škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: enoktakenokta - 19 Eylül 2013, 16:20:38
-
Öncelikle belirteyim asla hız meraklısı değilim, aracı kurallar dahilinde kullanırım.
Ancak herkes bilir ve kabul eder diye tahmin ediyorum; herkes aracının son hızını bir şekilde reel olarak görmek ister...
Benimki de böyle birşey. Sonuç ise yokuş aşağı bile 215'te çakılıyor araç; yani gitse gidecek ama gitmiyor, belli ki ve eminim ki limitör var...
Sizlerin aracındaki durumu merak ettim.
Not: Konunun amacı limitör olup olmadığını; ya da daha doğrusu bazı araçlarda olup bazılarında olmama gibi bir durum mu olduğunu anlamaktır. Amacından sapması halinde adminlerin konuyu silmesini rica ederim...
-
Ben limitör olduğunu düşünmüyorum. Nitekim nadir denemelerimde 226, 219 gibi km'ler yapılabildiğini biliyorum. 1.4 hacmindeki bir motorda koruma amaçlı da olsa limitör fikri bana çok olası gelmiyor açıkcası, sonuçta bu hızlara çıkmak için kırmızı bantta devir çevirmek de gerekmemişti.
-
Ben limitör olduğunu düşünmüyorum. Nitekim nadir denemelerimde 226, 219 gibi km'ler yapılabildiğini biliyorum. 1.4 hacmindeki bir motorda koruma amaçlı da olsa limitör fikri bana çok olası gelmiyor açıkcası, sonuçta bu hızlara çıkmak için kırmızı bantta devir çevirmek de gerekmemişti.
İşte siz ya da başkaları bu hıza çıkabiliyorken benim yokuş aşağı bile 215'te kalmam bende limitör olduğunu gösteriyor diye düşünüyorum.
Aynı zamanda aracı uzun bir süre önce dynoya çıkardığımda da 215'te kalmıştı. Hiçbir fiziki engel yokken bile araç 215'i geçmemişti dynoda.
-
B6 kasa Passatımızda 230 a dayandı araç ama orada kaldı,zaten ondan sonrasını şanzıman çeviremiyor. Ama Superb için limitör var mıdır bilmiyorum,olsa bile o hızdan sonrasını beklemeyin derim,çünkü bu araçlar 180-200 e kadar çok istekli hızlanıyor,ondan sonra torktan kesiliyor beygir gücü doruğa ulaşıyor ve boş devir çevirmeye başlıyor,daha gitmez yani :)
-
B6 kasa Passatımızda 230 a dayandı araç ama orada kaldı,zaten ondan sonrasını şanzıman çeviremiyor. Ama Sper için limitör var mıdır bilmiyorum,olsa bile o hızdan sonrasını beklemeyin derim,çünkü bu araçlar 180-200 e kadar çok istekli hızlanıyor,ondan sonra torktan kesiliyor beygir gücü doruğa ulaşıyor ve boş devir çevirmeye başlıyor,daha gitmez yani :)
Yok Can Bey ben de işte aracım şu kadar gitsin falan derdinde değilim zaten:). Dediğim gibi hız meraklısı değilim...
Ama yukarıda Faruk Bey'in durumunda olduğu gibi farklı farklı son süratler mevcut; bunu merak ettim ben de. Normalde sadece yolda kalsa bir nebze anlayacağım ama dediğim gibi dynoda 215'e kadar gelip 215'te çat diye kalmıştı araç. Bir de bu var...
-
Yok Can Bey ben de işte aracım şu kadar gitsin falan derdinde değilim zaten:). Dediğim gibi hız meraklısı değilim...
Ama yukarıda Faruk Bey'in durumunda olduğu gibi farklı farklı son süratler mevcut; bunu merak ettim ben de. Normalde sadece yolda kalsa bir nebze anlayacağım ama dediğim gibi dynoda 215'e kadar gelip 215'te çat diye kalmıştı araç. Bir de bu var...
