škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: x2007vRS - 26 Ocak 2012, 14:27:12
-
Merhaba arkadaşlar,motor soğukken ısınana kadar rolantisi 1.000-1.050 devirde çalışıyor, motor ısındıktan sonra frene basıp durunca 750-800 devirde,ayağımızı frenden çektiğimiz anda daha gaza basmadan 1.000 devire çıkıyor kendiliğinden,sizin araçlarınızda da böylemi?
Ben bunun bir arıza olmadığını aracın ilk harekete geçiş anında destek olmak amacı ile eklenmiş bir özellik olduğunu düşünüyorum..Sizlerin fikirlerini alabilir miyim..
-
Sanırım bunu hill holder yapıyor sorun olduğunu sanmıyorum :) Boştayken yapıyorsa bir sorun olabilir ama D konumunda yapıyorsa normal bir durum :)
-
HH var benim takada ama böyle bir şey yapmıyor.
-
Vites D konumunda iken ve rampa yukarı duruluyorsa, devri daha da fazla yükseltiyor bizdeki Jetta.
-
Düz yolda,rampada fark etmiyor,örnek:motor normal çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra seyir halinde düz yolda ışıklara geldik durduk rolantisi 750-800 de bekliyor (vites D konumunda),yeşil yandığında tekrar harekete geçerken ayağımı kaldırdığım anda gaza götürene kadar yani saliselik bir zaman diliminde rolantisi 1000 devire çıkıyor.
-
Bana normal geldi ama genede servise götürüp yazılımına baktırmak lazım eğer güncel versiyon varsa onu yükletirsiniz birde öyle denersiniz :)
-
Normal. Ayaginizi frenden cekince arac gidiyor. Klasik otomatik qraclarda da gidiyor ve eevir artiyor.
-
Sadece otomatik araclarla sinirlamamak lazim. benim emektar karburatorlu reno da ayni sekilde. frene bastiginizda rolanti biraz dusuyor, ayaginizi cektiginizde tekrar toparliyor.benim tahminim, frene basılı olmayan süreçte servodaki sübaptan rahat hava emebilen motor, frene basınca sübabın kapanmasıyla emme basıncını fren hidroliğine aktarır. Buradaki hava kaybina elektrik yuku de binice (arka stoplar v.s), sistemde de az da olsa kacak/kirlilik varsa (hortum ve filtrelerde), devir de dusme oluryor herhalde.Bizim MPI motorda henuz boyle birsey yasamadik.Zaten klima da acilinca yazilim dengeleyecek sekilde motor devrini yukseltiyor, tipki sizin soguk motorda oldugu gibi.Ama motor degerlerine bilgisayardan baktirmak lazim.Normalse ama rolanti cok dusuyorsa kacak vardir bir yerde.
-
Sadece otomatik araclarla sinirlamamak lazim. benim emektar karburatorlu reno da ayni sekilde. frene bastiginizda rolanti biraz dusuyor, ayaginizi cektiginizde tekrar toparliyor...
Freni pompalarsanız da rölanti devri daha da yüksekte seyrediyor.:wnk:
-
1.6 TDİ Benim araçtada aynı durum var, bence normal bir durum Fren sistemine takviye olması için zannedersem.
-
1.6 TDİ Benim araçtada aynı durum var, bence normal bir durum Fren sistemine takviye olması için zannedersem.
Aracınız DSG şanzımanlı mı acaba?
-
Freni pompalarsanız da rölanti devri daha da yüksekte seyrediyor.:wnk:
O zaman benimkini de ustaya gostereyim:++::++:
-
O zaman benimkini de ustaya gostereyim:++::++:
Ayıp olmasın.:utan::utan::utan::kiki::++::knp::gach:
-
Düz vitesli araçlarda Hillholder gaz vermez fren yapar ama hiç otomatik viteste denemedim.