škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: abex - 28 Aralık 2013, 23:49:52
-
aracımda devirlenirken olsun rolantide olsun benzinde lpgde fark etmiyor ince bir sirkeleme var, ve sıkışık trafikte dur kalklarda bir kaç kez stop ediyor araç, tabi kornalar cabası... bilgisi olan varmıdır
-
bujiler olabilir mi ?
-
bujiler olabilir mi ?
bende ustaya söyledim ama pcye bağladılar bi hata vermiyor dediler. bende sökmedim, bilmiyorum sökünce bir şey görünürmü
-
Yaz aylarinda da oluyor mu bu siLkeleme? Yazin da oluyorsa,buji ihtimali duşük.
-
egr var mı
-
egr var mı
var ondanmı
-
bogaz kelebeği
-
lpg de stop ediyorsa akünün de etkisi var..
-
aracımda devirlenirken olsun rolantide olsun benzinde lpgde fark etmiyor ince bir sirkeleme var, ve sıkışık trafikte dur kalklarda bir kaç kez stop ediyor araç, tabi kornalar cabası... bilgisi olan varmıdır
@abex,
Aracınızın km. sini yazmamışsınız.Ancak,
Bu lanet silkeleme konusu ateşleme sisteminden sensöre kelebekten conta kaçaklarına varana kadar bir çok minik minik nedeni olabilir. Bence işin en kötü ve bu silkeleme aleni hale gelmeden önce bu ihtimali bertaraf edin. Sibopların biri veya daha fazlasında hafif kaçak olabilir. Bendede yaklaşık bir 6 ay bu ince ince silkelemelerle özellikle gaz verirken kalkma anında motorun stop etmesinden bıkmıştım. Sonunda motor rölantide iyice sallanmaya başlayıp yolda da 90 km üzerinde içeriye çiğ benzin kokusu gelmeye başlayınca o sözüm ona test cihazları arıza verdi.Malesef silindir basıncı 10 BAR, ~130 PSI altına düşmedikçe skoda' nın bu motor test cihazları arıza vermiyor.
Bujileri ve üstünde bulunan indüksiyon bobinlerini söktürün kartlı yada kartsız bir manometre ile silindirlerin kompresyon basınçlarını ölçtürün. En azından 4 silindirin basınç değerleri 11 Bar ve üstünde birbirine yakın değerlerde çıkmalıdır. Tabi bu motorun km ne bağlı.Eğer burada bir sıkıntı yoksa diğer basit ihtimallere gönül rahatlığı ile geçebilirsiniz.
-
lpg de stop ediyorsa akünün de etkisi var..
akü değişeli 1 hft oldu kardeş bu günde bujileri değiştirdim
-
@abex,
Aracınızın km. sini yazmamışsınız.Ancak,
Bu lanet silkeleme konusu ateşleme sisteminden sensöre kelebekten conta kaçaklarına varana kadar bir çok minik minik nedeni olabilir. Bence işin en kötü ve bu silkeleme aleni hale gelmeden önce bu ihtimali bertaraf edin. Sibopların biri veya daha fazlasında hafif kaçak olabilir. Bendede yaklaşık bir 6 ay bu ince ince silkelemelerle özellikle gaz verirken kalkma anında motorun stop etmesinden bıkmıştım. Sonunda motor rölantide iyice sallanmaya başlayıp yolda da 90 km üzerinde içeriye çiğ benzin kokusu gelmeye başlayınca o sözüm ona test cihazları arıza verdi.Malesef silindir basıncı 10 BAR, ~130 PSI altına düşmedikçe skoda' nın bu motor test cihazları arıza vermiyor.
Bujileri ve üstünde bulunan indüksiyon bobinlerini söktürün kartlı yada kartsız bir manometre ile silindirlerin kompresyon basınçlarını ölçtürün. En azından 4 silindirin basınç değerleri 11 Bar ve üstünde birbirine yakın değerlerde çıkmalıdır. Tabi bu motorun km ne bağlı.Eğer burada bir sıkıntı yoksa diğer basit ihtimallere gönül rahatlığı ile geçebilirsiniz.
bobin 3 ay önce değişti , bujiler bugün değişti akü 1 hft önce
şu özel servis ve motorcu ustalarından bıktım yada iyisine denk gelemedim, en iyisi yetkil servise gitmek(otokur)
-
allah yardım etsin.. doğru ustayı bulana kadar bir miktar para harcarsın.. amcamın arabası stop ediyordu.. 1500 tl ye mal oldu.. git gel git gel.. 50 ona 100 ona buna vermekten deliye çevirdiler adamı..
