škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: fenomen - 03 Ekim 2009, 21:00:02
-
Arkadaşlar benim octi için başlıkta ölçülerini verdiğim lastiklerden düşünüyorum.Buralarda yollar rezalet ve bu yıl cillop gibi 2 lastiğe balon yaptırdık yolların bozukluğundan.Bu ölçüler uyarmı uymaz mı,avantajı dezavantajı nedir?
-
Güncell
-
hocam topu topu 1 cm fark olur :D
-
ben 60 derim kalın yanak iyidir 1cm olsa bile:D
-
Peki yoltutuşunda virajlarda tutunmada,ses konusunda durum nasildir?
-
Peki yoltutuşunda virajlarda tutunmada,ses konusunda durum nasildir?
Kalın yanak her zaman iyidir Syn.Hakan Erdoğan ın sözüdür :D
-
hocam topu topu 1 cm fark olur :D
Hakan ankete katılmamışsın,oy yokmu?:adm:
-
abi kalın yanak iyidirde, sen beklenti içersine girmişsin, eski lastiklerini değişip, yeni 1 cm daha yüksek olan lastiklerini taktığında bana diyeceksin ki lan Hakan araba yükseldi ama daha iyi tutuyor diye, ama asıl nedeni lastiğin yeni oluşudur, yani bu senin balon, konfor, yol tutuş gibi beklentilerine pek cevap verecek bi fark değildir. o yüzden oy atmadım.
-
55 yanak iyimidir yoltutuşunda diyorsun
-
fark hissetmen zor.
-
orjinali hangisiyse o ölçüden takdırın bence.
-
15'lik jant kullanabilirseniz ben size kesinlikle 195 65 15 önerirdim. Ha, 15'lik jant bulamam diyorsanız da 60'lığın sürtme yapıp yapmayacağına dikkat edin derim. Bu konu sorun olabilir.:ok:
-
15lik jant demek extradan jant masrafı demek,eğer arada yoltutuş ve emniyet açısından bir fark yoksa 60 benim için daha ideal zira balonlama tehlikesi daha az demektir sanırım.
-
kullanabileceğin kadar yüksek yanak kullan o zaman hocam, sınırları zorlamıyorsan pek bi fark olmaz ama yinede yüksek ağırlık merkezi teoride azaltır tutunmayı. ama az, çok az.
dediğim gibi spor bi sürüş karakterin yoksa. zaten alçaltacağımız zaman arabayı 3-4 cm alçaltıyoruz fark ediyor, ama ben hissedeceğin farkın çok az olacağını senin karakterinden yola çıkarak söyledim.
tabı bu işin acil durumlarda şakası olmuyor, ama bütün dediklerim benim şahsi görüşlerim, 1 cm yükselmekten bir şey olmaz derim, ama kimiside önemli der, haklıdırda asla itiraz edemem.
yani sana kalmış bu mevzû :)
-
Orjinali nasıl ise onu taktırın bencede.
Hakan benim düşüncelerimi aktarmış lastik konusunda.
-
peki 60 yanakda jant değiştirmemde şart mıdır?"zaten alçaltacağımız zaman arabayı 3-4 cm alçaltıyoruz "bu yazdıklarından bişi anlamadım yani nasıl alçaltıyoruz ki,yani senin fabiş de öyle bir özellik mi var yoksa?
-
peki 60 yanakda jant değiştirmemde şart mıdır?"zaten alçaltacağımız zaman arabayı 3-4 cm alçaltıyoruz "bu yazdıklarından bişi anlamadım yani nasıl alçaltıyoruz ki,yani senin fabiş de öyle bir özellik mi var yoksa?
yok abi spor bi amaç uğruna helezon takıyoruz ya, hani bende 1 cm yükselmeyi önemsemiyorum ya, zaten spor amaçlı alçaltmada 3-4 cm ile fark doğuyor, örnek verdim.
gelelim jant işine, R16 olan (saçma sapan BMW ci-faça şahinci off-setleri hariç tabiki) her lastik jantına uyar, jantı niye değişiyon :hanz: :hanz:
-
205 55 16 orjinal ebattır eger orjinal ebatı büyütürsen benzin harcaması fren mesafesi virajda savrulma motor ömrü km saatinin sapması gibi etkenler olumsuz etkilenir orjinal ebatı bozma.
-
205 55 16 orjinal ebattır eger orjinal ebatı büyütürsen benzin harcaması fren mesafesi virajda savrulma motor ömrü km saatinin sapması gibi etkenler olumsuz etkilenir orjinal ebatı bozma.
peki Hakan bu teoriye ne diyeceksin?:hanz:bana kalsa benzin harcaması olmaz zira 205 tabanda değişiklik olmıcak,60 olunca yanak varacak olduğun yere daha çabuk varacağımız anlamına gelir.virajda savrulma olayına gelince katılmakla beraber çok dikkatli gçişde ciddi olacağını sanmıyorum.ama bu konu gerçekden çok önemli,araba yarışı,motosiklet yarışı moto gp gibi yarış yapanların üye oldukları forum ve teknik paylaşım web sitelerinden araştırılabilir derim.
-
abi ben diyeceğimi dedim, balon diyon yüksek yanak lazım diyon, e 60 tak diyom, 1 cm dende fren mesafen uzayıp şarampola uçuyosanda bilemem, Allah Korusun!
-
Bizim octideki jant bi dolmuş minibüslerinde var heralde ama yanağını kalın tutarak bana göre virajlarda daha etkili olması sağlanmış..
bu arabada eğer 16" jant ver bu lstik olsaydı bana göre savururdu diye düşünüyorum..
Hocam bence sen git bak iki ebatında fiyatını sor ona göre değerlendir eğer fazla hız yapmıyorsa H kodlu al lastiği V kodu alırsan bütçeyi yorar örnek veriyorum biz alırken Aynı ebatta H kodu 135 V kodu 175 tl idi..
-
abi ben diyeceğimi dedim, balon diyon yüksek yanak lazım diyon, e 60 tak diyom, 1 cm dende fren mesafen uzayıp şarampola uçuyosanda bilemem, Allah Korusun!
yok Hakn ben sana yukardaki alıntıladığım görüş/teoriden bahsettim kendi düşüncemden değil alıntıladığım yazıdan bahsediyorum.görüşlerin benim için değerlidir.:hanz:
-
http://www.lastikturk.com/productDetails.aspx?id=2212
Hakan sence bu lastik nasıldır bilgin var mı,bilen arkadaşlardan yorum bekliyorum.
-
kullanmadan yorum yapamam hocam ama şöle bişi var.
http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-full--10656-0-0-2-287623-.html
-
http://www.sikayetvar.com/bc-sikayet_oku-co-Detial-0-5780-0-0.html
hakan bunlarda benim şu an kullandığım lastiklerle ilgili şikayetler,gelde delirme.continental birde üstelik en marka lastik.
-
ya her markada var böle şeyler, bazen direk şans...
adam en kıral lastiği alıyo eve bi geliyo pütür pütür dökülmüş :++: :++:
-
Hakan bir saatten beridir şikayet.com dan okuyorum,ne lassalar kalmış,ne dunloplar,ne contiler.orayı okuyan kesen hiçbişi almaz sanırım.iyikide var bu siteler.