škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: Levcho - 28 Kasım 2013, 22:09:06
-
Octavia TDİ DSG lastiklerini kaç bar yapmalıyız? Kaç yaparsınız?
Basınç kontrol sistemini ayarlayınca, sistem nasıl çalışıyor, kaç bar eksilmeden sonra uyarı alıyoruz?
-
benzin kapağında mutlaka vardır,kendi aracımda ön arka 32-31 yazıyor ama ben 31 yapıyorum.lbs istediğin seviyeye geldiğinde tuşu basılı tutuyorsunuz dııııt sesi gelir resetlenmiştir devam.
-
benzin kapağında mutlaka vardır,kendi aracımda ön arka 32-31 yazıyor ama ben 31 yapıyorum.lbs istediğin seviyeye geldiğinde tuşu basılı tutuyorsunuz dııııt sesi gelir resetlenmiştir devam.
Yanıt için sağ ol.
Resetleyince neler oluyor? Bar düşünce nasıl bir uyarı alıyoruz?
-
Walla ben her seferinde set tuşu ile o anki basıncı ayarlıyorum. Ama kontak kapatıp açtığımda değerler sıfırlanmış oluyor. Bir türlüçözemedim
-
Başka bir forumdan yanıtlar aldım. Onları paylaşayım.
Lastik basınçlarını kontrol ettikten sonra, set tuşu ile hafızaya alınıyor.
Sürüşü tehlikekeye sokaca durumdaki eksilmelerde, sistem sesli ve görsel uyarı veriyormuş. Bir kullanıcı, 31 bar set ettikten sonra yola çıkmış ve bir süre sonra uyarı almış, kontrol edince basıncın 28 bar olduğunu görmüş. Yani; yaklaşık %10 fark oluştuğunda sistem uyarıyor.
-
İşte bendeki problem de o, lastik basınç ekranına her girdiğimde basıncı kontrol edip SET e basın gibi bir yazı görüyorum. Her seferinde SET e basmama rağmen aynı şey oluyır
-
İşte bendeki problem de o, lastik basınç ekranına her girdiğimde basıncı kontrol edip SET e basın gibi bir yazı görüyorum. Her seferinde SET e basmama rağmen aynı şey oluyır
Girdiğiniz o ekran, sadece değer sıfırlaması için. Basınç kontrolünü kendimiz yaparak ve doğrulayarak, sonradan cihaza durumun doğruluğunu teyit ediyoruz. Cihaz ölçüm yaptığı değerleri kullanıcıya göstermiyor. Sadece kontrol edip, %10 gibi sapma görünce sesli ve simge ile uyarıyor.
-
İki tip lastik basınç kontrol sistemi var. Jant içerisinde, sibopların arkasında bulunan sensörler ile ölçüm yapılıyor ve kablosuz bir verici ile sensörden bilgisayara aktarılıyor ölçüm değerleri. Bu sistemde bir basınç sensörü kullanılıyor ve dolayısıyla uyarı alıyorsanız kesinlikle bir sıkıntı vardır. Dezavantajı ise jantınızda sensör var ise lastik söküp takmalarda ustaya bilgi vermeniz lazım. Aksi takdirde levyeyi daldırmasıyla sizin sensör morto.
Yukarıdaki sistem maalesef Octavia'da yok.
Bizdeki sistem ABS sensörü vasıtasıyla herbir lastiğin dönüş sayısını sayıp fazla dönen bir lastik olduğunda hava basıncının azaldığına karar veren daha basit bir sistem. Bir uyarı almanız için belli bir mesafe gitmeniz gerekiyor. Bence çok güvenilir değil.
Lastik konusuna çok önem veren bir sürücü olduğum için aracımda her zaman kendime ait kaliteli bir hava basınç saati bulunur ve belli aralıklarla ölçerim. En sağlıklı yöntem bence budur. Benzinliklerdeki hava saatlerinin kalibrasyonu genelde doğru değildir ve sağlıklı sonuç vermez.
Bir diğer tavsiye de uzun yolda her durduğunuzda dört lastiğe de dokunun. Lastik havalarınız yeterli ise lastiklerde ısınma olmaz. Aşırı ısınma demiyorum arkadaşlar ısınma olmaz. Diğerlerinden birazcık bile daha sıcak bir lastik hissederseniz kesinlikle havası düşüktür. 10 saniyelik bir kontrol hayatınızı kurtarabilir.
-
ilk sistemden bahsetmişsiniz okurken içim cız etti zira kışlık lastikleri taktırdık olan oldu gitti derken bizde yokmuş zaten. kimse de birşey dememişti alırken.
bir kere benim de başıma geldi ankaradakiler bilir istanbul yolunda ilerlerken bir uyarı geldi işaretten anlayamadım. sonra ekrandan kurcalayınca sol ön lastik basıncı az uyarısını gördüm.
ben ayarları lastikleri kontrol ettikten sonra orta konsoldaki ekrandan set ile yapıyorum ve orda kışlık seçeneği de var.
son olarak da ben basıncı 32 yapıyorum. benzin kapağındaki kPA birimindendi yanlış hatırlamıyorsam onu bildiğimiz sisteme çevirince 31-32 gibi birşey yapıyordu.
-
32 sedanlar için genel bir basınç zaten. Yalnız karlı zeminlerde hele ki lastikleriniz vakumlu ise 34 e çıkmakta fayda var
-
octavia 17 inç lastiklar için lastikçi 3 bar yani 40 hava basılmalı dedi bana pek mantıklı gelmedi??
-
octavia 17 inç lastiklar için lastikçi 3 bar yani 40 hava basılmalı dedi bana pek mantıklı gelmedi??
asla yapmayın gerçeği 2.2 bardır oda 32 psi a denk geliyor zaten depo kapağının içindede yazıyor zaten
-
depo kapağında ekonomi için, konfor için, araç yüklüyken olması gereken basınç miktarları mevcuttur.
-
kış lastiği satın alırken michelin bayisinde değiştirdim kış lastiklerini taktılar havayı 34 olarak yarladılar
(17 inc jant )
-
Aracı alalı ben 5 ay oldu aldıktan sonra shell de hava bastırdım çalışana o gün hiçbirşey yok diğer gün yola çıktım ekranda; Lastik hava basıncı uyarısı,ilk gördüğüm benzinciye girdim aman Allah'ım basınçlar 68-70 civarlarında.Normal değerlere aldım.Önlere 36 arkalara 40 bastım.Şimdi yine kaç ay sonra lastiklere hava bastım önler yine 36 arkalar 38 e inmis.Ama depo kapağına uydum önleri 2.5 yanı 36,arkaları 3.0 yanı 43 yaptım.Neden dersenız Total de hava vardı orda hem bar'ı hem ıbs yı gösterıyordu.Araca yaklaşık 3-4 kişi biniyor.Lastık hava basıncım normal mı Teşekkürler. :)
-
Çok kişi biniyorsa ona göre hava basmakta fayda var. Bu durumda boş sürüşte konfor kaybı olacağını unutmayın.
Ayrıca en son 15 günlük kontrolümde hava bastığım istasyon sanırım eksik gösteriyordu. Boşken araba eski lastik gibi kut kut her engeli hissediyordu. Dün 5 kişi yüklü sürüşte normal konfor durumu sergiledi. İstasyonlardaki hava tertibatlarının basınç hassasiyeti hatalı olabilir. Kaliteli bir basinç ölçer edinmekte fayda var.;)
-
Çok kişi biniyorsa ona göre hava basmakta fayda var. Bu durumda boş sürüşte konfor kaybı olacağını unutmayın.