-
aynısı bende de oluyor. 2002 model comfort 68 lik
endiksiyon bobininden yapıyor dediler. şimdi de onu değiştirecekler. bakalım düzelecek mi
endiksiyon bobini de 250 tl ye maliyeti oldu bana
-
aynısı bende de oluyor. 2002 model comfort 68 lik
endiksiyon bobininden yapıyor dediler. şimdi de onu değiştirecekler. bakalım düzelecek mi
endiksiyon bobini de 250 tl ye maliyeti oldu bana
4 tane var bu bobinlerden. Hangisi? Bunu anlamakta kolay. Bobin tepelerinde bulunan fişi sırasıya çıkartıyor takıyorlar. Titreşim artarsa diğerine geçiyorlar. Çıkartılmasına rağmen titreşim yada sarsıntı değişmiyorsa sıkıntı o bobinde demektir. Şu ana kadar tüm anlatılanları okudum tam karakuşi işi. Ya tutarsa "hah işte burada !" diyecekler. Sistematik bir arıza arama yöntemi yok. karanlıkta el yordamı ile yol bulunmaya çalışıyor. Tabi bu arada ver 50 ver 100 TL takılan ve hiçbir değişiklik yapmayan yedek parça masrafı da işin cabası.
Birde şunu anlayamadım. En kötü ihtimal motorun yapısından kaynaklanan arızalar olabilir. Segman olabilir, Sipop yanması yada sibop lastikleri kaçakları (LPG kullanılanlarda sık rastlanan bir durum) veya motor conta yanması yada kaçağı. Ve bu testin hiç bir masrafı yok. Kompresyon ölçülecek sonra yağ testi ile yer tespiti için tekrarlanacak, sökme-takma dahil 20-30 dk iş. Bunda çekinilecek korkulacak bir şeyde yok.Sonuçta bu ihtimali bertaraf ediliyorsa sorun artık basit parçalara kalıyor. Korkununda ecele faydası yok malum. Konu ettiğiniz araçların çoğu 100 belki 200.000 km yakın 10 yıl ve daha fazla kullanılmış araçlar Yılda 15-20.000 km yapsa en az 150-250.000 km arası araçlar ve motorunda sıkıntıların başlaması kadar da normal bir şey de yok.
-
4 tane var bu bobinlerden. Hangisi? Bunu anlamakta kolay. Bobin tepelerinde bulunan fişi sırasıya çıkartıyor takıyorlar. Titreşim artarsa diğerine geçiyorlar. Çıkartılmasına rağmen titreşim yada sarsıntı değişmiyorsa sıkıntı o bobinde demektir. Şu ana kadar tüm anlatılanları okudum tam karakuşi işi. Ya tutarsa "hah işte burada !" diyecekler. Sistematik bir arıza arama yöntemi yok. karanlıkta el yordamı ile yol bulunmaya çalışıyor. Tabi bu arada ver 50 ver 100 TL takılan ve hiçbir değişiklik yapmayan yedek parça masrafı da işin cabası.
Birde şunu anlayamadım. En kötü ihtimal motorun yapısından kaynaklanan arızalar olabilir. Segman olabilir, Sipop yanması yada sibop lastikleri kaçakları (LPG kullanılanlarda sık rastlanan bir durum) veya motor conta yanması yada kaçağı. Ve bu testin hiç bir masrafı yok. Kompresyon ölçülecek sonra yağ testi ile yer tespiti için tekrarlanacak, sökme-takma dahil 20-30 dk iş. Bunda çekinilecek korkulacak bir şeyde yok.Sonuçta bu ihtimali bertaraf ediliyorsa sorun artık basit parçalara kalıyor. Korkununda ecele faydası yok malum. Konu ettiğiniz araçların çoğu 100 belki 200.000 km yakın 10 yıl ve daha fazla kullanılmış araçlar Yılda 15-20.000 km yapsa en az 150-250.000 km arası araçlar ve motorunda sıkıntıların başlaması kadar da normal bir şey de yok.
