škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: kucless - 04 Temmuz 2013, 16:02:37
-
Arkadaşlar arabam ile seyir halindeyken cam suyu uyarısının çıkması üzerine arabamı durdurdum motoru kapatmadan cam suyu ekledim. Bu arada yağı kontrol edeceğimden değil ama yağ çubuğunu da bir çıkarayım dedim. Çubuğu çıkardığımda o boşluktan çok fazla buhar geliyordu. Eski arabalarda motor sıcakken biraz buharın gelmesinin olağan olduğunu biliyorum ama arabam daha 13 binde... Sizce bu durum normal mi? Arabayı çektiğim yer biraz rampaydı. Bununla alakası olabilir mi? Bu arada motor 1,6 TDI.
-
tdi cr'den anlayan birine bi gösterin bence.
-
Olağan bir şey bu çalışan motor ısınır haliyle buhar yapar .
-
Bu sabah motor soğukken de çalışır çalışmaz baktım yağ çubuğu boşluğunda bişey yoktu. Yağ kapağını açtığımda buradan eksoz gazı çıkıyordu. Bu normal mi peki?
-
Bu sabah motor soğukken de çalışır çalışmaz baktım yağ çubuğu boşluğunda bişey yoktu. Yağ kapağını açtığımda buradan eksoz gazı çıkıyordu. Bu normal mi peki?
Normal...
-
Normal...
İrfan hocam ustaya inanmam sana inanırım. Sen dedin ya içim rahatladı.
-
İrfan hocam ustaya inanmam sana inanırım. Sen dedin ya içim rahatladı.
Ben kendi araçlarımdaki gözlemimi yazdım.
Hatta benzinli araçta yağ kapağını açıp koklarsan benzin kokusu bile geliyor ;)
Zamanında bolca ustaya danıştım, çoğu koku ve buharın normal olduğunu söylemişti :)
-
Ben kendi araçlarımdaki gözlemimi yazdım.
Hatta benzinli araçta yağ kapağını açıp koklarsan benzin kokusu bile geliyor ;)
Zamanında bolca ustaya danıştım, çoğu koku ve buharın normal olduğunu söylemişti :)
Hocam değme ustaların sözlerindense senin gibi tecrübelere itimat ederim.
:eyv.:
-
:utan: :utan:
-
EĞER ÇIKAN BUHAR SU BUHARI OLMUŞ OLSAYDI YAĞ ÇUBUĞU VE YAĞ KOYMA AĞZININ İÇİ kremsi bir köpük bağlardı. bu köpük yağa su karıştığının , aracın conta yaktığının veya motordaki bir çatlağın muhtemel belirtisi olabilirdi. ancak bu iki yerde oluşan birikinti normal yağ ve kirden oluşuyorsa sorun yok demektir.
-
yağ çubuğundan çıkan eksoz gazının ve motor kapağındaki üflemenin normal bi ölçüsü var, onu ustalar iyi anlıyor, yine de bilene göstermekte fayda var.
-
15Bin bakımı geldi zaten. Bakım sırasında sorarım. Ama aklımın bi tarafında da kötü birşey olup ta ustaların umursaması ihtimali duruyor. İnşallah ilgilenirler...
-
motor 50 bin km içinde sağlam bir bakıma ihtiyacım var diyor bence tabi inş. olmaz öle şeyler....yağ kapağından ufak bir üfleme olur ama duman v.s yada elini oraya yapıştırınca küçük yağ lekeleri oluyorsa..yada yağ çubuğundan duman geliyorsa pek normal değil..tabi 160 bindeki araç için normal olabilir..
-
zaten üfleme varsa yağda da eksilme olabilir yağ seviyesini de kontrol edin bence. Çok da paranoya yapmamak gerek, ama servis haricinde iyi bi ustaya da 2 dk göstermekte fayda var.
-
dizel motorlar benzinlilere göre fazla ısınır. yokuş yukarı çıktığınıza göre zorlanma da var. ayrıca klima da açıksa bu da ek yük bindirir. bu durum normaldir. ek bilgi olarak yeni arabalarda çok az olasılık bu tip zorlanmalarda dizel arabalar fazla ısınır ve hararet göstergesi tavan yaparsa bir kenara çekip rölantide çalıştırılmalıdır. benzinliler stop ederek soğutma yapabilirler.
-
zaten üfleme varsa yağda da eksilme olabilir yağ seviyesini de kontrol edin bence. Çok da paranoya yapmamak gerek, ama servis haricinde iyi bi ustaya da 2 dk göstermekte fayda var.
yağ seviyesi normal. hiçbir eksiltme yok.
-
bi sey yoktur onda. Ama kafama şu 15 bin olayı takılıyor, yağa göre değişir tabi de çok uzun değil mi sizce de? Ben saxo'nun yağını 8 binde değiştim yola çıkmadan. Koskoca otomotiv firmalarının tabi bildiği vardır ama bana fazla geliyor, hele 8-10 binde değişilen yağı görünce.
-
bi sey yoktur onda. Ama kafama şu 15 bin olayı takılıyor, yağa göre değişir tabi de çok uzun değil mi sizce de? Ben saxo'nun yağını 8 binde değiştim yola çıkmadan. Koskoca otomotiv firmalarının tabi bildiği vardır ama bana fazla geliyor, hele 8-10 binde değişilen yağı görünce.
bana da fazla geliyor ama araba garantiliyken servisin kurallarını çiğnemek istemiyorum. yaşadığım yer çok tozlu olduğundan hava filtresini değiştireyim dedim ama malum bizim filtreler torx tornavidayla açılıyor sonra ne olur ne olmaz serviste pürüz çıkar diye elleşmedim.
-
bana da fazla geliyor ama araba garantiliyken servisin kurallarını çiğnemek istemiyorum. yaşadığım yer çok tozlu olduğundan hava filtresini değiştireyim dedim ama malum bizim filtreler torx tornavidayla açılıyor sonra ne olur ne olmaz serviste pürüz çıkar diye elleşmedim.
Hava filtresini rahatlıkla değiştirebilirsiniz.
-
Hava filtresini rahatlıkla değiştirebilirsiniz.
Servisle görüştüm. Eğer orjinal filtreyi faturasıyla birlikte alırsam garantide problem olmuyormuş. Ayrıca servis TDI motorlarda biraz buhar çıkması normal dedi. Ben de bir arkadaşın caddy sine baktım onda da buhar çıkıyordu. İçim rahatladı ;)