škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: sungurf - 18 Şubat 2013, 17:23:29

Başlık: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: sungurf - 18 Şubat 2013, 17:23:29
İyi günler
 
Yokuş aşağı giderken gazdan ayağı çektiğimde araç hızlanmasına rağmen vites yükseltmiyor 4-5 bin devire kadar çıkıyor. sonra gaza bastığımda vites yükseltiyor
bu normalmidir?
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: Akif Hoca - 18 Şubat 2013, 17:29:47
Normal, yokuş iniş desteği..
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: lrfan - 18 Şubat 2013, 17:31:58
Ayak gazda değilse normal, motor freni için büyütmüyor vitesi
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: Ugur A. - 18 Şubat 2013, 17:47:56
Bu sırada biraz da frene yüklenirseniz vites bile düşürüyor.:wnk:
Başlık: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: schumici - 18 Şubat 2013, 17:55:54
Cut off sebebiyle yakıt tüketmediğinden vites yükseltmiyor araç, yüksek devre çıksa bile yakıt tüketmiyor
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: YEKE - 19 Şubat 2013, 01:13:34
bu sistem aynı yolcu otobüslerindeki şoförlerin direksiyon üstündeki çubuk freni gibi. yani irfanın dediğinden.
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: arinalw - 19 Şubat 2013, 08:26:25
iniş desteği bu çok güzel bir özellik.zaten aksi olsaydı,özellikle uzun ve dik inişlerde balatalar çok yıpranırdı.ben de böyle iniş desteği olmayan bir otomatik bir araç vardı,uzun inişlerde motor frenini kullanmak için manuele alıp vitesi kendim düşürüyordum..
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: Ugur A. - 19 Şubat 2013, 08:35:20
Alıntı yapılan: arinalw;422512
iniş desteği bu çok güzel bir özellik.zaten aksi olsaydı,özellikle uzun ve dik inişlerde balatalar çok yıpranırdı.ben de böyle iniş desteği olmayan bir otomatik bir araç vardı,uzun inişlerde motor frenini kullanmak için manuele alıp vitesi kendim düşürüyordum..
Elektronik kontrolü olmayan tork konvertörlü otomatik vitesli araçlar yokuş aşağı vitesleri büyüterek çalışırlardı. Bu nedenle rampada fren çok kullanılırdı ve "otomatik araba çabuk yer fren balatalarını" şeklinde bir hurafe de vardır eskilerde. Halbuki o şanzımanlarda da D' den sonra 3-2-1 şeklinde seçenekler vardır. Kullanmayı bilmedikleri için balataları çabuk yerlerdi.
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: arinalw - 19 Şubat 2013, 11:31:31
ister otomatik ister manuel,inişlerde bir şekilde motor freninin kullanılması gerekiyor.dsg de bunu gerçekten mükemmel yapıyor.
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: lrfan - 19 Şubat 2013, 11:37:33
Alıntı yapılan: arinalw;422535
ister otomatik ister manuel,inişlerde bir şekilde motor freninin kullanılması gerekiyor.dsg de bunu gerçekten mükemmel yapıyor.

Dahası lazım olursa S'e alıyorum, yerine 1 veya 2-3 vites küçülebiliyor duruma göre
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: sungurf - 21 Şubat 2013, 12:34:03
teşekkürler. eski otomatik arabamda vites yükseltiyordu ondan sordum .
Başlık: Cevap: 1.2 DSG Yokuş aşağı giderken
Gönderen: guven - 25 Şubat 2013, 19:10:48
Alıntı yapılan: YEKE;422510
bu sistem aynı yolcu otobüslerindeki şoförlerin direksiyon üstündeki çubuk freni gibi. yani irfanın dediğinden.


Yalnız bahsettiğiniz sistem motor freni değildir retarder olması lazım ve motordan bağımsız ve hidrolik bir sistem

Retarder, temel olarak şaftın ucuna yerleştirilen rotor ve stator denilen iki çark ile çalışan hidrodinamik basınçlı bir sistemdir. Araçta direksiyon altında bir retarder için kademeli bir kol ya da fren pedalına bağlı bir sistemle harekete geçirilir. Rotor aracın şaftına bağlıdır. Stator ise rotorun karşısında retarder gövdesine sabitlenmiştir. Şanzumandan gelen şaft hareketiyle rotor döner. Retarder devre girdiğinde rotor ve stator arasına yağ pompalanır rotorun dönüşüyle hareketlenen yağ statorun kanaçtıkçlarına çarpar ve yavaşlar. Buda rotoru yavaşlatır ve frenleme gerçekleşir.