servis bana öyle demedi,
047905104A - google bu şekilde yazdığımda değişecek parçanın resmi çıkıyor.
endiksiyon bobini diye geçiyor ismi. tek tek kontrol etmediler gördüğüm kadarıyla. parçanın fiyatı 230 TL + işçilik alacak servis benden. hafta sonu götüreceğim arabayı. şimdi siz böyle deyince aklıma soru işareti takıldı ?? daha az maliyetli tek bobinde sorun olabilir mi acaba.
-
servis bana öyle demedi,
047905104A - google bu şekilde yazdığımda değişecek parçanın resmi çıkıyor.
endiksiyon bobini diye geçiyor ismi. tek tek kontrol etmediler gördüğüm kadarıyla. parçanın fiyatı 230 TL + işçilik alacak servis benden. hafta sonu götüreceğim arabayı. şimdi siz böyle deyince aklıma soru işareti takıldı ?? daha az maliyetli tek bobinde sorun olabilir mi acaba.
@fthyrr,
Çoğu kişi parçanın teknik adını değil piyasa ağzıyla söyleneni bildiği için genellikle bende piyasa ağzını kullanıyorum.Bunlara piyasada ateşleme bobinleride deniyor.Aslı Endüksiyon Bobinidir. Aşağıdaki fotografta Şu ana kadar Skoda Fabia ve Octavia' larda kullanılan endüksiyon bobinlerini verdim sizin araç 68 BG ise soldaki Tümleşik bobin oluyor. Benim aracınkisi ise sağdaki BBY 1.4 16V 75 BG kullanılan tekli bobin.
(http://img46.imageshack.us/img46/1161/9xql.jpg)
-
aynısı bende de oluyor. 2002 model comfort 68 lik
endiksiyon bobininden yapıyor dediler. şimdi de onu değiştirecekler. bakalım düzelecek mi
endiksiyon bobini de 250 tl ye maliyeti oldu bana
kardeş benimkide 2001 comfort 68bg bende bobini değiştirdim 220 tl ye düzeldi ama ustaya subap ayarı vede debriyaj balatasını değiştirince oldu
-
kardeş benimkide 2001 comfort 68bg bende bobini değiştirdim 220 tl ye düzeldi ama ustaya subap ayarı vede debriyaj balatasını değiştirince oldu
Debriyajla ilgili bir problem olmasin? Mesela volantin da degismesi gerekiyordu da goz ardi edildi gibi?:hmm::blm:
-
Debriyajla ilgili bir problem olmasin? Mesela volantin da degismesi gerekiyordu da goz ardi edildi gibi?:hmm::blm:
kardeş ben daha çok subab ayarından şüpheleniyorum bakalım
-
hiç bir ustada anlamıyor. hangisinden olduğunu şunu bi değiştirelim bakalım ondan mı hesabı yapıyorlar.
şimdi hafta sonu o büyük ateşleme bobini ni alacam. sonra da subab ayarı yaptırayım.
subab ayarı nasıl yapılıyor. kaça yapıyorlar.
-
hiç bir ustada anlamıyor. hangisinden olduğunu şunu bi değiştirelim bakalım ondan mı hesabı yapıyorlar.
şimdi hafta sonu o büyük ateşleme bobini ni alacam. sonra da subab ayarı yaptırayım.
subab ayarı nasıl yapılıyor. kaça yapıyorlar.
