škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: ugurdemirel - 20 Kasım 2013, 13:50:33
-
İki farklı ürün var biri bu http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-racechip-chiptuning-skoda-superb-iii-1-6-tdi-105-hp-250-nm-tork-143726269/detay
Diğeri ise yazılımsal olarak beyin açılıp yeniden yazılım yüklenerek yapılıyor ikisinde de garanti mevcut araç servis dışı kalmıyor. Acaba bunla ilgili bilgisi olan var mı hangisini yaptırmak lazım ?
-
ben de chip yaptırmayı düşünüyorum. 650 tl fiyat aldım.
aradığım kriter, aracın orjinalliğini bozmaması, yani çıkarıldığı zaman eksik ya da işlem görmüş bir parçanın olmaması.
-
Beyin açılarak yapılan yazılım işlemi var ve yaptıran herkes memnun ama 750 TL . Bu söküp takılan ise 500 TL ve söküp takma gibi şansımız var.Chip Alsam mı yoksa yazılım mı yaptırsam karar veremedim.
-
Kesinlikle yazılım..
-
Servis bakimlarda yazilim guncellemesi yaparsa chiptuning yazilimi ucuyormu?
-
Mehmet GAZİHAN var. Bu konuda iyi olduğunu duydum.
-
Bu olayda 3 e 5 e bakmadan en iyisini yaptırmak gerekiyor. Arkadaşım 2011 TDi Golf'e yazılım yaptırdı vallahi yazılım farkını çok belli ediyor koltuğa yapışıyorsun dip gazda . Yazılım güncelleme ile falan da silinmiyor arkadaş yazılımdan sonra servise gitti sorunda olmadı.
-
sanırım en mantıklısı beyine müdahale ile yapılan yazılım. hatta kimisi yazılımla motoru "cracklemeden" önce mevcut yedeğini de alıyormuş
-
Chip box'ları sakın ola yaptırmayın. Yaptırıyorsanız direk beyin yazılımını değiştirin. Serviste yazılım silinir diye de korkmayın, yaptırdığınız yerde size özel açılan bi klasör oluyor, hem orjinal yazılım dosyanızı hemde remap yapılan dosyanızı saklıyorlar, lazım olduğunda ordan yeniden yükleme yapabilirsiniz
-
Aracınızda DSG şanzıman varsa, 6 yada 7 ileri olmasına bağlı olarak belli tork değerlerine dayanıklı olduklarını da dikkate alın...
-
Konuyu takipteyim. Benimde böyle bir niyetim var ancak ilerde sorun çıkar diye çok çekiniyorum. Test eden arkadaşların tavsiyelerini bekliyoruz.
-
Kuzen golf tdi a yazılım uyguladı araba yerinde durmuyor. ancak olay yazılım uygulamakla bitmiyor, ortaya çıkacak olan gücü zaptetmek için aracın bazı aksamlarının değişmesi gerekiyor (fren diskleri gibi)...
Sizin sorunuza cevap olarak ise kesinlikle yazılım...
-
En sağlıklısı yazılım yaptırmak..
DSG şanzıman maksimim 300 nm tork a kadar izin verir...
Serviste güncelleme yapıldığı zaman yazılım silinir, ancak tekrar kolayca geri yüklenir.
Araçlar garanti dışı kalır ancak ilk önce ispatlamaları lazım, ki bu çok zor..
Yazılımı işini bilen birine yaptırmak en iyisidir, ben birçok aracıma yazılımı Paşaoğlun'dan yaptırttım... Çok memnnun kaldım işlerinden, bundan sonra yazılım yaptıracağım araçlarımın yolu kesin Paşaoğluna düşer...
-
benim araç 3 silindir korkuyorum açıkçası, bir gün teker önde giderken, kasa arkada kalır mı diye :)
orjinali 68 beygir bana şöyle 80-90 beygir olsa yeter, fabrikasyon 80 beygiri var zaten. benimki ile arasında yazılım harici fark olduğunu zannetmiyorum.
ankarada önerebileceğiniz bir yer varmı? megachips'den 650 tl fiyat aldım ama nasıl yapıyorlar bilmiyorum
-
Kuzen golf tdi a yazılım uyguladı araba yerinde durmuyor. ancak olay yazılım uygulamakla bitmiyor, ortaya çıkacak olan gücü zaptetmek için aracın bazı aksamlarının değişmesi gerekiyor (fren diskleri gibi)...
Sizin sorunuza cevap olarak ise kesinlikle yazılım...
Golf TDI yazılım ile kaç beygir güç üretmeye başladı acaba ? Merak ettiğim şey şu , örneğin 140 Beygir TSI motorun Golf 'te alt viteslerde kontrolü zorlayan bir güç ürettiği söyleniyor. Yani kontrolsüz bir güç..
-
yanlış bilmiyorsam standartta 105 hp olan arabası 137 hp olmuştu. arabanın kalkışı ve gidişi inanılmaz seri hale geldi. ancak arabayı durdurmak eskisi gibi kolay olmuyor bundan dolayı çeşitli aksamlarında değişmesi gerekiyor.
-
Paşaoğlu bu işte uzman diyebilirim. 105 hp 250 Tork 145 Hp 320 Tork oluyor ve yakıtta yüzde 20-30 ekonomi sağlıyor araçta hissedilir derecede güç oluyor.
-
Paşaoğlu bu işte uzman diyebilirim. 105 hp 250 Tork 145 Hp 320 Tork oluyor ve yakıtta yüzde 20-30 ekonomi sağlıyor araçta hissedilir derecede güç oluyor.
Paşaoğlundan fiyat alabildiniz mi? Ben mail attım ancak dönüş olmadı henüz. Penta otodan ABT teklifi istemiştim onlar dönüş yaptı hemen 125 Hp, 285 Nm için 1490+KDV fiyat istiyorlar.
-
Paşaoğlu her şey dahil 750 TL 145 HP 320 Tork .
-
Motor kaldırsada yürüyen aksam bu güçleri kaldıramıyor şimdiden uyarayım.. 130 hp üzeri araç saçmalıyor vites geçişlerinde sarıyor tam gücü yola veremiyor.Benim tavsiye çok fazla yüklememeniz 135 iyidir :)
-
Golf TDI yazılım ile kaç beygir güç üretmeye başladı acaba ? Merak ettiğim şey şu , örneğin 140 Beygir TSI motorun Golf 'te alt viteslerde kontrolü zorlayan bir güç ürettiği söyleniyor. Yani kontrolsüz bir güç..
Valla hocam geçen bayram 1.4 TSI 140hp ACT Golf ile epeyi haşır neşir oldum.Bence denildiği gibi alt devirlerde çok sarmıyor.Alt devirleri cidden güçlü ama öyle gazı yarım dokundum hemen sardı olayı bence biraz abartı.Asfaltın veya tekerleğin sorunlu olması lazım denildiği gibi sarması için.
-
2 sene boyunca superb hayali ile yaşadım, 1 sene almak için uğraştım sonunda 70 bin liraya aldım. Ben binmeye kıyamazken, nasıl olur da sizler aracın orjinal değerlerini değiştirip elin adamına 700 küsür para verip aracın yazılımıyla oynattırabiliyorsunuz aklım almıyor. Araç kötü gitse amenna, fazla yaksa onada eyvallah, 1.6 tdi için konuşuyorum az yakıyor iyi gidiyor neden daha fazlasını istiyorsunuz ? 140 hp olsa ne olacak ? Adamlar güzel güzel yapmış arabayı içini dışını motorunu güzelce ahenkle uydurmuşlar binin da.
-
Aracın şehiriçi yakıt tüketimini düşürmek için yazılım işe yarıyor 320 Tork olsa gayet iyi olur. Sonuçta araca zarar verecek hiç bir şeyi bende arabama yaptırmak istemem. Adam bu iş üzerinde uzmanlaşmış ve garantide veriyor.
-
Aracın şehiriçi yakıt tüketimini düşürmek için yazılım işe yarıyor 320 Tork olsa gayet iyi olur. Sonuçta araca zarar verecek hiç bir şeyi bende arabama yaptırmak istemem. Adam bu iş üzerinde uzmanlaşmış ve garantide veriyor.
Bu adam paşaoğlu'mu?
-
.................., fabrikasyon 80 beygiri var zaten. benimki ile arasında yazılım harici fark olduğunu zannetmiyorum.
................
80 liklerin şanzıman oranları da farklı...
-
Aracın şehiriçi yakıt tüketimini düşürmek için yazılım işe yarıyor 320 Tork olsa gayet iyi olur. Sonuçta araca zarar verecek hiç bir şeyi bende arabama yaptırmak istemem. Adam bu iş üzerinde uzmanlaşmış ve garantide veriyor.
320 tork olsa gayet iyi olsaydı 320 tork olurdu, demekki gayet iyi olmuyormuş 320 tork olunca, iyiden kastınız yakıt tasarrufu yapması ve iyi hızlanmasımı ? neye göre kime göre ? bana göre chip tunning yakıt tasarrufu sağlamıyor ben şehir içinde kullanmıyorum sürekli gaza basarak yüksek performanslı kullanıyorum yani 140 hp 320 tork olması benim agresif kullanımım için yakıt tasarrufu sağlamazken stok değerler sağlıyor ve ben bunu yaparken turboyu ve buna bağlı bir çok aksamı zorlamıyorum. İyi hızlanmada aynı şekilde 3 sn fark için böyle bir şeye girişmem.
Sonuçta araca zarar verecek bir şeyi yaptırmak istemem demişsiniz burdada sorulacak sorular var gerçekten size göre zarar nedir ve zarar vermeyeceğine nasıl emin olunur?
Adama dediğim bir şey yok keşke ülkemizde daha çok olsalar, destek verilse bu insanlara sponsor olunsa ama ne yazıkki.
-
320 tork olsa gayet iyi olsaydı 320 tork olurdu, demekki gayet iyi olmuyormuş 320 tork olunca, iyiden kastınız yakıt tasarrufu yapması ve iyi hızlanmasımı ? neye göre kime göre ? bana göre chip tunning yakıt tasarrufu sağlamıyor ben şehir içinde kullanmıyorum sürekli gaza basarak yüksek performanslı kullanıyorum yani 140 hp 320 tork olması benim agresif kullanımım için yakıt tasarrufu sağlamazken stok değerler sağlıyor ve ben bunu yaparken turboyu ve buna bağlı bir çok aksamı zorlamıyorum. İyi hızlanmada aynı şekilde 3 sn fark için böyle bir şeye girişmem.
Sonuçta araca zarar verecek bir şeyi yaptırmak istemem demişsiniz burdada sorulacak sorular var gerçekten size göre zarar nedir ve zarar vermeyeceğine nasıl emin olunur?
Adama dediğim bir şey yok keşke ülkemizde daha çok olsalar, destek verilse bu insanlara sponsor olunsa ama ne yazıkki.
Öncelikle ufak bir örnekle açıklamaya başlayayım. Nissan firması 1,5 dizel 110 HP 240 Torktan 1,6 dizel 130 HP 320 Tork motora geçti artık bu motoru üretiyor ve piyasaya sunuyor. Artık araçları daha az yakıyor daha seri gidiyor ve en önemlisi daha az CO2 Salınımı yapıyor. Siz farklı bir bakış açısıyla bakıyorsunuz ben şunu demek istiyorum etrafımda yaptıran insanlar var ve gözle görülür şekilde fark var aracın gidişinde ve yakıt tüketiminde ve kimsenin aracına da bir şey olmadı. Ben buna bakarak yaptırılabilir diyorum ki yapan şahıslarda bu iş üzerinde uzmanlaşmış kişiler ve garanti veriyorlar . Birde ben Superb'den önce Citroen C4 kullanıyordum 112 HP 285 Tork bu yüzden şimdi 1500 kg'lik Superb'e 105 HP 250 Tork bazı şeylerde eksik kalıyor.
-
1.9 TDI için bu uygulama yapılıyor mu? Bilen var ise paylaşmasından ziyadesiyle memnun olurum.
-
en çok da 1.9 tdi ler (golfler, passatlar özellikle) yapıyor...geçenlerde satılık bir fabia1.9 vRS gördüm, tork400 küsür, HP si 250 falan diyordu satıcısı...
-
bu konuda Şahkan Oto Serkan Ustamız ne düşünüyor acaba
onunda düşünceleri bizim için önemlidir.
-
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.
Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?
Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.
Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.
Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.
Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.
Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.
Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.
-
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.
Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?
Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.
Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.
Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.
Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.
Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.
Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.
Çok güzel açıklamışsınız hocam teşekkürler , 1.9 105 hp lik caddy'nin safe limiti ne kadardır ve ankara'da hangi firmaya yaptırmamı önerirsiniz ?
-
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.
Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?
Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.
Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.
Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.
Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.
Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.
Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.
Aynen "herkes ne kadar biliyor chip işini". Fabrikanın yaptığı doğrudur fakat orası fabrika. Adı üstünde binlerce işçinin teknisyenin ve mühendisin çalıştığı bir çok denetim ve kontrolden geçen belirli standartlara uygun iş yapan yer. Eline iki cihaz alıp, Ecuda fabrikanın çeşitli sebeplerden ötürü sınırlandırdığı haritaları kendisine doğru gelen sebepler ve verilerden ötürü yeniden programlayan yer değil.. Enjeksiyon miktarı , Turbo basıncı , Common rail basıncı , Tork limitörü , Motor devir kesicisi , Araç hız limitörü gibi bir çok önemli şey var. Bunlar bir çok testten geçirilerek çok hassas değerlerle ayarlanıyor fabrikada. Adı üstünde ECU motor kontrol ünitesi demektir. Bu önemlidir çünkü burda enjektörler , hava yakıt karışımı , ateşleme vb. sistemleri kontrol edilir. Motor kontrol ünitesini fabrika harici bir yer kontrol etmemeli =)
Fabrika yapıyor mu evet yapıyor. Doğru olanda oranın yapması. Bir kaç örnek vermek gerekirse;
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP ve 112 HP aradki 13 hp fark yazılımla sağlanmakta.
VW Golf 1400 TSI 122-140-160-170. Her şey aynı bildiğim kadarıyla bir tek 122 hp olanda supercharger yok.
Yani aynı motorlar farklı beygirler.
Tabikide fabrika ile ortak çalışan firmalar mevcut bu konuda ama diğer firmalar bunu araçlara zarar vermek için değil para için yapıyorlar. Cevap çok basit para.
Evet motorun belli bir limiti vardır elbetteki ama uygun olan bu limite yaklaşmak değil optimum seviyede tutmaktır. Optimum seviyede motor gücünü tutmak motorun ve buna bağlı aksamların ömrünü uzatır. Mühendisler optimum seviyeyi baz alırlar. Optimum seviye bir çok koşula teste bağlı olabilir en basitinden 1 sene içinde değişen hava koşulları ve bu koşulların araca ve motora turboya etksi gibi.
Saklı olan gücü açığa çıkarmak diye bir şey yok =) Saklı olan güç bellidir. Chip tunningi kötülemiyorum yeniden belirtiğim bu iş yıllardır fabrikalarda yapılmaktadır. Tabi adı chiptunning olup oto aksesuarcılar bile bu işe girdiğinden beri işler biraz değişti. Piyasada gerçekten bu işten anlayan güvenilir işinin eri ve bu işi hakkıyla yapan insanlar vardır onlar ayrı onlara bir lafım yok ama yaptırmayı düşünen insanların birde benim bahsettiğim açıdan bakmasını sağlamak adına bunlardan bahsettim.
Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler saygılar.
-
Öncelikle reklam yapmadığımı belirteyim. Ben uygulamaları Ankara'da Boosterperformance da yaptırıyorum. İsterseniz iletişim bilgilerini özelden msj atarım.
Bu da yaptıkları 1.9 TDI Caddy nin videosu.
http://www.youtube.com/watch?v=Y-fmHdIsL8E
-
Öncelikle reklam yapmadığımı belirteyim. Ben uygulamaları Ankara'da Boosterperformance da yaptırıyorum. İsterseniz iletişim bilgilerini özelden msj atarım.
Bu da yaptıkları 1.9 TDI Caddy nin videosu.
http://www.youtube.com/watch?v=Y-fmHdIsL8E
Çok başarılı, tebrik ederim.
-
yazılımda güncelleme yapıldıgında yeniden girmek gerekiyor chip istediginiz zaman çıkartabileceginiz 1 dakikalık bir işlem daha pratik daha performanslı prochip 330 nm tork 135 ps güç sunuyor eger chip çıkarılmadan servise giderse güncellemede chip bilgileri 0 lanıyor bana kalırsa 15 bin km de bir chip takıp çıkarmak dert olmasa gerek
-
yazılımda güncelleme yapıldıgında yeniden girmek gerekiyor chip istediginiz zaman çıkartabileceginiz 1 dakikalık bir işlem daha pratik daha performanslı prochip 330 nm tork 135 ps güç sunuyor eger chip çıkarılmadan servise giderse güncellemede chip bilgileri 0 lanıyor bana kalırsa 15 bin km de bir chip takıp çıkarmak dert olmasa gerek
Dizel araçlar için box ünitelerini kimse önermiyorum. Oyüzden yazılım yaptırmak daha mantıklı. Ayrıca okuduğum bilgilere göre araca yazılım yapılınca bu bilgiler farklı biryerde saklanıyormuş. Serviste yazılım güncellemesi yaptırsanız bile tuning yaptırdığınız yerle yapacağınız anlaşma çerçevesinde ayrıca ücret ödemezsiniz.
-
Öncelikle reklam yapmadığımı belirteyim. Ben uygulamaları Ankara'da Boosterperformance da yaptırıyorum. İsterseniz iletişim bilgilerini özelden msj atarım.
Bu da yaptıkları 1.9 TDI Caddy nin videosu.
http://www.youtube.com/watch?v=Y-fmHdIsL8E
benim arabamı da ankara şaşmazda booster performance (Erhan Yücel) yapıyor. benim aracım 50bin km dir yazılımlı birçok arkadaşımın tanıdığımın arabasına farklı farklı ugulamalar yaptı hiçbir sıkıntı yaşamadık. gönül rahatlığıyla tavsiye edebilrim sizede. gerçekten işini bilen adama arabanızı emanet etmek istiyorsanız doğru yer booster performance.
-
sonunda .....uzun araştırmalar ve incelemer sonunda bugün ecu.yazılımımı yaptırdım .garantisi bitsin 20 bin gelsin 40 bin gelsin derken,ama herkese tavsiye ederim ,kalkışlar mükemmel,ara hızlanmalar her şey. işin aslı daha 100 km deki yeni alınmış passat a yazılım yapıldıktan sonra ,bana cesaret geldi sayılır. artış çok abartı değil tabi 25bg ve 50 tork artış.
....esp ışığının yanıp söndüğünü artık gördüm....
-
sonunda .....uzun araştırmalar ve incelemer sonunda bugün ecu.yazılımımı yaptırdım .garantisi bitsin 20 bin gelsin 40 bin gelsin derken,ama herkese tavsiye ederim ,kalkışlar mükemmel,ara hızlanmalar her şey. işin aslı daha 100 km deki yeni alınmış passat a yazılım yapıldıktan sonra ,bana cesaret geldi sayılır. artış çok abartı değil tabi 25bg ve 50 tork artış.
....esp ışığının yanıp söndüğünü artık gördüm....
Hayırlı olsun kaca yaptırdığı
130 bg 3000 tork oldu herhalde
buda bence 1.6 tdi için ideal veriler
-
sonunda .....uzun araştırmalar ve incelemer sonunda bugün ecu.yazılımımı yaptırdım .garantisi bitsin 20 bin gelsin 40 bin gelsin derken,ama herkese tavsiye ederim ,kalkışlar mükemmel,ara hızlanmalar her şey. işin aslı daha 100 km deki yeni alınmış passat a yazılım yapıldıktan sonra ,bana cesaret geldi sayılır. artış çok abartı değil tabi 25bg ve 50 tork artış.
....esp ışığının yanıp söndüğünü artık gördüm....
Hayırlı olsun, kime yaptırdınız?
-
Antalya da yapildi.mali musavirligini yaptigim vw.özel servisinde beyin acildi mustafa isminde bir arkadaş .servise gelerek halletti .yani vw.servisinin calistigi bir arkadas.bi faydasi olurmu bilmem ama eski yazilinm bir kopyasini usb ile kaydettim.2mb lik.bir durum.
-
Antalya da yapildi.mali musavirligini yaptigim vw.özel servisinde beyin acildi mustafa isminde bir arkadaş .servise gelerek halletti .yani vw.servisinin calistigi bir arkadas.bi faydasi olurmu bilmem ama eski yazilinm bir kopyasini usb ile kaydettim.2mb lik.bir durum.
Güle güle kullanın Mustafa Eser yapmış.
Hangi servise gidiyorsunuz?
-
3 tane falan vw.ozel serv.bakiyorum.figerleride test ettirdim.ucunun tepkiside mukemmel olmus.hatta biri tam 130 bg passat gucu dedi ilk kalkista .ilk izlenim ve aracin ilk gunu guzeldi yani.tabi surekli yuklenmek istiyorsun vr oylede oluyor.
-
Evet mustafa eser kaydetmisim tel.e
-
Simdilik cağ.ama garanti bitti herhalde ant seckin oto.voswagencim.ve prestij var bakalim hangisine devam ederiz
-
Hangi semtte ikamet ediyorsunuz?
-
Erenkoy mh yenigaraj uzeri yani
-
Anladım :)
Özellikle yakıt konusundaki izlenimlerinizi paylaşırsanız sevinirim..
Bacanağımın Superb için düşünüyoruz..
-
Ustad tanisabiliriz. Ofis maliyenin karsisinda ankara simitcisi var onun ust katindayim.vaktin olursa beklerim.
-
Ustad tanisabiliriz. Ofis maliyenin karsisinda ankara simitcisi var onun ust katindayim.vaktin olursa beklerim.
Antalya'da ikamet etmiyorum. Arada hafta sonları geliyorum..
Geldiğimde bir fırsatım olursa simit alır gelirim, çayınızı içerim:)
-
Evet yakit benimde takip edecegim ilk durum .su an 100 km lerdeyim.2.ci 3.depo sonralarina bakacagiz artik.
-
Beklerim
-
konuyu bir canlandırayım :) . ecufast veya paşaoğlunda 2 si arasında kaldım.
-
İkiside iyidir :) Bence ecufast
-
Şahsen ben gidersem paşaoğluna gideceğim :)
-
Ecufast ile konuştum anlaştım. Büyük ihtimalle şu 1 hafta içinde yazılımı yaptıracağım.
-
İlerde superb alacağımız tutsa yazılımsız araç bulamıycaz herhalde :) hayırlısı olsun..
-
Ecufast ile konuştum anlaştım. Büyük ihtimalle şu 1 hafta içinde yazılımı yaptıracağım.
Hayırlı olsun. Eceufastı seçme nedeniniz nedir? Fiyatta ne kadara anlaştınız?
-
arkadaşlar dsg 1.6 tdi superb le chip işine kalkışmayı düşünene varmıdır veya tecrübeli arkadaşlar ne dersiniz bu konuda?
-
Ecufast araç üzerinde aracın değerlerini alarak araca özel yazılım yapıyorlar. Diğer çoğu firmada her aracın markasına göre önceden hazırlanmış olan paket yazılımı atıyorlar. Bu yüzden Ecufastı tercih edeceğim. Fiyatı 650 TL'de anlaştık. 5 Taksit yapacaklar. Ecufast Trabzon da yaptıracağım.
-
Paşaoğluyla konuştunuz mu?
-
Paşaoğlu ile de görüştüm. Ama ecufasta karar kıldım.
-
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.
Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?
Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.
Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.
Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.
Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.
Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.
Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.
Can bey 1.3 cdti'yi chipli kullandığınız yazmışsınız, j kasa için de tavsiye eder misiniz? Yakıt değil de performans/dayanıklılık anlamında merak ediyorum. Araç ne kadar serileşiyor, 110 hp gibi bi değer yeterli ataklığı sağlar mı?
-
Focusun 90 ve 110 lukları sadece yazılım değil ki fark, sıkıştırma oranı, turbo ve enjektörler farklı. Muhtemelen daha birçok şeyi farklı. Wv de 1.6 tdi lar aynı. 75-90 ve 105 hp olanlar. Cay motor kodu
-
mutluJet'ler chip'e gelir mi, ne kadar gelir acep? Şu astra azcık daha güçlü olsun, uzun süre binilecek araba. Chip sorunsuz ve tatmin edici olursa düşünebilirim.
-
mutluJet'ler chip'e gelir mi, ne kadar gelir acep? Şu astra azcık daha güçlü olsun, uzun süre binilecek araba. Chip sorunsuz ve tatmin edici olursa düşünebilirim.
İlker abi sen getir ankaraya Doğukan senin tüm işlerini hallettirir burda kafanda soru işareti falan kalmaz
-
İlker abi sen getir ankaraya Doğukan senin tüm işlerini hallettirir burda kafanda soru işareti falan kalmaz
o şimdi 140 hp falan yükler :) bana 110 falan yeter. Ama önce ikna olmam lazım, kime yaptırıyor?
-
o şimdi 140 hp falan yükler :) bana 110 falan yeter. Ama önce ikna olmam lazım, kime yaptırıyor?
Booster performance ara konuş abi sadece doğukandan değil bikaç kişiden duydum temiz yer diye
-
Gazihan 110-115 hp yapıyormuş torkta 280 oluyormuş :)
-
Can bey 1.3 cdti'yi chipli kullandığınız yazmışsınız, j kasa için de tavsiye eder misiniz? Yakıt değil de performans/dayanıklılık anlamında merak ediyorum. Araç ne kadar serileşiyor, 110 hp gibi bi değer yeterli ataklığı sağlar mı?
J kasa için çok bilgim yok. Ankara da ,seniz boosterperformance ile bir görüşün derim, ben tüm araçlarımı oraya yaptırmıştım
-
J kasa için çok bilgim yok. Ankara da ,seniz boosterperformance ile bir görüşün derim, ben tüm araçlarımı oraya yaptırmıştım
nasıl çalışıyorlar? Ellerinde modele göre hazır yazılım mı var mesela? Maliyet tahminen ne olur yazarsanız iyice bi düşüneyim bu konuyu.
-
hmm, boosterperformance'a bakayım pc'ye gecince. Gazihan'a da msj atayım dh'tan. Biraz bilgi toplayım :) ama ankara mantıklı, kafaya bi şey takılsa yakın yer.
-
hmm, boosterperformance'a bakayım pc'ye gecince. Gazihan'a da msj atayım dh'tan. Biraz bilgi toplayım :) ama ankara mantıklı, kafaya bi şey takılsa yakın yer.
Türker, Gazihan'ı boşver derim.
-
Türker, Gazihan'ı boşver derim.
hmm, bi yerlerde birileriyle atıştığı topic'leri ben de hatırlar gibiyim. Sen ne biliyorsun bu konuda?
-
Beyin açılarak yapılan yazılım işlemi var ve yaptıran herkes memnun ama 750 TL . Bu söküp takılan ise 500 TL ve söküp takma gibi şansımız var.Chip Alsam mı yoksa yazılım mı yaptırsam karar veremedim.
boosterperformance da erhan diye bir arkadas yapmıstı dynsu da gercekci olcum yapıyor hic sorun yasamadım beyni sokup yapmıstı 550 tl fiyat la yapmıstı guc artısını farkediyorsunuz
-
astra j kasada ecu sökülmeden obd'den bağlanıp yapılabillyormuş galiba.
Erhan bey tavsiye edildiğine göre bi değerlendirmek lazım. Doğukan'a bi yazayım :)
-
hmm, bi yerlerde birileriyle atıştığı topic'leri ben de hatırlar gibiyim. Sen ne biliyorsun bu konuda?
Bizim forumda da yapılan işlem sonucu sıkıntı yaşayan kişiler olmuştu, hangi başlık olduğunu tam hatırlamıyorum ama. techturkey'de bir konu var zaten bunun bir bayiisinin açtığı, yaptığı yazılımdan dolayı sıkıntı çıkan bütün araçları, çıkan problemleri, sonraki süreci vs. detaylıca anlatan.
-
ankara/boosterp. mantıklı duruyor. Biraz daha tartayım kendimi ve arabayı bi karar vereyim.
-
MEgachips den uzak durmakta fayda var.
Booster güzel seçim bence
-
...6krktr...
-
Booster performance bayisimisiniz? Megachips in açılan başlıklarını vs herşeyi biliyorum. Sorunlar bi şekilde çözüldü. Diğer bilinen büyük firmaların hemen hepsinden haftada 3-4 kişi geliyor araçlarını düzeltmek için megachipse ;) hiçmi sorun olmuyor diğerlerinde hatta çok bilinen süper denen yerlerden de geliyor sıklıkla. Ya da yapmaya yanaşmadıkları araçları biz yazıyoruz. Bu demk değil ki megachips sorunsuz. Sorunlar olur her şeyde. İnsan yapısı sonuçta. Nasıl düzeltildiği veya düzeltilip düzeltilmediği önemli. Benimde başka bir firma ile bizzat yaşadığım "senin arabana bizim yapacağımız bu kadar" şeklinde bir diyalog can sıkar.
Benim aracımın turbosunu büyütünce dpf sini geri takmak gerekir turbon dönmez diyenler bile oldu ki bu adamlar sorsan number one benim der ;) ben megachipste bayiyim. Bir sürü araca yazdık, tek sorun yok şükür. Bugün bir doblo sahibi geldi teşekkür için hatta. Hm yakıt düşüşü hemde performans için. Sizde boş karalama kampanyanızdan vazgeçin artık.
Bu mesajınıza kadar sizi sadece "kullanıcı" sanıyordum. Daha önce ifade ettiniz mi başka bir konuda ya da mesajda bilmiyorum; ben görmedim belki de.
Burada kullanıcı olarak tecrübe ya da bilgi paylaşmak başka birşey, "megachips bayiisiyim..." şeklinde mesajlar yazmak başka birşey.
Mesajınızı düzenleyin lütfen. Üslubunuza ve yazımınıza da dikkat edin.
Ayrıca diğer üyenin iddia ettiğiniz gibi söz konusu yerin bayiisi olduğuna dair elinizde veri varsa paylaşın, yönetim olarak gereğini yapalım. Eğer yoksa mesajınizın o bölümünü de düzeltin lütfen.
-
Yahu arkadaslar su goturmez gercekler vardir. Bi adamin bayisi bas bas bagiriyorsa ve karsiliginda bu adam kendini aklamak icin hicbir sosyal medya aginda falanda filanda savunmuyorsa kendini karalamaya calisana cevap vermiyorsa art niyet ararim. Cikipta su deidgin arac burda burda sahibi bu telefonu bu arayin sorun sikintisini cozduk sunu kirdik ama masrafini karsiladik simdi musteri memnun diyemiyorsa sikintili gelir bana durum.
Herkes booster diyor erhan arkadasimdir hatta yasca benden buyuk oldugu icin abi derim kendisine. Efendi durust adamdir. Sadece ben goturmediysem 4-5 araba goturdum. Kendi arabamda erhanin kendi yaptigi yazilimi 80.000km dir ben kullaniyorum, yukledigi (stg2+) arabalari biliyorum en ufak sikinti yasamadik simdiye kadar. İsini temiz yapan adaminda kulaktan kulaga konusulmasi normaldir bunda alinacak gucenecek bayi olunacak birsey yok.
Herkes istedigini de yapmakta ozgurdur. Benim aracimda tercihim boosterdir sorana soyler tavsiye ederim. Kullanici gitsin gazihana yaptirsin ecu faste yaptirsin pasaogluna yaptirsin berber huseyine yaptirsin gitsin box taksin isterse bana ne arkadas? Sorarsa bildigimi soylerim. Burada insanlarin yaptigi da budur.
-
6krktr
-
6krktr
-
Burasi tecrube ve tavsiyelerin paylasildigi bir forum. Reklam tadi vermedigi surece herkes tecrubesini paylasir.
İnternette fellak fellak megachips hakkindaki tecrubeler dolaniyor. İnsanlar bir konuda birine yardimci olurkende oralari da oku oyle karar ver diyorlar sadece. Tutupta gazihana bela okuyan yok. 1000tane kulun bildigini 1 tane kuldan saklamaya gerek yok. İnternet aleminde su siralar gazihanin kotu bir unu var malesef. Onun kotu ununu biz saklayacak degiliz. Kendisi cikip imajini duzeltmiyorsa biz napalim yani?
-
kötü niyet yoksa problem yok, kul yapısı hepsi sonuçta, oynama varsa risk de var. Önemli olan arkasında durabilmek.
-
Bu mesajı yazana kadar yaklaşık kullanıcıydım bende. Yeni bayi oldum. Hemen her chiptuning başlığında megachips markasını kötüleme yolunda arkadaş. Varsa sorunu bizzat yaşadığı yazsın gereğini yapalım çözüme kavuşturalım. Yoksa bi problemi başkalarının yaşadığı veya kulaktan dolma bilgileriyle karalama yapmasın. Firma adamı olup yazmak yasaksa bu foruma ne gerekiyorsa yapın. Yanlız şunuda unutmayın, burada arabamı suradan aldım buradan yazılım yaptırdım vs vs yazan skoda bayileri ve yazılım bayileri var. Herşeyin farkında olduğunuzu sanıyorum. Alıntı yaptığım arkadaş her yerde bu iyi bu kötü yazıyor sorun yok. Ben xxx bayisimisin diye sorunca mı suç :)
Mesajınızı düzeltmenizi rica etmiştim, 2. kez rica ediyorum; tekrar rica etmeyeceğim.
Diğer konu da aynı şekilde, bir şeyi ispatlayabiliyorsanız yazın, ispat yoksa o başka birşey oluyor. O kısmı da düzeltmenizi yine 2. kez rixa ediyorum.
Şimdii. Yakın zamanda forumdan 2 kullanıci megachips bayiileri ile yaşadıkları sorunları yazdılar, burada belirttiğiniz gibi onların sorunlarıni tamamen çözmeyi taahhüt ediyorsunuz anladığım kadarıyla?
Diğer bir konu: Bahsettiginiz reklam yapan kişi ve/veya firmaları da bana bildirin, ben gerekeni yaparım. Sonucu da buraya yazarım.
Son sorunuza gelince; bayii olmanız suç değil, mesajlarinız o firmanın doğrudan ya da dokayli reklami gibi okursa o zaman sorun.
-
Olaya ön yargı ve taraflılıkla yaklaşıyorsunuz. Size ii eğlenceler. Sorunu olanların olayı çarpıtmadan bayiye ulaştıkları taktirde sorunu çözülecektir.
-
Olaya ön yargı ve taraflılıkla yaklaşıyorsunuz. Size ii eğlenceler. Sorunu olanların olayı çarpıtmadan bayiye ulaştıkları taktirde sorunu çözülecektir.
Bakın bu hiç olmadı işte...
Onyargı ile yaklaşmakla itham ettiğiniz bensem eğer vakti zamanında aracınıza yazılım yaptırdığınızda -ki o zaman bayii değildiniz- aracınızin ivmelenme konusunndaki başarisıni çok basarıli bulduğum dikkatinuzden kaçtı diye düşünüyorum. Önyargı ile yaklaşsam oraya hiçbirsey yazmaz, ya da sizin deyiminizle "karalama" yapardım.
Hiç yakıştıramadığım bir diğer ve en önemli konu ise; "sıkınti çıkan araçların sorunlarını çözeriz" minvalinde yazdığınız ve haliyle kendinizi taahhüt altına sokan mesajlarınızı kendinize değiştirmiş olmanız. Kusura bakmayın da biz aptal değiliz! Bir taahhütte bukunyyorsanız bunu yerine getirin. Once "biz halledelim" deyip, sonra da işi sorunu zaten çözneyen bayiilere havale etmek size yakışmadı. Ben o iki üyeyi biliyorum. Sözünüzun arkasinda durabilecekseniz eğer vrreyim size rumuzlarını, sorunlarını çözün, biz de megachips' e ve size bravo diyelim...
Özet: Önyargı falan yok yani, taahhütte bulunup çark etmek var tarafınızca...
-
Bu arada ne kadar çabalasanızda ben sizin taahhütünüzün olduğu kısmı alıntılamışım zaten. Herşey apaçık ortada. Gerisi üyelerin takdiri...
-
mehmet gazihanin facebook sayfasini acin bakin bi. Bir yorum gormustum ; pd motorun ne oldugunu bilmeyen bir kisi pd nedir diye sormustu. Adamla resmen dalga gecti , neymis pd bir elementin kisaltilmisiymis.. Ayıp yahu sen esnafsın.
-
Bakın bu hiç olmadı işte...
Onyargı ile yaklaşmakla itham ettiğiniz bensem eğer vakti zamanında aracınıza yazılım yaptırdığınızda -ki o zaman bayii değildiniz- aracınızin ivmelenme konusunndaki başarisıni çok basarıli bulduğum dikkatinuzden kaçtı diye düşünüyorum. Önyargı ile yaklaşsam oraya hiçbirsey yazmaz, ya da sizin deyiminizle "karalama" yapardım.
Hiç yakıştıramadığım bir diğer ve en önemli konu ise; "sıkınti çıkan araçların sorunlarını çözeriz" minvalinde yazdığınız ve haliyle kendinizi taahhüt altına sokan mesajlarınızı kendinize değiştirmiş olmanız. Kusura bakmayın da biz aptal değiliz! Bir taahhütte bukunyyorsanız bunu yerine getirin. Once "biz halledelim" deyip, sonra da işi sorunu zaten çözneyen bayiilere havale etmek size yakışmadı. Ben o iki üyeyi biliyorum. Sözünüzun arkasinda durabilecekseniz eğer vrreyim size rumuzlarını, sorunlarını çözün, biz de megachips' e ve size bravo diyelim...
Özet: Önyargı falan yok yani, taahhütte bulunup çark etmek var tarafınızca...
Bi sorun oldumuda yeaaa senin arabanda mekanik bir sorun var ondan iste yazilimsal degil vs vs. Bu forumda müsteri yumruklayan megachips bayiside gorduk , gazihan ne müsteriden yana oldu nede bayiden. Neymis bayinin sartlari benim sartlarimla ayni degilmis. Ben iade yparmisim bayi yapmazmis. Kapidada Megachips degilde Gamechips yaziyo zaten.
-
Biz Gökçenin arabanın yazılımını direkt gazihan a yaptırdık 2 yıl önce. Gittiğimizde suratımıza bile bakmadı hadi gelmiş olduk dedik eyvallah soğukta 2 saati geçik dikildik bir çay koyayım,bir yemek ısmarlayayım bile demedi. Arabayı yaptı iyi güzel ama araba durup dururken dpf rejenerasonu yapmaya baslıyordu,2 günde bir devir yükseliyordu. Araba o zaman 135 beygir 310 nm tork gözüküyordu. Araba 3.viteste bile patinaja kalkıyordu falan. Oysa biz soft bir şey yap demiştik. Neyse yaklaşık 3 ay bu şekilde kullanıldı araba. DPF olayı iyice sıkıntı çıkarınca bizzat ben aradım. Abi böyle böle bir durum var,şu yazılımı değiştirelim,biraz daha kısalım dedim. Buyur yarın gel dükkandayım dedi. Gökçen bu konuşma esnasında yanımdaydı hatta. Ertesi gün ükkana gidince bir baktık kapı duvar,aradım hemen,abi geldik biz ama sanırım yemeğe falan gittin dedim,bana verdiği cevap karşısında kalp atışlarım hızlandı resmen, ''Boşuna gelmişsin benden randevu alman lazım''.. Bu şokun ardından eyvallah dedim kapadım telefonu. Ataşehirden Bayrampaşaya geri geldik boşu boşuna. Sonra gittik bu kez karşımızda çok çok farklı bir adam vardı. Hoşgeldiniz,buyrun çay için kahve için,yemek ısmarlayayım size dedi,kulp bardaklar,bereler,sticklerlar hediye etti,lastik konusunda fikir beyan etti,yazılımıda hiç bir ücret almadan düzeltti araba saat gibi oldu. Demem o ki esnaflık olarak ilk zamanlar hiç tasvip edilmeyen bir insandı bizim açımızdan,ama dün öyleyken bugün böyle olabiliyor,sağı solu belli olmuyor biz bir türlü çözemedik. Ayrıca unutmamak lazım yaptığı ilk Fabia diye bize yazılımı o dönem 600 lirayken 450 liraya yapmıştı. O günden sonra ona karşı kaybettiğim saygıyı tekrara kazandım,bir kaç kez soru sordum sağolsun cevap verdi. Kapım her zaman açık dedi.
Velhasıl kelam ben Mehmet abiyi pek çözebilmiş değilim. Belki bize ters günlerinde denk geldi bilinmez,ama yaptığı işin en azından bizim için yaptığı işin arkasında durdu. Ömür boyu gelin ben yazılımla oynarım bir sıkıntı olursa dedi. Anlatayım dedim kendimce tecrübemi :)
-
Malesef herkes icin istisnasiz gecerli sanayi esnafi iki ismi duyuldu mu iki is yapti mi hemen orasi burasi oynuyor burnu kalkiyor. Cok boyle adam gordum. Ulan biz reklamini yapiyoruz sagda solda biz tavsiye ediyoruz karina ortak miyiz? Yok. Guler yuz dostluk bekliyoruz karsiliginda.
Boyle orasi burasi oynayan ama iyi is yapan adami da cikarlarim dogrultusunda kullaniyorum valla ben ne yalan soyliyim. Sinir oluyorum.
-
Malesef herkes icin istisnasiz gecerli sanayi esnafi iki ismi duyuldu mu iki is yapti mi hemen orasi burasi oynuyor burnu kalkiyor. Cok boyle adam gordum. Ulan biz reklamini yapiyoruz sagda solda biz tavsiye ediyoruz karina ortak miyiz? Yok. Guler yuz dostluk bekliyoruz karsiliginda.
Boyle orasi burasi oynayan ama iyi is yapan adami da cikarlarim dogrultusunda kullaniyorum valla ben ne yalan soyliyim. Sinir oluyorum.
Birde işin o boyutu var. Biz yazılımı yaptıktan sonra en az 5 araba gönderdik kendisine. Bir zahmet ilgilensin dimi :D
-
Aynen oyle arkadas musteri yolluyosun sen ona. En kotu sagda solda gazlayip bu adamda yaptirdim diyosun..
-
merabalar bende yeni katıldım superb 1.6 tdi elegance araçla ben erzurumdayım bu yazılım uygulamasından tamamen memnun olan ve bana ilime yakın bir yer tavsiye edecek arkadaş varmı
-
Erzurumdaysaniz dr. Ecu gibi firmalarin subeleri vardir belki cevrede. İnternette arastirin bayi aglarini. Ankaraya yolunuz duserse yardimci olurum ;)
-
Ankaraya yolum düşerse tabi ki uğrarım. Peki bu ürünün araca yapilinca ve yapildiktan sonra herhangi bir sorunu olur mu malum sehir disinda yapilinca erzurumda sorun olmasin bana
-
Ankaraya yolum düşerse tabi ki uğrarım. Peki bu ürünün araca yapilinca ve yapildiktan sonra herhangi bir sorunu olur mu malum sehir disinda yapilinca erzurumda sorun olmasin bana
Chip tuning konusunda ne yazık ki kimse bir garanti veremez. İşten para kazananları kastetmiyorum tabii, onlar aksini söyleyeceklerdir. Tüm bunlara rağmen kendi aracımı uzunxa süredur yazılımlı kullandığımı söylemeliyim.
-
Yazilimda sikinti cikabilir dusuk ihtimal de olsa. Heleki sizin araciniz icin ozel yapilmis bir mappingde sorunlar cikabilir ama duzeltilemeyecek seyler degildir genelde. Nadir olarak da aracin miyadi bitmeye yuz tutmus parcalarinda da arizayi gun yuzune cikarabilir.
Ancak genel olarak stage1 yazilimlar o araba icin daha onceden hazirlanmis ve denenmis paket yazilimlardir.
Boyle bir paket yazilim yuklerirsiniz araciniza. Erzuruma gitmeden de aracinizi cevre yolu, sikisik trafik gibi sartlarda denersiniz riski minimuma indirgemis olursunuz ;)
-
Benzinli olarak kullansaydım hiç durmazdım gıdıklardım ama lpg ye güvenemiyorum :)
-
Kadir valla 1.8t aguda lpgli 250+ hp yuruyenler var. Brc icin konusuyorum max kafa dedikleri buyuk bir kafa var onunla beraber buyuk borular ve performansli enjektorle (sistem sifirdan 2.000₺ ye kuruluyor) 300hp ye kadar destekledigini soyluyordu izmir 2a muhendislikteki usta.
Lpg kitine guveniyorsan tasir diyorsan yaptir. Sonrasinda iyi bir lpgciye 100lira ver tikir tikir calistirir arabani lpgde :)
-
LPG li araca yapılacak en iyi chip, LPG kitini söküp benzinle sürmektir. :)
-
LPG li araca yapılacak en iyi chip, LPG kitini söküp benzinle sürmektir. :)
İyi bir ayarla en az benzinli kıvamında kullanılabiliyor lpg ile ;)
-
Ben GTC turbo yu orj subapları ile en ufak sıkıntı yaşamadan 2 yıl boyunca LPG ile kullandım. ama LPG em buna uygun olarak takıldı. Ayrıca ben de çok sert kullanmadım. Gazlama vb durumlarda ise benzine aldım aracı.
siz de bu şekilde kullanıp remap yaptırabilirsiniz.
