škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: sama - 03 Mart 2014, 20:39:00

Başlık: Akü
Gönderen: sama - 03 Mart 2014, 20:39:00
Arkadaşlar benim arabada 62 amper Platin Elektro akü vardı. Şu anda aküde 2 adet kırmızı ışık yanıyor. Bu da akünün bittiğini işaret ediyor. Şimdi 62 amper normal mi yani 55 yada 60 ne fark eder ? Orijinali kaçtır? Ve asıl soru akünün alım tarihi 09.07.2010. Daha 4 sene dolmadan akünün bitmesi normal midir ?
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: fabiaman - 03 Mart 2014, 20:43:07
Valla bende 2004 skoda var üzeridne orjinal aküsü bu sne bitmiş bende 60 lık varta akü taktırdım sanırım 72 lin büyük geliyormuş şu an gayet ii bi sıkıntı görmedim.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 03 Mart 2014, 20:57:34
O zaman benim akünün bu kadar kısa sürede (bana göre) normal değil gibi.
Başlık: Akü
Gönderen: mygokhan - 03 Mart 2014, 22:03:58
Akü ömrü kullanıma göre değişebilir.4 senede akü bitebilir. Belki elektrik kaçağı olabilir. 2012 model Doblo var bende. Akü bitmedi ama bitmek üzere gibi hissediyorum.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: muallim45 - 03 Mart 2014, 22:52:31
arkadaşlar akü ler 24 aylık ömür için üretilir ler, ha sizde fazla gittiyse ne mutlu size...
fazla ömür beklemeyin.
ancak şunu da paylaşmadan geçemiyecegim aracınıza yüksek amperlii akü takmadan önce şarj dinamonuzun kaç amper şarj etmeye ayarlı oldugunu araştırın üzerinde yazar. egerki akünüz 45A yada 55A e ayarlıysa ve siz de 70 A veya üzeri akü taktırcaksanız mutlaka şarj dinamonuzu modifiye ettirmeniz gerekecektir. bilginiz olsun
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: mşah - 03 Mart 2014, 23:03:24
hayrettin abi nin dediği gibi fazla yüksek amperli akü takmak şarj dinamosunun sürekli yük altında kalması demek hem aküyü tam dolduramaz hem yakıt tüketimini etkiler
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: fmaka - 04 Mart 2014, 07:45:06
kısa mesafelerde sık kullanmakta aküyü negatif etkiler mi
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: palandoken - 04 Mart 2014, 08:14:58
72 amper 60 amperden sanırım boyut olarak daha büyük. Yani akü yuvasına 72 amper sığmayabilir. Orjinalinin de 72 amper olduğunu sanmıyorum. 60 amper yeterlidir bence.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: lrfan - 04 Mart 2014, 08:19:08
Orijinali 60 amper olan akü yuvasına 72 amper sığmıştı Roomster aracımda. Az kullanılan bir araç ise akü bitmesi doğal 4 yılda, başıma geldiğinden biliyorum.

Alternatör 90A şarj ettiği için, usta da tavsiye edince 72 almıştım.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: Engin E - 04 Mart 2014, 08:21:34
Alıntı yapılan: fmaka;460614
kısa mesafelerde sık kullanmakta aküyü negatif etkiler mi

