škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: oguzcb - 07 Haziran 2012, 22:59:25
-
Arkadaşlar merak ettiğim birşey var. Ben aracımı alalı 1 ay oldu bugun İstanbulda yaşıyorum. Hiç Greenline yetiyle yani 1.6CR ile 180 ve üstü sürat yapabilen varmı? ben 180 e kadar çıkabildim. Aracın max. hızı 176 yazıyordu yanlış hatırlamıyosam. Daha doğrusu merak ettiğim şey acaba aracını hakkıyla test eden greenline sahibi biri varmı aramızda. Bilgilendirmeleriniz için teşekkur ederim...
-
Ben o kadar bile çıkamadım, fazlasıyla yetiyor zaten. Hız olarak değilde tüketim olarak fabrika verilerine ulaşmaya çalışıyorum ama hala tüketimim fazla, 5.4 lt/100 km civarlarında...
-
Süleyman ağabey ben ilk senin resimlerde görmüştüm bu aracı biliyomusun, :) vede seninkinin aynısını ambition beyaz alcaktık. kalmadığından dolayı babam benimde ısrarlarımla siyah elegance aldı. Siz istanbula geliyormusunuz hiç ağabey?
-
Hayırlı olsun, elegance işte daha ne istiyon? İstanbul'da pek işim olmuyor, fuar v.s. olursa belki 2 günlüğüne geliyorum.
-
Teşekkur ederim. Sanırım araba hakkında baya bi bilgi sahibisiniz. Bende iyiki elegance almışız diyorum. Abi araba yüksek ama süspansiyonları oldukça sert. Virajda biraz yatıyor gibi ama herhangi bi savrulma olmadı çok şukur. Bu arabalarda neden 17 jant ve sunroof yok ? Hatta stepne bile yok. Bu konuda bilginiz varmı,yada ben şimdi gidip 17 jant yaptırsam bi sıkıntı olabilirmi?
-
Teşekkur ederim. Sanırım araba hakkında baya bi bilgi sahibisiniz. Bende iyiki elegance almışız diyorum. Abi araba yüksek ama süspansiyonları oldukça sert. Virajda biraz yatıyor gibi ama herhangi bi savrulma olmadı çok şukur. Bu arabalarda neden 17 jant ve sunroof yok ? Hatta stepne bile yok. Bu konuda bilginiz varmı,yada ben şimdi gidip 17 jant yaptırsam bi sıkıntı olabilirmi?
Takmazlar, bunların hepsi greenline olması için yapılmış şeyler zaten. Yani daha az yakması için.
-
Teşekkur ederim. Sanırım araba hakkında baya bi bilgi sahibisiniz. Bende iyiki elegance almışız diyorum. Abi araba yüksek ama süspansiyonları oldukça sert. Virajda biraz yatıyor gibi ama herhangi bi savrulma olmadı çok şukur. Bu arabalarda neden 17 jant ve sunroof yok ? Hatta stepne bile yok. Bu konuda bilginiz varmı,yada ben şimdi gidip 17 jant yaptırsam bi sıkıntı olabilirmi?
Estağfurullah. Aslında Greenline'lar normal diğer Yetilere göre alçaltılmış, virajlara hızlı girmediğimden bende hiç savrulmadım. Jant olayına gelince bildiğim kadarıyla Greenline'lar ekonomi için tasarlandığından jantı ve lastikleri (Michelin Energy Saver) ona göre seçmişler. Yeti'lerde hiç sunroof görmedim cam tavan var onunda hediyesi 4000 TL:kork2:
-
Takmazlar, bunların hepsi greenline olması için yapılmış şeyler zaten. Yani daha az yakması için.
Hocam peki 1.6CR octavialar 200 km/h ve üstüne çıkabiliyor. Yetide bu mümkün mü?
-
Hocam peki 1.6CR octavialar 200 km/h ve üstüne çıkabiliyor. Yetide bu mümkün mü?
Sınırlamadılarsa mümkün fakat yine yakıt tüketimini düşük tutmak için sınırlandırmış olabilirler. Sunroof olayı yine ağırlığı azaltmak için yok. Çünkü sunroof tavanın sac halinden daha ağır ;)
-
arkadaslar araçtaki motor wv - seat- audi 1.6 tdi cr motor aynı ancak ruzgar direnci crossover olduğundan yüksek bu nedenle aynı motordaki bineklerden son hızları ve hızlanmaları farklı bende elegance modeli var evet 180 i gördüm ama nasıl gördüğümü yeti sahipleri bilir unutmayın araç performans aracı değil tamamen yakıt tasarrufu ön planda tutulmuş bu arada ben 100 km/ 4.2 i gördüm aracın vites değiştirme uyarılarına uyarsanız çok rahat değerlere ulaşabiliyosuz ayrıca araç kesinlikle ve kesinlikle 6.vitesi istiyor
-
17 jant konusu benimde kafama takılıyordu. Arabaya bakınca lastiklerin hep küçük oluşu şahsen göz zevkimi bozuyordu. Neticede benzinli versiyonlarda ve 2.0 dizellerde bu seçenek mevcuttu. Servisi arayıp takabilirmiyiz diye sordum. Takarız dediler. Tabi sizden alacağım dedim belkide onun etkisi olmuştur.:) Neticede benim aracımda şu anda 17 jant var araba görünüş olarak şimdi tam istediğim gibi oldu. Yakıt konusunda tabiki biraz oynar ama gülü seven dikenine katlanır. Genelde yıllık km'nin %90 nını şehir içinde yaptığımdan pek yüksek süratlere çıkmam. O açıdan denge konusunda da sıkıntı olacağını sanmıyorum. Zaten bizim araçlar benzinlilerden 2.5 cm alçaltılmıştı. Şimdi durumu eşitledik.
-
17 jant konusu benimde kafama takılıyordu. Arabaya bakınca lastiklerin hep küçük oluşu şahsen göz zevkimi bozuyordu. Neticede benzinli versiyonlarda ve 2.0 dizellerde bu seçenek mevcuttu. Servisi arayıp takabilirmiyiz diye sordum. Takarız dediler. Tabi sizden alacağım dedim belkide onun etkisi olmuştur.:) Neticede benim aracımda şu anda 17 jant var araba görünüş olarak şimdi tam istediğim gibi oldu. Yakıt konusunda tabiki biraz oynar ama gülü seven dikenine katlanır. Genelde yıllık km'nin %90 nını şehir içinde yaptığımdan pek yüksek süratlere çıkmam. O açıdan denge konusunda da sıkıntı olacağını sanmıyorum. Zaten bizim araçlar benzinlilerden 2.5 cm alçaltılmıştı. Şimdi durumu eşitledik.
Banada start stop özelliğini etkiliyo dediler takmayın dediler. Hocam peki lastikleride değiştirdin mi?
-
Hocam peki 1.6CR octavialar 200 km/h ve üstüne çıkabiliyor. Yetide bu mümkün mü?
valla ben 195 in üstüne 196 bile göremedim herşeyi denememe rağmen 4kişi klima açık da 195 tek basıma klima cam vs hersey kapalı da 195 :)
-
1.6 MPI Octavia'da düz yolda 200 üstüne çıkmıyor. Hatta 200'ü görmüyor bile. 196-197 civarında kalıyor. Rampa aşağı 215 falan yaptırdım ama, oda Red Line'a geçiyor. Ayrıca; navigasyonda kadrandakinden 5 km daha az gösteriyor. Yani fabrikası verisi olan 190km/h doğru. Bu bilgiler ışığında; Yeti'de 200 hayal olur bence :)
-
Banada start stop özelliğini etkiliyo dediler takmayın dediler. Hocam peki lastikleride değiştirdin mi?
Tabi haliye 16 dan 17 ye çıkınca jant ölçüsü yeni lastik aldım. 215*55*17 takdık. Start stopta veya başka bir özellikte herhangi bir değişiklik yok.
-
1.6 MPI Octavia'da düz yolda 200 üstüne çıkmıyor. Hatta 200'ü görmüyor bile. 196-197 civarında kalıyor. Rampa aşağı 215 falan yaptırdım ama, oda Red Line'a geçiyor. Ayrıca; navigasyonda kadrandakinden 5 km daha az gösteriyor. Yani fabrikası verisi olan 190km/h doğru. Bu bilgiler ışığında; Yeti'de 200 hayal olur bence :)
Usta bizim diğer arabamız 2008 astra benzinli. Onunla 220 görebiliyoruz. Yetinin motor açılmadığı için 180 den sonrada zorlamadım. Ama yakında videoya çekip koyacağım bu foruma :) baktımda octavialar superb ler 200 basabiliyorlar. 180 le viraja girebiliyorlar. Yetinin neyi eksik ! :) :) Şaka bi yana bu kadar kişiden hala bulamadım bi 200 ü geçebilen arkadaş.
-
Belki 2.0 TDI motorlular geçebilir. Öbür türlü zor diyorum ben hala :)
-
Vites oranlarını unutuyorsunuz :) motorlar aynı bile olsa hadi kasa farkınıda atın kenara ama vites oranları farklılık gösterir. Yeti'de sanmıyorum ki uzun oranlı şanzıman olsun, amacı hız değil çünkü :)
-
Bizim taka 220 görüyor diyorlar ama ben 170in üzerine çıkmadım.
-
Beyler yokmu bir babayiğit :) içimi rahatlatsın. Ben güveniyorum Yeti ye :) illaki vardır ibreyi yatıran ..
-
Kitapçıkta yazan son hızın 20 km kadar üzerine çıkabiliyorlar genel anlamda
-
Kitapçıkta yazan son hızın 20 km kadar üzerine çıkabiliyorlar genel anlamda
Hocam astradada 186 yazıyo. ama arabayı 220 ye çıkarabiliyor 1.6 atmosferik benzinli. Hadi diyelim biri 115hp yeti hemde daha ağır yüksek ve 200 kg daha ağır. Ama sonuçta 1.6CR 105 hemde turbo beslemeli motor. yani 200 bence ulaşılamayacak bi sürat değil..
-
200e her araba ulaşır ama nasıl ulaşır o önemli..
-
yeti ile düz yolda o rakamlar hayal. superb 1.6 da bile 200 e çok nazlı geliyor. ancak yokuş aşağı 210 görebilirsiniz. denedim bizzat. bilen için ankara konya yolunda.
-
bi arkadasımında 2011 elegence superb var adam 240 yapmış otobanda
-
bi arkadasımında 2011 elegence superb var adam 240 yapmış otobanda
1.6 TDI mı?
-
1.6 TDI mı?
1.4 tsı dır 1.6 tdı da yapılmaz o hız
-
:) superble yapılır yapılmaz değil. Benim aradığım Yetiyle bu hıza ulaşabilen varmı. :) hala bulamadık koca forumda
-
bende 1.2 yeti var öylesine biraz bayır aşağı basayım dedim çok rahat 200 e ulaştı
-
arkadaşımın 1.9 tdi superb ile 250 i yaptım bayır aşağı
2001 1,8 turbo l&k ile otobanda düz yolda bayırsız sureklı 30dk 240 ile gittim ibreyi bile geçtiği oldu
2001 fabia 1.4 düz 195 bayır aşağı
-
:kart:Hız felakettir :hih:
-
:kart:Hız felakettir :hih:
:+1::+1::+1:
:hmm::hmm::utan::utan::fiuv::fiuv:
-
210 km/h :)) beyler bu araba muazzam bişiy 2. köprü yolunda. videolarını koycam kısa zamanda :)
-
Dizel araçlar hız yapamaz ancak son hıza rahatlıkla ulaştırır. 180 e kadar rahat geliyorum yetiyle gerisi zorlama. Rüzgar olmaz bayır aşağı düz bir yol bulursam zorlayacağım :)
1.9 TDI SuperB le 244 gördük. Motor hacminin ve vites oranlarının önemini bu sayede kavradım (SuperB de 5 vites.)
1.4 TSi Yeti'yle (benzinli olduğundan + yüksek torktan + kısa piston kollarının sağladığı yüksek devirden) 200 ve üzeri rahat görülür diye düşünmekteyim.
-
otobanda yokuş yukarı boş vaziyette 175 gördüm Yeti ile
-
çok hafif yokuş yukarı yolda 4 kişi + full bagaj ile sport modda 185 km yi gördüm zorlasam +10 km daha gidecek gibiydi
-
Aracım şuanda 24.000 km yı geçti ve duz yolda bıraz zorladığım takdirde 210 a kadar cıkabiliyor. ama 180 - 190 kmden sonra araba kağnı gibi çekmiyor hatta motorun boğulduğu zamanlar hızlanamadığıda olabiliyor. Arac hafif yatma yapabiliyo virajlarda ama suspansıyonların maşallah ı var :)) ara sıra sert girin yada zorlayın tatlı sert nası tuttuğunu goreceksınız.
-
1.6 tdi cr yazılım öncesi 108.6 hp yazılım sonrası 137.3 %70 açıldı.
tork 250 den 310 yakıt %30 azaldı.
-
Bu arada hız 220 km 2000 motor 140 hpler şaşıp kalıyo verileri jpg formatında koycam fakat şu mgbyte sınırı beni deli ediyo
-
bende de greenline var çeşme otobanda 180 e kadar cıktı.
-
1.6 tdi cr yazılım öncesi 108.6 hp yazılım sonrası 137.3 %70 açıldı.
tork 250 den 310 yakıt %30 azaldı.
benim çok bilgim olmadığı için kusura bakmayın hangi araç için bahsediyorsunuz, yazılımla tork ve beygir gücü artıyormu araçlarınnn
-
bir de benim aracıma bakın isterseniz. yeti 2.0 tdi 140 dsg. oct tuning sonrası 170 hp-375 nm . otobanda karşılaşsak da asıl şaşkınlığı siz yaşasanız.
-
1.6 tdi cr yazılım öncesi 108.6 hp yazılım sonrası 137.3 %70 açıldı.
tork 250 den 310 yakıt %30 azaldı.
selam
hangi tuning bu ? oct mi ? oct de bu kadar olmuyor bildiğim kadarıyla.
%70 açıldıdan kastınız nedir ? ayrıca yakıt cidden %30 azaldı mı ?
-
%30 kısmını uydurmuş. oct de bile %10 deniliyor. inandırıcılığı yok.
-
bir de benim aracıma bakın isterseniz. yeti 2.0 tdi 140 dsg. oct tuning sonrası 170 hp-375 nm . otobanda karşılaşsak da asıl şaşkınlığı siz yaşasanız.
peki servistemi yaptırdınız, yoksa haricen mi yaptırdınız
-
oct türkiye distribütöründe
-
O kadar takip ettiğim tuner var. %30 gibi bir yakıt ekonomisi sağlayacağını iddia edenle henüz karşılaşmadım. Düşük devirde yüksek tork üretilmesi nedeniyle dur-kalk sırasında fazladan gaza basmadan kalkacağı için bir miktar tasarrufu olur. ancak o kazanç bu kadar tutmaz. yol bilgisayarından en az 100 km lik bir yol için ortalama 3 lt tüketim videosu varsa güzel olur.
-
%30 kısmını uydurmuş. oct de bile %10 deniliyor. inandırıcılığı yok.
Arkadaşım öncelikle hitaplarına dikkat et önce sor tartış sonra uydurup uydurmadığıma karar ver ha görmek istersen ankaraya gelir uydurup uydurmadığımı sana gösteririm.
-
selam
hangi tuning bu ? oct mi ? oct de bu kadar olmuyor bildiğim kadarıyla.
%70 açıldıdan kastınız nedir ? ayrıca yakıt cidden %30 azaldı mı ?
Maslakta arkadaşımın yerinde yaptırdım servisle görüştüm herhangi bir sorun olmayacağını belirtiler yazılımı almanyadan yolladılar
-
çok isterim
-
çok isterim
o zaman sorun yok geldğimde ulaşabileceğim bir tlf verirsen ankara biliyosun dümdüz yer her yer aynı geliyo bana birbirimizi bulmak kolay olur hem bir yeti arkadaşım olmuş olur
-
Maslakta arkadaşımın yerinde yaptırdım servisle görüştüm herhangi bir sorun olmayacağını belirtiler yazılımı almanyadan yolladılar
ChipTuning06 daki gibi bir parçamı takıyorlar ? ister buradan genel yada özelden yazarmısınız neresi olduğunu ?
-
iyi olur aslında. tuning markası nedir senin. benim ki gibi bir yeti göremedim daha donanımsal ve yazılımsal açıdan. gerçi hala bmw 5.20d nin fabrika çıkış verilerine bile ulaşamadık yazılıma rağmen. 505 7887138
-
herhangi parça felan takılmadı sadece yazılım yüklendi birde frenlerle ilgili bir düzenleme yaptılar maslakta oto sanayide net adresini yarın alır msj atabilirim. motor max hp %70 ni açtıklarını belirtiler suan üzerinde kar lastikleri olduğu için %100 için yaz lastiklerini takmam yada lastikleri büyük ihtimalle değiştirmem gerekecek
-
2000 tdi 6 ileri dsg birde chip tuning uygulaması yapılmış bahsettiğin kadar zaten türkiyede bu motor sayılı yeti de var greenline karşılaştırma yapman bence yanlış aksesuar ve donanım olarark aracında ne var bilemiyorum ancak sana sorum 4x4 özellliği nasıl 0530 497 87 91
-
muhteşem. ne söylesem boş. denemek ve görmek gerekli. sahibinden de ilanım var. bakabilirsin.
-
Ayrıca kadran selamlama, Ani frende flaşörlerin yanması, Gündüz cam silecekleri çalıştığında farlara da su sıkılması gibi pek çok ekstra özellik aktive ettirilmiştir.
bunları nasıl ve nerde yaptırdın acaba greenline da aktive olur mu
-
muhteşem. ne söylesem boş. denemek ve görmek gerekli. sahibinden de ilanım var. bakabilirsin.
Hocam aracı neden satıyorsunuz abim esertepede oturuyor size yakın sayılırız, bi ara görmek isterim aracınızı.
-
Elbette olur. Elegance model mi? ankarada yaptırdım. Yazılım ile yapılıyor. Araç destekliyorsa herşeyi açıyorlar.
-
Hocam aracı neden satıyorsunuz abim esertepede oturuyor size yakın sayılırız, bi ara görmek isterim aracınızı.
ev alma niyetim var. O sebepten.
-
Elbette olur. Elegance model mi? ankarada yaptırdım. Yazılım ile yapılıyor. Araç destekliyorsa herşeyi açıyorlar.
Hocam Ankara'da nerde yaptırdınız chip-tuningi?
-
yaşamkent
-
1.6 cr dizel de oluyomu bu yazılım? hiç yaptıranlar varmı ?
-
1.6 ya da yapılıyor. sitesinde zaten uygulama değerleri mecvut. oradan bakabilirsiniz. oct tuning
-
son hızın sınırlı olmasının bazı sebepleri var. bilerek yapılmış şeyler bunlar ve max hız limitini kaldırmanın çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum.
benim rapidde 190 max hız resmi veri, 195 gördüm ancak 5km/h hata payı desek 190 gene :D
190 ile giderken devir henüz 3500-4000 arasındaydı. bu motorun max güç noktası 4400 rpm. kaba bir hesapla 3750de 190 desek, teorik olarak benim arabanın 220km/h yapabilmesi gerekiyor. (ki bu motor redline'a kadar devirlenebildiği için daha da yolu var.)
araca hızlanma esnasında ağırlığı, belli bir hızdan sonra da aerodinamik sürüklenmesi engel olur. yeti dediğiniz araçta hem rüzgarın gördüğü alan büyük hem araç yüksek hem de gövde şekli köşeli olduğu için aerodinamik sürüklenme katsayısı yüksek olsa gerek (tabi bakmak lazım) Aerodinamik sürüklenme kuvveti F=(ro)*(A)*(cd)*(V*V). ro havanın yoğunluğu, A rüzgarın gördüğü alan, cd sürüklenme katsayısı, V de aracın hızı. Hızın karesi ile kuvvet artıyor.
Bu kuvveti yenmek için gereken güç miktarı hızınız arttıkça hızın karesi ile arttığı için çok daha fazla güç üretmek zorunda motor.
Şimdi araçlara konulan max hız sınırlarının da aslında sebebi bundan kaynaklanıyor. O süratte gitmek için gereken kuvveti uzunca bir süre oluşturmak, motorun tasarım kriterlerinin dışında çalıştırılması anlamına geliyor. Hız sınırlayıcıyı kaldırmak size birkaç dakikalık keyif verebilir ancak motorunuzun ömrünü inanılmaz kısaltabilir.
-
Izmir-çeşme otobanı rahat 200 km hız yeti greenlıne ambıtıon
-
Izmir-çeşme otobanı rahat 200 km hız yeti greenlıne ambıtıon
titreme vs hissettiniz mi ? orjinal jant ve lastikleri mi kullanıyorsunuz ?
-
Merhaba
Siteye henüz yeni üye oldum fakat yeti 1.6 TDI ambition modeli ile bu yaz 204 gördüm bilginize...
-
bu hız konusu kafamı kurcalıyodu 200 un uzerine cıkamasa uzulurdum gercekten.ancak 2 gun once koye dogru giderken tenha trabzon karayolunda biraz yuklendim.arac 150 160 ile viraj alabiliyo rahat bi sekilde ve 200 e kadar cıktı ama yol bitti.200 un uzerinede cıkabilir ancak en fazla 15-20 km o da otobanda.
hepsi bi yana 200 de ve 200 e ulasırken arac cok rahattı.hicbir sekilde guvensizlik vermiyor,titreme veya asırı gurultu yok.uzun yolda bu sekilde seyir bile edilebilir.ancak yinede hız felakettir.o hızda karsı karsıya kalacagınız bi tehlikeye aracın ve sizin vereceginiz tepki 200e ulasması kadar guvenli olmayabilir.
-
Hocam peki 1.6CR octavialar 200 km/h ve üstüne çıkabiliyor. Yetide bu mümkün mü?
benim aracım skoda yeti 1.2 tisiay motor manüral vites 6ileri ben 190 yaptım ve gayette müthiş ki bu resmen viraj avcısı şunuda belirtiyim benim önce 17 janttı ve virajlarda sanki hafif savuruyordu lastikler ince tabandı ama ben 16 jant taktırdım alaminyum ve şuan okadar sert girmeme rağmen genede müthiş savurmuyor yani arkadaşlar bence gösteriş biyere kadar kabrikasyonu geçmememiz lazım bence işte ozaman görün aracı (http://i.hizliresim.com/6ZjN5k.jpg)
-
Yol tutuş ince yanakta daha fazladır bence. 17 lik jantlardaki lastiklerden kaynaklı bir tutuş eksikliği olmalı.
-
benim bu zamana kadar iki arabam oldu
1. 1997 opel vectra 2.0 cd 136 hp 5 ileri manuel ibre tam yan yattı yani 260 ankara çevre yolunda
2. 2008 clio 3 hb 1.2 80 hp 5 ileri yarı otomatik 185 çorumdan sungurluya giderken
ama henüz yetim olmadı olursa onu da deneriz