škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: hakanerdogan - 02 Ekim 2009, 17:00:24
-
seatın alışık olduğumuz cupra serisi, aracın donanımına şuyuna buyuna bakmam bilirsiniz, direk makine :hanz:
1.4 TSI 180 bg kalbi var, oha dedim, çüş dedim, yavaş dedim...
7 ileri DSG var, kendiliğinden kilitlenebilir XDS adını verdikleri diferansiyel var :adm: :adm: :adm:
motoru artık nasıl aşırı(x2) besledilerse 180 beygir 4 çay bardağından çıkmış :hanz::hanz:
(ömür-dayanıklılık konusunu başka bir başlıkta tartışmıştık ben burda girmeyeceğim)
2000 devirden 4500 devre kadar fix 250 torku var, bu ebattaki bi araç için oldukça fazla :hanz:
yalnıız beygirini teee 6200 de veriyor, bu biraz olmamış, ama redline kullanıcı için dert değil :hanz::hanz::hanz:
ama devir devir değişimleri bilmeden bişi diyemem tabi, tork-kW grafiği lazım, gören olursa buraya bildirirse memnun olurum.
işin asıl dikkatimi çeken boyutu, 255 km/s fabrika verisi son hız, nerden baksan elimde 260-270 :lol:
yahu bu Porsche olmuş çıkmış :D biraz abartmışlar gibi geldi bana, aerodinami içinde çalışmışlardır kanımca bu hızı mümkün kıldıklarına göre. :hanz::hanz::hanz:
sadece 1172 kg :adm: :adm: :adm:
7.2 saniye 0-100 koymuşlar, yani 6-6.5 saniye falan, harika değerler bunlar ya, hasta oldum vallahi...
şimdi 215-40-17 ebatlarında tekerleği olan bu yavrunun şanzıman-diferansiyel oranlarını merak ettim... araştıracağım, bulan olursa koysun.
tüketimide 10-12 falan değil, hani görür yine sıklıkla ama fabrika verisi değil :kiki::kiki:
teknik özellikleri
MOTOR 1.4 lt TSI 180 hp DSG Silindir Hacmi (cc) 1390 Çap ve Strok (mm) 76.5 x 75.6 Sıkıştırma Oranı 10.0 Maks. Güç hp (kw) / dd 132 (180) / 6200 Maks. Tork Nm / dd 250 / 2000-4500 Emisyon Kontrolü EU5 Akü (Ah) 44 / 51 / 60 PERFORMANS Maks. Hız (km / s) 255 Hızlanma (0-100) km / s (sn) 7.2 Hızlanma 0-1000m (sn) 28.1 YAKIT SİSTEMİ Yakıt Tipi Kurşunsuz Benzin Yakıt Besleme Sistemi Direkt Enjeksiyon Yakıt Tankı Kapasitesi (lt) 45 YAKIT TÜKETİMİ Şehir İçi (lt / 100 km) 8.3 Şehir Dışı (lt / 100 km) 5.3 Karışık (lt / 100 km) 6.4 CO2 EMİSYON DEĞERLERİ Şehir İçi (g / km) 193 Şehir Dışı (g / km) 124 Karışık (g / km) 148 AKTARMA SİSTEMİ Şanzıman Tipi 7 ileri DSG FRENLER Ön Hava Kanallı Disk Arka Disk LASTİKLER VE JANTLAR Lastikler 215/40 R17 Jantlar 7Jx17" ÖLÇÜLER Tip 3 Kapı HB Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm) 4061 / 1693 / 1420 Dingil Mesafesi (mm) 2469 İz Genişliği, Ön / Arka (mm) 1449 / 1441 Bagaj Kapasitesi (lt) 284 Net Boş Ağırlık (kg) 1172
(http://www.seat.com.tr/seat/modeller/ibiza_cupra/techtables/1_4_TSI_180.htm)
-
(http://www.arabaresim.net/files/images/seat-ibiza-cupra-2009-1024x768-klasik-modifiye-spor-tum-arabalar.jpg)
(http://www.carpw.com/pictures/seat/Seat_Ibiza_Cupra_2009_1.jpg)
-
Motoru yeter :ok:
-
1.4 180ps hakan olacak şey değil senin anlayışına tamamen ters olsa gerek.1.6 ya 180 eleştirilirken al sana yetmezmiş gibi 1.4 e 180ps.
-
1.4 180ps hakan olacak şey değil senin anlayışına tamamen ters olsa gerek.1.6 ya 180 eleştirilirken al sana yetmezmiş gibi 1.4 e 180ps.
ömür olurda görürsek bi 20 sene sonra falan, 0.5 lt 250 PS motor falan çıkar.
1.4 ler falan o zamana keyif aracı olur klasik olarak, ''Big Block 86 CID TDI LTD'' :++: :++: :++:
(86 CID=1.4, 350 CID=5.7 ltr gibisinden espri :kiki:)
egzostun dibine kamera koyup gaza basarım :++: :++: :++: :++: vayss çift namlulu egzost falan var derler, o zamana elektiriğe falan geçilir herhald. :hanz::hanz:
-
ömür olurda görürsek bi 20 sene sonra falan, 0.5 lt 250 PS motor falan çıkar.
