škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: ucetinkaya - 23 Mayıs 2013, 16:31:38
-
Merhaba,
dun gece mesaisi sonrası yollarında boş olmasını fırsat bilip biraz hız denemesi yaptım. İzlenimlerim;
- Araç 198 e çok rahat çıktı. fazla zormaladı.
- yüksek hızlarda yoladaki bozukluklar aracı hoplatıyor. buda insanı tedirgin ediyor. araç o hızlar için hafif kalıyor.
- virajlara çok sert girerseniz donme yarıçapınız çok artıyor. bende esp devreye girmedi ama sağdaki kişiye çok yaklaşmak zorunda kaldım.
Özetle bence hız yapmak için değil normal kullanışlar için bir araba. birde hız denemesi yapılacaksa virajlı olmayan yerlerde yapılması tavsiye edilir.
-
bende ilk aldığım gün 180'e çok rahat çıktım.arabanın ataklığı tatmin edici.
-
yoksa dün temde kovaladığım octi sizinki miydi? beyaz olan avrupa yakası tem?
-
200 civarı hala güven veren ve stabil kalan araçlar zaten yere yakın spor araçlar ya da 2 tonluk premium sedanlar diye biliyorum. Bizimkiler aile aracı zaten fazlasını beklememek lazım.
-
Ben 225'den sonra kendimi uzay boşluğunda hissettim :D (Rapid 1.4 TSI DSG) Allah'a emanet gidiyorsun yani :D Zaten bu araçlar hız için değil herkes biliyor :)
-
Çorlu yolunda 5 kişi ful bagaj 240 yapmıştık yollar sabah saatinde boştu en güzel denenecek yolda orasıdır bana kalırsa :) Sonuca gelirsek o hızlarda siz aracı kontrol etmiyorsunuz rüzgar ne isterse onu yapıyor aynı zamanda viyadük geçişlerinde paçalıkların asfalta sürttüğünü defalarca hissettim :)
Birde boş araba ile yüksek süratler tehlike oluyor tersten bir rüzgar geldi mi sizinle istediği gibi oynar :)
-
Çorlu yolunda 5 kişi ful bagaj 240 yapmıştık yollar sabah saatinde boştu en güzel denenecek yolda orasıdır bana kalırsa :) Sonuca gelirsek o hızlarda siz aracı kontrol etmiyorsunuz rüzgar ne isterse onu yapıyor aynı zamanda viyadük geçişlerinde paçalıkların asfalta sürttüğünü defalarca hissettim :)
Birde boş araba ile yüksek süratler tehlike oluyor tersten bir rüzgar geldi mi sizinle istediği gibi oynar :)
O yüzden en iyisi boş yolda basacaksın :adm:
-
O yüzden en iyisi boş yolda basacaksın :adm:
Hayir bence en iyisi hic basmayacaksin;). Hiz icin ucaga bekliyoruz.
-
mereceds c220 cdi, 5 kişi ile 240 görmüşlüğüm var.ben arkada ortada oturuyordum. insan tedirgin oluyor.allah korusun otobanda bişey çıksa kim kurtaracak. ben en çok 3 kamyon yada tırın birbirini sollayıp şerit doldurmasından korkuyorum.
-
yoksa dün temde kovaladığım octi sizinki miydi? beyaz olan avrupa yakası tem?
benim capucino bej. arkamda bir rapid veya octi beyaz kovaliyordu :) . çarşamba gecesi 12 civarı
-
benim capucino bej. arkamda bir rapid veya octi beyaz kovaliyordu :) . çarşamba gecesi 12 civarı
bendim o zaman :D rapid 1.6 tdi benim de. yakından bakayım dedim önce yanaştım sonra dedim bakalım nasıl gidiyormuş octavia. yanlız farlara bayıldım ledlere
-
Bizim bir arkadas da aldi yeni oktavia 225 45 17 opsiyon ile ayni şekilde yuksek hizda stabil degil diyor:(
-
bendim o zaman :D rapid 1.6 tdi benim de. yakından bakayım dedim önce yanaştım sonra dedim bakalım nasıl gidiyormuş octavia. yanlız farlara bayıldım ledlere
dünya çok küçük. bir sonrakinde yine görüşürüz. otogar sapagindan sonra virajları yuksek hızda almak sıkıntı oldu :)
-
dünya çok küçük. bir sonrakinde yine görüşürüz. otogar sapagindan sonra virajları yuksek hızda almak sıkıntı oldu :)
evet oralarda özellikle yol bozuklukları ve dönerken viraj içinde virajın sertleşmesi gibi saçmalıklar var. ben alıştım artık bakırköye kadar omurilikten gidiyorum o yolda.
o kadar tır kamyon olmasaydı keşke...
benim araba yan rüzgarlarda bayağı savruluyordu sizinki nasıldı?