Hatta satmayıp Octi almasaydım, remap li halini sadece "Sport" tuşuna bastığımda, LPG yi devreden çıkarıp benzine geçecek şekilde yaptıracktım ama fırsat olmadı maalesef :(
-
Ben GTC turbo yu orj subapları ile en ufak sıkıntı yaşamadan 2 yıl boyunca LPG ile kullandım. ama LPG em buna uygun olarak takıldı. Ayrıca ben de çok sert kullanmadım. Gazlama vb durumlarda ise benzine aldım aracı.
siz de bu şekilde kullanıp remap yaptırabilirsiniz.
Hatta satmayıp Octi almasaydım, remap li halini sadece "Sport" tuşuna bastığımda, LPG yi devreden çıkarıp benzine geçecek şekilde yaptıracktım ama fırsat olmadı maalesef :(
Sadece lpg mi devreden cikicakti yoksa sporta basmayinca stock map bastiktan sonra perofrmans map mi gitecekti? Oyle pek saglikli olmaz gibim geldi. Ama sporta basinca sadece lpg devreden cikacaksa gayet guzel olurdu. Yaziyim bi kenara.
Bide bu astralarsa sport tusu tam olarak ne ise yariyo?
-
Sadece lpg mi devreden cikicakti yoksa sporta basmayinca stock map bastiktan sonra perofrmans map mi gitecekti? Oyle pek saglikli olmaz gibim geldi. Ama sporta basinca sadece lpg devreden cikacaksa gayet guzel olurdu. Yaziyim bi kenara.
Bide bu astralarsa sport tusu tam olarak ne ise yariyo?
Bildiğim kadarıyla flexride şasililerde sport'a basınca süspansiyon sertleşiyor.
-
Kadir valla 1.8t aguda lpgli 250+ hp yuruyenler var. Brc icin konusuyorum max kafa dedikleri buyuk bir kafa var onunla beraber buyuk borular ve performansli enjektorle (sistem sifirdan 2.000₺ ye kuruluyor) 300hp ye kadar destekledigini soyluyordu izmir 2a muhendislikteki usta.
Lpg kitine guveniyorsan tasir diyorsan yaptir. Sonrasinda iyi bir lpgciye 100lira ver tikir tikir calistirir arabani lpgde :)
300 hp gibi iddalarım yok canım 200-210 yeter bana fazlası hem bana hem motora zarar 285K olduk yazılım yapıp bi 6 bin tl lik olmayalım durup dururken :D
Lpg sistemim zaten standart değil enjektörlerimin memeleri büyük 2,4 lük olanlardan taktırdım ama yinede beni tatmin etmiyor hafifte olsa çekişte fark var özellikle 4000-6500 arasını çok boş isteksiz çeviriyor.2-3 kere ayar yaptırdım bujileri değiştridim biraz düzelir gibi oldu ama ayarı bi tutturamadık.Yüklenip bırakıp tekrar yüklendiğimde sanki patlama yapıyor bi sallama oluyor ayarları hafif açınca sanırım zengine düşüyor normal ayarlayınca sıkıntı yok bu seferde üst devirler dediğim gibi şişiyor.Ya yazılım yaptırıp gazlicam zaman benzine alıcam yada hiç yaptırmicam bakalım.Yaza kada iyice bi düşüneyim komple krom egzos gibi planlarımda var borular iyice dolmuş gibi geldi.Geçenlerde orta susturucuyu değiştirdim sözde piyasadaki en iyisini taktık ama boş teneke tınısı var ilk marş bastığımda o sesi duyunca çok uyuz olmaya başladım orijinalin gözünü seveyim..
-
valla işte sorunum o yönde benimde malum erzurum araç konusunda pek tatminkar dedğil şayet yaptırdım sorun yok uzun yolda bir sorundan korkuyorum yoksa gözünün yaşına bakmayacağım performans severim ben ayrıca bu düşük devir aralığındaki titreme olayını motor kuvveti artınca geçirirmi yoksa dsg den dolayı mı oluyor ?
-
Sport tuşu: Sertleşen süspansiyon ve daha hızlı gaz tepkisi
Benim istediğim normalde stock mode, sport da remap mode ve LPG off şeklindeydi. Eski unichip mantığına benzetilebilir.
-
300 hp gibi iddalarım yok canım 200-210 yeter bana fazlası hem bana hem motora zarar 285K olduk yazılım yapıp bi 6 bin tl lik olmayalım durup dururken :D
Lpg sistemim zaten standart değil enjektörlerimin memeleri büyük 2,4 lük olanlardan taktırdım ama yinede beni tatmin etmiyor hafifte olsa çekişte fark var özellikle 4000-6500 arasını çok boş isteksiz çeviriyor.2-3 kere ayar yaptırdım bujileri değiştridim biraz düzelir gibi oldu ama ayarı bi tutturamadık.Yüklenip bırakıp tekrar yüklendiğimde sanki patlama yapıyor bi sallama oluyor ayarları hafif açınca sanırım zengine düşüyor normal ayarlayınca sıkıntı yok bu seferde üst devirler dediğim gibi şişiyor.Ya yazılım yaptırıp gazlicam zaman benzine alıcam yada hiç yaptırmicam bakalım.Yaza kada iyice bi düşüneyim komple krom egzos gibi planlarımda var borular iyice dolmuş gibi geldi.Geçenlerde orta susturucuyu değiştirdim sözde piyasadaki en iyisini taktık ama boş teneke tınısı var ilk marş bastığımda o sesi duyunca çok uyuz olmaya başladım orijinalin gözünü seveyim..
Lpg sistemin saglam biseyse stg1 i cok rahat cevirirsin. Ama 190 hp civarlarinda kalirsin. Dedigim gibi isinde uzman lpg ustasi adam akilli yeniden yapicak programini paket programi al yapistir olmaz.
Guzel bi k03s ve kirmizi bobinle 200-230 hp rahat alirsin arabandan lpg ile cok da keyifli olur dusuncesindeyim.
Arabanin gecmisine guveniyorsan korkma enn fazla ust kapak yaparsin arabaya onunda olucagi varmis der geceriz.
Krom boru isinde de emin degilim krom normal galvanizden 2 kat pahali. Performans olarak hicbir etkisi yok. (Varsa da ihmal edilebilir duzeyde). Parama kiyamiyorum. Ama 60lik duz boruyu agu motorda tavsiye ederim cok guzel oluyo :)
-
valla işte sorunum o yönde benimde malum erzurum araç konusunda pek tatminkar dedğil şayet yaptırdım sorun yok uzun yolda bir sorundan korkuyorum yoksa gözünün yaşına bakmayacağım performans severim ben ayrıca bu düşük devir aralığındaki titreme olayını motor kuvveti artınca geçirirmi yoksa dsg den dolayı mı oluyor ?
O kadarda kafaya takilicak birsey cikacagini zannetmiyorum. Hani araciniz yeni zaten cok taze daha soft bir stage1 mapte kolay kolay sikinti yasamazsiniz ;)
-
Sport tuşu: Sertleşen süspansiyon ve daha hızlı gaz tepkisi
Benim istediğim normalde stock mode, sport da remap mode ve LPG off şeklindeydi. Eski unichip mantığına benzetilebilir.
Kafama takilan. Araca map yaptiktan sonra bir sure motorun o calisma ritmine alismasi gerekiyor yaklasik 100km sonra tam performansini verir diye biliyoruz. Bi stock bi performans biraz kafalari karistirmaz miydi? Erhan yaparim dedi mi?
-
Erhan, zaten kendi aracına (astra cabrio turbo) yapmayı düşünüyordu en son, ama ne yaptı bilmiyorum.
Kafa karışıklığı olacağını sanmıyorum çünkü basit on off mantığı. Sport tuşu nasıl ECU da gaz tepkimesi artırabiliyorsa bahsettiğim uygulamada da orj parametrelrin değerlerini artıracak.
Hatırlar mısın bilmem ama Ankara'da meşhur bir sierra cosworth vardı, bayin ayları bu şekildeydi. Hatta 3 moddu onda. Orj-stage-1, stage-2 şekilnde.
Tabii bu işin benim bildiğim basit ve yüzeysel kısmı yoksa yazılımsal olarak tabii ki zahmetli olacağı kesin
-
Erhan, zaten kendi aracına (astra cabrio turbo) yapmayı düşünüyordu en son, ama ne yaptı bilmiyorum.
Kafa karışıklığı olacağını sanmıyorum çünkü basit on off mantığı. Sport tuşu nasıl ECU da gaz tepkimesi artırabiliyorsa bahsettiğim uygulamada da orj parametrelrin değerlerini artıracak.
Hatırlar mısın bilmem ama Ankara'da meşhur bir sierra cosworth vardı, bayin ayları bu şekildeydi. Hatta 3 moddu onda. Orj-stage-1, stage-2 şekilnde.