---------------------
:adm::++::haha:
-
3 ay sonra bu da 140 bg. lere çekilir :)
-
kalbı guzelde sankı bıraz yuksek gıbı duruyor
-
torku 1.6 180 hp insignınanın torkundan fazla:D ibiza 250 insignia 230
-
seatın alışık olduğumuz cupra serisi, aracın donanımına şuyuna buyuna bakmam bilirsiniz, direk makine :hanz:
1.4 TSI 180 bg kalbi var, oha dedim, çüş dedim, yavaş dedim...
7 ileri DSG var, kendiliğinden kilitlenebilir XDS adını verdikleri diferansiyel var :adm: :adm: :adm:
motoru artık nasıl aşırı(x2) besledilerse 180 beygir 4 çay bardağından çıkmış :hanz::hanz:
(ömür-dayanıklılık konusunu başka bir başlıkta tartışmıştık ben burda girmeyeceğim)
2000 devirden 4500 devre kadar fix 250 torku var, bu ebattaki bi araç için oldukça fazla :hanz:
yalnıız beygirini teee 6200 de veriyor, bu biraz olmamış, ama redline kullanıcı için dert değil :hanz::hanz::hanz:
ama devir devir değişimleri bilmeden bişi diyemem tabi, tork-kW grafiği lazım, gören olursa buraya bildirirse memnun olurum.
işin asıl dikkatimi çeken boyutu, 255 km/s fabrika verisi son hız, nerden baksan elimde 260-270 :lol:
yahu bu Porsche olmuş çıkmış :D biraz abartmışlar gibi geldi bana, aerodinami içinde çalışmışlardır kanımca bu hızı mümkün kıldıklarına göre. :hanz::hanz::hanz:
sadece 1172 kg :adm: :adm: :adm:
7.2 saniye 0-100 koymuşlar, yani 6-6.5 saniye falan, harika değerler bunlar ya, hasta oldum vallahi...
şimdi 215-40-17 ebatlarında tekerleği olan bu yavrunun şanzıman-diferansiyel oranlarını merak ettim... araştıracağım, bulan olursa koysun.
tüketimide 10-12 falan değil, hani görür yine sıklıkla ama fabrika verisi değil :kiki::kiki:
(http://www.seat.com.tr/seat/modeller/ibiza_cupra/techtables/1_4_TSI_180.htm)
Bilgiler için teşekkürler.:ok:
Yalnız gücün 6200'de olması dezavantaj değil, avantaj.:) Alt devirleri zaten zayıf değil. Bu sebeple alt devirler çok zayıflatılmadan gücün mümkün olduğunca üst devirlerde üretilmesi gayet önemli.
Şanzıman oranları seat.com'dan bulunabilir. Ben gene de buraya ekleyeceğim.:ok:
TRANSMISSION
Gearbox type0AM.J.LED
Ratios
I3.500
II2.272
III1.531
IV1.121
V1.176
VI0.951
VII0.795
R4.169
Group 1 ratio4.437
Group 2 ratio3.227
Group 3 ratio4.176
Speed 1000 rpm in V (km/h)29.1
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/newIbiza/engines/1_4TSI_180.html
-
Tam yardıray olmuş ama biraz daha alçak olmalı... :D
-
7 ileri olunca şanzıman, önce kısa ardından da uzayan oranları seçebilmişler.:wnk:
-
7 ileri olunca şanzıman, önce kısa ardından da uzayan oranları seçebilmişler.:wnk:
3 ayrı gruptan bahsetmesi de cabası sanırım.:hanz:
-
Şu arkasına sadece Cupra yazıyorlar ya, ona hastayım.
Ama bu kasanın normal 5 kapılısına bindim, arkadaki oturma alanı önceki kasaya göre bariz dar ve alçak.
Tabi Cupra için dert değil. Zaten insan oturduğu yere pusar :D
-
ben ibizanın arkasını zar zor oturdum.servis koltukları bile daha geniş ibizanın arkasından.bide koltuk arkasını dümdüz yapmışlar dizler sığmıyo ayakkabıyı çıkar bağdaş kur diyo araba.
-
Bilgiler için teşekkürler.:ok:
Yalnız gücün 6200'de olması dezavantaj değil, avantaj.:) Alt devirleri zaten zayıf değil. Bu sebeple alt devirler çok zayıflatılmadan gücün mümkün olduğunca üst devirlerde üretilmesi gayet önemli.
Şanzıman oranları seat.com'dan bulunabilir. Ben gene de buraya ekleyeceğim.:ok:
TRANSMISSION
Gearbox type0AM.J.LED
Ratios
I3.500
II2.272
III1.531
IV1.121
V1.176
VI0.951
VII0.795
R4.169
Group 1 ratio4.437
Group 2 ratio3.227
Group 3 ratio4.176
Speed 1000 rpm in V (km/h)29.1
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/newIbiza/engines/1_4TSI_180.html
hay saol, saatlerce bu oranlara bakabilirim, o şanzıman var ya o şanzıman... kombinasyonlar uffff....
çıldırıyor insan ya, şanzımana bak ya, kafayı yicem, hiç bişi demiyorum... 3 grup ya, nalet olsun. arabamın vitesi çapa motoru vitesi gibi geldi, sabit 5 :kus1::kus1:
agghhhh :adm::adm::adm::adm::adm::adm::hanz::hanz::hanz::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::kafa::ban::ban::ban::ban::ban::ban::ban::ban::mad::mad::heyo::heyo::heyo::heyo::heyo::adm::adm::vur::vur::vur::vur::vur::vur: