škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: cSKn - 06 Şubat 2013, 17:40:24
-
Dün hiçbirşey yoktu. Tek seferde almıştı. Bugün 5.seferde aldı marşı. Daha öncede başıma gelmişti. Havalardan demek istiyorum ama dün de hava aynıydı. Problem ne olabilir. Can sıkmıyor değil bu durum. Araç 2011 1.4 16v.
[YOUTUBE]cFWzAxCPctE[/YOUTUBE]
http://www.youtube.com/watch?v=cFWzAxCPctE
Bu da marştan sonraki durum.. Bana düşük gibi geldi yoksa normal mi ?
(http://f1302.hizliresim.com/16/6/jujlv.jpg)
-
Rolanti normal, ama sorun olmaması gereken bir sorun :(
-
Bujilerden kaynaklı olabilirmiki yada buji kablosundan.Birde akü olabilir.tahminler.
-
soğuk motorda ilk birkaç dakika,motor ısınana kadar 1000 dk olması lazım, rölanti düşük!!
-
Havalardan olacağını zannetmiyorum. Ben kışın ortasında tek marşla vee kaputun üstü kar doluyken çalıştırdım her zamanki gibi hiç bir sorun çıkarmadan çalışmıştı. Dikkatimi çeken bir konuda mesafe göstergesi oldu. Görüntü tam net değil ama aynı seviyede benim aracım 170-200Km arasında gösteriyor sizinki 90km göstermiş galiba. Pis veya kalitesiz benzinden olabilir bence benzinliğinizi değiştirip denemenizde fayda var...
-
Aracınızın çalıştıktan sonra rotantisinin 11 de durması gerekiyor normalde (motor ısınana kadar en az 1 dakika ). Rolanti normal değil. Aracınız sadece sabah çalışırken sorun yaratıyor çalıştıktan daha sonra günün ilerleyen saatlerinde çalışırken sorun yaratmadan hemen marş alıyor değil mi? Ayrıca bir sorum olacak aracınızı akşam bıraktınız sabah gidip kapıyı açıp araca bindikten sonra çalıştırmadan sadece kontağı açarak benzin pompa sesini duyuyor musunuz.? Diğer sorum hiç marşa basmadan 2 3 defa kontağı kapatıp açtıktan sonra çalıştırmayı denediniz mi? Araç çalışmadığı için boğulmuş gibi bir ses veriyor ayrıca.
Mesafe göstergesi ile benzin kalitesi ile de alakası yok.. Saygılar
-
Benim Fabia -6 derecede 5 yıllık akü ile tek marşta alıyor dizel olmasına rağmen. Bence garanti bitmeden servise gösterin.
-
Rolanti 800-850 arası olur zaten ama bu durum hiç hoş değil acil servise gidin
-
İlk işiniz elektrikçiye gidip akünüzü ölçtürmek olsun yük binince gerekli voltajı sağlamıyor olabilir..
-
Aracınızın çalıştıktan sonra rotantisinin 11 de durması gerekiyor normalde (motor ısınana kadar en az 1 dakika ). Rolanti normal değil. Aracınız sadece sabah çalışırken sorun yaratıyor çalıştıktan daha sonra günün ilerleyen saatlerinde çalışırken sorun yaratmadan hemen marş alıyor değil mi? Ayrıca bir sorum olacak aracınızı akşam bıraktınız sabah gidip kapıyı açıp araca bindikten sonra çalıştırmadan sadece kontağı açarak benzin pompa sesini duyuyor musunuz.? Diğer sorum hiç marşa basmadan 2 3 defa kontağı kapatıp açtıktan sonra çalıştırmayı denediniz mi? Araç çalışmadığı için boğulmuş gibi bir ses veriyor ayrıca.
Mesafe göstergesi ile benzin kalitesi ile de alakası yok.. Saygılar
Sorularınıza cevapta bulunayım;
- Aracım her sabah bunu yapmıyor. Dediğim gibi daha öncede olmuştu geçen kış bu zamanlar. O zamandan beri yapmamıştı. Yine tekrarladı. Çalıştıktan sonra sıkıntı yok tek seferde alıyor.
- Benzin pompa sesi vızzzz diye bir ses sanırım evet duyuyorum. Ama dün bu sorun varken dikkat etmedim o ses geldimi.
- Hiç marşa basmadan 2-3 defa kontağı kapatıp açmayı hiç denemedim.
Bu arada çalıştırırken fazlasıyla çek bırak dip gaz verdim ondan dolayı boğulmuş olabilir mi ? Birde aracı zamanında 1.500-2000km dolaylarındayken motor sağır kalmasın diye yine aynı şekilde gaza yavaş yavaş değilde, dip gaz yaparak bu işi yapmıştım. Aracı aldığımdan beri total'den şaşmadım değiştirmelimiyim ?
-
Bugün tek marşta çalıştı araç. Ancak rolanti aynı. Bana da düşük geliyor. Öğle civarı mutlu aküye gittim ölçtürdüm. Akü üzerinde sanırım bi ışık varmış yeşil olması gerekiyormuş. Senin ki siyah dediler. Ölçüm sonrası, akünün durumu ne iyi ne kötü dediler. Aracın üzerindeki orjinal akünün kışları zor çalıştırdığını söylediler. Arada bir uzun yola çıkıp aküyü şarz etmemi söylediler. Genelde aracım bazı günler şehirçi 5km git gel yapar sonra yatar. Yazları en fazla 200km uzun yol yapar. Aküyü isteğe bağlı değiştirebileceklerini söylediler. Servise gitsem mi ? Başka sorun olabilir mi tereddütte kaldım.
-
Motor soğukken rölanti 1000'de oluyordu tüm Skoda takalarımda, ısınınca düşüyor sendeki seviyeye
-
Motor soğukken rölanti 1000'de oluyordu tüm Skoda takalarımda, ısınınca düşüyor sendeki seviyeye
Benim Favorit' te bile durum aynen böyle.:wnk:
-
Benim Favorit' te bile durum aynen böyle.:wnk:
Abi bizim arabalarda otomatik jigle varmıydı yahu
-
Abi bizim arabalarda otomatik jigle varmıydı yahu
Evet. Jiklesi otomatik. Ayarını yerine getirene kadar bir tane triger zincirine mal olmuştu bana.:wnk:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=336
-
Bugün yetkili servise uğradım. Durumu anlattım. Akü ölçümü yapıldı herşey normal dendi. Araç bilgisayara bağlandı arızaya da rastlanmadı.
-
Bugün yetkili servise uğradım. Durumu anlattım. Akü ölçümü yapıldı herşey normal dendi. Araç bilgisayara bağlandı arızaya da rastlanmadı.
Dostum aynı arızayı 3 gün önce ben de yaşadım. Özel servise çekiciyle gönderdim aracı. Bilgisayara bağlanınca hasar gözükmüyormuş. Marş motoru ve benzin pompasını söküp bakmışlar. Kömürler bitmiş ve bir de pompayı temizlemişler. Ayrıca bujileri yenilemişler. Elektriksel arıza kontrolü yapılmış kablolar kontrol edilmiş. Ayrıca benim servis zamanı ve triger değişimi gelmişti. Arka fren balataları,yağ değişimi,filtre değişimi, devirdaim motoru, vb. rutin işlemler 1000 TLye patladı. Yarın teslim alacam inşallah bu emeğe ve paraya değer. Geçmiş olsun.
-
Sorularınıza cevapta bulunayım;
- Aracım her sabah bunu yapmıyor. Dediğim gibi daha öncede olmuştu geçen kış bu zamanlar. O zamandan beri yapmamıştı. Yine tekrarladı. Çalıştıktan sonra sıkıntı yok tek seferde alıyor.
- Benzin pompa sesi vızzzz diye bir ses sanırım evet duyuyorum. Ama dün bu sorun varken dikkat etmedim o ses geldimi.
- Hiç marşa basmadan 2-3 defa kontağı kapatıp açmayı hiç denemedim.
Bu arada çalıştırırken fazlasıyla çek bırak dip gaz verdim ondan dolayı boğulmuş olabilir mi ? Birde aracı zamanında 1.500-2000km dolaylarındayken motor sağır kalmasın diye yine aynı şekilde gaza yavaş yavaş değilde, dip gaz yaparak bu işi yapmıştım. Aracı aldığımdan beri total'den şaşmadım değiştirmelimiyim ?
coşkun sen çalıştırırken gazada mı basıyorsun sürekli. yeni nesil arabalarda gaza basılmaz sadece debriyaj. araba ondan dolayı boğulur. birde her kontak sonrası yarım dakika bekle. akü kendine gelsin. hava filtresine de bak bu zamanlar pislik had safhada olur.
-
Evet öyle yapıyordum. Boğulma oldu sanırım. Boğulma olduysa nasıl anlarım ? Ya da boğulmayı nasıl atarım araçtan ? Bunun dışında sıkıntı olmadı bir daha çok şükür. Araç bir süre yattı. O yüzden dolayı aküde problem oldu. Yol yaptım biraz 75km uzaklıktaki servise gittim. Akü de haliyle şarz oldu. Servistede birşey çıkmadı. Zaten bir geçen kış bir de şimdi yapmıştı. Kışları biraz fazla yatıyor araç soğuklada birleşince böyle şeyler oluyor.
-
Rolanti normal, ama sorun olmaması gereken bir sorun :(
bence düşük 9-10 arası olması gerek.
-
Aynı durum benim aracımda da var. Birkaç servise gittim onlar yukarıda anlatılanlar gibi hiçbir şey bulamadı. Aynı sıkıntı hala devam ediyor. Arabadan resmen soğudum, muhtemelen satacağım...
-
Rolanti düşük gibi geldi. araç çalıştıktan sonra vuruntu, titreme vb oluyormu motorda?
-
aracınız kaç kmde? acaba boğaz kelebeği temizliği ve boğaz kelebeğindeki sensörlerin temziliği ile alakalı bir durum olabilirmi?
-
Aracım 23.000' de. Tüm bakımları yetkili serviste yapıldı. Durumu belirttim ancak bir şey bulamadılar. Can sıkıcı bir durum. Resmen soğudum.
-
yolunuz istanbul ya da ankaraya düşerse bir de öyle baktırın aracınıza.
izmirde yaptıramadıgım çok şeyi burda yaptırdım. böyle kronik bir sorun yoktu ama en azından yapabilecekleri şeylerin çoğundan bihaber oluyor bazı ustalar.
-
skoda genel merkeze mail atın derim. durumdan haberdar olurlarsa daha kesin çözüm üretimine gidebilirler. bu arada benzin filtresi değiştimi? gerçi yetkili serviste yaptırmışsınız bakımları kesin değişmiştir. merkezin durumdan haberi olsun. 20 bin böyle bir arıza için çoooook erken bir km. umarım sonuçlanır.
-
Ankara'da Ata Oto'nun - Şimdi Efe oldu- servisine girmiştim. Bakalım würth enjektör temizleyecisi alıp deneyeceğim acaba sonuç ne olacak?
-
And oto da vardı konya yolu üzerinde. eger oralardaysanız bir de orayı deneyin. kesinlikle yüceye ulaşın.
-
Şubatta açmıştım konuyu. Genelde kışın oluyor bu olay. O zamandan beri hiç yapmadı. Yalnız bugün, rölanti resimdeki aynı seviyeye geldi. Çok az titreme oluyor haliyle. Zaten garantisi bitti aracın. Tam 2 yıl oldu. Gösterge de bakım için gün sayıyor. Ama araç daha 6.000km'de. Ne yapılabilir ki ? Bi yağı değişir, filtre temizlenir. Geçen yıllık bakımdan farklı olacağını sanmıyorum. Ama kışın bu durumla tekrar karşılaşmayacağım ne malum ? Servise anlatmaya kalk durumu makinaya bağlar bişey yok der, havalardan der yollar. Adam akıllı ilgilenen yok. Zaten garanti bitti özel servise gitmeyi düşünüyorum, çok daha iyi diyorlar bakalım.
-
daha önceki araçlarım japondu. bu ve benzer sorunların hiçbirini ne de gördüm. 2. el alırken bile aracı göstereceğimiz zaman serviste tanıdık ustalarımız var , adamlar '' hocam 400bin den önce motoru nasıl diye sorma'' diyorlar.... büyük ihtimal üretimden kaynaklanan bir sorundur gibi geliyor.
-
İnanmayacaksınız ama geçen yıl araç rolantide çalışırken kaputundan dumanlar yükselmeye başladı. Allahtan içinde kimse yoktu ki bebeğimizi kontrole götürmüştük. Neyse servisi aradım çekici geldi araç Kastamonu'dan Ankara'ya servise götürüldü. Servis fan motoru yanmış, bir oraya bir şey sokmuş dedi. Ben de gülerek kolumu soktum dedim. Bu kadar lanet anlayacağınız yani. 600 lira masraf çıkardılar. Sonra biraz sert konuşunca garantiden yapmak zorunda kaldılar. Şunda eminim bundan sonra aracım kesinlikle skoda olmayacak.
-
Bu arada Ankara'da bildiğiniz iyi bir özel servis varsa telefon ve adresini paylaşır mısınız? Bir de şansımızı orada deneyelim...
-
motor konusunda hiçbir farkı yok skodanın vw den bence. servis konusunda vw kadar kurumsal değil skoda servisleri bence.
2 tane vwaraç vardı bizde. ostim sanayide mass otoya götürürdüm araçları. Ali ve serdar ustalar. fabişi götürmedim ama aynı motor en nihayetinde. önce yetkili serviste and otoyo gidin derim. ordaki ustalar iyiydi. konya yolu üzeri balgatta and oto.
-
Bujilerden kaynaklı olabilirmiki yada buji kablosundan.Birde akü olabilir.tahminler.
aküden olmasının mümkünatı yok. Aracın ilk aküsü ortalama 6 veya 7 yıl gider. Ama rolanti biraz düşük geldi bana. 9000 devirde çalışması lazım.
-
Enjektör temizleyicisini koyduğumdan beri araç sorunsuz çalışmaya başladı. Devir saati de kendine gelmiş gibi görünüyor. Bakalım ne olacak?