škodaturkey.com

TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: hakanerdogan - 02 Ekim 2009, 17:00:24

Başlık: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: hakanerdogan - 02 Ekim 2009, 17:00:24
seatın alışık olduğumuz cupra serisi, aracın donanımına şuyuna buyuna bakmam bilirsiniz, direk makine :hanz:

1.4 TSI 180 bg kalbi var, oha dedim, çüş dedim, yavaş dedim...

7 ileri DSG var, kendiliğinden kilitlenebilir XDS adını verdikleri diferansiyel var :adm: :adm: :adm:

motoru artık nasıl aşırı(x2) besledilerse 180 beygir 4 çay bardağından çıkmış :hanz::hanz:

(ömür-dayanıklılık konusunu başka bir başlıkta tartışmıştık ben burda girmeyeceğim)


2000 devirden 4500 devre kadar fix 250 torku var, bu ebattaki bi araç için oldukça fazla :hanz:

yalnıız beygirini teee 6200 de veriyor, bu biraz  olmamış, ama redline kullanıcı için dert değil :hanz::hanz::hanz:


ama devir devir değişimleri bilmeden bişi diyemem tabi, tork-kW grafiği lazım, gören olursa buraya bildirirse memnun olurum.

işin asıl dikkatimi çeken boyutu, 255 km/s fabrika verisi son hız, nerden baksan elimde 260-270 :lol:

yahu bu Porsche olmuş çıkmış :D biraz abartmışlar gibi geldi bana, aerodinami içinde çalışmışlardır kanımca bu hızı mümkün kıldıklarına göre. :hanz::hanz::hanz:

sadece 1172 kg :adm: :adm: :adm:

7.2 saniye 0-100 koymuşlar, yani 6-6.5 saniye falan, harika değerler bunlar ya, hasta oldum vallahi...

şimdi 215-40-17 ebatlarında tekerleği olan bu yavrunun şanzıman-diferansiyel oranlarını merak ettim... araştıracağım, bulan olursa koysun.


tüketimide 10-12 falan değil, hani görür yine sıklıkla ama fabrika verisi değil :kiki::kiki:

teknik özellikleri


MOTOR           1.4 lt TSI 180 hp DSG                                      Silindir Hacmi (cc)           1390                    Çap ve Strok (mm)           76.5 x 75.6                    Sıkıştırma Oranı           10.0                    Maks. Güç hp (kw) / dd           132 (180) / 6200                    Maks. Tork Nm / dd           250 / 2000-4500                             Emisyon Kontrolü           EU5                             Akü (Ah)           44 / 51 / 60                    PERFORMANS                                Maks. Hız (km / s)           255                             Hızlanma (0-100) km / s (sn)           7.2                             Hızlanma 0-1000m (sn)           28.1                      YAKIT SİSTEMİ                                Yakıt Tipi           Kurşunsuz Benzin                             Yakıt Besleme Sistemi           Direkt Enjeksiyon                                      Yakıt Tankı Kapasitesi (lt)           45                             YAKIT TÜKETİMİ                                Şehir İçi (lt / 100 km)           8.3                    Şehir Dışı (lt / 100 km)           5.3                    Karışık (lt / 100 km)           6.4                    CO2 EMİSYON DEĞERLERİ                                Şehir İçi (g / km)           193                    Şehir Dışı (g / km)           124                    Karışık (g / km)           148                    AKTARMA SİSTEMİ                                Şanzıman Tipi           7 ileri DSG                                      FRENLER                                Ön           Hava Kanallı Disk                             Arka           Disk                                      LASTİKLER VE JANTLAR                                Lastikler           215/40 R17                             Jantlar            7Jx17"                             ÖLÇÜLER                                Tip           3 Kapı HB                             Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm)           4061 / 1693 / 1420                             Dingil Mesafesi (mm)           2469                             İz Genişliği, Ön / Arka (mm)           1449 / 1441                             Bagaj Kapasitesi (lt)           284                                      Net Boş Ağırlık (kg)           1172



