škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: poyraz - 03 Eylül 2012, 23:54:41
-
arkadaşlar geçen hafta yeti greenline elegance aldım. Çok beğenerek aldım. Umarım pişman olmam.
-
Hayırlı olsun hocam, kazasız keyifli sürüşler dilerim.
-
hayirli olsun, kazasiz belasiz insallah...arabasini degistirecek biri olarak kullandikca yorumlarinizi bekliyorum....
-
Selamlar. Bende Yeti Greenline 1.6 TDI Elegance kullanıcısı olarak aranızda bulunmaktayım. Bu hafta siparişi verdik ve önümüzdeki Pazartesi arabayı teslim alacağım inşallah. Bu arabayı, arabamı değiştirme kararı aldıktan sonra yaptığım 2 aylık araştırma-inceleme sonucu aldım. Bir yıl da araştırma yapsam, gene bu arabayı alacaktım. Şu an, fiyat ve kalite olarak (SUV segmentinde) alınabilecek arabaların en iyisi olarak görüyorum. Nissan QQ ve bu araç arasında kalmıştım bir süre. Test sürüşlerinde tamamen Yeti taraftarı oldum ve bu aracı aldım. Herkese sevgi ve saygılarımla. (Bu ara buradaki ilk mesajımı da yazmış bulundum : )
-
ben de Nissan QQ ile yeti arasında kalmıştım. test edip kalite farkını görünce yetiyi tercih ettim
-
bende greenline ambition aldım, mükemmel herkese tavsiye ediyorum
-
arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım,kısmetse önümüzdeki hafta yeti grenline aracımı teslim alacağım ve şimdiden forma üye oldum ve formdaki paylaşımlarınızı şimdiden takip etmeye başladım...
-
Hepiniz :wlc: arkadaşlar...
Oldukça iyi seçim, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle..
-
teşekkür ederim akif hoca beklemek çok zor bu yetiyi şimdiden çok heyacanlıyım..
-
Herkese merhaba,
Aracım greenline elegance. Ön arka paçalık takımı aldım. Orjinal aksesuarı çok seviyorum. cuk diye oturuyor. yalnız araç biraz kirli. yarın temizleyip resim yüklemeye çalışacağım. nasib olursa ön tampon süsünüde alacağım. herkese kazasız belasız sürüşler...
-
Aslında pacalik şart! Beyaz Arabayı aldım alali nokta nokta zift lekelerini temizlemeye çalışmaktan anam ağladı.
-
Aslında pacalik şart! Beyaz Arabayı aldım alali nokta nokta zift lekelerini temizlemeye çalışmaktan anam ağladı.
Zift lekesi için Decabit sprey alın, 10 TL, zifte sıkın yıkama öncesi, bitti gitti
-
Zift lekesi için Decabit sprey alın, 10 TL, zifte sıkın yıkama öncesi, bitti gitti
Cok Tesekkurler, ilk gördüğüm yerden alacağım. Bir de aracı nasıl yıkadığınızi merak ediyorum, Cok kafam karıştı bu konuda. Köpüklu yıkama yapma, fırça kullandirtma, benzinlikte yıkama gibi bir sürü öneri var. Kendim yıkarsam şayet, şampuan ve kova ikilisi yeterli değim mıdır?
-
1 Ekimde bende aranıza katıldım.1000 km.yi devirdim hatta ilk binde istedikleri servis kontrolüne bile bugün gittim.Çok pahalı ve gösterişli araçlardan aşağı kalır yanı yok,bu tespit hemen hemen 10 a yakın çeşitli marka suv satıl alan 20 yıllık bir kullanıcı tarafından yapılıyor.
Suzuki grand vitara 1.9 >
Nissan Qaskai 1.6 >
Kia Sorento 2.5 CRDİ >
Kia sportage 2.0 CRDİ >
Wv Tiguan 1.4 >
Dacia Duster 1.5 >
Land Rover 2.0 >
Skoda Yeti >>>>>>>>>>>
Bunların içinde yakıtta Dusterle aynı fakat Dusterın motoru iyi ancak yol tutuş ve rüzgar sesi iyi değil özellikle işcilik ve malzeme kalitesi çok düşük...Diğerleriyle bir çok yönden + / - yarış edebilir ancak yakıtta hiçbiri Yetiye rakip olamaz.
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN YOK DEDİĞİ ESP ARAÇLARIMIZDA VAR,BAŞKA MARKADA BİR DÜĞME BİLE BALLANDIRA BALLANDIRA ANLATILIRKEN BUNLARIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞE YOK DEMELERİNİ ANLAMAK MÜMKÜN DEĞİL.BAGAJ ALTINDAKİ DÖŞEMEDE BULUNAN ETİKETTE 1AT KODU ESP'NİN OLDUĞUNU GÖSTERİYOR.
-
Merhaba, babakaptan arkadaşın bahsettiği 1000 servis kontrolü benden istemediler. Hatta paspas almaya gittiğimde sordum. Gerek yok dediler. Aracınız bize sevk edildiğinde 2,5 saat kontrol yapıyoruz dediler.
Yakıt konusunda ben pek memnun değilim desem yeridir. Gerçi ben hızlanma etkisini seven bir insanım ama yinede yakıt bana biraz fazla geldi. Birde vites atma göstergesine baktığımız zaman düşük devirde kalıyor araç. Gaza bastığımızda bir titreme oluyor. ne zaman 2000-2200 deviri geçerse o zaman rahatlıyor. Debriyaj bana sert geliyor. hiç sevmediğim renault grubunda debriyaj daha yumuşak. direksiyon bazan yumuşak geliyor. bazen sert geliyor. onu bir türlü anlayamadım. Son olarak yazdan yeni çıkıyoruz. Klima açıkken ilk kalkışlar resmen ölü gibi. Bu tarz sorunlar yaşayan varmı? Sadece bana mı has. Yada fikri olan arkadaş varmı teşekkürler...
Not: Bu arada her ne kadar eksikleri yazsamda bence Yeti birçok arabadan daha yakışıklı. Birde bulunduğum yerde başka yeti görmedim. O ayrı bir keyif...
-
Vites göstergesi bence de saçmalıyor. Çok düşük devirlerde vites yükseltilmesinin öneriyor ben 2000 civarı yükseltiyorum. Yakıt konusunda benim araç son zamlardan önce şehir içi 100 TL'lik mazot ile ortalama 400 km gidiyordu. Artık o kadar da gitmez. Klima açıkken kalkışda sorun hissetmedim. Dizel olduğu için benzinliye göre fark olabilir, yeri geliyor gazı fazla verip kalkıyorum.
-
Aracı bazen virajlar zorluyorum. ESP hemen yardıma yetişiyor. ESP olmazsa baya kötü olurdu yani. İşin aslı ben sakin gidemiyom yaaa. gazı sürekli kökleyecem. virajlarda merkezkaç kuvvetine maruz kalacam diye arabayı zorluyom. bi gün girecez bi yerlere ama hadi neyse...
-
Yetiden önce Tiguan vardı işte bunuda iyi biliyorum,:kus2: Bilgisayar tamamen 120 hp tsı motora göre vites değişimi öneriyor.
Halbuki bizdeki 105 hp turbo dizel:taka: BU YÜZDEN APIŞIP KALIYORUZ.
2000-2500 ARASINDA VİTES DEĞİŞTİRİN.BEN YAKITTAN ÇOK MEMNUNUM.ŞU AN ŞEHİRİÇİ 6 LİTRE MAKSİMUM.BU DEĞERDE
KM.DE 26 KURUŞ YAPAR GAZLI ARAÇLARIN YAKITI BUNDAN FAZLA:favo4:
ARACIN KIYMETİNİ BİLİN:clap::wsh:
-
İstanbul'da Yeti ve o motorla 6 litre, tebrik ederim :ok: Hem de maksimum 6 litre, otoyolda demek ki ne değerler çıkacak
-
Arkadaslar, bilmediğim icin soruyorum! Arabanın elektronik göstergesinde 2 türlü yakıt degeri var. Birisinde, araba gittikçe 100 KM'deki yakıt degeri, 20 litreden 4 litreye kadar değişkenlik gösterirken; ikincisinde sabit bir deger gösteriyor 100 KM'de 6 litre gibi! Ama bu ikinci sabit göstergede yuvarlak bir şekil var ve sanırım o da sabit degeri gösteriyor. Sabit göstergede ibre değişmiyor. Bizim değişene mi, sabite gore mi hareket etmemiz gerekiyor?
-
Arkadaslar, bilmediğim icin soruyorum! Arabanın elektronik göstergesinde 2 türlü yakıt degeri var. Birisinde, araba gittikçe 100 KM'deki yakıt degeri, 20 litreden 4 litreye kadar değişkenlik gösterirken; ikincisinde sabit bir deger gösteriyor 100 KM'de 6 litre gibi! Ama bu ikinci sabit göstergede yuvarlak bir şekil var ve sanırım o da sabit degeri gösteriyor. Sabit göstergede ibre değişmiyor. Bizim değişene mi, sabite gore mi hareket etmemiz gerekiyor?
Biri anlık tüketim (hızlı değişen), diğeri ortalama tüketim ;)
-
Ve evet! Benim araçta da 1500 KM'yi astım ama yakıt 100 KM'de 8-9 ve hatta kimi zaman 10-11 degerlerinde (İstanbul ici) Benzinden kaçmıştık oysa :)
-
Bir de, ben gistergenin vites degisim önerisine dikkat etmiyorum/edemiyorum pek! Sürüş stilimi değiştirmedim. Gazlama, neredeyse 3 bin devire gelmesine ragmen vites yükseltme tepkimesi yapmıyor gösterge. Göstergeye bakmaksizin 2000-2500 devirde değişiyorum vitesi
-
Biri anlık tüketim (hızlı değişen), diğeri ortalama tüketim ;)
Tesekkurler İrfan hocam! Anlık gösterge Oyle sık değişiyor ki, insanın bası donüyor, özellikle sehir icinde. Ne yaktığını bilmek Cok zor! Benim baska bir sorum olacak. Ortalama yakıt degeri icin de 2 tane sabit gösterge var! Bunların arasındaki fark nedir? Mesela biri 6 iken, digeri 6.5 gösteriyor
-
Tesekkurler İrfan hocam! Anlık gösterge Oyle sık değişiyor ki, insanın bası donüyor, özellikle sehir icinde. Ne yaktığını bilmek Cok zor! Benim baska bir sorum olacak. Ortalama yakıt degeri icin de 2 tane sabit gösterge var! Bunların arasındaki fark nedir? Mesela biri 6 iken, digeri 6.5 gösteriyor
1 nolu hafıza aracı çalıştırdıktan sonra durana kadar, günlük sayaç gibi, 20 dk'dan fazla durursan otomatik sıfırlıyor.
2 nolu hafıza sen reset atmadıkça sıfırlanmayan kemik hafıza ;)
-
Ve evet! Benim araçta da 1500 KM'yi astım ama yakıt 100 KM'de 8-9 ve hatta kimi zaman 10-11 degerlerinde (İstanbul ici) Benzinden kaçmıştık oysa :)
Sorento 2500 cc otomatik 2,5 tonluk araçla 9 - 10 litre tüketimim oluyordu sizin hesaplarda hata var sanırım.:hmm:
Ben sert kullanırım buna rağmen 6 lt geçmedi ilk 1000 km.de ve bu değer düşecektir 5,5 lt.lere :ok:
-
Sorento 2500 cc otomatik 2,5 tonluk araçla 9 - 10 litre tüketimim oluyordu sizin hesaplarda hata var sanırım.:hmm:
Ben sert kullanırım buna rağmen 6 lt geçmedi ilk 1000 km.de ve bu değer düşecektir 5,5 lt.lere :ok:
Hadi inşallah hocam. Benim söylediğim degerler, sıkışık trafikte sürekli değişkenlik gösteren günlük degerler (bugün öğrendiğim kadarıyla) Ama cogu zaman, uzun yola da çıktığım icin sabit deger olarak 100 KM'de 6,5 litre gösteriyor! Bu, henuz 10 bini asmamış ve çoğunlukla İstanbul icinde kullanılmış bir arac icin iyi bir deger bence de! O mesajı yazdığımda, günlük İstanbul ici 10-11 gibi degerleri, genel deger diye düşünmüştüm. Bu pahalılıkta umarım 5'lere kadar düşeriz :)
-
Buralarda ki yorumlar kişilerin araç tercihinde etkili oluyor,yaptığımız yorumlar varsayımdan öte ne kadar gerçeği yansıtırsa o oranda bir çok kişiye yardımcı olmuş oluruz.
Durduk yerde bu paylaşımlarımız bile iyilik olarak bize yansır.
Yakıtı sakin kullanımla şehir içinde bile 5 lt./100 km.leri göreceğiz merak etmeyin.Bu grup araçlarda ekrandaki tüketime dikkat ederseniz bu değerleri görmek çok kolay.
-
Buralarda ki yorumlar kişilerin araç tercihinde etkili oluyor,yaptığımız yorumlar varsayımdan öte ne kadar gerçeği yansıtırsa o oranda bir çok kişiye yardımcı olmuş oluruz.
Durduk yerde bu paylaşımlarımız bile iyilik olarak bize yansır.
Yakıtı sakin kullanımla şehir içinde bile 5 lt./100 km.leri göreceğiz merak etmeyin.Bu grup araçlarda ekrandaki tüketime dikkat ederseniz bu değerleri görmek çok kolay.
Haklısınız! Ben de forumları saatlerce okuyup, tartışmalara katılarak, yorumcuların yazdıklarına önem vererek Yeti almaya karar verdim! Burada öğreneceğimiz Cok şey var. Her gun yeni bir şey öğreniyoruz. Yakıt konusunda , artık daha dikkatliyim. Genel tüketim oranının, yeni araba icin 6,7 olması da Guzel. Değişken değerlerle karıştırmamak lazım.
-
Depoyu fulledim,1250 Km.deyim.Tüketim 5.9 Lt. şehir içi.Varsa bu değeri bulan araç,gelsin...:gaz:
-
Merhaba, babakaptan arkadaşın bahsettiği 1000 servis kontrolü benden istemediler. Hatta paspas almaya gittiğimde sordum. Gerek yok dediler. Aracınız bize sevk edildiğinde 2,5 saat kontrol yapıyoruz dediler.
Yakıt konusunda ben pek memnun değilim desem yeridir. Gerçi ben hızlanma etkisini seven bir insanım ama yinede yakıt bana biraz fazla geldi. Birde vites atma göstergesine baktığımız zaman düşük devirde kalıyor araç. Gaza bastığımızda bir titreme oluyor. ne zaman 2000-2200 deviri geçerse o zaman rahatlıyor. Debriyaj bana sert geliyor. hiç sevmediğim renault grubunda debriyaj daha yumuşak. direksiyon bazan yumuşak geliyor. bazen sert geliyor. onu bir türlü anlayamadım. Son olarak yazdan yeni çıkıyoruz. Klima açıkken ilk kalkışlar resmen ölü gibi. Bu tarz sorunlar yaşayan varmı? Sadece bana mı has. Yada fikri olan arkadaş varmı teşekkürler...
Not: Bu arada her ne kadar eksikleri yazsamda bence Yeti birçok arabadan daha yakışıklı. Birde bulunduğum yerde başka yeti görmedim. O ayrı bir keyif...
hepsine katılıyorum. direksiyon yumuşak olması gereken bazı yerlerde sertleşiyor. süspansiyon 16 jant olmasına rağmen bana biraz sert ve sesli geldi . keyif almak için de bir yazılım şart oldu. ama tüm bunlara rağmen sınıfının en iyisi diyebilirim.
-
hepsine katılıyorum. direksiyon yumuşak olması gereken bazı yerlerde sertleşiyor. süspansiyon 16 jant olmasına rağmen bana biraz sert ve sesli geldi . keyif almak için de bir yazılım şart oldu. ama tüm bunlara rağmen sınıfının en iyisi diyebilirim.
Keyif almak için yazılımı bende düşünüyorum ama arkamdan siyah duman atsın istemiyorum. Bide garanti durumu var tabii...
-
Arkadaslar bügün Tekirdağ-İstanbul arası TEM yolunda, hususi olarak denedim devirde vites değişme olayını! Elektronik göstergeye gore bir ust vitese geçmek icin neredeyse 4 bin 500 devir yapmak gerekiyor! Vites degisimini 2 bin-2 bin 500'de yapmaya alışmış biz kullanıcılar icin biraz zor bir uyum! Ust vitese gecmek icin aracın göstergesine uyan var mi aramızda? Göstergeye uyulursa daha fazla yakıt tüketimi olurmuş gibi geliyor bana. Mesela 4. vitesten 5. vitese gecmek icin gösterge resmen arabanın yüksek devirde bağırmasini bekliyor. İlginc geldi bana
-
Arkadaslar bügün Tekirdağ-İstanbul arası TEM yolunda, hususi olarak denedim devirde vites değişme olayını! Elektronik göstergeye gore bir ust vitese geçmek icin neredeyse 4 bin 500 devir yapmak gerekiyor! Vites degisimini 2 bin-2 bin 500'de yapmaya alışmış biz kullanıcılar icin biraz zor bir uyum! Ust vitese gecmek icin aracın göstergesine uyan var mi aramızda? Göstergeye uyulursa daha fazla yakıt tüketimi olurmuş gibi geliyor bana. Mesela 4. vitesten 5. vitese gecmek icin gösterge resmen arabanın yüksek devirde bağırmasini bekliyor. İlginc geldi bana
Bendeki 2000 devire geldiği zaman hemen değiştir uyarısı veriyor. Ancak şöyle bir durum var. Genellikle sabit sabit hızda gittiğinde bu uyarıyı veriyor. sürekli dip gaz yapıp hızlanma varsa daha yüksek devirde veriyor. bendeki durum böyle
-
Bendeki 2000 devire geldiği zaman hemen değiştir uyarısı veriyor. Ancak şöyle bir durum var. Genellikle sabit sabit hızda gittiğinde bu uyarıyı veriyor. sürekli dip gaz yapıp hızlanma varsa daha yüksek devirde veriyor. bendeki durum böyle
Dediğiniz gibi; sanırım dip gaz vermekle ilgisi var! Rolantide vites yükseltme isterken, dip gazda sonuna kadar gidiyor! En iyisi yine bildigimiz gibi yapıp 2 bin-2 bin 500 devirde vites yükseltmek
-
Merhaba Greenline'ci arkadaşlar...
1 hafta önce bir greenline'de ben aldım:p. Aracı alırken bayiye özelikle sordum(skodaturkey'de bahsi geçiyordu) "1000-1500 m'yi doldurunca bakıma gelmem lazım mı?" diye. "Hayır" dedi. Tereddütteyim; kimi arkadaşlara "Gel" kimisine "Gelme" denmiş. Eeee, n'apıcaz?
Bir de şu var: aranızda greenline'sine orijinal stepne ve kriko alan var mı? Bunları bagaja yerleştiriren sıkıntı yaşadınız mı?
-
Bence gerek yok, ama servis yakınsa git, check up yaparlar
-
İrfan Bey, hazır sizi yakalamışken kafamı kurcalayan başka bir konuyu daha dile getireyim:
Bazıları, yeni araçların bilhassa silindir yataklarındaki metal talaşı artıklarından kurtulmak için, ilk 500-750 km'yi devirdikten sonra motor yağının değiştirilmesini öneriyorlar. Ne dersiniz?