Kesinlikle doğru, kısa mesafeli kullanım, akünün ömrünü kısaltır...
akünün sürüşte tam manasıyla şarj olabilmesi için far, vs kapalıyken 10 saat yol gitmek gerekli...bu koşulların sağlanamadığı durumda akünün şarja verilmesi doğru olur.
Fabia 1 de orijinal akü 44 AH lik Akuma...
değişimde 60 lık akü tercih edilirse sorun çıkmaz alternatör açısından...daha büyüğü zaten akü kasasına sığmaz.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: Picasso - 04 Mart 2014, 10:53:35
Akünün bitmesi diye bir şey söz konusu değildir. Benim araç gibi yılda ortalama 5.000 km yapıyorsanız ve aracınız kışın anca 1000 km yapıyorsa akü elbette boşalacaktır.
Akünün bittiğine karar vermeniz için aküyü boşta yüksüz ölçeceksiniz göz başına 1.74 V hesabıyla toplam 10.44 V altına düşmüşse aküde kalıcı sülfatlaşma başlamış demektir ve ölçtüğünüz akü voltajı, bu değerin ne kadar altındaysa o aküyü geri getirmek o kadar zordur. Canlandırma için bazı özel işlemlerden geçirmek gerekir. Birde aşırı şarj nedeniyle akü plakalarından (+) plaka dökülmeye başlar ve bir süre sonra bu tortu kabın altında birikerek (+) ve (-) plakaları kısa devre yapar. Sonuçta o göz devre dışı kalır ve şarj voltajı diğer 5 gözün üstünde kalır. Zamanında fark edilmezse bir süre sonra diğer gözlerde aynı yoldan elden çıkmaya başlar ve akü elden çıkar. Bu nedenle aracın şarj alternatörü çıkışı ile regülatörünün motorun rölanti ve max. devri arasında şarj voltajını 14.4 Voltta tutmasının önemi büyüktür. 2 hafta önce benimde başıma geldi araca çok ihtiyacım olduğu bir anda marş basmadı, gideceim yere taksiyle gitmek durumunda kaldım.
Elimde kendi yaptığım akıllı şarj cihazım olduğu halde 2 yıldır farklı işlerde de kullandığım bir şarj cihazından bahsedeceğim. 2 sene önce BİM' de EINHALL BT-BC 12 BLUE (12 Amper) model bir şarj cihazını sattılar. Normal fiyatı 49 TL. İndirimde ben 24 TL' ye aldım. Aynı cihazın 8 amper'liğini de bu Eylülde sattılar Tek farkı trafo biraz Ufak. Çok Basit ama o derecede akıllıca dizayn edilmiş bir cihaz. Özellikle voltajı iyice düşmüş aküler için bire bir. Bir ara aynısını KİP' da da görmüştüm. Yaklaşık akünün durumuna ve kapasitesine göre 12 -20 saat arasında aküyü tam % 100 şarja aküyü ACITMADAN (!) ulaştırıyor ve 200 Ampere kadar aküleri rahatlıkla şarj edebilirsiniz. Benim aküyü 2010 Aralığında İspanyol ACDELC0 60 A/h ile değiştirmiştim. Anca böyle kullanmaya 3 sene dayanabildi.
Bence ilk fırsatta bu şartj cihazından edinin derim. Fotografı aşağıda
http://www.n11.com/einhell-bt-bc-12-aku-sarj-cihazi-P13238516  
n11 sitesinden aldım ve fiyatı bana yüksek geldiysede, dövizin fırlamasını da düşünmek lazım.
2006 larda bulunan akü kabında orjinal akü AKKUMA 44 A/h vardı. Fakat 60 ve 75(72) A/h aküler de sığıyor. Akü ölçülerindeki fark 44 A/h dar ama yüksek,60 A/h geniş ama alçak 72-75 A/h ler ise tam akü kabı genişliğinde, Org. Akkuma yüksekliğinde. Alternatörün tipi 2000-2007 ilk yarı arası TORQUE-X ALTERNATOR 90 Amp. TXA 1720. Alternatör Diyot grubu çıkışı 16.V DC
Dolayısıyla 60 yada 75 A/h aküleri şarj edip etmeme konusunda bir sıkıntı yok





(http://cdn-mf1.n11.com/t/500/13/23/85/13238516_20303715.jpg)
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 04 Mart 2014, 17:01:15
Bugün itibarı ile Varta 60 amperi 170 TL ye aldım. Belki kazık yemiş olabilirim  ama asıl sorun buradan sonra başladı.
 