@fthyrr,
Sibop ayarsızlığı motorda titreşime neden olmaz.Aynı anda 3-4 işlem yapıldığı için gerçek neden malesef tespit edilemiyor. Ayar gevşekse yani boşluk fazlaysa şakır-şakır ses yapar. Sibop vuruyor denir. Sıkı ise araç kolay kolay sürratlenemez, aracı gaz vermenize rağmen kasıntılı yapar. Baştada dedim bir arıza arama sistematiği yok malesef. Deneme-yanılma metodu. Aynı şekilde debriyajda eskime dışında bazen yağlanma olur. Bu durumda rölantide bir sıkıntı olmaz kalkış sırasında kesik kesik ve darbeli kalkış olur. Kısacası özellikle rölantide titeşimli sallantılı çalışma silindirler arasında bir uyumsuzluğu gösterir ve ateşleme sistemi ile motorun üst kapak-conta ve motor blok içi silindirlerde (Segman) aramak gerekir.
-
hiç bir ustada anlamıyor. hangisinden olduğunu şunu bi değiştirelim bakalım ondan mı hesabı yapıyorlar.
şimdi hafta sonu o büyük ateşleme bobini ni alacam. sonra da subab ayarı yaptırayım.
subab ayarı nasıl yapılıyor. kaça yapıyorlar.
30-50 tl arası ayarda bi sıkıntı yoksa elletme. ben bi elletttim bi daha randuman tutturamadık
-
Beyler eğer lpg de iken ozellikle 1. ve 2. viteste dusuk devirlerde sirkeleme ve yigilma yapmasının nedeni hatta zaman zaman aracin stop etmesinin sebebi aracta buyuk enjektor memelerinin bulunmasidir iyi bir lpg uzmaninda 40tlye 4 enjektor memesini degistirebilirsiniz. TECRUBE ILE SABIT.
-
Beyler eğer lpg de iken ozellikle 1. ve 2. viteste dusuk devirlerde sirkeleme ve yigilma yapmasının nedeni hatta zaman zaman aracin stop etmesinin sebebi aracta buyuk enjektor memelerinin bulunmasidir iyi bir lpg uzmaninda 40tlye 4 enjektor memesini degistirebilirsiniz. TECRUBE ILE SABIT.
hımm buna bi bende baktırayım bu arada benim araçta vites fark etmiyo lpg de araç kendini sıkıyo bırakıyo
-
@abex,
Aracınızın km. sini yazmamışsınız.Ancak,
Bu lanet silkeleme konusu ateşleme sisteminden sensöre kelebekten conta kaçaklarına varana kadar bir çok minik minik nedeni olabilir. Bence işin en kötü ve bu silkeleme aleni hale gelmeden önce bu ihtimali bertaraf edin. Sibopların biri veya daha fazlasında hafif kaçak olabilir. Bendede yaklaşık bir 6 ay bu ince ince silkelemelerle özellikle gaz verirken kalkma anında motorun stop etmesinden bıkmıştım. Sonunda motor rölantide iyice sallanmaya başlayıp yolda da 90 km üzerinde içeriye çiğ benzin kokusu gelmeye başlayınca o sözüm ona test cihazları arıza verdi.Malesef silindir basıncı 10 BAR, ~130 PSI altına düşmedikçe skoda' nın bu motor test cihazları arıza vermiyor.
Bujileri ve üstünde bulunan indüksiyon bobinlerini söktürün kartlı yada kartsız bir manometre ile silindirlerin kompresyon basınçlarını ölçtürün. En azından 4 silindirin basınç değerleri 11 Bar ve üstünde birbirine yakın değerlerde çıkmalıdır. Tabi bu motorun km ne bağlı.Eğer burada bir sıkıntı yoksa diğer basit ihtimallere gönül rahatlığı ile geçebilirsiniz.
kardeş sirkeleme derken yanlış olabilir, şöyleki; mesela. uzun yolda sabit hızda giderken araç kendini sıkıp bırakıyor sanki gaz pedalını hafif bırakıp tekrar basmışsın gibi.. yada vitesde iken devir düşürdüğünde, tekrar vites düşürmeden aynı vitesde iken gaza bastığında vuruntulu bir şekilde devirleniyor, mecbur debriyaja basıp kendine getiriyorum aracı.. benzinde tam farkedilmeyecek kadar az ama lpgde çok şiddetli oluyor...
-
Maf sensörünü temizleyin belki sıkıntı ondandır, tam ölçüm yapamadığı için zengin, fakir yakıt karışımından dolayı dengesizlik yaratıyordur.