O zaman limitör vardır garanti. Şu da var,ben 230 u bir kez gördüm,sonra araç bakıma girdi sistem güncellendi falan derken ondan sonra denememde 219 da çakıldı kaldı gram geçmedi. Belkide limitör eklenmiş olabilir. 1.4 hacimli bir motor için ciddi rakamlar bunlar :D
-
VCDS'de Engine bölümünde Adaptations kısmında "static maximum speed limit" denilen bir kısım var sanırım. Bugün zamanım olursa o kısımda herhangi bir bilgi var mı paylaşayım.
-
2 farkli tsi ile 218 (octavia-5yetişkin) ve 220 yi (golf-2yetiskin) gördüm. Uygun yol olsa 2 aracinda daha gideri vardi.
-
Benim eski kia da limitor vardi.. 200 km i 1 gecmiyordu... limitorler genelde uzun sure max surat yapilmasini engelleyip turboyu koruma amac koyuyorlar...
-
İşte benimkinin de daha gideri var gibi ama gitmiyor.
Dediğim gibi benim kafamı asıl karıştıran dynodaki durum. Teorik olarak da dynoda daha yüksek değer görmem gerekirdi diye düşünüyorum, zira rüzgar vs. hiçbir fiziki engel olmuyor.
Ancak her durumda 215 son nokta oluyor bende.
-
1,4 ve 1,6 motorlarda limitör yok diye biliyordum şanzuman artık çevirmiyor olabilir mi? yada yazılımla limitörü servis ilave etmiştir.sistemi ve motoru koruyup sıkıntıları engellemek için olabilir mi?
-
1,4 ve 1,6 motorlarda limitör yok diye biliyordum şanzuman artık çevirmiyor olabilir mi? yada yazılımla limitörü servis ilave etmiştir.sistemi ve motoru koruyup sıkıntıları engellemek için olabilir mi?
Şanzımanla ilgili bir durum olsa bütün 1.4 tsi'ların aynı durumda olması gerekmez mi?
Ha şu da var hiçbir araçta yokken bende niye var o da ayrı bir muamma.
-
Şanzımanla ilgili bir durum olsa bütün 1.4 tsi'ların aynı durumda olması gerekmez mi?
Ha şu da var hiçbir araçta yokken bende niye var o da ayrı bir muamma.
bende aynı dertten muzdaribim ancak aklımda bır konu var sanırım 6. viteste limitor var 5. viteste deneyemedım henuz fırsat bulup 5 te zorlamanızı onerırırm. benim 1.4 tsi ım da aynen 215 ten 1 gr ılerı gıdemıyor. 5000 rpm de çakılıyor. yalnız bir kere gelibolu canakkale arasında 239 görmüşlüğüm var 5. vitesmiydi emin değilim ama cok ilginç gelmişti banada...
-
bende aynı dertten muzdaribim ancak aklımda bır konu var sanırım 6. viteste limitor var 5. viteste deneyemedım henuz fırsat bulup 5 te zorlamanızı onerırırm. benim 1.4 tsi ım da aynen 215 ten 1 gr ılerı gıdemıyor. 5000 rpm de çakılıyor. yalnız bir kere gelibolu canakkale arasında 239 görmüşlüğüm var 5. vitesmiydi emin değilim ama cok ilginç gelmişti banada...
Son hız denemesini son viteste yapmak mantıklı değil aslında, son vites ekonomi vitesi.. Ben hep 5. viteste denedim, ama nafile...
-
Ender yol koşulları lehineyse son vitesi TSI cevirir. Hafif meyilli uygun bir yol varsa bir de öyle dene bakalım..
-
Ender yol koşulları lehineyse son vitesi TSI cevirir. Hafif meyilli uygun bir yol varsa bir de öyle dene bakalım..
Gece Ankara çevre yolu tenha oluyor genelde. Bu sefer de öyle deneyim dedim, yine yemedi Akif Hocam. Şimdi girdim ben de eve.
-
ben de 2.0 tdi 140 bg var ilk aldığımda D konumunda 185 km/s'yi geçememiştim. yıllık bakım sonrası geçen gün yokuş yukarı gene D konumunda 200'e rahat çıktım. daha fazla gidemedim önüme viraj çıktı. aşağı yukarı 120 derece açılı karşı yayı olan viraja 167 ile girip 154 ile çıktım. bakımda yeni direksiyon yazılımı yüklenmişti. virajda ne kayma ne şerit ihlali ne direksiyonda titreşim hiç birşey olmadı rahatça döndüm. sizlerin anlattığına bakarsak S konumuna almam durumunda 240km/s'yi rahat göreceğim demekki.
-
yol ve araç durumuna göre değişkenlik var anladığım kadarıyla
-
yol ve araç durumuna göre değişkenlik var anladığım kadarıyla
Arkadaşlar lütfen deneme amaçlıda olda hızdan uzak duralım.Sürat felaket...
-
Merhaba,
Bundan yaklaşık 2 hafta önce çok acil bir olay için (hayat memat meselasi idi ve o an uçak olsa uçakla giderdim kesinlikle ve böyle bir risk almazdım) ankaradan mersine gitmem gerekti. yaklaşık 4 saatte girdim mersine. Bilen bilir konya ereğlisi yol ayrımından sonra yeni otoyola girdim ve yokuş aşağı hızla giderken (gaz pedalı sondayken) aracın birden yıgıldığını fark ettim. ve hız göstergesine baktığımda hızın 215 civarı olduğunu gördüm. Bence kesinlikle hız limitleyici var.
Bu seyahatimden sonra aracımda gözlemlediğim birtakım seyler var. bi konu açıp görüşlerinizi almak istiyorum..
Kazasız belasız iyi ve güvenli sürüşler...
-
Merhaba,
Bundan yaklaşık 2 hafta önce çok acil bir olay için (hayat memat meselasi idi ve o an uçak olsa uçakla giderdim kesinlikle ve böyle bir risk almazdım) ankaradan mersine gitmem gerekti. yaklaşık 4 saatte girdim mersine. Bilen bilir konya ereğlisi yol ayrımından sonra yeni otoyola girdim ve yokuş aşağı hızla giderken (gaz pedalı sondayken) aracın birden yıgıldığını fark ettim. ve hız göstergesine baktığımda hızın 215 civarı olduğunu gördüm. Bence kesinlikle hız limitleyici var.
Bu seyahatimden sonra aracımda gözlemlediğim birtakım seyler var. bi konu açıp görüşlerinizi almak istiyorum..
Kazasız belasız iyi ve güvenli sürüşler...
Aynı durumdayız...
-
lastiklerden dolayı olabilir
-
lastiklerden dolayı olabilir
Anlayamadım hocam?
-
merhaba aracım dizel belki konuyla direk alakalı değil fakat 5. vites 3500 de hızım kesiliyor ve dünyanın en gereksiz şeyi lütfen konuya bakın
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=25843
-
merhaba aracım dizel belki konuyla direk alakalı değil fakat 5. vites 3500 de hızım kesiliyor ve dünyanın en gereksiz şeyi lütfen konuya bakın
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=25843
Oraya da yazdım, TDI araçlarda 199'da limitör olduğunu çokça okudum forumlarda; ama sizin durum yani 180 enteresan.
Eğer ki limitör varsa bunu yazılımla kaldırmak mümkün.
-
bugün 195 gibi kaldı, ya burda hangi hızda kaldığı pek önemli değil, vites aralığını iyi tutturarak hızlanıldığın da, daha yüksek hız gözüküyor yani 180 190 195 olabilir burdaki sorun 5. viteste 3500 de kalması, atıyorum 3 te 4 te powershift oldu, 5 e çektim 3500 195 oldu, 3 4 normal değiştirdim 5 te basmaya başladım 3500 devirde bu sefer 180 oldu. sorun 5. viteste 3500 devirde kesmesi
-
Aracın gücü 5. viteste 3500 devir çevirebiliyor.
bir de eğimli yolda deneyin..
-
Aracın gücü 5. viteste 3500 devir çevirebiliyor.
bir de eğimli yolda deneyin..
Nasil yani 5. Viteste 3500 cevirmesi aracin gucunden mi kaynakli yani limitor yok mu ?
-
Ve nihayet limitör iptal oldu...
Bilmeyenler için; araçta şu an Evotech firmasınca yapılmış yazılım var. Daha önce 2 farklı bilindik firmaya yazılım yaptırmıştım ve sonuçtan memnun kalmamıştım. Bu firmalardan biri limitör iptali için ekstradan para almış, limitörü iptal ettiğini söylemişti, ancak test ettiğimde limitörün halen mevcut olduğunu görmüştüm. Diğer firma ise talebim üzerine uğraşmış, ancak limitörü iptal edemediklerini söylemişti. Son olarak Evotech firması yazılımla limitörü iptal etti, ancak deneme şansım olmamıştı. Bugün Ankara-İstanbul seyehatimde yolun müsait olduğu bir yerde aracı denedim ve limitörün kalktığını gördüm. Böylece sanırım forumdaki tek limitörlü Superb de limitlerinden kurtulmuş oldu:)
-
2 ..... kac?
-
Benim araç 1.6 TDI son hız 220 daha gitmiyor
-
Bi keresinde ford focus dizel sirket aracinda motor kendini korumaya almisti. Aslinda cokda zorlamamistimki:-)
-
Bir arkadaşım paliosunde 2 te yüksek devirlernip 1 e atmış palio kendini korumaya almıştı. Başka bir yerde yokuşta yine 1 yerine 3 te kalkmaya çalışıp yine koruma moduna almıştı araba safe mode muhtemelen bizim istediğimiz şekillerde girmiyo böyle garip işler yapmak gerekiyo
-
Ender limitör kaçta hızı bırakıyordu?
-
Ender limitör kaçta hızı bırakıyordu?
Akif 215'te kalıyordu araç.
-
Akif 215'te kalıyordu araç.
şimdi kaç yapıyooo? :D :kro1::kro1::rock1::kart::cnv:
-
şimdi kaç yapıyooo? :D :kro1::kro1::rock1::kart::cnv:
Şimdilik 222
-
Akif 215'te kalıyordu araç.
215 diye bir limitör hiç duymamıştım..
Belki de o hızdan öteye gücü yetmiyordu. Şimdi yazılımla daha güçlü olduğundan o hızı geçmiş olabilir. .
-
215 diye bir limitör hiç duymamıştım..
Belki de o hızdan öteye gücü yetmiyordu. Şimdi yazılımla daha güçlü olduğundan o hızı geçmiş olabilir. .
Ben limitor nedir onu hic duymadim abi bizi bozar bu isler :) Allah me verdiyse gidicek araba :D
-
Ben limitor nedir onu hic duymadim abi bizi bozar bu isler :) Allah me verdiyse gidicek araba :D
VW dizelleri genellikle yazılımla sınırlandırılmıştır. Ne şartta olursa olsun belli bir hızı geçmez. Örneğin 1.6 TDI için limit 199 km/h
-
Hic haz etmiyorum abi o olaydan. 1.2 jetta da 205 te kaliyodu herhalde
-
215 diye bir limitör hiç duymamıştım..
Belki de o hızdan öteye gücü yetmiyordu. Şimdi yazılımla daha güçlü olduğundan o hızı geçmiş olabilir. .
Akif ilk 2 yazılimda araç dynoya çıkmıştı, dynoda bile direkt 215'te çakılıyordu araç. Milim geçmiyordu yani.
-
Akif ilk 2 yazılimda araç dynoya çıkmıştı, dynoda bile direkt 215'te çakılıyordu araç. Milim geçmiyordu yani.
Şimdi oldu.
:)