Arkadaşlar octavia nın rakipleri ile karşılaştırıyor gibi davranızyorsunuz size bir anımı anlatıyım;
geçen günlerde 301 e bindim(en boş donanım) ve gerçekten rapide göre çok kötü fiyatı düşürmek için herşeyi yapmışlar klimayok,yalıtım yok,koltukların ve daha birçok yerinde olan eşya koyma gözleri yok,cam açma duşları çok değişik inanmıcaksınız ama motor sıcaklık göstergesi bile yok ve daha birçok şey yok esp yi standart tutmakla olmuyor bu işler ki esp yi yiyorsa koyma araba çarpışma testine bile girmemiş
karşılaştırma
301 access;39.000 tl(rapide eş değer olması için active donanım olması lazım ki active bile eşit olmuyor )
301 active;40.000 tl
rapid active;43.000 tl
ben kullanıcı gözüyle kesinlikle 3 daha verir rapid alırdım ki bayi bir güzellik yapıp onu 42 ye düşürür
not;hiç bir şekilde taraf tutarak demiyorum
Dediklerinizde haklısınız ancak bu söylediğiniz özellikler hangi firmanın umurunda ? Ucuz ve kullanışlı ise yapıştır 50-60 tane diyor.kesinlikle
tek avantajı fiyatı olan bi araç nasıl 50 bin tlye satılır yahu gider paşa paşa jetta alırım her yönüyle daha iyi+11111
Skoda alınmaz artık..
Ambition 1.2 75 HP 35.990 alınmaz mı sizce?
Benim için dizel olması önemli değil ama 1,2 konusunda şüpheliyim.
Ambition 1.2 75 HP 35.990 alınmaz mı sizce?
Benim için dizel olması önemli değil ama 1,2 konusunda şüpheliyim.
Arkadaşlar octavia nın rakipleri ile karşılaştırıyor gibi davranızyorsunuz size bir anımı anlatıyım;
geçen günlerde 301 e bindim(en boş donanım) ve gerçekten rapide göre çok kötü fiyatı düşürmek için herşeyi yapmışlar klimayok,yalıtım yok,koltukların ve daha birçok yerinde olan eşya koyma gözleri yok,cam açma duşları çok değişik inanmıcaksınız ama motor sıcaklık göstergesi bile yok ve daha birçok şey yok esp yi standart tutmakla olmuyor bu işler ki esp yi yiyorsa koyma araba çarpışma testine bile girmemiş
karşılaştırma
301 access;39.000 tl(rapide eş değer olması için active donanım olması lazım ki active bile eşit olmuyor )
301 active;40.000 tl
rapid active;43.000 tl
ben kullanıcı gözüyle kesinlikle 3 daha verir rapid alırdım ki bayi bir güzellik yapıp onu 42 ye düşürür
not;hiç bir şekilde taraf tutarak demiyorum
1.2 az yakar çok performans beklemiyorsanız güzel tercih
Öyle bi anlattin ki sanki aşk i memnudayiz sanki bu araç onun değil:)
Onun olsada fark etmezki skodadan aldığı kar payı ile vw gen aldığı kar payı aynı değil sonuçta % leri farklı
Şu anda fiyatlar değişsin 43 milyara rapid in full modeli 1,6 tdı satılsın ne şirketlerde jetta kullanılır nede vatandaş gidip jetta alır rapid sürümden kazanır ve iddalıyımki yılın en çok satılan c segmenti olur
Skodanin %100 hissesi vw dedir.
rapid-301-era-sümbül b-sedan segmenti
octavia-jetta-fluence c segmenti
superb-passat d segmenti
2013 octavia, c nin en büyügü d ninde orta segmentine hitap edicektir.
Eywallah çok güzel açıklıyosun bende şunu demek istiyorum anlatamadım galiba:)Ben sizi kesinlikle anladım yurt dışında c segmenti gözükebilir ki gözüküyorda ama türkiyede b sedan diye isimlendiriliyor.
neden n cap sitesi small family car sınıfına sokmuş aracı
Small family car C SEGMENTİ oluyor ben bunu demek istiyorum yukarıda ncap ın linkini verdim sınıf orda gözüküyor small family car yazıyor
google de aratırsanız Small family car hangi segment te C çıkıyor
YABANCI sitelerin bir çoğundada RAPİD C segmenti olarak gözüküyor
Türkiye için geçerli galiba rapid in B segment olayı bunu söylemeye çalışıyorum ben :)
Ben sizi kesinlikle anladım yurt dışında c segmenti gözükebilir ki gözüküyorda ama türkiyede b sedan diye isimlendiriliyor.
