škodaturkey.com

TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: fenomen - 16 Temmuz 2009, 23:39:48

Başlık: patlamayan lastik?
Gönderen: fenomen - 16 Temmuz 2009, 23:39:48
Arkadaşlar bu siteden 1 ay önce 1 adet kullanılmış 2.el lastik aldım ve taktım şu anda memnunum.1 yıl garanti veriyorlar zaten.kargo kendilerinden 60 tl ye aldım.6 mm diş derinliği mevcut.Kendi lastiklerim kadar yıpranmışlığı anca var.Ama benim dikkatimi bu patlamayan lastikler çekti bu nasıl oluyor,ve fiyatları da 2 el olmasına rağmen çok pahalı geldi.Ama lastiklerin diş derinliği ise 7 mm ile dikkat çekiyor fotolardan da bakınca yıpranmamış gibi görünüyor ne dersiniz?
http://www.artvinticaret.com/index.php?p=show&pid=8656&k_id=2805&kn=Patlamayan+%28RunFlat%29+Otomobil+4+Mevsim+Lastikler
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: lrfan - 17 Temmuz 2009, 08:01:16
2. el lastik riskli bence. Adamlar yazmış, bazen kazalı araçtan söküyorlarmış. Karkasında olabilecek bir hasar ya da gözle kolay farkedilmeyecek bir yara tehlikeli olabilir, dükkan garantisiyle olacak iş değil bence...
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: seyyah - 17 Temmuz 2009, 08:43:40
Ben kendi lastiklerime bile güvenmiyorum. Başkasından çıkmış lastiklere hiç güvenemem.:hh:
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: fenomen - 17 Temmuz 2009, 16:23:52
Alıntı yapılan: lrfan;24696
2. el lastik riskli bence. Adamlar yazmış, bazen kazalı araçtan söküyorlarmış. Karkasında olabilecek bir hasar ya da gözle kolay farkedilmeyecek bir yara tehlikeli olabilir, dükkan garantisiyle olacak iş değil bence...
irfan hcm benim asıl merak ettiğim husus bu patlamayan lastik,bu nasıl bişidir esas bunu merak ediyorum,varmı böyle bişey?
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: lrfan - 17 Temmuz 2009, 16:26:36
Patlıyor ama yere yapışmıyor, yanakları destekli. Ancak bu tip lastikler TPM özelliği olan yani "lastik basınç sensörü" olan araçlarda kullanılmalı. Yolda lastiğinin patlamış olduğunu bilmen lazım. Bu lastikler seni sorunsuzca en yakın servise götürmesi için...
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: seyyah - 17 Temmuz 2009, 16:42:18
Alıntı yapılan: lrfan;24789
Patlıyor ama yere yapışmıyor, yanakları destekli. Ancak bu tip lastikler TPM özelliği olan yani "lastik basınç sensörü" olan araçlarda kullanılmalı. Yolda lastiğinin patlamış olduğunu bilmen lazım. Bu lastikler seni sorunsuzca en yakın servise götürmesi için...

Sizin açtığınız "Yedek lastiğe son" diye bir konu vardı. Uygulanırsa bu lastikler mantıklı olabilir (mi).
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: lrfan - 17 Temmuz 2009, 18:39:02
Yedek lastiksiz araba için bir alternatif tabi ki. Şimdi TPM benzeri kitler var, her araca oluyor, basıncı düşen lastik içerideki birime sinyal yoluyor, Yüksel'in aracında var....
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: fenomen - 18 Temmuz 2009, 14:33:21
Alıntı yapılan: lrfan;24817
Yedek lastiksiz araba için bir alternatif tabi ki. Şimdi TPM benzeri kitler var, her araca oluyor, basıncı düşen lastik içerideki birime sinyal yoluyor, Yüksel'in aracında var....
hcm bu nasıl bişi görsel efekt var mı,daha detaylı bilgi verebilirmisiniz?bu normal lastiklerede uygulanıyor mu?maliyet girdisi nedir?
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: lrfan - 18 Temmuz 2009, 19:05:19
Normal lastiklere uygulanıyor...
 
http://www.cenmax.com/LBS/LBS.htm
 
Aletin kabine konan kısmı kibrit kutusu kadar, herhangi bir lastikte inme olursa uyarıyor...
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: Yunus İBİŞ - 20 Temmuz 2009, 13:59:27
ama çok effamlı yaa en ufak bi hava eksilmesinde ciyak ciyak çıırıo bizim araba :D
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: fenomen - 21 Temmuz 2009, 00:31:24
Alıntı yapılan: lrfan;24919
Normal lastiklere uygulanıyor...
 
http://www.cenmax.com/LBS/LBS.htm
 
Aletin kabine konan kısmı kibrit kutusu kadar, herhangi bir lastikte inme olursa uyarıyor...
cenmaxdan mail aldım montajı dahil 350 dolar diyor.bence değmez gibi.
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: lrfan - 21 Temmuz 2009, 07:45:59
Yüksel daha ucuza aldı, sanırım 100 Euro idi, 4 Nokian lastik aldığında 100 TL'ye verdiler...
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: mylastik - 07 Ağustos 2009, 00:18:24
Patlamayan lastik tabirini Patlasada Üzerinde Gidilebilen Lastik olarak düzeltmeliyiz.
Goodyear RunOnFlat RoF
Bridgestone RFT
Dunlop DSST
gibi lastik markaları kendilerince adlandırırlar. Bu lastikler yanakları güçlendirilmiş lastiklerdir. Normalde lastik patladığında aracın ağırlığını taşıyamayan lastikler ezilir ve jant yere oturur. RunOnFlat lastiklerde jant yanak üzerinde yere temas etmeden yola devam edebilir. 80 km daha tamamen havasız lastiklerin üzerinde yol almanızı sağlayan bu lastiklerin hava basınç uyarı sistemi olan araçlar haricinde kullanılmaması gerekir. Lastiklerin havasız olduğunu başka türlü anlayamayacağınız bu lastikler ile uzun süre yol yapar iseniz (80km fazla) farkında olmadan lastikleri parçalayabilir ve kazaya sebebiyet verebilirsiniz.
Fiyatları normal lastiklere göre yüksek olan bu lastikler her ölçüde üretilmemektedir.
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: fenomen - 07 Ağustos 2009, 00:53:51
bu konuda çok yararlı bilgilere sahip olduk sayenizde.paylaşımlar için teşekkürler.sitenizde lastik ebadları ararken 205/55/r16 formatında bir arama düzeni bulamadım.ben mi göremedim yoksa?
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: fenomen - 07 Ağustos 2009, 00:56:44
Alıntı yapılan: 07yunus07;25238
ama çok effamlı yaa en ufak bi hava eksilmesinde ciyak ciyak çıırıo bizim araba :D
benim octi de olsa daha iyi olurdu ama unutmuşlar demek ki.varsın ciyaklasın :bnn:özellik özellikdir.fazla özellik  göz çıkarmaz
Başlık: Cevap: patlamayan lastik?
Gönderen: mylastik - 07 Ağustos 2009, 05:26:19
Alıntı yapılan: fenomen;28172
.....sitenizde lastik ebadları ararken 205/55/r16 formatında bir arama düzeni bulamadım.ben mi göremedim yoksa?

Ben mesajını öneri olarak algıladım ve çok teşekkür ederim.
Arama formatı 205/55R16  şeklinde..fakat onu kolaylaştıracağız.205 55 16 Taban,yanak,jant çapı üç ayrı listeden seçim yapılarak basitleştireceğiz.. :ok:
Başlık: Ynt: patlamayan lastik?
Gönderen: BurakYaba - 25 Haziran 2026, 15:27:36
Aldığın ikinci el lastik hayırlı olsun, 6 mm diş derinliği ve kargo dahil o fiyat o dönem için gerçekten bedava sayılır. Zaten normal bir binek lastiğinin sıfırı 8 mm civarı olur, yani 6 mm gayet diri bir lastik demek.

Gelelim o kafanı kurcalayan patlamayan lastik, yani orijinal adıyla RunFlat meselesine... Bunların fiyatının ikinci elde bile bu kadar pahalı olmasının çok net sebepleri var. Bu lastiklerin olayı, içinde hava tamamen bitse, yani çivi girip gümlese bile jantın üstüne çökmemesi. Lastiğin yanak kısımları o kadar kalın ve ekstra takviyeli üretiliyor ki, hava sıfırlansa bile o sert yanaklar arabanın bütün yükünü taşıyabiliyor. Lastik patladığında yolda kalmıyorsun; seni 80 km hızla, en yakın lastikçiye kadar rahatça götürüyor.

Haliyle üretim teknolojisi ve kullanılan malzeme normal lastiğe göre çok daha maliyetli olduğu için sıfırı da ikinci eli de cep yakıyor. Gördüğün 7 mm diş derinliği de neredeyse sıfıra yakın olduğunu gösteriyor, o yüzden fotoğraflarda öyle diri durması çok normal.

Bu teknolojinin detaylarını, artılarını ve eksilerini merak ediyorsan şu yazıya bir göz atabilirsin: https://www.antalyagezerlastikci.com/run-flat-lastik-patlak-halde-bile-gidebilen-lastik-nedir/, kafandaki bütün soru işaretlerini çözer.

Yalnız bu lastiklerle ilgili bilmen gereken ufak bir detay var: Yanakları çok sert olduğu için arabanın konforunu biraz düşürür, çukurları falan içeriye daha çok hissettirir. Bir de arabanın fabrikasyon olarak RunFlat uyumlu olması ve mutlaka lastik basınç sensörünün bulunması gerekir; yoksa lastik patladığında havanın indiğini fark etmeyip lastiği tamamen parçalayabilirsin.