(http://www.seat.com.tr/seat/modeller/ibiza_cupra/techtables/1_4_TSI_180.htm)
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: hakanerdogan - 02 Ekim 2009, 17:06:49
(http://www.arabaresim.net/files/images/seat-ibiza-cupra-2009-1024x768-klasik-modifiye-spor-tum-arabalar.jpg)



(http://www.carpw.com/pictures/seat/Seat_Ibiza_Cupra_2009_1.jpg)
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: lrfan - 02 Ekim 2009, 17:18:45
Motoru yeter  :ok:
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: fenomen - 02 Ekim 2009, 18:01:38
1.4 180ps hakan olacak şey değil senin anlayışına tamamen ters olsa gerek.1.6 ya 180 eleştirilirken al sana yetmezmiş gibi 1.4 e 180ps.
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: hakanerdogan - 02 Ekim 2009, 18:14:55
Alıntı yapılan: fenomen;38411
1.4 180ps hakan olacak şey değil senin anlayışına tamamen ters olsa gerek.1.6 ya 180 eleştirilirken al sana yetmezmiş gibi 1.4 e 180ps.


ömür olurda görürsek bi 20 sene sonra falan, 0.5 lt 250 PS motor falan çıkar.

1.4 ler falan o zamana keyif aracı olur klasik olarak, ''Big Block 86 CID TDI LTD'' :++: :++: :++:

(86 CID=1.4, 350 CID=5.7 ltr gibisinden espri :kiki:)

egzostun dibine kamera koyup gaza basarım :++: :++: :++: :++: vayss çift namlulu egzost falan var derler, o zamana elektiriğe falan geçilir herhald. :hanz::hanz:
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: fenomen - 02 Ekim 2009, 18:27:30
ömür olurda görürsek bi 20 sene sonra falan, 0.5 lt 250 PS motor falan çıkar.
---------------------
:adm::++::haha:
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: ero__ - 02 Ekim 2009, 19:14:06
3 ay sonra bu da 140 bg. lere çekilir :)
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: demir_01 - 03 Ekim 2009, 10:20:01
kalbı guzelde sankı bıraz yuksek gıbı duruyor
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: dgn - 03 Ekim 2009, 10:36:52
torku 1.6 180 hp insignınanın torkundan fazla:D ibiza 250 insignia 230
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: SEAHAWK - 03 Ekim 2009, 18:21:10
Alıntı yapılan: hakanerdogan;38380
seatın alışık olduğumuz cupra serisi, aracın donanımına şuyuna buyuna bakmam bilirsiniz, direk makine :hanz:
 
1.4 TSI 180 bg kalbi var, oha dedim, çüş dedim, yavaş dedim...
 
7 ileri DSG var, kendiliğinden kilitlenebilir XDS adını verdikleri diferansiyel var :adm: :adm: :adm:
 
motoru artık nasıl aşırı(x2) besledilerse 180 beygir 4 çay bardağından çıkmış :hanz::hanz:
 
(ömür-dayanıklılık konusunu başka bir başlıkta tartışmıştık ben burda girmeyeceğim)
 
 
2000 devirden 4500 devre kadar fix 250 torku var, bu ebattaki bi araç için oldukça fazla :hanz:
 
yalnıız beygirini teee 6200 de veriyor, bu biraz olmamış, ama redline kullanıcı için dert değil :hanz::hanz::hanz:
 
 
ama devir devir değişimleri bilmeden bişi diyemem tabi, tork-kW grafiği lazım, gören olursa buraya bildirirse memnun olurum.
 
işin asıl dikkatimi çeken boyutu, 255 km/s fabrika verisi son hız, nerden baksan elimde 260-270 :lol:
 
yahu bu Porsche olmuş çıkmış :D biraz abartmışlar gibi geldi bana, aerodinami içinde çalışmışlardır kanımca bu hızı mümkün kıldıklarına göre. :hanz::hanz::hanz:
 
sadece 1172 kg :adm: :adm: :adm:
 
7.2 saniye 0-100 koymuşlar, yani 6-6.5 saniye falan, harika değerler bunlar ya, hasta oldum vallahi...
 
