škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: biHEmta - 04 Temmuz 2013, 19:58:08
-
merhaba. aracım gün geçmiyor ki bir sıkıntı çıkarmasın:sck:. ne fabiaymış arkadaş. en son bagaj kapağı arızası vermişti. bir kaç gün önce il dışına çıktım aracımı 2 gün hiç çalıştırmadım. daha sonra çalıştırdığımda aracın sarsıntılı olarak çalıştığını gördüm haliyle çekiş gücüde düşmüştü. klasik lpg-bobin yakma arızası diyip elektrikçiye gittik bilgisayarda 3. silindir tekleme arızası çıktı çünkü lpg bu bobine bağlı. sonra 3. bobin ile 4. yü söküp yer değiştirdik. durum düzeldi (bu arada bagaj kapağını da orada yatırdım kabloda kopukluk varmış) lakin 1 gün sonra aracın marş basma sıkıntısı tezahur etti. eskiden tık diye çalışan aracım şimdi 3. denememde ancak çalışıyor .(yakın zamanda videoyu yayınlarım.) skoda servisi yok bir arkadaşıma gösterdiğimde akünün sağlam olduğunu yakıt pompasının basıncın azalmış olabileceğini söyledi. ben ilk günden beri aküden şüpheleniyorum. daha önce böyle bir sıkıntı yaşayan var mı? neden kaynaklanıyor olabilir sizce ? birde son bir isteğim bana dua edin bu araçtan tez zamanda kurtulayım:++: bundan sonra 2.el arabamı tövbe.
-
http://www.youtube.com/watch?v=6s-sDlB1nt8&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=6s-sDlB1nt8&feature=youtu.be)
-
geçen hafta benimde başıma geldi. ben daha uzun basıyordum ama almıyordu. başlarda ikinci marşta rahat alıyorken en sonunda 10-15 dakika uğraşma sonucu çalıştırabildim. bende aküden şüphelendim fakat akü ışığı yeşil yanıyor ve bu sorunu sürekli yaşamıyordum. 10-20 çalıştırmada bi oluyordu. benim kapı kilitlerinde sorun vardı, daha önce başıma gelen bi arızadan dolayı sorunun bundan kaynaklanabileceğini düşündüm. kapılar bazen şoför kapısını kapattığımda bazen hareket halinde giderken kendi kendine kitleniyordu. oksitlenme olabilme ihtimali geldi aklıma ve kapı kilitlerine wd40 sıktım. bunun etkisinden midir bilmiyorum fakat sonrasında sorun çıkarmadı.
daha öncesinde yaşadığım sorun ise. aracı çalıştırdığımda asr ışığı sönmüyordu. aracın sigortalarını kontrol ettik, farlara falan bakarken arka fren lambasının biri hiç yanmıyor diğeri kafasına göre takılıyordu. patlamış olan fren lambasını değiştirdiğimde asr sorunuda ortadan kalktı.
senin aracındada ufakta olsa herhangi bir sorunun var ise ondan kaynaklı sorun çıkartıyor olabilir. duyduğum kadarıyla elektrik aksamında ki herhangi bir sorun benzin pompasının çalışmasına engel olabiliyormuş.
-
araçtaki sıkıntıyı teşhis ettim. sorun lpg imiş. lpg kapalı konumda çalıştırdığımda araç sorunsuz çalışıyor. lpgye alınca 2-3 denemeden sonra ancak sarsıntılı olarak çalışıyor bir müddet sonra motor ışığı yanıp sönmeye başlıyor.lakin anlayamadığım sıralı sistem lpg her halükarda benzinle çalışması gerekmez mi? yarın lpgye baktıracağım bakalım inşallah çok sorun çıkarmaz.
kapı kilitleme olayı bende de var. bazen kapıları açar açmaz bazen normal sürede kilitliyor bazen hiç kilitlemiyor. aracı ilk aldığım zaman evin önünde çalışır vaziyette iken bile tüm kapıları kilitlediği oldu Allahtan yedeği var . şimdi çok dikkat ediyorum bu hususa.
-
hemen cevap vereyim dedim bagaj kapagı sorunu bende de aynı şekilde oldu
bir de marş basması sorununu her yaz yaşıyorum kışın tık diye alan araba yazın 3-4 üncü de anca alıyor aküyü değiştirdik aküden değil arkadaşın marş basınc filan demiş ona bi baktırda bana öm den dön çözelim şu sıkıntıyı ben ne yaptıysam olmadı bıraktım en son
-
Yazın bu şekilde marş sorunu olmasının nedeni güneş altında aracın çok ısınması da olabilir. Benm eskiden karbratörlü arabam vardı onda bu şekilde sorun yaşıyordum malesef. Ancak lpg'de böle bişi oluyorsa lpg ayarı da yapılması gerekebilir. zengin yakıt hava karışımı muhabbeti zorlar arabayı.
geçenlerde bu şekilde sarsıntılı çalışması gibi durumlar vardı bu şekilde hallettim. aküde problem yoksa veya bobinler sağlamsa bu tarz şeyler de etkiletebiliyor.. bilimsel değil ama gerçek..
-
sorun tamamen lpg kaynaklı. lpg ye aldığımda araç sarsıntıya başlıyor marşı geç alıyor. lpg de bir sürü ayar yapıldı enjektörler değişti sonuç hüsran. şimdi benzinde biniyorum sıkıntı yok. ama şehir içi 40 kuruş civarı yakıyor şehir içi değerlerine göre normal ama benzin malum aldı başını uçtu.
-
çok sıcakta beklemeden dolayı olabilir muhtemelen elektrik aksamından biryere zarar verdi. bobinler akü benzinde normal.
-
Aynı sıkıntıyı benim 2 senelik Octavia yapıyordu. Kışın tık demiyor yazın sapıtıyordu araç. LPG regülatöründeymiş sorun. Değiştirdiler garantiden, şimdi tıkır tıkır maşşallah.
araçtaki sıkıntıyı teşhis ettim. sorun lpg imiş. lpg kapalı konumda çalıştırdığımda araç sorunsuz çalışıyor. lpgye alınca 2-3 denemeden sonra ancak sarsıntılı olarak çalışıyor bir müddet sonra motor ışığı yanıp sönmeye başlıyor.lakin anlayamadığım sıralı sistem lpg her halükarda benzinle çalışması gerekmez mi?
Araç ilk çalıştırıldığında benzinle çalışıyor fakat regülatörde sorun varsa bir önceki kullanımdaki yakıt ayarsızlığından dolayı araçta boğulma oluyor ve yine aynı sorunu yapıyor diye de açıklama bulunmuşlardı bana.
-
Aynı sıkıntıyı benim 2 senelik Octavia yapıyordu. Kışın tık demiyor yazın sapıtıyordu araç. LPG regülatöründeymiş sorun. Değiştirdiler garantiden, şimdi tıkır tıkır maşşallah.
Araç ilk çalıştırıldığında benzinle çalışıyor fakat regülatörde sorun varsa bir önceki kullanımdaki yakıt ayarsızlığından dolayı araçta boğulma oluyor ve yine aynı sorunu yapıyor diye de açıklama bulunmuşlardı bana.
Aynı sıkıntı gibi gözüküyor. inşallah regülatör değişmiyle sıkıntıyı çözeriz.
-
TÜPÜÜÜ SÖK AAAAAAAAAAATTTTT..... araca cok yoğun bi, zarwar verdi motor önemli
-
TÜPÜÜÜ SÖK AAAAAAAAAAATTTTT..... araca cok yoğun bi, zarwar verdi motor önemli
:cnv: :)))
-
:cnv: :)))
hasızmıyım reis tüp takanların coğu zırt bırt arıza veriyor diyooo e artık anlaynn fabia tüp sevmiyor benznde yakacgnz en fazla 25 28 krş bakın 30 krş bile değil bn kullanıyrm daha 30 krş yakmadmn sadce gecen akşm 40 tl lik benzn aldım bütün gece yarıstık arkdşlarla baktım kırmızının önünde ki çizgiye düşmş D: sanırm 40 krş yaktım yarıs boyunca:D sunuda belrtiim 140 kmhnin altına sadce virajlarda düştk