-
Yüksek süratte en güvenli araçlardan biri Octavia elegance 1.6 mpi dır.Seviyorum Ben onu.Ağır devirli olması ve turbosu v.s. olmaması nedeniyle 190 km li süratlerde ve hızlanırken araç yola güvenle oturuyor.:D
Tecrübemle sabittir.:dede:
-
Octavia; yol kullanımı için tasarlanmış C segmenti bir araba için yeterli performans, konfor, yol tutuş beklentilerimi karşılıyor.
-
audi A6 lastikleri taktırmıstım gecen sene octaviama hic korku vermiyor hızlı dönüslerde.hızlıda gitseniz octavia bence okadr korkutmuyor yolun durumuna gore tabi :) nekadrda olsa hız felakettir :))
-
evet oralarda özellikle yol bozuklukları ve dönerken viraj içinde virajın sertleşmesi gibi saçmalıklar var. ben alıştım artık bakırköye kadar omurilikten gidiyorum o yolda.
o kadar tır kamyon olmasaydı keşke...
benim araba yan rüzgarlarda bayağı savruluyordu sizinki nasıldı?
bende ruzgarda sorun olmadı. yan rüzgarlar etkilemedi beni. ama virajlarda birazda yolun acemiligi tam kestiremedim. virajları biraz yoldan cikarak alabildim.
tır kamyonlar yine bir nebzede 2 km onceden selloktor yaptıklarımız yol vermiyor o kotu. sag sol gecmek zorunda kalıyor.
Octavia; yol kullanımı için tasarlanmış C segmenti bir araba için yeterli performans, konfor, yol tutuş beklentilerimi karşılıyor.
haklısınız . o yuzden hız yapmak için değil aile ile rahat rahat seyahat etmek için aldım. ama bir deneyeyim dedim.:)
-
Octavia A5 i bilmem ama A4 te arka kısım çok yüksek ve 195/65/15 lastikler ile virajlarda çok fazla yatıyor.Yüksek hacimli motora neden böyle bir lastik ölçüsü koymuşlar bir türlü anlayamadım.. En kısa zamanda 225/45/17 ye geçmeyi planlıyorum.Eminim ki virajlarda daha iyi olacaktır :)
Dediğim gibi octavialarda rüzgar direnci çok iyi değil o yüzden yüksek hızlarda bana kalırsa pek güvenli değil..
-
Bizim bir arkadas da aldi yeni oktavia 225 45 17 opsiyon ile ayni şekilde yuksek hizda stabil degil diyor:(
Corolla'dan Octavia'ya geçiş yaptım ben. O zaman Octavia'nın yere iyi bastığını çok daha rahat anlıyorsunuz
-
Corolla'dan Octavia'ya geçiş yaptım ben. O zaman Octavia'nın yere iyi bastığını çok daha rahat anlıyorsunuz
Kişilerin kullanima göre bakarsak eski kasa ceed le 200 le giderken 4 serit makas atarken yolda kopmayan bir ceed varken şimdi 200 de seridi kendi degistiren bir octavia var yeninkasa icin yorumum
Kaldiki herkes böyle kullanir demiyorum ben kisinin kendi yorumunu belirttim bu arada
Daha once de yazanlar gibi segmenti aile arabasi icin yeterli zaten
Ama unutmayin ki herkes ayni sekilde ayni arabayi kullanmaz
-
Octavianin yol tutusu benim icin ayrıdir yazilanlarin aksine yüksek hızda gayet stabil bir arac tam bir uzun yol canavarı bana gore
-
ilk aldığım zaman 232'yi gördüm herhangi bir sorun yaşamadım.
-
ilk aldığım zaman 232'yi gördüm herhangi bir sorun yaşamadım.
duz yoldamı yaptınız bu hızı. ayrıca ruzgar ve viraj durumu neydi.