 Aküyü aldık geldik takacağız. O da ne, araba açılmıyor. Merkezi kilit devre dışı. Alttan dinamoya akım verdik arabanın göstergeleri ışıkları çalıştı. Ama kapılar açılmadı. Anahtarcı çağırdık şoför kapısının arasına pompa gibi bir şey sıkıştırarak araladı bir şeyler yaptı açtı. Sonra aküyü değiştirdik. Fakat hala merkezi kilit çalışmıyor. Araştırdım pahalıya patlayabilirmiş. Araç şu anda kapılar açık durumda. Kapatsam açılmayacak. Yardım edecek var mı? Merkezi kilit ünitesi nerede acaba biliyor musunuz ?
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: lostar58 - 04 Mart 2014, 17:14:50
Alıntı yapılan: sama;460573
Arkadaşlar benim arabada 62 amper Platin Elektro akü vardı. Şu anda aküde 2 adet kırmızı ışık yanıyor. Bu da akünün bittiğini işaret ediyor. Şimdi 62 amper normal mi yani 55 yada 60 ne fark eder ? Orijinali kaçtır? Ve asıl soru akünün alım tarihi 09.07.2010. Daha 4 sene dolmadan akünün bitmesi normal midir ?
60 alsanızda aynı 62-64 e kadar aynı takabilirsiniz
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 04 Mart 2014, 17:21:59
Alıntı yapılan: sama;460661
Bugün itibarı ile Varta 60 amperi 170 TL ye aldım. Belki kazık yemiş olabilirim ama asıl sorun buradan sonra başladı.

Aküyü aldık geldik takacağız. O da ne, araba açılmıyor. Merkezi kilit devre dışı. Alttan dinamoya akım verdik arabanın göstergeleri ışıkları çalıştı. Ama kapılar açılmadı. Anahtarcı çağırdık şoför kapısının arasına pompa gibi bir şey sıkıştırarak araladı bir şeyler yaptı açtı. Sonra aküyü değiştirdik. Fakat hala merkezi kilit çalışmıyor. Araştırdım pahalıya patlayabilirmiş. Araç şu anda kapılar açık durumda. Kapatsam açılmayacak. Yardım edecek var mı? Merkezi kilit ünitesi nerede acaba biliyor musunuz ?

Bu sorunum hakkında yardımcı olabilir misiniz ?
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 04 Mart 2014, 20:41:07
Yardım. Güncel...
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 04 Mart 2014, 23:25:22
Up. Up. Up.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: mşah - 05 Mart 2014, 00:02:03
sigortası yanmış olmasın
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: lrfan - 05 Mart 2014, 09:24:54
Akü ile ilgili sorun olmuş olabilir, konfor ünitesine reset atmak denenebilir vagcom veya vcds gibi yazılımla serviste
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: Picasso - 05 Mart 2014, 10:06:24
Alıntı yapılan: sama;460666
Bu sorunum hakkında yardımcı olabilir misiniz ?
Mevcut aküyü sökmeden önce hata yapmışsınız. İlk önce kapıları UK ile kapatacaksınız. Sonra şöför tarafından anahtarla kapınızı açıp,kaputu bu yolla açacaksınız ve aküyü sökecektiniz..Yani 3 kapınız kilitli kalacaktı.Bagaj kapısıda buna dahil. Her türlü işinizi şöför kapısından yapıp bitirecektiniz.
Büyük ihtimalle söküp takma sırasında sigortası atmıştır nedenide merkezi kilit açıkken sistem üzerinde elektrik vardır. Kilitleme işlemi tamamlandıktan kısa bir süre sonra sistem stand-by' a(uykuya) geçer ve az akım çeker, sıkıntı yaratmaz.
(http://imageshack.com/a/img543/756/1vsd.jpg)
(http://imageshack.com/a/img27/4354/l6j2.jpg)
(http://imageshack.com/a/img855/937/o76t.jpg)
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 05 Mart 2014, 21:20:13
Picasso cevabın için Teşekkürler. Yalnız galiba benim yazımı tam okumadın gibi geldi bana. Şimdi
 "Mevcut aküyü sökmeden önce hata yapmışsınız. İlk önce kapıları UK ile kapatacaksınız. Sonra şöför tarafından anahtarla kapınızı açıp,kaputu bu yolla açacaksınız ve aküyü sökecektiniz..Yani 3 kapınız kilitli kalacaktı.Bagaj kapısıda buna dahil. Her türlü işinizi şöför kapısından yapıp bitirecektiniz.
Büyük ihtimalle söküp takma sırasında sigortası atmıştır nedenide merkezi kilit açıkken sistem üzerinde elektrik vardır. Kilitleme işlemi tamamlandıktan kısa bir süre sonra sistem stand-by' a(uykuya) geçer ve az akım çeker, sıkıntı yaratmaz."
 
