škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: xufuk - 07 Ekim 2009, 22:05:36
-
Arkadaşlar Aracıma antifiriz koydum. ve Devirdaim Patladı! Yaptırdım bu gün Hararete bakıyorum Eskiden Atıyorum 78 derecede açıyorsa şimdi 90 oldu İbre ortada açıyor. Acaba Suyla Antifirizin ısı olayı farklı olduğu içinmi böyle oluyor.
Eskiden ibrenin bu kadar Çıktını görsem Eyvah Hararet derdim Acaba yoksa Termostatda Çürümüştüde Antifiriz onudamı bozdu Termostadın vasfını yitirmesinemi Neden oldu ? Tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim sağolun.
-
bak bu konuya tamamen fransızım,hakan veya uğurun tiz bu konuya bakmaları emredile
-
Antifriz donma noktasını düşürürken aynı zamanda kaynama noktasını da yükseltir. Ama asla soğutma sıvısının daha erken ya da geç ısınmasına sebep olmaz.
-
ozaman antifirizden Değil Termostatında pas ve kireçlenmesinden ola bilirmi arkadaşlar başka neden olabilir her türlü fikire açığım..
-
yaşadığınız olayın antifirizle hiçbir ilgisi yoktur sorununuza cevapda siz vermişsiniz termostattaki kireçlenme bunun sebebidir
-
Bu akşam eve gelirken işten kontrol ettim önceden hararet göstergesi beyaz çentikte kalırdı sabit bu gün beyaz çentiğe gelene kadar baya zaman geçti normal olarak. Beyaz çentiğin ordan yukarı çok çabuk çıkkıyor gösterge ortaya gelene dek sonra birden aşağı iniyor çentiğe kadar... önceden beyaz çentiği geçmezdi
-
Termostatın açılma derecesine etki edemez antifriz. Bence termostatı yenilemekte fayda var.
-
profesörüde teyit etti :)
-
Uğur, Favo ve hararet, bu konunun en uzmanıdır :ok:
-
En iyi ısı iletimi Saf su ile olur.
Antifriz üreticilerin kendini güvene alma numarasıdır..Tüketim toplumuna dönülen şu günlerde heralde hiç kimse antifrize kafayı yormayı bırakın kaputu bile açmak istemez..
o yüzden belirli oranlar belirli değişim periyotları falan havalarda uçuşuyor.
LPG dönüşümünden sonra hararet yapan araçlara denk geldim sahipleri forumlarda dert yanıyordu..
bir tanesi sorunu kendi bulmuş LPG dönüşümünde kesilen su borularından sonra akan soğutma sıvısını sadece antifriz ile tamamlamışlar. araç nedensiz hararet yapıyormuş.. soğutma sıvısını boşaltıp düzgünce doldurmuşlar sorun düzelmiş..
aklınızda bulunsun yüksek oranda antifrizli su nispeten geç ısınır ama ısındığı zamanda radyatör bunu soğutmaya yetişemeyebilir.
nedensiz yere yüksek hararet nerden çıktı diye kafa yorarsınız.
bizim felicia izmirde olduğu için ben rahat 6 yıldır antifriz koymuyorum :)
istanbula getirmiştim felicia yı üzerine kar yağdı sabah tek marşta çalıştı bursaya gidiyor.. yatıyor gene kapının önünde.. sorun olmadı yani..
ama anadoluda ne olur bilmem.. karışımı kendiniz ayarlayın işte :)
ha diyeceksiniz alüminyum motor bunlar zararı olmuyor mu diye ?
saf su zararlı değil :) zararlı olan suyun zamanla asidikleşmesidir. düzenli olarak değiştirirseniz bu sorunda olmaz.
asıl amaç ya hiç kullanmamak yada minimum antifiz kullanmak.