škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: Theİmam - 06 Ocak 2013, 11:18:40
-
Selamunaleykum arakaslar bu start stop sistemi kalorifer acikken calismada sorun olurmu?
Servislerden soran varmi?
-
Kalorifer aracı çok yoracak şey değil, sadece bir fandır çalışan, sorun olmaz.
-
Yoğun trafikte sürekli dur kalk olan yerlerde start-stop sistemini devre dışı bırakmanızı öneririm ama sadece kırmızı ışıkta dur kalk ile de bozulacak bir sistem değildir zarar vereceğini pek sanmıyorum :)
-
Dur kal dur kalk ilerleme şeklindeki trafik hariç bende sürekli aktif. Hiç kapatmıyorum. 15-20 sn lik durmalarda bile araç stop ediyor. Bence tek dezavantajı marş motorunun kömürlerini çabuk bitirmek olabilir ama bu da 50-60 bin km den önce olmaz...
-
Dur kal dur kalk ilerleme şeklindeki trafik hariç bende sürekli aktif. Hiç kapatmıyorum. 15-20 sn lik durmalarda bile araç stop ediyor. Bence tek dezavantajı marş motorunun kömürlerini çabuk bitirmek olabilir ama bu da 50-60 bin km den önce olmaz...
Citroen'lerde bildiğim kadarıyla start stop işini marş motoru yapmıyor, jel akü denilen bir sistem ile motor durup çalışıyor. Skoda'larda da böyle bir sistem vardır sanırım, çünkü çalışma anlık oluyor
-
sadece motor suyu sıcaklığının yükseldiği durumlarda belli bir dereceden sonra motoru korumak için kendiliğinden devre dışı kalıyor.
-
Start stop sisteminde kullanılan marş motorları normal marş motorundan daha dayanıklı oluyor. Hatta bazı araçlarda 2 akü var. Biri sadece marş ve motor için diğeri radyo,kalorifer,farlar gibi donanımlar için.
-
Nasıl akü olursa olsun, start stop sisteminde ve diğer zamanlarda her zaman aracı marş motoru çalıştırır. Normal zamanda komut, kontak anahtarından verilirken, start stopta çalıştırma komutu ecü tarafından verilir...
Citroen'lerde bildiğim kadarıyla start stop işini marş motoru yapmıyor, jel akü denilen bir sistem ile motor durup çalışıyor. Skoda'larda da böyle bir sistem vardır sanırım, çünkü çalışma anlık oluyor
-
Aleyküm selam. Arkadaşlar dert etmeyin keyfinize göre kullanın, zira yapanlar binlerce testten sonra bu sistemi kullanmışlar yoksa ikide bir bozulsa rezil olurlar, sonuçta araba iki yıl garantili iki yılda kaç kez yapılıyor kimbilir. Zaten sitem uygun olmayan zamanlarda kendisi otomatikmen devreden çıkıyor. Hülasa keyfini sürün takılmayın...
-
Nasıl akü olursa olsun, start stop sisteminde ve diğer zamanlarda her zaman aracı marş motoru çalıştırır. Normal zamanda komut, kontak anahtarından verilirken, start stopta çalıştırma komutu ecü tarafından verilir...
hocam dediğiniz gibi marş motoru ile çalışıyormuş. ama standart marş motorundan farklıymış s&s olan araçlarda;
http://www.tnoz.com/otomobillerde-start-stop-ozelligi-ve-tasarruf/
o yüzden marş motoru bozulur mu diye tasalanmaya gerek kalmadan kullanabilirmişiz rahat rahat linkte yazdığına göre
-
Selamunaleykum arakaslar bu start stop sistemi kalorifer acikken calismada sorun olurmu?
Servislerden soran varmi?
Ben geçen gün ışıkta durduğumda start-stop devreye girdi, motor durdu bende kaloriferi açtım anında araç çalıştı. bu dikkatimi çekti, ancak motor çokta sıcak değildi yola yeni çıkmıştım. motor yeterince ısındıktan sonra herhangi bir sıkıntı olmuyor.
-
Ben geçen gün ışıkta durduğumda start-stop devreye girdi, motor durdu bende kaloriferi açtım anında araç çalıştı. bu dikkatimi çekti, ancak motor çokta sıcak değildi yola yeni çıkmıştım. motor yeterince ısındıktan sonra herhangi bir sıkıntı olmuyor.
bende sizin gibi düşünüyorum.arkadaşada söyledim denedi. kalorifer açıkken start stop çalışmamış ondada.motor yeni çalıştırıldığı zaman olmuyor yanii.
-
walla arkadaşlar benim mantığım bu start stop sistemi gelişmeye ihtiyacı olan bir sistem ve yeni bir tarz ile bu işlem yapılmaya devam edecek kısa süre sonrada bu marş ile start stop kalkacak çünkü uzun ömürlü görmüyorum marş motoru ile yapılan bu işlem marş dişlisi ve volant dişlisine zarar veriyor ısışlarda durdum arkamdaki ww den bir ses geldi sanki marş motoru yerinden koptu gibi geldi bana dağılmaya başlamış ben olsam garanti bitimine az kaldıysa kullanmayı biraz azaltırdım.