 Biz zaten aküyü sökmeden önce arabanın kapıları kilitli idi ve sorunda burada zaten. Yani akü değişmeden önce sorunumuz başladı ve kapıları açamadık. Dolayısıyla aküyüde değiştirememiştik. Sigortaları da kontrol ettim sorun yok gibi. İşaret edilen sigortaya yenisini taktım yok aynı.
İrfan hocamın dediği aklıma yattı biraz. Çünkü kilitleri içerden kilitliyorum hepsi şak otomatik kapanıyor. Sadece uzaktan kumanda çalışmıyor. Yani programsal bir sorun olabilir.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: Picasso - 06 Mart 2014, 09:27:03
Alıntı yapılan: sama;460801
Picasso cevabın için Teşekkürler. Yalnız galiba benim yazımı tam okumadın gibi geldi bana. Şimdi
 "Mevcut aküyü sökmeden önce hata yapmışsınız. İlk önce kapıları UK ile kapatacaksınız. Sonra şöför tarafından anahtarla kapınızı açıp,kaputu bu yolla açacaksınız ve aküyü sökecektiniz..Yani 3 kapınız kilitli kalacaktı.Bagaj kapısıda buna dahil. Her türlü işinizi şöför kapısından yapıp bitirecektiniz.
Büyük ihtimalle söküp takma sırasında sigortası atmıştır nedenide merkezi kilit açıkken sistem üzerinde elektrik vardır. Kilitleme işlemi tamamlandıktan kısa bir süre sonra sistem stand-by' a(uykuya) geçer ve az akım çeker, sıkıntı yaratmaz."
 
 Biz zaten aküyü sökmeden önce arabanın kapıları kilitli idi ve sorunda burada zaten. Yani akü değişmeden önce sorunumuz başladı ve kapıları açamadık. Dolayısıyla aküyüde değiştirememiştik. Sigortaları da kontrol ettim sorun yok gibi. İşaret edilen sigortaya yenisini taktım yok aynı.
İrfan hocamın dediği aklıma yattı biraz. Çünkü kilitleri içerden kilitliyorum hepsi şak otomatik kapanıyor. Sadece uzaktan kumanda çalışmıyor. Yani programsal bir sorun olabilir.
@sama,
Şöför kapısı tarafından anahtarla şöför kapısını mekanik olarak açabilmeniz gerekir.
Bir diğer konu anahtarın içinde 2032 kod No'lu düğme(buton)pil vardır. Bende de oldu, bir anda kapıyı açamadım. Yedek anahtarla denediğimde açılınca pilin bittiğini anladık. Zaten anahtarın üzerinde minik bir LED vardır. Kumandaya bastığınızda çok kısa bir süre yanar-söner. Çoğumuz kullanırken fark edemeyiz. Birde anahtarın içinde bastığımızda yaylanabilen bir plaka var bu bir PCB üzerinde görev yapıyor (Bas-bırak anahtar gibi)Bu zamanla üzerinde çalıştığı bakır yolu yiyor, koparıyor.
Kısacası anahtarınızı da bu işten anlayan bir anahtarcıya gösterin varsa yedek anahtarla da bir deneyin, hemen programa yüklemeyin. Zaten prg. denebilecek bir sistem de yok anahtar ve merkezi kilit sisteminde Sonuçta aç-kapa artema,hele hele içeriden sistem çalıştığına göre.
Başlık: Re: Akü
Gönderen: sama - 06 Mart 2014, 23:19:53
Arkadaşlar sorunu hallettim. Sadece 10 TL sıkışmış. Anahtarcıya gittim bilgisayardan sorunu hallettiler. Heralde kodlamasını yeniden yaptı. İlgilenen arkadaşlar sağolsunlar. Sorunumun kolay hallolmasına çok sevindim. Bunu yanı sıra başka bir arıza çıkmaması da beni sevindirdi. Çünkü durduk yerde 170+60 akü masrafına girmiştim. Sağolun.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 15 Mart 2014, 01:13:52
Ya arkadaşlar kafayı yiyeceğim merkezi kilit tekrar bozuldu yardım edin lütfen. Ne oluyor buna böyle. Acaba şoför tarafının normal kilidi bozuk ondanmı oluyor. Yoksa başka bir şeymi?
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: kadir_ - 15 Mart 2014, 12:25:26
Alıntı yapılan: sama;461757
Ya arkadaşlar kafayı yiyeceğim merkezi kilit tekrar bozuldu yardım edin lütfen. Ne oluyor buna böyle. Acaba şoför tarafının normal kilidi bozuk ondanmı oluyor. Yoksa başka bir şeymi?