Ewet şimdi anlaştık :) ewet türkiyede b sınıfı sedan olarak gözükebilir açıklamanız için teşekkür ediyorum sizeBen teşekkür ederim, arkadaşımız açıklamış zaten
Fiyat çok yüksek rapid e bindim içi iyi ama çokta iyi değil
skoda 2012 yılında seat ın 2 katı satış yaptı fabia modeli kendini kanıtladı oktavia modelide piyasada tutulmaya başladı süper b ye binenler hayran kaldı skoda kendini artık tanıttı kimse kötü marka olarak bakmıyor
Ama rapid modeli fiyatı yüzünden sınıfta kaldı dizel full u 40 bin i geçmemesi lazım yeni model bu modeli tanıtma vatandaşı teşfik etme amaçlı ucuz olması lazımdı
VW markasını çok iyi biliriz VW in bu piyasaya nasıl girdiğini bir çoğumuz bilir
1998-2003 yılı arası çıkardığı her aracı vatandaşı teşfik etmek için fiyatını uygun tuttu ve aracları tutuldu hem kaliteli hem fiyatı uygun tutulduğu için ve şimdi gördüğünüz gibi vw markası lüks arac sınıfına girdi skoda da böle olması lazım
Ama şöyle bi durumda olabilir belki vw izin vermiodur uygun fiyata skoda satılmasına
piyasada polonun satışını fabianın baltaladığı için 1,2 tsı modelini kaldırıldığı söylentisi vardı 1,2 tsı fabia tutmadığı için değilde polonun satışını engellediği için kaldırıldığı söylentisi vardı
passatın satışını oktavia ve süper b nin baltaladığıda ortada zaten bunlardan yola çıkarak
jettanın satışınıda rapid baltalamasın diye bu fiyatlardada olabilir
iyi söyluyorsunuz da fabia elegance 41 bin lira nasıl olacak
kardeşim sadece şehir içinde az yakar uzun yolda da 90-100 gidersen yakmaz ama 3bin deviri geçtiğin an 2.0 motor gibi yakıyor bilgin olsun
hayırlı olsun, aracı alan ilk kişilerden biri olmak güzel bi duygu olsa gerek :)
Hocam Türkiye'de aracı alan ilk kişiyim. 10 Ocak'ta kapora verdim. Geçen hafta perşembe günü parayı ödedim, kaskoyu yaptırdım, plakayı aldım; ama aracı teslim etmediler.
Geçen hafta 1.6 TDI Elegance aldım. 49.990 TL'ye. Birkaç bayiden araştırdım, hiçbiri indirim yapmadı. Aslında 1.2 TSI Elegance istiyordum; ama gelmeyince TDI Elegance aldım. Aracı henüz teslim etmediler. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan tescil işlemlerinin yapılmasını bekliyorlarmış. Ben de bekliyorum. :)
aracın pahalı olduğu eleştirilerine rağmen bu araçta sizi etkileyen ne oldu da ilk 1,5 ay öncesinden siparişi geçtiniz? hangi nedenlerden gönlünüzü fethetti Rapid?
biraz gazeteci edasıyla sordum kusuruma bakmayın :)
hayırlı olsun:clap:
Hayırlısı olsun ama fiyat ederinin çok çok üstünde...
Çok güzel özetlediniz, tekrar hayırlı olsun güle güle kullanmanız dileğiyle :)
Araç bence de biraz pahalı. Sedan bir araç olması, diğer B sınıfı araçlara göre daha kaliteli olması, koltuğuna oturduğum zaman bana rahatlık vermesi, güvenlik açısından güven duymam, bagajının ve içinin geniş olması, iç dizaynının sade ve şık olması nedenlerinden dolayı gönlümü fethetti.
Umarım yeterli olmuştur cevabım. :gaz:
Teşekkür ederim hocam. :)
Teşekkür ederim hocam. Fiyat konusunda söylediklerinize katılıyorum; ama başka bir B sınıfı araç alsaydım aklımda bu araç kalırdı.
bence de güzel cevap olmuş... ancak söylemiş olduğunuz artılara rağmen, özellikle C değil de B segmenti araç almak isteyen benim gibi alıcı adayları için fiyat önemli bir kriter. yani 7-8 bin TL fark nedir ki gönlüme göre olsun demek çok kolay bir şey değil benim için. yoksa tabii ki rapid, gerek malzeme kalitesi gerek güvenlik unsurları bakımından emsallerinden daha iyi durumda. ancak sedan olması geniş olması gibi unsurların doğru olduğunu düşünmüyorum. çünkü 301 veya c elyseenin de gerek içi gerek bagajı daha küçük değil, hatta diz mesafeleri daha iyi. güvenlik konusuna gelince aveoda 8 hava yastığı, güvenlik testinden beş yıldız gibi özellikler var. yine aveoda yokuş kalkış destek sistemi var... demek istediğim bazı özellikleri ile rapid bir adım önde olsa da her alanda rakiplerinden çok önde değil... aradaki bu fiyat farkına değer mi bilemiyorum. ayrıca kasa ağır ve battal bu da yakıt tüketimine neden olacaktır.