Tabii bu işin benim bildiğim basit ve yüzeysel kısmı yoksa yazılımsal olarak tabii ki zahmetli olacağı kesin
Coswhortu bilmiyorum ama dedigin tarzda boxlar var :)
Erhan satti cabrioyu coktan simdi gtc si var proje arabasi olucak falan diyodu en son biraktigimda :)
-
Lpg sistemin saglam biseyse stg1 i cok rahat cevirirsin. Ama 190 hp civarlarinda kalirsin. Dedigim gibi isinde uzman lpg ustasi adam akilli yeniden yapicak programini paket programi al yapistir olmaz.
Guzel bi k03s ve kirmizi bobinle 200-230 hp rahat alirsin arabandan lpg ile cok da keyifli olur dusuncesindeyim.
Arabanin gecmisine guveniyorsan korkma enn fazla ust kapak yaparsin arabaya onunda olucagi varmis der geceriz.
Krom boru isinde de emin degilim krom normal galvanizden 2 kat pahali. Performans olarak hicbir etkisi yok. (Varsa da ihmal edilebilir duzeyde). Parama kiyamiyorum. Ama 60lik duz boruyu agu motorda tavsiye ederim cok guzel oluyo :)
Normal yaptıkları boruların et kalınlığı nedir bilmiyorum ama krom boru daha sağlam olur daha etli olur vibrasyon vermez diye düşünüyorum aynı zamanda ömür olarakta baslanma derdiydi ıvır zıvır muhabbeti olmaz.Para olarak güzel fiyatlar isteniyor haklısın en son iskender 1200 tl demişti banada fazla geldi ama bakalım yaza kim öle kim kala :)
Yazılımı ben çoktan yaptırıcamda bi sıkıntı çıkarsa peder bana kitleyecek biliyorum o yüzden şimdilik stock devam elimde K03 var yıllar önce 30 bindeyken arızalı diye bizim arabadan sökmüş paşaoğlu ona bi el atıcam elden çıkarabilirsem bi forge DV alırım fıslasın hafiften :D
-
Coswhortu bilmiyorum ama dedigin tarzda boxlar var :)
Erhan satti cabrioyu coktan simdi gtc si var proje arabasi olucak falan diyodu en son biraktigimda :)
hadi yaw Acaba benim GTC yi mi aldı ? O yapsın da sonra kısmetse brn de ondan alırım :)
Plakayı biliomusun?
-
Normal yaptıkları boruların et kalınlığı nedir bilmiyorum ama krom boru daha sağlam olur daha etli olur vibrasyon vermez diye düşünüyorum aynı zamanda ömür olarakta baslanma derdiydi ıvır zıvır muhabbeti olmaz.Para olarak güzel fiyatlar isteniyor haklısın en son iskender 1200 tl demişti banada fazla geldi ama bakalım yaza kim öle kim kala :)
Yazılımı ben çoktan yaptırıcamda bi sıkıntı çıkarsa peder bana kitleyecek biliyorum o yüzden şimdilik stock devam elimde K03 var yıllar önce 30 bindeyken arızalı diye bizim arabadan sökmüş paşaoğlu ona bi el atıcam elden çıkarabilirsem bi forge DV alırım fıslasın hafiften :D
Kromun omru uzun sesi guzel ama cook pahali ya 200-300 pahali degil. İki kati net. Bide iskender ismi de etkin o duruma bence. 60lik turbodan uca duz boru en baba 500liraya cekilir galvaniz.
Su da var galvaniz patlarsada kaynakla yamanir olur biter :)
Agunun uzerindeki k03 zaten k03s e cok yakinmis oyle diolla :) faceteki grupta cikma k03s leri 700-800 e veriyolar zaten. Ugrastigina deger mi bakmak lazim ;)
Cetrefilli isler bunlar yaaa :D
-
İyi aksamlar. Booster performance ile mail yoluyla gorustum. Uygulama sonrasi aracin 145 hp ve 330 nm kadar olacagini ve gelip yapabilrceklerini soylediler ama henuz bir fiyat yok. Peki bu performansa ne dersiniz guven verirmi bu firma
-
Kromun omru uzun sesi guzel ama cook pahali ya 200-300 pahali degil. İki kati net. Bide iskender ismi de etkin o duruma bence. 60lik turbodan uca duz boru en baba 500liraya cekilir galvaniz.
Su da var galvaniz patlarsada kaynakla yamanir olur biter :)
Agunun uzerindeki k03 zaten k03s e cok yakinmis oyle diolla :) faceteki grupta cikma k03s leri 700-800 e veriyolar zaten. Ugrastigina deger mi bakmak lazim ;)
Cetrefilli isler bunlar yaaa :D
Aynen hacı şimdi gıdıklamaya gerek yok ne zaman paramı kazanırım o zaman hafifden bi K04 le başlarım :D
-
Parani kazaninca neler yapariz neler :)
-
İyi aksamlar. Booster performance ile mail yoluyla gorustum. Uygulama sonrasi aracin 145 hp ve 330 nm kadar olacagini ve gelip yapabilrceklerini soylediler ama henuz bir fiyat yok. Peki bu performansa ne dersiniz guven verirmi bu firma
Genellikle yaptıranlar memnun forumdan bildiğim 2 üyemiz ordan yaptırmış ve gayet memnun. Ancak değerler aracınız dsg değilse gayet güzel değerler dsg ise 300 torktan sonrası riske giriyor haberiniz olsun
-
145hp ve 300-330nm bu arac icin std map degerleri ztn. bir sorun olacagini sanmiyorum. ben remap icin booster a guvenirim hep
-
İyi aksamlar. Booster performance ile mail yoluyla gorustum. Uygulama sonrasi aracin 145 hp ve 330 nm kadar olacagini ve gelip yapabilrceklerini soylediler ama henuz bir fiyat yok. Peki bu performansa ne dersiniz guven verirmi bu firma
Vaat efilen değerler gayet güzel. Erhan'da dyno olduğu için aracı dyno'da ğörebilirsiniz hem. Ben de olumsuz bir yorum hatırlamıyorum orayla ilgili.
-
İyi aksamlar. Booster performance ile mail yoluyla gorustum. Uygulama sonrasi aracin 145 hp ve 330 nm kadar olacagini ve gelip yapabilrceklerini soylediler ama henuz bir fiyat yok. Peki bu performansa ne dersiniz guven verirmi bu firma
1 ay kadar önce arkadaşımın 1.6tdi 90 lık audi a1 dsg sine yaptı. biliyorsunuz aynı motor, o değerleri aldı. yalnız genellikle yapar yapmaz dyno üzerine çıakrtmak istemiyor haliyle arabayı birkaç gün sonra gel otursun herşey diyor dyno için :)
erhan erzuruma mı gelip yaparım dedi? :) tuzlu olur sanırım. a1 e 800tl ye yaptı beyni açarak yaptı. fabiacı doğukan tavsiye etti derseniz biraz fiyatta bişeyler yapmaya çalışır ;)
-
1 ay kadar önce arkadaşımın 1.6tdi 90 lık audi a1 dsg sine yaptı. biliyorsunuz aynı motor, o değerleri aldı. yalnız genellikle yapar yapmaz dyno üzerine çıakrtmak istemiyor haliyle arabayı birkaç gün sonra gel otursun herşey diyor dyno için :)
erhan erzuruma mı gelip yaparım dedi? :) tuzlu olur sanırım. a1 e 800tl ye yaptı beyni açarak yaptı. fabiacı doğukan tavsiye etti derseniz biraz fiyatta bişeyler yapmaya çalışır ;)
Evet gerekirse gelir ve yaparim dedim ama hala fiyat icin geri donus olmadi tedirgin ediyor :)
-
Evet gerekirse gelir ve yaparim dedim ama hala fiyat icin geri donus olmadi tedirgin ediyor :)
Dedigim gibi dukkaninda 800₺ ye yapti. Erzurumdaki yol masraflari ve kapali kalacak olan dukkani dusunmek bile istemiyorum.. :)
-
ben de mail ile görüştüm, 800tl dedi.
250nm 125hp olurmuş. Aslında 220/110 da yeterli olur bana ama sorunsuz giderse 250 de neden olmasın... Tabi henüz vaktimiz var düşünmek için :) aralıkta bakım+kışlık lastik masrafı olacak. Ocak-şubat gibi karar vereceğim.
-
Opel de zaten tork da sıkıntı olmaz korkmayın
Bu arada Booster map fiyatlarını 800 e sabitlemiş :)
-
Evet sanirim 800e sabitlemis herturlusunu :) yapicagin zaman beraber gideriz abi tanistiririm seni erhanla :)
-
Mail ile iletişim kurdum kendisi ile, 125hp, 250nm normal değerler diyor, ne soft ne hard diyor. Ama bana fazla gibi geldi... dpf dolar ışık falan yakar mı acaba.. henüz yandığını görmedim ama opel forumunda race chip (box) ile dpf sorunu yaşayanlar var bazı ayarlar ile...
-
Box ile yazilim cok farkli seyler. Dpf icin cozum ya geldiginde iptal ettiririz ya da arada sirada dpf temizligi yaparsin gazlaya gazlaya ;)
-
öte yandan yazılım için ecunun sökülmesi olayı da kafamı kurcalıyor. 50 küsür bin tl bağladığımız bir arabanın ecu'sunu söktürüp yazılım atıldıktan sonra chip'li diye satışa çıktığında mundar olacak. Eski halini yükletsen yine de ecu sökülmüş olacak. Söylemesen olmayacak. Vs vs...