Anahtarınız arızalı.Aynı sorun bende de var
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: Picasso - 15 Mart 2014, 12:58:05
Alıntı yapılan: kadir_;461779
Anahtarınız arızalı.Aynı sorun bende de var
@kadir_,sama
Yedek anahtarınız yok mu? Eğer bir anahtar arızalıysa diğeri sağlamdır. Araçları 2. el aldıysanız yedek anahtarını ilk sahibinden istemediniz mi? İstemediyseniz nasıl güvenle araç kullanıyorsunuz. İzmirli akrabamın 2. el Citroeni'i aracı teslim aldığı gün çalındı.2 yıldır ne ses var nede bir iz.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 16 Mart 2014, 02:48:11
Alıntı yapılan: kadir_;461779
Anahtarınız arızalı.Aynı sorun bende de var

Bugün anahtarcıyı çağırıp kapıyı açmaya çalıştık. Açamayınca şoför camını aşağı indirmek zorunda kaldık. Anahtar arızalı diyorsunuz ağzınızdan bal damlıyor. Ama ilk arızada kodlama yaparak sorun çözülmüştü. Yani anahtar arızalı olsa o zaman çalışmazdı. İnşallah öyledir yoksa ya beyinde arıza çıkacak ya da merkezi sistemde. İkisi de masraflı şeyler.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 16 Mart 2014, 02:49:20
Alıntı yapılan: Picasso;461782
@kadir_,sama
Yedek anahtarınız yok mu? Eğer bir anahtar arızalıysa diğeri sağlamdır. Araçları 2. el aldıysanız yedek anahtarını ilk sahibinden istemediniz mi? İstemediyseniz nasıl güvenle araç kullanıyorsunuz. İzmirli akrabamın 2. el Citroeni'i aracı teslim aldığı gün çalındı.2 yıldır ne ses var nede bir iz.