Hocam, 301 ve Elysse'nin de içi geniş ve bagaj kapasitesi de iyi ama içindeki malzeme kalitesi Rapid'le kıyaslanmaz bence. Bagaj konusuna gelince; bence Rapid'in bagajı ile diğerleri kıyaslanamaz bile. Diğerlerinin bagaj kapağını açınca çok dar bir alandan eşyalarınızı koymak zorunda kalacaksınız. Belki de birçok eşyanızı bagaja rahatça koyamayacaksınız. Rapid'de öyle mi? Rahat rahat yerleştir. :) Fiyat farkı bana göre de çok ama üç-beş bin lira fiyat farkını da bu aracın albenisine ve gönlümden geçtiği için verdim. Eğer Rapid almasaydım zaten C sınıfı bir araç alırdım; yalnız herhangi bir Fransız aracı hariç. Aslında Rapid almasaydım Jetta ya da yeni Octavia alırdım. Rapid'in bana göre boyunun üç beş santim kısa olması, ya da içinde birkaç donanımının küçük olması benim için önemli değil. Bence tam bir aile arabası. Tabii benim görüşüm...
Güle güle kullanin en önemlisi gonlunuze yatması yattiysa 20 olsa yine verilir.
İstabulda en yoğun trafiğin olduğu hergün E5 trafiğindeyim,henüz Rapid göremedim
henüz trafikte görmeniz zor.. daha çok yeni ancak bir kaç teslimat yapılmıştır. güvenlik testinde başarılı oldu, ortalama bu segmentteki bütün donanımlar var. malzeme kalitesi vasat, yakıt tüketimi de makul ölçülerde. sorun çok fazla olan fiyatı.
donanım tablosuna bakınca aklıma bir şey takıldı. esp ve hill hold ambition ve elegance donanım seviyesinde standart olarak görünüyor. ama bir de parantez içinde "DSG şanzımanlı araçlarda standart" ibaresi var. yani şimdi 1.2 tsi ambition manuel vites rapid de esp ve hill hold standart mı değil mi? bayi ye gidip soran arkadaşlar varsa bilgileri vardır sanırım.
http://www.skodarapid.com.tr/donanim.html
Sormadım ancak, listeye göre sadece DSG araçlarda var.
Manuellerde yok gözüküyor.
herkesin farklı bir fikri var. yani şimdi 1.2 TSI 105 HP Ambition (39.490 tl) manuel de ESP (ABS + MSR + ASR + EDS + HBA) ve Hill Hold fonksiyonu (yokuş kalkış destek sistemi) var mı yok mu kesin olarak bilen yok sanırım.
Toledoda güzelmiş
arkadaşım neye benzediği önemli değil sana ne verdiği önemli. aldığı parayı hak edip etmediği önemli. ben aracı otoshowda inceledim, o zaman c elysee 301 gibi araçlara da bakmıştım, malzeme kalitesi olarak onlardan iyi gibi gelmişti. ancak yorumları okuyunca sanki benim düşündüğüm gibi olmadığını düşünmeye başladım. alman araçlarının malzeme kalitesinin her zaman iyi olduğu bilinir. şimdi bu aracın malzeme kalitesi de sınırlı ise 50 bin tl çok para. zaten ön konsol son derece sıradan, basit ve klasik, en azından işlevsel olsaydı. araçta yokuş kalkış destek sisteminin olması ve lastik basınç ölçme sisteminin olması güzel. ama neden yağmur ve far sensörü ve bluetooth desteği yok.. ben mi kaçırdım ayrıntılardan hakkaten yok mu? hiç yakışmamış yoksa.
Rapid için genel kanı 49.900 TL nin pahalı olduğu yönünde.
46.500 TL mevcut şartlarda iyi görünebilir.
Ben olsam bu paraya c segmentinden araba alırım..
C segmentinde bu motora ve donanıma sahip araclar 60bin civarında. Malzeme kalitesi tartışılır. Mesela 45.000 tl civarında seçiminiz ne olurdu?
Hyundai-Kia grubunun dizelleri, TSI Leon düşünülebir..
HyundAİ 55 kia 60 bin tl civarında dizel otomatik olanlar. Ayrıca hyundai ve kia nın otomatik sanzimanlarını kullandıysanız dsg ile kıyaslanmaz bile. TSI leonuda garanti dışı kullanırken nekadar rahat olursunuz ? Malum leonların kullanıcı kitlesi (genelleme yapıyorum) genc ve sorunsuz leon bulmak kolay degil.
Evet maalesefki bir dsg kadar sorunlu degil :)