şimdi 215-40-17 ebatlarında tekerleği olan bu yavrunun şanzıman-diferansiyel oranlarını merak ettim... araştıracağım, bulan olursa koysun.
 
 
tüketimide 10-12 falan değil, hani görür yine sıklıkla ama fabrika verisi değil :kiki::kiki:
 
(http://www.seat.com.tr/seat/modeller/ibiza_cupra/techtables/1_4_TSI_180.htm)

 
 
Bilgiler için teşekkürler.:ok:
 
 
Yalnız gücün 6200'de olması dezavantaj değil, avantaj.:) Alt devirleri zaten zayıf değil. Bu sebeple alt devirler çok zayıflatılmadan gücün mümkün olduğunca üst devirlerde üretilmesi gayet önemli.
 
 
Şanzıman oranları seat.com'dan bulunabilir. Ben gene de buraya ekleyeceğim.:ok:
 
TRANSMISSION
Gearbox type0AM.J.LED
Ratios
I3.500
II2.272
III1.531
IV1.121
V1.176
VI0.951
VII0.795
R4.169
Group 1 ratio4.437
Group 2 ratio3.227
Group 3 ratio4.176
Speed 1000 rpm in V (km/h)29.1
 
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/newIbiza/engines/1_4TSI_180.html
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: kadir_ - 03 Ekim 2009, 18:30:25
Tam yardıray olmuş ama biraz daha alçak olmalı... :D
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: Ugur A. - 03 Ekim 2009, 18:52:41
7 ileri olunca şanzıman, önce kısa ardından da uzayan oranları seçebilmişler.:wnk:
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: SEAHAWK - 03 Ekim 2009, 18:54:28
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;38685
7 ileri olunca şanzıman, önce kısa ardından da uzayan oranları seçebilmişler.:wnk:

 
3 ayrı gruptan bahsetmesi de cabası sanırım.:hanz:
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: turker - 03 Ekim 2009, 20:16:42
Şu arkasına sadece Cupra yazıyorlar ya, ona hastayım.

Ama bu kasanın normal 5 kapılısına bindim, arkadaki oturma alanı önceki kasaya göre bariz dar ve alçak.

Tabi Cupra için dert değil. Zaten insan oturduğu yere pusar :D
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: dgn - 03 Ekim 2009, 20:25:27
ben ibizanın arkasını zar zor oturdum.servis koltukları bile daha geniş ibizanın arkasından.bide koltuk arkasını dümdüz yapmışlar dizler sığmıyo ayakkabıyı çıkar bağdaş kur diyo araba.
Başlık: Cevap: Seat Ibiza Cupra...
Gönderen: hakanerdogan - 03 Ekim 2009, 23:19:04
Alıntı yapılan: SEAHAWK;38670
Bilgiler için teşekkürler.:ok:
 
 
Yalnız gücün 6200'de olması dezavantaj değil, avantaj.:) Alt devirleri zaten zayıf değil. Bu sebeple alt devirler çok zayıflatılmadan gücün mümkün olduğunca üst devirlerde üretilmesi gayet önemli.
 
 
Şanzıman oranları seat.com'dan bulunabilir. Ben gene de buraya ekleyeceğim.:ok:
 
TRANSMISSION
Gearbox type0AM.J.LED
Ratios
I3.500
II2.272
III1.531
IV1.121
V1.176
VI0.951
VII0.795
R4.169
Group 1 ratio4.437
Group 2 ratio3.227
Group 3 ratio4.176
Speed 1000 rpm in V (km/h)29.1

 
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/newIbiza/engines/1_4TSI_180.html


hay saol, saatlerce bu oranlara bakabilirim, o şanzıman var ya o şanzıman... kombinasyonlar uffff....

çıldırıyor insan ya, şanzımana bak ya, kafayı yicem, hiç bişi demiyorum... 3 grup ya, nalet olsun. arabamın vitesi çapa motoru vitesi gibi geldi, sabit 5 :kus1::kus1:

agghhhh :adm::adm::adm::adm::adm::adm::hanz::hanz::hanz::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::ban::ban::ban::ban::ban::ban::ban::ban::mad::mad::heyo::heyo::heyo::heyo::heyo::adm::adm::vur::vur::vur::vur::vur::vur: