škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: pharmacist - 14 Aralık 2012, 17:09:21
-
evet arkadaşlar patlama derken kampanya falan değil yanlış anlaşılmasın, dün aracımla saatte 100km hızla duble ve düz bir yolda ilerlerken sol arka lastiğim gümledi, hemen emniyet şeridine aldım ve lastiğin parçalandığını gördüm değiştirmeye kalktığımda lastik yerinden çıkmadı bir de baktım ki jant da lastiğin patladığı yerden patlamış içeri doğru ve eğilmiş disklerin etrafındaki sac korumaya değiyor ve çıkmıyordu, bir lastikçi çağırıp değişimi yaptık şuan araç bende değil babamın aracını aldım en kısa zamanda fotoğrafları sizlerle paylaşıcam, araç 2010 model superB elegance ve garantisi bitti, sizce ne yapmalıyım? pirelli lastiklerde mi kusur yoksa jantta mı?
bu arada lastiğin patladığı yere geri gittim yürüyerek yolda hiçbirşey yoktu olsa zaten önce ön lastiğe girerdi, araç 33bin km de ve ilk lastikleri... pazartesi günü ön sağ lastiğim patlamıştı onu yaptırırken bütün havaları kontrol ettirdim arkalar 34 önlere 32 bastılar...
he bir de şu var bundan 15-20 gün önce arabanın arka koltuklarını yatırıp bagaja abartısız 400-500kg yük aldım ve 55km yol gittim o zaman gümlemeyen lastikler düz yolda araba boşken nasıl gümledi hala anlayabilmiş değilim...
-
evet arkadaşlar patlama derken kampanya falan değil yanlış anlaşılmasın, dün aracımla saatte 100km hızla duble ve düz bir yolda ilerlerken sol arka lastiğim gümledi, hemen emniyet şeridine aldım ve lastiğin parçalandığını gördüm değiştirmeye kalktığımda lastik yerinden çıkmadı bir de baktım ki jant da lastiğin patladığı yerden patlamış içeri doğru ve eğilmiş disklerin etrafındaki sac korumaya değiyor ve çıkmıyordu, bir lastikçi çağırıp değişimi yaptık şuan araç bende değil babamın aracını aldım en kısa zamanda fotoğrafları sizlerle paylaşıcam, araç 2010 model superB elegance ve garantisi bitti, sizce ne yapmalıyım? pirelli lastiklerde mi kusur yoksa jantta mı?
bu arada lastiğin patladığı yere geri gittim yürüyerek yolda hiçbirşey yoktu olsa zaten önce ön lastiğe girerdi, araç 33bin km de ve ilk lastikleri... pazartesi günü ön sağ lastiğim patlamıştı onu yaptırırken bütün havaları kontrol ettirdim arkalar 34 önlere 32 bastılar...
he bir de şu var bundan 15-20 gün önce arabanın arka koltuklarını yatırıp bagaja abartısız 400-500kg yük aldım ve 55km yol gittim o zaman gümlemeyen lastikler düz yolda araba boşken nasıl gümledi hala anlayabilmiş değilim...
lastik konusuna bır sey dıyemıyecegım ama biz navaraya okadar yuku fındık ayında yukluyorduk :-)
-
Geçmiş olsun!
-
Geçmiş olsun...
-
(http://www.fotocu.org/image.php?di=9KBE)
(http://www.fotocu.org/image.php?di=ZBHO)
(http://www.fotocu.org/image.php?di=00TU)
(http://www.fotocu.org/image.php?di=R5WG)
(http://www.fotocu.org/image.php?di=60SL)
(http://www.fotocu.org/image.php?di=OVAL)
(http://www.fotocu.org/image.php?di=M581)
(http://www.fotocu.org/image.php?di=6WC2)
-
bu nasıl olabilir yaa, aklım almadı bi türlü
-
Tekrardan çok geçmiş olsun, böyle birşeyin lastikten olabileceğini zannetmiyorum..
-
Latiğin tel atmışsa böyle bir durum olmuş olabilir.Jantında lastik patladıktan sonra bu hale geldiğini düşünüyorum siz yine servise götürüp bu durumu gösterin kolay kolay jant bu şekilde parçalanmaz..
-
Çok geçmiş olsun, Allah korumuş. Ama durup dururken olabilecek birşey değil bu çok sağlam ve lastik yanak yüksekliğinden derin bir cisim yol üzerindeyken ancak böyle birşeye neden olabilir. Lastikteki parçalanma konumuna bakılırsa bence ciddi bir dış etken var burda.
-
Çok geçmiş olsun, Allah korumuş. Ama durup dururken olabilecek birşey değil bu çok sağlam ve lastik yanak yüksekliğinden derin bir cisim yol üzerindeyken ancak böyle birşeye neden olabilir. Lastikteki parçalanma konumuna bakılırsa bence ciddi bir dış etken var burda.
Katılıyorum Dış etken olma olasılığı yüksek...
-
siz o yükü koyduğunuzda bir taşın, yada buna benzer birşeyin üstünden geçmişsiniz. bu tekere zarar vermiş. 34 basmalarıda enteresan normalde 32, kışlıksa 34 basılır. yük taşınması durumunda teker olduğundan fazla şişirilmemelidir. hızlı gittiğiniz için iç basınç bir miktar daha artar, 34 ise 37-38 gibi olur. pirelli normal olarak sert ve etli bir lastiktir. esneme payı azdır. o iç basınçla ve o kısımdaki zayıflıkla patladığı için o hava basıncı jantıda iç tarafa doğru patlatmış. yani bu durum teker yüzünden olmuş. ya michelin gibi yumuşak veya 32 bar olsaydı böyle bir durum olmazdı. geçmiş olsun büyük bir kazadan sağsağlim kurtulmuşsunuz. verilmiş sadakanız ve altınızda superb varmış.
-
...yük taşınması durumunda teker olduğundan fazla şişirilmemelidir...
İyi de kitapçıklar da yük durumuyla ilgili olarak daha fazla llastik hava basıncı değerleri yazıyor.:blm::hmm:
-
her lastiğin kendine göre bir dayanım ve had noktası var. mesela XL yazan lastiklerin ağırlık taşıma kapasitesi daha fazladır. fazla şişirme ile birlikte ağır yük lastikte basınç oranını yükseltir. her lastik bunu tolere edemez ve bir zayıflık noktasında böyle bir duruma sebebiyet verir.
-
hocam öncelikle geçmiş olsun.bence o jantta fabrikasyon nedenlerden dolayı bi zayıflık vardır yok sa bu hale gelmesi imkaansız. ben de geçenlerde yeti mle çok kötü bi çukura girdim.öyle bi gürültü koptu ki bütün yürüyen aksamın alt takımların paramparça olduğunu sandım.araba hemen sağa çekmeye başladı.durdum baktım sadece ön sağ teker patlamış.stepne olmadığı için çekiciyle servise gittik.baktılar jantta en ufak bişey bile yoktu.sadece yeni lastik aldım. (jantlar 16 inch alaşım lastikler de michelin energy saver 205*55*16)
-
geçmiş olsun.
-
lezgin geçmiş olsun en tehlikeli olan ön tekerin patlaması birde hızlıysan takla atman işten değil. arkadaşınki dediğin gibi fabrikasyon bir hatada olabilir. yada hani derler ya barutu elinin üstüne koyarsan sadece yakar; avucunun içine koyup sıkarsan elini parçalar. böylede olabilir. yalnız birde şu var darbe alan nokta dış bükey patlama esnasında absorbede etmesi lazımdı. ilginç bir durum.
-
hocam adımı yanlış yazmışssın :) teşşekkür ederim. çukura vurduğum hız 60 km/s ti.çok hızlı değildim ama beni galiba esp kurtardı.
-
lezgin düzelttim. özür yazını okurken bir an bakmıştım. bu senin hadiseyle izmire giderken denk geldim önümdeki arabanın ön teker patlayınca bir anda karşı yoldan aşağı uçmuştu. Allahtan içindekiler ufak sıyrıklarla atlattılar. etkilendim mi nedir bundan dolayı hızlı gidersem iki el tutuyorum direksiyonu.
-
lezgin düzelttim. özür yazını okurken bir an bakmıştım. bu senin hadiseyle izmire giderken denk geldim önümdeki arabanın ön teker patlayınca bir anda karşı yoldan aşağı uçmuştu. Allahtan içindekiler ufak sıyrıklarla atlattılar. etkilendim mi nedir bundan dolayı hızlı gidersem iki el tutuyorum direksiyonu.
valla hocam çok haklısın burası türkiye yollar malum.artık araba kullanınca gerçekten korkuyorum bi çukur çıkar diye.aslında başka bi araç olsaydı ben de yoldan çıkardım ve kötü şeyler olabilirdi ama esp den olsa gerek araç çok ciddi bi şekilde topladı kendini. ESP vazgeçilmezim oldu cidden çok önemli
-
valla hocam çok haklısın burası türkiye yollar malum.artık araba kullanınca gerçekten korkuyorum bi çukur çıkar diye.aslında başka bi araç olsaydı ben de yoldan çıkardım ve kötü şeyler olabilirdi ama esp den olsa gerek araç çok ciddi bi şekilde topladı kendini. ESP vazgeçilmezim oldu cidden çok önemli
ekstra 10.000 tl verip active donanım seçmememizin tek sebebi ESP kesinlikle
-
gören herkes birşeyin üstünden geçmişsin taşa vurmuşsun falan diyor ama ısrarla söylüyorum yol tertemizdi ve ben de dikkatli şöförümdür, yine olur da gözden kaçmıştır diye geri yürüdüm baktım birşey yoktu, hem öyle olsa ilkönce ön tekeri parçalardı...
demir çubuk bile girse jantı hiçbir şekilde o hale getirmemesi gerektiğini düşünüyorum, benim teorim ilk önce jant patladı ve o kopan parça lastiği yardı, ama emin değilim tabi ki...
34 havanın çok olduğunu düşünmüyorum, 50 bile basılsa lastik patlasın ama jant o hale gelmemeli...
-
BU lastiklerde bi sıkıntı var bir kaç super b sahibi arkadaşımda bu sorunu yaşadı lastiğin serisinde bi bozukluk var bana göre lastiğin serisi ile alakalı bi durum bazen böyle büyük hatalar yapıolar lastik firmaları