Ayrıca en son 15 günlük kontrolümde hava bastığım istasyon sanırım eksik gösteriyordu. Boşken araba eski lastik gibi kut kut her engeli hissediyordu. Dün 5 kişi yüklü sürüşte normal konfor durumu sergiledi. İstasyonlardaki hava tertibatlarının basınç hassasiyeti hatalı olabilir. Kaliteli bir basinç ölçer edinmekte fayda var.;)
Benzinliklerdeki hava dolum istasyonları kesinlikle dogru gostermiyor. Size tavsiyem hava basinci olcen bir cihaz almanız ve mumkunse kucuk bir kompresor bulundurmanız. Ben surekli onlere 2.1 bar yani 32 arkalara ise 33 basiyorum.
-
Bizim lastikçi tutturmuş bu arabaya 32 olmaz diye her seferinde 40 basiyor zorla 36 da anlasiyoruz. Diyorki 32 çok az ve lastiklere zarar verirmiş. Ben de anlamadim bu işten. Siz ne dersiniz
-
Lastikçiyi değil benzin kapağı içinde ya da kapı direklerindeki önerilen tabloyu dikkate alın!
-
Hava kompresörlerinin, ölçüm aletlerinin kalibrasyonları yapılmazsa, hepsi alakasız değerler basar. Özellikle benzinliklerde hava göstergeleri baya saçmalıyor. Yola çıkmadan basınçları lastikçide kontrol ettirdim. Bana ön arka 28 dedi. Uzun yola gidicem kaç basılacak dedim 34 uygun dedi. Gittim geldim, başka lastikçi basınçları kaç ölçtü dersiniz: 36.
Arkadaşın fluence'inde opet istasyonunda ölçtüğümüzde 26 gösteriyordu. Cihaz 32 basınca, araç bilgisayarındaki değerleri de bar'dan psi'ye çevirince 44'e denk geldiğini gördük.
Önleri, arkalardan 2 psi daha düşük basan sürücüler de mevcut. İdeali kullanım şartlarına bağlı olarak 32-34 aralığı gibi gözüküyor.
-
Hava kompresörlerinin, ölçüm aletlerinin kalibrasyonları yapılmazsa, hepsi alakasız değerler basar. Özellikle benzinliklerde hava göstergeleri baya saçmalıyor. Yola çıkmadan basınçları lastikçide kontrol ettirdim. Bana ön arka 28 dedi. Uzun yola gidicem kaç basılacak dedim 34 uygun dedi. Gittim geldim, başka lastikçi basınçları kaç ölçtü dersiniz: 36.
Arkadaşın fluence'inde opet istasyonunda ölçtüğümüzde 26 gösteriyordu. Cihaz 32 basınca, araç bilgisayarındaki değerleri de bar'dan psi'ye çevirince 44'e denk geldiğini gördük.
Önleri, arkalardan 2 psi daha düşük basan sürücüler de mevcut. İdeali kullanım şartlarına bağlı olarak 32-34 aralığı gibi gözüküyor.
Sıcak-soğuk lastik basınç ölçüm arası degerler oynayabiliyor.
Bu hususu da dikkate almalıyız.
-
Michelin MC12290 99PSI basınç ölçer aldım. Artık herhangi bir yerde lastiklere hava basarsam, kontrol ediyorum.
-
Standart kullanımda 1 kişi ve yolcu ile 32-34 kışın 34 mutlaka ( 1- hem karda tutunmayı arttırır hem de kışın aylık kontrolde soğuktan oluşan standart kayıp daha fazladır.
2-250 kg a kadar ağırlık eklendiğinde 2 3 kişi ve dolu bagaj için 36 basılmalı.
3- 250 kg i aşan durumlarda her 50 kg için 1 psi arttırılır ağırlığa göre tahmini eklenir.46 psi çok aşılmamalıdır.
Aracın max ekleme kapasitesi 650 kg dır.
Her ay ortalama %10 oranında azalma olması muhtemeldir.eskiyen lastikte bu oran artar. Tavsiyem her araç yıkatma sonrası bakılması.
Sabah yapılması daha etkin. Araç sıcaksa da en az bir 5 10 dk düz zeminde tutmak yeterli.
Karlı hava da lastik girintilerin karada daha iyi oturması için 2 psi yüksek tutmak faydalıdır.
Bu değerler 16 inç lastik değerleridir. Umarım yardımcı olur