škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: sungurf - 18 Şubat 2013, 17:23:29
-
İyi günler
Yokuş aşağı giderken gazdan ayağı çektiğimde araç hızlanmasına rağmen vites yükseltmiyor 4-5 bin devire kadar çıkıyor. sonra gaza bastığımda vites yükseltiyor
bu normalmidir?
-
Normal, yokuş iniş desteği..
-
Ayak gazda değilse normal, motor freni için büyütmüyor vitesi
-
Bu sırada biraz da frene yüklenirseniz vites bile düşürüyor.:wnk:
-
Cut off sebebiyle yakıt tüketmediğinden vites yükseltmiyor araç, yüksek devre çıksa bile yakıt tüketmiyor
-
bu sistem aynı yolcu otobüslerindeki şoförlerin direksiyon üstündeki çubuk freni gibi. yani irfanın dediğinden.
-
iniş desteği bu çok güzel bir özellik.zaten aksi olsaydı,özellikle uzun ve dik inişlerde balatalar çok yıpranırdı.ben de böyle iniş desteği olmayan bir otomatik bir araç vardı,uzun inişlerde motor frenini kullanmak için manuele alıp vitesi kendim düşürüyordum..
-
iniş desteği bu çok güzel bir özellik.zaten aksi olsaydı,özellikle uzun ve dik inişlerde balatalar çok yıpranırdı.ben de böyle iniş desteği olmayan bir otomatik bir araç vardı,uzun inişlerde motor frenini kullanmak için manuele alıp vitesi kendim düşürüyordum..
Elektronik kontrolü olmayan tork konvertörlü otomatik vitesli araçlar yokuş aşağı vitesleri büyüterek çalışırlardı. Bu nedenle rampada fren çok kullanılırdı ve "otomatik araba çabuk yer fren balatalarını" şeklinde bir hurafe de vardır eskilerde. Halbuki o şanzımanlarda da D' den sonra 3-2-1 şeklinde seçenekler vardır. Kullanmayı bilmedikleri için balataları çabuk yerlerdi.
-
ister otomatik ister manuel,inişlerde bir şekilde motor freninin kullanılması gerekiyor.dsg de bunu gerçekten mükemmel yapıyor.
-
ister otomatik ister manuel,inişlerde bir şekilde motor freninin kullanılması gerekiyor.dsg de bunu gerçekten mükemmel yapıyor.
Dahası lazım olursa S'e alıyorum, yerine 1 veya 2-3 vites küçülebiliyor duruma göre
-
teşekkürler. eski otomatik arabamda vites yükseltiyordu ondan sordum .
-
bu sistem aynı yolcu otobüslerindeki şoförlerin direksiyon üstündeki çubuk freni gibi. yani irfanın dediğinden.
Yalnız bahsettiğiniz sistem motor freni değildir retarder olması lazım ve motordan bağımsız ve hidrolik bir sistem
Retarder, temel olarak şaftın ucuna yerleştirilen rotor ve stator denilen iki çark ile çalışan hidrodinamik basınçlı bir sistemdir. Araçta direksiyon altında bir retarder için kademeli bir kol ya da fren pedalına bağlı bir sistemle harekete geçirilir. Rotor aracın şaftına bağlıdır. Stator ise rotorun karşısında retarder gövdesine sabitlenmiştir. Şanzumandan gelen şaft hareketiyle rotor döner. Retarder devre girdiğinde rotor ve stator arasına yağ pompalanır rotorun dönüşüyle hareketlenen yağ statorun kanaçtıkçlarına çarpar ve yavaşlar. Buda rotoru yavaşlatır ve frenleme gerçekleşir.