Bi box bulup düşük ayarda denemeyi düşünmüyorum değil. Box için ne diyorsunuz?
-
öte yandan yazılım için ecunun sökülmesi olayı da kafamı kurcalıyor. 50 küsür bin tl bağladığımız bir arabanın ecu'sunu söktürüp yazılım atıldıktan sonra chip'li diye satışa çıktığında mundar olacak. Eski halini yükletsen yine de ecu sökülmüş olacak. Söylemesen olmayacak. Vs vs...
Bi box bulup düşük ayarda denemeyi düşünmüyorum değil. Box için ne diyorsunuz?
Aman deyim abi ötekisinde sadece bi ecuyu alırız kucağımıza en kötü ihtimal ama box işine girersek nerden neyi bozacağı hiç belli olmaz
-
Abi ecu'nun sokuldugu belli olmaz ki. Yetkili servis dahil anlayamaz. Kim araba alirken ecuyu yerinden sokup vidalarinin uzerinde iz var mi yok mu silikon var mi yok mu diye bakiyor ki? Orjinalligi bozulmaz yani. Bildigim kadariyla bmw haric hicbir yetkili servis yazilim oldugunu tespit edip ispatlayamiyor. Anca binince arabaya bu iyi gidiyo diyo yazilim oldugundan suphelense bile ispat edemiyorlar :)
-
Abi ecu'nun sokuldugu belli olmaz ki. Yetkili servis dahil anlayamaz. Kim araba alirken ecuyu yerinden sokup vidalarinin uzerinde iz var mi yok mu silikon var mi yok mu diye bakiyor ki? Orjinalligi bozulmaz yani. Bildigim kadariyla bmw haric hicbir yetkili servis yazilim oldugunu tespit edip ispatlayamiyor. Anca binince arabaya bu iyi gidiyo diyo yazilim oldugundan suphelense bile ispat edemiyorlar :)
Box alıp denemeyi düşünüyorum, j kasada sorunsuz kullanılıyormuş. Düşük ayarlarında bi denerim, hoşuma giderse custom bişeler düşünürüz :)
-
Abi box yapicaksan hic yapma orjinal bin derim. Box dedigin sey sadece arabanin akismetrede okudugu degeri yaniltip arabaya fazladan benzin bastiran zengin karisima dusurup afr degerini bozan birsey. Sadece onunla bir miktar (sagliksiz) guc aliniyor. Chipte ise aracin butun degerleri ayarlaniyor afr degeri normal seviyelerde tutuluyor
-
Box alip dizel enjektorlerimi bozayim diosunuz yani
-
"Race chip" marka box'u opel servisleri de takıyormuş. Ayarları abartmadan da zarar verir mi ki?
-
Hocam box işine hiç bulaşmayın.
Bana kalırsa siz bu arabayı böyle kullanın..
-
1.3 için kullananların tamama yakını memnun, servis de takıyor denince bende bi güven oluştu ama siz de bulaşma diyorsunuz şimdi...
http://www.opelx.com/astra-h/35966-artik-opel-servisleride-race-chip-takiyor.html
http://www.opelx.com/astra-j/15587-1-3-dizel-astra-race-chip.html
http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?board=50.0
Burada neredeyse herkes mutlu ama :) fiat'çılar da öyle.
-
Hocam sizin icinize sindiyse kafanizda soru isareti yoksa yapin tabiki :) ama hani milletin tecrubesi ve on gorusu bu yonde sadece :)
-
Box işi kısa vade de olmasa da uzun vade de canınızı sıkabilir, araç anlamsız yere devir yükseltir, devir düşürür vs...En mantıklısı iyi bir yerde yazılım...
-
Yazılım fazlasıyla pahalı bence. Box 500 tl, ikinci elde yarı fiyatına gibi bulunuyor.
Madem öyle diyorsunuz, bu işi unutacağız napalım...
-
Aradaki 300 tl mi fark hocam. Ucuz etin yahnisi var :)
-
yok Doğukan, 250 tl gibi box 2. Elde. Ecu sökülmüyor bi de. Ecu sökülmeyecek olsa custom yazılım en güzeli ama neyse...
Böyle devam şimdilik...
-
yok Doğukan, 250 tl gibi box 2. Elde. Ecu sökülmüyor bi de. Ecu sökülmeyecek olsa custom yazılım en güzeli ama neyse...
Böyle devam şimdilik...
Türker işi yapan kişi işinin ehli ise ecu'nun sökülmesinde bir sakınca görmüyorum ben. benim araç 3 farklı firmadan yazılım gördü; 2'si OBD portundan, 3.sü ise ecu sökülerek yapıldı. Şükür bir sıkıntı yaşamadım 2 şekilde de.
Daha önce söylediğim gibi box işine girme bence, arkadaşlar açıklamışlar zaten. Ecu'ya giden sinyalleri değiştirerek verim alma fikrine ben pek sıcak bakamıyorum. Adamakıllı bir yazılım yaptırmak en iyisi.
-
Arkadaşlar bir yanlışı duzelteyim , Servis cok kolay anlıyor beyine mudahale olduğunu. Sokmeden obd den dahi yazsanız :)
-
İşte bu anlaşılma durumu var, anlaşılmasa da hem söylemek gerek hem de satarken tekrar orj yazılımı yükletmek gerek falan... Neyse sıkıntılı işler :)
-
Servis yazılımı anlayabilir evet,
Ama her bakıma götürdüğünüzde acaba bu araçta yazılım var mı dur bakalım da garanti dışı bırakalım demezler.
ECU da yazılım kontrolü ğer ECU nuzda ciddi bir sorun varsa, ECU garantiden değişmesi gerektiğinde vs yapılır. Yoksa ECU yu ilgilendiren basit sorunlar da bile servis genellikle tüm yazılımı silip tekra yenisi yükler. Acaba bunda remap var mı kontrolü yapılmaz.
Box a gelirsek yüzlerce kez tartıştık, sağlıklı değil. Alınan güçler de sadece göz boyama. Evet fazla yakıt bastığı ve turbo basıncı arttığı için siz gidiş inanılmaz değişti zannedebilirsiniz. ama aslında size kattığımax 10 hp den fazlası değildir emin olun. Bir de getirdiği riskler söz konusu.
Kısacası box Remap den ucuz görünse de hem perf getirisi hem de olası sorunları yüzünden aslında remap den daha pahallıya gelir.
Hele ki kullanılmış bir box a aman ha sakın yaklaşmayın derim.
kimse yanlış anlamasın ama ben bu tür hayati işlerde çok da ucuza kaçılmaması taraftarıyım. Çünkü sonrasında maddi açıdan sizleri çok daha zorlayacak sorunlar çıkabiliyor.
Satarken orj yazılıma dönme gerekliliğine katılmıyorum. Ben CDTI satarken araçta remap olduğunu söylemiştim. Alan kişi test edip beyendi ve bu şekilde binmek istedi. Bence ciddi alıcı olduğunda araç başında arabanızda remap olduğunu söyleyin. Bir test etsin, emin olun ki remap li halini isteyecektir. Yok illa orj derse de remap firmanız zaten ücretsiz olarak yazılımı orj haline çevirecektir.
-
Abi box icinde kablolar kesilip ya da timsah atilip takilmiyor mu? Akismetre kablolarina takiliyor diye biliyorum ben.
Ayrica ecu acilsa da sikinti yok sonucta monokok bir yapiya sahip degil. Ecunun acilmamasini isteselerdi civata yerine sokulemez bir baglanti yontemiyle kapatilirdi ;)
Sonucta fabrikada da bir robot geliyo parcanin uzerine silikon sikiyo baska bir tezgahta uzerine baski uygulaniyo ve civatalaniyo. Yazilimci da icini acinca silikonlayip kapaticak cok farkli bir islem degil :)
-
Yahu zaten J kasaya OBD den yüklenmiyor mu map ler?
-
OBD'den olmuyormuş, o yüzden vazgeçtim.
-
hmm, ilginç ben oluyor biliyordum,
Gerçi benim CDTI da da beyin açılmıştı. İlk remap tecrübem olduğu için çok korkmuştum. Ulen bu beyin şimdi cortlarsa ne yaparız diye :)
Yarım saat sonra korkularımı yerini "vayy arabam GTI oldu" nidalarına bırakmıştı.
-
3 tane falan vw.ozel serv.bakiyorum.figerleride test ettirdim.ucunun tepkiside mukemmel olmus.hatta biri tam 130 bg passat gucu dedi ilk kalkista .ilk izlenim ve aracin ilk gunu guzeldi yani.tabi surekli yuklenmek istiyorsun vr oylede oluyor.
Merhabalar,
Anladığım kadarıyla vw özel servisinde yaptırdınız. Sizin bu yazdıklarınızdan sonra Antalya'ya gelip aynı ustaya yaptırasım geldi. Kaç km oldu şu ana kadar acaba paylaşabilir misiniz? Herhangi bir sıkıntıyla karşılaştınız mı? Aracınızın son durumuyla bilgi verirseniz çok yardımcı olursunuz. Şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar,