.6 tdı 7 ileri.100 tl benzinle 400 km yapıyor.aşırı trafikte düşük olabilir tabi..vites değişimde titreşimide o an manuele alıp düşürürseniz sıkıntı olmuyor..
Izzet bey aracınız kaç km.de? Yakaladığınız değerler bana çok cazip geliyor. Km de 25 krş yakmış oluyorsunuz. Şehir içi trafiği mi? Yoksa yolda dur kalk çok az sayıda mı? Bugün baktım aldığımdan beri aracımın ortalaması 7.4 lt. Çok fazla yoğun trafiğede girmiyorum. Normalde bir kaç durkalkla beraber araba yolda gidiyor. Hesapladım 33 krş yapıyor. Bugün bayiden aldığım bilgiye göre buradaki trafikte 27 krş yakıyorlarmış. Demek ki benim araç % 25 fazla yakıyor. Yüz liralık yakıtta 25 tl. Bence önemseyecek bir rakam. Sürdükçe yakıt düşer mi bilmiyorum.. Paylaşımlarınız için tşk ederim ..
Dediğiniz gibi en düşük devir-en yüksek vites prensibiyle hareket ediyor. 7. viteste giderken biraz hızlanmak isterseniz gaza yarıma yakın basın, böylece 6. vitese geçer. Daha fazla hızlanma için yarımdan biraz fazla basın, 5. vitese geçip daha çabuk bir hızlanma gerçekleştirir. En çabuk hızlanma için gaza sonuna kadar ve tabandaki buton klik edinceye kadar basın, böylece 4. vitese geçip en iyi hızlanmayı gerçekleştirir.
Kazasız belasız İnşaallah.
Uğur bey paylaşımınız için tşk. Söylediklerinizi uygulayan bir kişiyim. Fakat problem şu: normal önü açık trafikte düz yolda sakin bir şekilde hafif gazla sabit ilerlemek istiyorsunuz. Araç tahminen 70-75 km hızda iken 7. Vitese geçiyor ve devir saati 1300 ü gösteriyor. Ve araç titremeye başlıyor. Yani DSG o anda vitesi yükselterek uygun olmayan devirde motoru döndürmeye zorluyor. Siz o andaki hızınızı koruyamıyorsunuz. Ya hız düşürüp vitesin bir alt vitese geçmesini sağlayacaksınız. Ya titreşimden kurtarmak için gaz verip motoru 1500 devire çıkaracaksınız ya da manuel olarak vites küçülteceksiniz. Bu durumun da sürücünün konforunu bozduğuna inanıyorum. Benim kanımca DSG bir üst vitese geçeceği zaman motorun en az 1500 devirde dönmesi gerektiğini hesaplaması lazım. Sakin sürüşte üst vitese geçtiğinde motor devri hep 1300 de oluyor. Bu durum da motor titreyecek konforu bozuyor. Sürekli manuel olarak düzeltilecekse otomatik vites almanın ne anlamı var ki?
Yorumlarınız için tekrar teşekkür ediyorum..
Hep yazdığım gibi "şehir içi" var "şehir içi" var. Bu konuda hakikaten çok fazla değişken var. Güzergahınız nasıl? Fazlaca trafik lambası var mı? Yokuş mu çıkıyorsunuz genelde, yokuş mu iniyorsunuz, yol düz mü? Trafik yoğun mu açık mı? Hatta yoğun akıcı mı, tampon tampona mı? Ortalama hızını kaç? Uzar da gider böyle...
Bundan dolayı da bu bilgileri paylaşmadan, direkt "şu kadar yakıyor araç" demek çok sağlıklı bilgi vermez diye düşünüyorum.
Ender bey tampon tampona trafiğe girmiyorum. 300-500m. aralıklarla iki üç ışıktan sonra araç ortalama 70-80 km hızda 5-10 dk yol alıyor. En fazla 5-10 km. lik periyotlarda bu döngü devam ediyor. Güzergah sahil yolu ve genelde düz yol. Yakıt yine de bana fazla geliyor. Herhalde benim aracıma özgü bir durum..
Benimde önceki aracım Corolla Dizel idi, yakıt tüketimi olarak arada çok fark yok. Sizin araç benimkine göre biraz daha ekonomik olmalı. Biraz bekleyin derim.
Bu arada ince yanaklı lastikler kötü çukurlarda yarılmaya çok yatkın. Başıma geldi, dikkat edin.
Yalçın bey söylediğim gibi daha önceki dizel corollamdaki yakıt değerleriyle aynı olmasa bile yakın değerler bekliyordum fakat dizel corollayla 100 TL. yakıtla şehir içinde 350 km yapıyordum. Yeni aracımla itina ile kullanmama rağmen en fazla 280 km yol yapıyorum. Zamanla değişir mi bilmiyorum. Sizdeki araç kaç model? DSG mi?
Yorumunuz için teşekkür ederim.
-
Ender bey tampon tampona trafiğe girmiyorum. 300-500m. aralıklarla iki üç ışıktan sonra araç ortalama 70-80 km hızda 5-10 dk yol alıyor. En fazla 5-10 km. lik periyotlarda bu döngü devam ediyor. Güzergah sahil yolu ve genelde düz yol. Yakıt yine de bana fazla geliyor. Herhalde benim aracıma özgü bir durum..
Bu durumda tüketim bana da fazla geldi açıkçası.
-
Ben de kapalı otoparktan çıkarken 99.9 gösteriyor, ben ne yapayım??
Seninki benzine kafa bulmuş abi:++:
-
Yalçın bey söylediğim gibi daha önceki dizel corollamdaki yakıt değerleriyle aynı olmasa bile yakın değerler bekliyordum fakat dizel corollayla 100 TL. yakıtla şehir içinde 350 km yapıyordum. Yeni aracımla itina ile kullanmama rağmen en fazla 280 km yol yapıyorum. Zamanla değişir mi bilmiyorum. Sizdeki araç kaç model? DSG mi?
Yorumunuz için teşekkür ederim.
100 TL yakıtla 300 km şehirler arası (yoğun trafikli- istanbul -yalova gidiş dönüş) 150 km şehir içi kısmen yoğun trafikli genelde istanbul anadolu yakası içi (e/5 üzeri) toplam 450 km yaptım. yaklaşık 22 krş denk geliyor sanırım.
-
Seninki benzine kafa bulmuş abi:++:
Ama genelde kullanım ortalamam 6-6,5 arası geziyor, o yeter bana...
-
100 TL yakıtla 300 km şehirler arası (yoğun trafikli- istanbul -yalova gidiş dönüş) 150 km şehir içi kısmen yoğun trafikli genelde istanbul anadolu yakası içi (e/5 üzeri) toplam 450 km yaptım. yaklaşık 22 krş denk geliyor sanırım.
Mehmet bey aracınızın modelini ve şanzımanını öğrenebilir miyim? Benim araç çok yakıyor demek ki..
-
Mehmet bey aracınızın modelini ve şanzımanını öğrenebilir miyim? Benim araç çok yakıyor demek ki..
2013 octavia A7 TDI DSG. Ancak sakin kullanıcıyımdır çok nadir sert kullanırım. bide sizin araç benimkinden biraz daha ağır. kıyaslarken dikkate almak gerek.
-
Aracım daha 2.500 km.de. Belki ileriki zamanlarda yakıt sarfiyatı düşebilir. Biraz zaman gerekiyor herhalde..
-
Araç şöyle bi 5-6 bini geçsin yakıt normal seviyeye gelecektir. Motor devri içinde sanırım tüm dsg ler aynı. Benim tdi-dsg rapid bazen hafif rampada bile 2-den 3e atyor 1100 devirde götürmeye çalışıyor. Gazdan çekince geri 2ye düşüyor. Düz yolda sürekli 1200 devir civarında tutmaya çalışıyor aracı. Tabi araç boşken ve gaza çok az dokunurken böyle bu.
İçiniz rahat etsin istiyorsanız aynı araçtan bir tane bulup test sürüşü yapın. Serviste test aracı veya çevrede süperb ci varsa.
Ayrıca aynı durumdan oto-park video testindede bahsediyorlar. Şöyle 1400 devirde olsa daha iyi olacak diyorlar.
http://www.youtube.com/watch?v=WCUGhnJDDwg
-
Erkan bey yorumunuz için tşk. ederim. Inşallah yakıt normale döner.
DSG nin ( yakıt ekonomisi yapmak için) aracı titreterek alt devirlerde yürütmeye çalışmasının zaten genel olduğunu düşünüyorum. Bence düz yol bile olsa alt deviri 1500 olarak kullanmasının daha mantıklı olacağını düşünüyorum..
-
akife katılıyorum anlık veride turboda devreye girince bu veriler normal. bu kalkış esnasında gaz pedalına ne kadar yüklendiğinize bağlı. aslında bu kasanın hakkı 2000 motor. ağırlıkta binince motor haliyle zorlanıp o anlık verileri bulmak mümkün. ilk aldığım zamanlar anlık veride 84 litreyi görmüşlüğüm var. ama şimdi öyle bir zorlama yapsam 40 lt'yi görmüyor. motor 2000 cc.
süspansüyona gelirsek en başta sertlik oluyor zaman içinde kullandıkça hissedilir bir yumuşama oluyor.
mustafa bey 10.000 km'ye gelin motor alışsın. bu veriler azalacaktır. toyotoya gelirsek arabalarında torku çok düşük ayarlıyorlar bu da arabayı yormuyor ama arabada istenilen performansı da vermiyor. toyotoların motoru sağlam diye anılmasının sebebi de bu.
bizim arabalarda tekerler kalın bu da gerek olduğu yerde gerekse çok yavaş seyirde dönmesini zorlaştırıyor. bunu yumuşatmak için hidrolik yerine elektrik takviyeli motor kullanılıyor.
ben bu arabayı almadan önce audi, volvo, citroen ve volkswagene baktım bu sınıftaki arabalar içinde en geniş arka cam görüş açısına sahip tek araba diyebilirim. özellikle volvo s80 kadar eziyet veren bir araba yok dışardan heybetli ama içerden havalı yastık ayağına sürücüyü bunalıma sokuyor.
lastik ölçüsü konusuna katılıyorum. bizim ülkede özellikle 18 jant kesinlikle kullanılmamalı. özellikle yüksek sürat yapılmıyorsa yanak kalınlığı geniş teker süspansiyonu da destekleyip rahat ve konforlu sürüş sağlıyor.
açık renk kumaşlar her arabada sorun leke fevkalade gözüküyor bu sebeple açık renk her ne kadar güzel gözüksede siyah kumaşı tercih ettim bende. siyah kumaşında dezavantajı güneş altında çok durması halinde renk atması. kumaşın leke bırakmaması için alındığı anda G-techniq I-fabric sürülmesi yerinde olacaktır. leke çıkarmada da eğer koltuk ısıtmalı değilse vinet tavsiye ederim. ısıtma varsa fazla ıslatmayacak biçimde arabalara özgü genel amaçlı temizlik ürünü kullanabilirsiniz.
farları auto ya alın araba gereken ışığı sağlayacaktır.
yağmur sensörü ortadaki aynanın ön cam tarafındaki merceğin önüne damla gelmesi halinde çalışmaya başlar. az veya hiç gelmiyorsa algılamaz. silecek konumunu 1. kademeye alın. yenilerde kol üstünde çentikli düğme var mı bilmiyorum ben onu 3. çizgiye alıyorum. sorun olmuyor bende.
bu arabalarda en sevmediğim nokta direksiyondaki silindirik tuşlar direksiyonu çevirirken ister istemez ses tuşuna çarpıldığında ses bir anda yükseliyor. umarım superb III 'de basılmalı düğmeye çevirirler.
-
Izzet bey aracınız kaç km.de? Yakaladığınız değerler bana çok cazip geliyor. Km de 25 krş yakmış oluyorsunuz. Şehir içi trafiği mi? Yoksa yolda dur kalk çok az sayıda mı? Bugün baktım aldığımdan beri aracımın ortalaması 7.4 lt. Çok fazla yoğun trafiğede girmiyorum. Normalde bir kaç durkalkla beraber araba yolda gidiyor. Hesapladım 33 krş yapıyor. Bugün bayiden aldığım bilgiye göre buradaki trafikte 27 krş yakıyorlarmış. Demek ki benim araç % 25 fazla yakıyor. Yüz liralık yakıtta 25 tl. Bence önemseyecek bir rakam. Sürdükçe yakıt düşer mi bilmiyorum.. Paylaşımlarınız için tşk ederim ..
ARACIM 10 BİNİ YENİ GEÇTİ.KM 25 BAZEN 23 KRŞ BULUYOR.KAYAŞEHİR BAKIRKÖY YAPIYORUM BAZEN ÇORLU.TRAFİK AŞIRI YOĞUNLUKTA İSE 30 KRŞ U BULUYOR.SERVİSİN DEDİĞİNE GÖRE 15 BİNDE DEĞERLER DAHADA DÜŞER DİYORLAR..ÇOK SAKİN KULLANIYORUM ARACIMI.KIRMIZI IŞAKLARDA N KONUMUNA ALIYORUM.UZUN IŞIK SÜRESİ START STOP U DEVREYE SOKUYORUM.ANKARA İSTANBUL ARASI 110-120 İLE GİDİYORUM 1200 KM YAPTIĞIM OLDU :)
-
Selamlar,
Kusur mu, tam diyemem ama opsiyon paketleri inanılmaz saçma.
Aracı alıyorsun, Elegance alıyorsun üstelik. Bana göre, anahtarsız giriş+çalıştırma olmazsa olmaz, üst paket ama yok. Tamam diyorsun, Prestij paket alayım.
Prestij pakette ne var?
Bluetooth + Sunroof + 4 koltuk ısıtma ???
Bluetooth? Prestij? Zaten olması gereken bir donanım.
Sunroof? Bazı insanlar bedava da olsa almaz.
Prestij paket yapacaksan, koy Navigasyonu, koy anahtarsızı, koy koltuk ısıtmaları. O zaman prestij paket olur.
Otomatik park var, bunlar daha önemli.
-
Evet,daha motor açılmadığından dolayı biraz yakıt artabilir.10.000km den sonra düşeçektir
-
Selamlar,
Kusur mu, tam diyemem ama opsiyon paketleri inanılmaz saçma.
Aracı alıyorsun, Elegance alıyorsun üstelik. Bana göre, anahtarsız giriş+çalıştırma olmazsa olmaz, üst paket ama yok. Tamam diyorsun, Prestij paket alayım.
Prestij pakette ne var?
Bluetooth + Sunroof + 4 koltuk ısıtma ???
Bluetooth? Prestij? Zaten olması gereken bir donanım.
Sunroof? Bazı insanlar bedava da olsa almaz.
Prestij paket yapacaksan, koy Navigasyonu, koy anahtarsızı, koy koltuk ısıtmaları. O zaman prestij paket olur.
Otomatik park var, bunlar daha önemli.
SuperB prestij'de koltuk ısıtma ve anahtarsız çalışma mevcut zaten, octavia için düşündünüz sanırım. Sunroof panaromik olsaymış güzel olacakmış ama
-
Beni en çok rahatsız eden yanı direksiyondaki dönmeli tuşları.Direksiyonu tek elle çevirirken elim birden çeviriveriyor tuşu müzik bangır bangır sonra :D
-
Beni en çok rahatsız eden yanı direksiyondaki dönmeli tuşları.Direksiyonu tek elle çevirirken elim birden çeviriveriyor tuşu müzik bangır bangır sonra :D
Aynı sorundan muzdaribim. Keşke Passst'taki gibi tuşlu olsaydı.
-
Ön sağ kapı cebinden ve göstergelerin sol üzerinden bir "zırıltı" geliyor dişli asfatta ve bozuk yolda.
Ek: keyless go da kapı kolu dışına dokununca aynaları da nasıl kapatacagımı bulsam tam süper olacak
-
Arkadaşlar, herşey planlanmış ona göre 1250 devirlere çekmişler şu anki aracım 2013 manual 1.6 tdı onda en yüksek tork 1750 devirde ortaya çıkarken dsg takıldıktan sonra bu oran 1500 devire çekilmiş. Bir diyer aracım scirocco abt ve 2011 den bu yana 3 defa yanılmıyorsan adı mekatronik denen beyine yeni güncelleme yaptılar ve her defasında vites geçiş devirleri değişti. Bende 30 ekim tarihinde kayadibi otodan bir araç satın aldım ancak daha bir haftam var (araç gemide) tereddütsüz tecrübe bile yapmadan aldım aracı. Bende duydum deviri gebertiyor diye ama önemsenmeyecek düzeyde olduğunu düşünüyorum. Eğer zangır zangır titretiyorsa arabayı, emin olun on kişi laf etsin servislere 1 ay içerisinde güncelleme gelir dsg yazılımına, hep beraber bakalım.
-
Musatafa bey bence açık renk kumaşın leke konusu haricinde diyer yazdıklarınızı sorun olarak kesinlikle görmeyin.
-
Konu başlığını açmama rağmen yine bazı eksikleri tecrübe ettikçe farkediyorum.
-Ön koltukların oturulan alt kısımları küçük. Ben 44 beden olmama rağmen koltukların yan çıkıntıları bacakları rahatsız ediyor. Yani koltuğun çıkıntılarının bir tanesi neredeyse bir bacağın 2/5 sine denk geliyor.
- vites kolunun bulunduğu alt konsol ile klima tuşlarına doğru uzanan bölüm geniş ve kenarları çıkıntılı olduğu için bacaklar dışa doğru hareket ettirilerek rahat oturuş pozisyonu alınamıyor. Bu durumu kapı içinde bulunan kontrol düğmelerinin bulunduğu kolun aşağı doğru uzaması da daha olumsuz bir hale getirmiş. Diğer araçlarda bu bölüm yukarı doğru ilerleyerek bacakların hareket alanı arttırılmış.
-
Merhaba bende de 2011 model manuel bir Superb var . Rodajı geçtikten sonra düzenli bakım da yaptırırsanız yakıt sarfiyatınız azalır. Yine trafikle ilgili hatırlatmalar zaten diğer üyelerce paylaşılmış. İlkin 49.9 yazdığına bakmayın, hatta mümkünse bir de rölantide bırakın bakın kaç litre sarfiyat görünüyor?:) Arka cam konusunda haklısınız.Üç yılı aşkın süredir aracı kullanıyorum ama hala alışamadım desem yeri var.Aracınızı güle güle kullanın ve inanın çok memnun kalacaksınız.
-
Ramazan bey motor ısındıktan sonra rolantide anlık tüketim 0.6 Lt. gösteriyor.
-
Ben ayarlardan anlık tüketim bilgisini kapadım. Hiç bir önem arz etmeyen hiç bir anlamı olmayan bir istatistik, boşa yer kaplamasına gerek yok menüde..
-
Ben ayarlardan anlık tüketim bilgisini kapadım. Hiç bir önem arz etmeyen hiç bir anlamı olmayan bir istatistik, boşa yer kaplamasına gerek yok menüde..
Vallahi benimde surekli anlik tuketimim aciktir. Heleki tasarruf modunda gidiyorsam ya da uzun yoldaysam acayip is yapiyor. Cnku hemen hemen ayni hizda giderken az veya cok yaktiginiz olabiliyor. Arabaya ne kadr yaktordigim bakiyorum ona gore gazdan ayagimi cekiyorum ya da vites degistiriyorum
-
Vallahi benimde surekli anlik tuketimim aciktir. Heleki tasarruf modunda gidiyorsam ya da uzun yoldaysam acayip is yapiyor. Cnku hemen hemen ayni hizda giderken az veya cok yaktiginiz olabiliyor. Arabaya ne kadr yaktordigim bakiyorum ona gore gazdan ayagimi cekiyorum ya da vites degistiriyorum
Gaz pedalını milim oynatma bile 1 litre farkettiriyor. O yüzden bende her zaman anlık tüketimi kullanırım.
-
Merhaba , bizde yeni Superb 1.6 tdi Elegance + Prestij aldık.
Benim gördüğüm eksiklikler ,
Şerit Takip Asistanı
F1 vites olmayışı
-
F1 vites eklettirebilirsiniz ancak 1150€.
-
F1 vites eklettirebilirsiniz ancak 1150€.
Aracın Full donanımında standart olması gerekirdi bence.
-
f1 vites güzel görünse de çok da gerekli değil bence.
alışana kadar 1-2 ay hoşunuza gidiyor ama sıkılınca otomatik mod on gidiyorsunuz.
-
Sciroccom vardı ikinci araç olarak, abt tarafından orjinal olarak fuar için doldurulmuş bir araçtı. F1 pedalları bilmem ne tepkimeli bir özelliği var dedilerdi aldığımda ancak söylenildiği gibi birkaç ay sonra varlığını bile unutuyorsun
-
Araba kullanırken sağ ve sol dizlerimi dayarım genelde uzun yolda ve rahat ettiğim nadir arabalardan'dır superb. Koltuk hakkında da 52 beden paltolon giyen biriyim ama rahatım, sizi herhalde yan plastiklerin yan kalça pedlerini arkadan desteklemesi rahatsız etmiştir.
-
Koltuğun sırt kısımları değil Efe bey, ben oturulan kısımdan bahsediyorum. Bir 5 cm. Daha geniş olmalıydı bence. Ayrıca sol diz kapı kolunun kumandalı kısmına, sağ bacak ise vitesin bulunduğu orta konsolun köşeli kısımlarına çarpıyor. Bu bölümler de sert malzemeden yapıldığı için konforu bozuyor.
-
Merhaba arkadaşlar ben de dün teslim aldım aracımı ( TDI DSG 2014 SuperB Ambition), her şey iyi hoş da arka silecek neden yok, park halindeyken araç arka camı çiğ nedeni ile ıslak ve görüş açısı yok, ama silecek de yok, anlamadım gitti böyle donanımlı araçta nasıl olmaz, kullanım klavuzuna baksanız var gibi, gerçi kullanım klavuzunda yok yok ama :), hala silecek var da ben mi bulamadım acaba diye düşünüyorum..
-
Merhaba arkadaşlar ben de dün teslim aldım aracımı ( TDI DSG 2014 SuperB Ambition), her şey iyi hoş da arka silecek neden yok, park halindeyken araç arka camı çiğ nedeni ile ıslak ve görüş açısı yok, ama silecek de yok, anlamadım gitti böyle donanımlı araçta nasıl olmaz, kullanım klavuzuna baksanız var gibi, gerçi kullanım klavuzunda yok yok ama :), hala silecek var da ben mi bulamadım acaba diye düşünüyorum..
Silecek combi'de var, ama sedanda yok.
-
Merhaba arkadaşlar ben de dün teslim aldım aracımı ( TDI DSG 2014 SuperB Ambition), her şey iyi hoş da arka silecek neden yok, park halindeyken araç arka camı çiğ nedeni ile ıslak ve görüş açısı yok, ama silecek de yok, anlamadım gitti böyle donanımlı araçta nasıl olmaz, kullanım klavuzuna baksanız var gibi, gerçi kullanım klavuzunda yok yok ama :), hala silecek var da ben mi bulamadım acaba diye düşünüyorum..
Aramıza hoşgeldiniz, arka silecek HB arabalarda standart oluyor. Sedan arabalarda arka tekerden cama sıçrama yapmadığı için olmuyor.
-
Silecek combi'de var, ama sedanda yok.
iyi de neden? sedan araçlarda aero dinamik nedeni ile gerek olmaması, bagaj kapağı nedeni ile müsait olmaması gibi gerekçeler söylenmiş nette ama bi ihtiyaç olduğu da gerçek, artık araca binmeden park halindeyken elimizle dışarıdan sileceğiz herhalde:)
-
Aramıza hoşgeldiniz, arka silecek HB arabalarda standart oluyor. Sedan arabalarda arka tekerden cama sıçrama yapmadığı için olmuyor.
Hoşbulduk hocam teşekkürler, park halindeyken araç arka camının ıslanması kirlenmesi problemi çözümsüz kalıyor ama, neyse can sağlığı olsun ama bana saçma geldi, keşke koysalarmış, önceki arabam 2005 model hb bi arabaydı da kabullenemedim :)
-
iyi de neden? sedan araçlarda aero dinamik nedeni ile gerek olmaması, bagaj kapağı nedeni ile müsait olmaması gibi gerekçeler söylenmiş nette ama bi ihtiyaç olduğu da gerçek, artık araca binmeden park halindeyken elimizle dışarıdan sileceğiz herhalde:)
Neden koymadıklarını Skoda'ya sormak lazım...
Ben de Octavia'daki gibi arkada bir silecek olmasını isterdim...
-
Arka camında silecek olup , arka camından bağımsız açılan bagaj kapağı örneği varmıdır ? (Bazı mutfak dolabı gibi açılan jip kapakları hariç :))
-
Tam benlik aradığım bir konuydu, çok teşekkürler.
-
Ben de kısmetse uzun zamandır hayalini kurduğum 1.6 tdı dsg aracıma 2015 ocak ayında kavuşacam. ama aklımı bir kaç gündür kurcalayan bir soru var. 3 kollu direksiyonda dsg için vites değiştirme özelliği var mı. Katalogda var gözüküyor ama katalogda yazan her şey olmuyor. Misal yan yolcu koltuğunun arka yolcu tarafından kapanmasını sağlayacak kol yok. Aracı aldığım yeri artık bıktırdım araya araya. bunun için de aramak istemiyorum. ama 2 haftada beklemek istemiyorum bu özellik varmı yok mu diye.Merakımı giderecek arkadaşlara şimdiden minnettarım.
-
F1 Şanzuman malesef yok, bende kesin vardır diye sorma gereği bile duymadım ama alınca sürprizi yaşadım :)