 Yedek anahtar yok maalesef. Aracı İzmir'den aldık biz başka şehirdeyiz. Allah koruyor ne diyelim. :)
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: Picasso - 16 Mart 2014, 13:59:23
Alıntı yapılan: sama;461834
Yedek anahtar yok maalesef. Aracı İzmir'den aldık biz başka şehirdeyiz. Allah koruyor ne diyelim. :)
@sama,
Benim hala anlayamadığım, UK arızası veya MP den olsun olmasın, akü takılı olsun olmasın sol şöför kapısı mekanik olarak açılır. Kapı içinde çok basit bir kol açıyor. Akü takılı ise ve ana merkezde bir sıkıntı yoksa sadece UK arızası yada pil yada kodlama yada IR frekansı sıkıntısı ise anahtarı sol şöför kapısından çevirdiğiniz anda tüm kapılar bagaj dahil açılır. Akü yoksa sadece şöför kapısı açılır. Zaten anahtarı çevirdiğinizde eski araçlarda olduğu gibi mekanik temasın sertliğini görürsünüz ve cam kenarındaki dil yukarı çıkar. Anahtarın sol kapıyı açmaması gibi durum ancak anahtarı çevirdiğinizde harekete geçen kolun yerinden çıkması ile mümkündür ki bu durumunda olması binde bir ihtimal.:ok:
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 16 Mart 2014, 23:58:33
Alıntı yapılan: Picasso;461857
@sama,
Benim hala anlayamadığım, UK arızası veya MP den olsun olmasın, akü takılı olsun olmasın sol şöför kapısı mekanik olarak açılır. Kapı içinde çok basit bir kol açıyor. Akü takılı ise ve ana merkezde bir sıkıntı yoksa sadece UK arızası yada pil yada kodlama yada IR frekansı sıkıntısı ise anahtarı sol şöför kapısından çevirdiğiniz anda tüm kapılar bagaj dahil açılır. Akü yoksa sadece şöför kapısı açılır. Zaten anahtarı çevirdiğinizde eski araçlarda olduğu gibi mekanik temasın sertliğini görürsünüz ve cam kenarındaki dil yukarı çıkar. Anahtarın sol kapıyı açmaması gibi durum ancak anahtarı çevirdiğinizde harekete geçen kolun yerinden çıkması ile mümkündür ki bu durumunda olması binde bir ihtimal.:ok:

İşte benim  sorunum daha doğrusu üşengeçliğimin karşılığı da bu ya. Şoför kapısının kilidi yani göbeği bozuk boşa dönüyor.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: DDŞ - 17 Mart 2014, 00:07:23
eğer böyle bir sorununuz varsa kapı göbeğinizi yaptırın. benimkide bozuktu. birgün arakadaşıma arabadan hırkasını alsın diye anahtarı verdim arabayı bulucam diye bütün ankara bahçeli evler semtinde kumandaya basa basa aarabayıa ramış bulamamış. bu arada anahtarın kodlaması bozulmuş.evden yedek anahtarı alsın gelsin diye arkadaşımı yolladığıma mı ynaayım valeye karizmayı çizdirdiğime mi yanayım yanayım da yanayım. ucuz bişey anahtar göbeğinizi yaptırın kesinlikle.

ayrıca senkronizasyonu bozuluyorsa bilgisayara gerek kalmadan hemen kapıdan senkronize edebilirsiniz.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: Picasso - 17 Mart 2014, 09:23:47
Alıntı yapılan: sama;461929
İşte benim  sorunum daha doğrusu üşengeçliğimin karşılığı da bu ya. Şoför kapısının kilidi yani göbeği bozuk boşa dönüyor.
@sama,
Göbek kolay kolay bozulmaz, boşa dönüyorsa o konu ettiğim kol kilit göbeği tarafından yerinden çıkmıştır. Bunu anlamakta kolay Tornavidayı (Ağzı 2,5-3 mm) anahtar deliğine 1-2 mm sokun ve zorlamadan çevirmeye kalkın, çevriliyorsa göbek arızalı, çevrilmiyorsa göbek sağlam, sorun koldadır.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 21 Mart 2014, 14:56:42
Aracın teybinin veya iç lambasının soketlerini çıkarıp tamir edip geri taksak merkezi kilit kendini sıfırlar mı ?
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: sama - 22 Mart 2014, 12:23:49
Arkadaşlar sorunu şimdilik hallettik gibi.  En son cam indirilmişti. Arabanın camları arasına tornavida sıkıştırdık kapıyı kilitlemeden  bekledik. Daha sonra ilk önce anahtar kodlaması yaptırdım belki merk. kilit çalışır diye çalıştı. Sonra camcıya gidip camı yaptırdım ve kapı göbeğini yaptırdım. Bundan sonra camı indirmek zorunda kalmayacağım. 1 gün oldu denedim merkezi kilitte sorun yok. Fakat bu arada sorun nerede hala belli  değil. Tek sorunum kaldı oda bagaj kilidi. Onu nasıl yaparız bilmiyorum.
Başlık: Cevap: Akü
Gönderen: B.fabia - 30 Mart 2014, 19:07:57
konfor ünitesi arızası olabilir mi