škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: professor - 28 Ağustos 2013, 10:18:46
-
Tesla nın raporuna göre tümüyle elektrikli sedan arabası NHTSA nın her testinden 5 yıldız almayı başardı. NHTSA nın çarpışma testleri o kadar zor ki, araba üreticilerinden sadece % 1 i bu testlerden başarıyla çıkabiliyor. Testlerde 5 yıldızdan fazla yıldız verilmiyor. Buna rağmen güvenlik seviyesi 5 yıldızdan fazla olan arabalar Araç Güvenlik Skoru (Vehicle Safety Score -VSS) ile puanlandırılıyor. İşte Model S rekor kırarak 5.4 VSS puan aldı. Bunun anlamı ise yolcuların yaralanma olasılığı oldukça düşük demek.
Testte puanlandırma yapılırken; önden, arkadan, yandan ve takla atma durumunda arabanın durumu göz önünden geçiriliyor. Özellikle önden çarpmalarda test en yüksek skora erişti. Çünkü arabada herhangi bir dizel/benzin motoru olmadığından arabanın ön kısmı tümüyle enerji emen malzemelerden yapılmış. Böylece şoför ve yolcular darbeden çok az etkileniyor.
Yandan çarpma testlerin Model S sürücü kabininin % 63,5 unu korumayı başardı. İşte aynı testte Volvo S 60 (EuroNCAP 5 yıldızlı) sadece % 7,8 e ulaşabilmişti. Arkadan çarpma testlerinde ise Tesla nın çocuk koltuğu opsiyonuyla gelen ikinci tampon seçeneği sayesinde ortalamanın yine üstünde kalmayı başardı.
(http://www.gercekbilim.com/wp-content/uploads/2013/08/tesla-takla-testi.jpg)
http://www.gercekbilim.com/tesla-model-s-dunyanin-en-zor-carpisma-testi-nhtsa-da-rekor-kirdi/ (http://www.gercekbilim.com/tesla-model-s-dunyanin-en-zor-carpisma-testi-nhtsa-da-rekor-kirdi/)
-
:clap: Alkışlıyorum Tesla'yı. Euroncap'te testleri zorlaştırmalı, böyle yapmalı. Zira gelen 5 yıldız alıyor, çıkan 5 yıldız alıyor.
-
İşte testler ciddileşse çok daha güvenli arabalara bineriz. fakat tesla' nın amerikada bile 100000 dolardan fazlaya satıldığını belirteyim. mercedes e 400 hybrid 54000 dolar filan orda