-
bu yol tutuş mevzu muhtemelen yeni araç hafifletme çabalarından kaynaklanıyor. iyi bir aerodinamikle desteklenmesi lazım ama şekiller kompleksleştikçe üretim maliyeti de artıyor. eski arabaların yolu yüksek hızda daha iyi tutmasını ben onların ağırlığına bağlıyorum.
octavia boyutlarına göre oldukça hafif bir alet. savrulma gibi durumlar normal bu durumda. belki vrs'inin bodykiti birşeyler yapabilir :)
-
Octavianin yol tutusu benim icin ayrıdir yazilanlarin aksine yüksek hızda gayet stabil bir arac tam bir uzun yol canavarı bana gore
bende buna katılıyorum, yeni kasayı bilemem ama bende 2011 A5 var uzun yoldaki konforu ve yol tutuşu gayet iyi bence
-
bende buna katılıyorum, yeni kasayı bilemem ama bende 2011 A5 var uzun yoldaki konforu ve yol tutuşu gayet iyi bence
düz yolda sıkıntı yok. ama virajlara biraj süratli girin veya rüzgarlı havada hız yapın bence. o zaman fark edersiniz. ayrıca bunlar yeni octavia için.
-
aracım ile 150 km/h hıza kadar çıktım en fazla... benim sürüş karakterim sakin biraz o yüden belki fazla zorlamam aracımı ama yolda bana güvensizlik hissettirmedi hiç... 17'' jant takılı ve lastik havaları düzenlendikten sonra yol konforu ve tutuşu bana gayet yeterli geldi... dediğim gibi çok yüksek hızda kullanmadım ve orta sınıf hiçbir aracın yüksek hız için tasarlanmadığını bu yüzden de sürücünün dikkatli olması gerektiğini düşünüyorum...
düz yolda sıkıntı yok. ama virajlara biraj süratli girin veya rüzgarlı havada hız yapın bence. o zaman fark edersiniz. ayrıca bunlar yeni octavia için.
bu arada yukarıda yazdığım cevaptaki hızı Hatay Belen inişinde yüksek rüzgarlı ve hafif virajlı yolda yaptım ki bilenler bilir... ben sıkıntı yaşamadım acaba aracınızda esp devrede mi, lastik havalarınızı kontrol ettirdiniz mi...
-
duz yoldamı yaptınız bu hızı. ayrıca ruzgar ve viraj durumu neydi.
düz yoldu ama sonlara doğru hafif viraj vardı 232'yi sonlarda viraja girerken gördü rüzgar çok hafiften hissedilmeyecek derecede vardı.
-
Yüksek süratte en güvenli araçlardan biri Octavia elegance 1.6 mpi dır.Seviyorum Ben onu.Ağır devirli olması ve turbosu v.s. olmaması nedeniyle 190 km li süratlerde ve hızlanırken araç yola güvenle oturuyor.:D
Tecrübemle sabittir.:dede:
+10
Aracı yeni aldığımda Edirne otobanında test için 210 km hıza çıktım,maşallah ok gibi gidiyor.Adeta yola yapışıyor..
-
230 dan sonra arkadan hafif sallıyor:D
İşin şakası bir tarafa hızlanması,freni, konforu v.s. yol kullanımı için tasarlanmış bir araba.
Yüksek süratlerde makas atıp, iyi viraj dönmesini beklemek pek doğru olmaz.
Piyasa da tutulan kendi sınıfındaki araçlarla karşılaştırıyorsak ta hemen hemen her konuda ilk 3 e girer diye düşünüyorum..
-
Kişilerin kullanima göre bakarsak eski kasa ceed le 200 le giderken 4 serit makas atarken yolda kopmayan bir ceed varken şimdi 200 de seridi kendi degistiren bir octavia var yeninkasa icin yorumum
Kaldiki herkes böyle kullanir demiyorum ben kisinin kendi yorumunu belirttim bu arada
Daha once de yazanlar gibi segmenti aile arabasi icin yeterli zaten
Ama unutmayin ki herkes ayni sekilde ayni arabayi kullanmaz
öncelikle demek istediğinizi hiç anlamadım. Cee'd ile Octavia / Corolla farklı benim gözümde. Sonuçta Cee'd hatchback, diğerleri nispeten daha büyük araçlar (Octavia da facelift diyebilirsiniz, bahsettim şey aracın ebatları ve hacmi). Küçük hacimli olduğu için yol tutuşu daha iyi olabilir, kıyaslanacak durumda olabilir bilmiyorum.
Benim demek istediğim, Kütahya - Eskişehir yolunu sık sık kullanırım. Yollar yapıldıktan ve radarların yeri öğrenildikten sonra ara ara hız denemeleri yaptığımda yaklaşık 150 km/h hızdan sonra Corolla (2005 model sedan kasa)'nın direksiyonu çok fazla titrer, kontrolü zorlaşır, rüzgarları çok fazla hissettirir, asfalt gürültüsünü oldukça içeri geçirirdi. Ancak aynı yolda, Octavia ile aynı hızdan sonra özellikle direksiyon stabilitesi gayet iyi, rüzgardan etkilenme yarı yarıya diyebileceğim seviyede. Ses olayı da gerçekten hissedilir derecede. Umarım anlatabilmişimdir Corolla'dan sonra Octavia derken ne kastettiğimi
-
Geçen akşam Gebze-Kavacık arası chipli i30 ile bayağı çekişmeli geldik aracın maşallahı varmış :D 180-190 iyi geliyor ama sonrasında tıkandı yavrucak.. :D Araçta 5 arkadaştık gece 1 yollar boştu Sabiha gökçenden dip gaz girdik FSM bağlantısına kadar yer yer 230 lara çıktık şu var ki araç yüklüyken bu hızlarda daha stabil tek sıkıntı hızladığı gibi durmuyor :D
-
O hızlarda Allah korusun ufak bi şey yolunda gitmezse...
-
O hızlarda Allah korusun ufak bi şey yolunda gitmezse...
Haklısın abi ama sessiz asfalt ve taciz olunca dayanamadım :) Birde bildiğim yoldu yoksa fazla gaza dokunmam zaten motor hortum gibi çekiyor :D
-
düz yolda sıkıntı yok. ama virajlara biraj süratli girin veya rüzgarlı havada hız yapın bence. o zaman fark edersiniz. ayrıca bunlar yeni octavia için.
şimdi aracın sınırlarını bilmek lazım neticede A sınıf bir araca binmiyoruz biz, bu araçtan yüksek hızlarla viraja girmesini bekleyemeyiz,standartları iyi olan bir yolda yüksek hızları rahatlıkla görebiliyorsak bu yeterli birşeydir bizim araçlarımız için fazlasını istiyorsak zaten en az bir bu kadar daha parayı gözden çıkarmalıyız.
-
...standartları iyi olan bir yolda yüksek hızları rahatlıkla görebiliyorsak bu yeterli birşeydir bizim araçlarımız için fazlasını istiyorsak zaten en az bir bu kadar daha parayı gözden çıkarmalıyız.
Bir üst sınıfta da durum çok iç açıcı değil. Firmada Peugeot 508SW var. Geçen biraz hızlı girdim 90°' lik bir dönüşe. Hız sanırım 60-70km/s gibi bir şeydi. Şehir içi hele ki dar yol için hatırı sayılır bir sürat. Sağa doğru dönerken bir yandan da abartmadan frene yüklendim. ABS devreye girmesine rağmen -ki o derece abanmamıştım- araç kafadan kaydı az bir şey. O sırada ESP devreye girdi de topladı mı bilemiyorum fizikî olarak bir şey hissetmedim ve o anda göstergeye de bakamadım. Anlayacağınız aracın limitleridir önemli olan. Hangi sınıfta olduğu bazan hiç fark etmeyebiliyor.
-
yeni octavia'nın arka süspansiyonlarının bağımsız olmaması, yol tutuşu ve konforu ne derece etkiliyor acaba ? bu konuda her iki aracı da kullanan arkadaşlardan bi görüş alsak ?
-
bazen benim de içime şeytan kaçıyor ve basıyorum deneme amaçlı (kuru ve boş yollarda) ama sonra hep vazgeçiyorum önceki tecrübelerime dayanarak.
2 tanesini sizinle paylaşayım. Bir zamanlar Ankara Denizli arası çok gider gelirdim.
birinde karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir kaplumbağayı milimle es geçtim hayvan tam lastiklerin olacağı yerdeydi, diğerinde muhtemelen bir kamyon büyükçe bir köpeğe vurmuş bütün ihtişamı ile yolda yatıyordu. aracı yavaşlatamıyorum çünkü arkamdan biride dibime yapışmış geliyor, sağa geçemedim çünkü araba solluyordum. tek çare az da olsa yavaşlayıp köpeği iki teker arasına ortaladım. hızım 110 gibiydi. alttan taaak diye bir ses. Ama allahtan birşey olmadı. ne zaman çok hızlansam aklıma bunlar gelir yavaşlarım. Allah göstermesin 150-200 gibi hızlarla...
-
Sonuçta bahsettiğimiz araba sedan bir aile aracı. Piyasaya çıkma nedeni konfor kullanımı ve düşük yakıt tüketimi. Bu aracı alıp GT performansı beklememek lazım. Ayrıca bağımsız süspansiyonun olmamasının yanında aracın yerden yüksekliği de sert kullanımlar için bence uygun değil.