škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: Real81 - 01 Temmuz 2009, 13:39:18
-
Shell’in Shell V-Power Diesel ürün grubu içinde yer alan yeni yakıtı “Shell V-Power Diesel+GTL Teknolojisi ” şimdi Türkiye’de.
Akaryakıt teknolojisinin öncü şirketi Shell, geliştirdiği sentetik katkı olan GTL teknolojisine (Gas to Liquids)-(Gazdan sıvıya dönüştürülmüş)” sahip yeni ürünü “Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisini İngiltere Thornton’da bulunan Shell Teknoloji Merkezi’nde gerçekleştirdiği toplantı ile basın mensuplarına tanıttı. Shell bu ürünüyle sürücülere devrim niteliğinde bir dizel seçeneği sunuyor.
En son dizel teknolojisi ve sentetik dizel tipi yakıtın kombinasyonu olan Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi yeni nesil dizel araçlar için üretildi. GTL katkısının kükürt değeri çok düşük iken setan sayısı sıradan dizellere göre daha yüksek. Yeni yakıt, içerdiği formül ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor, tortu birikmesinin önüne geçiyor, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansını daha da artırıyor.
Türkiye'de düşük kükürtlü dizel segmentinde tüketiciye seçim özgürlüğü getirecek GTL teknolojili yakıt, dizel araçlarında daha yüksek performans arayan ve motor bakım masraflarını azaltmak isteyen uzun yol hafif ticari ve yeni nesil dizel binek araç sürücülerine hitap ediyor.
“Türkiye yine bir ilk’e imza atıyor”
“Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi”, Avusturya, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Slovakya, İsviçre, Tayland, Polonya ve İngiltere olmak üzere toplam 12 ülkeden sonra Türkiye’de de satışa sunuluyor.
“Shell’in farklılaştığı en önemli alan teknolojisi”
GTL, Shell’in, daha temiz yakıtlar geliştirme yolundaki kararlılığı çerçevesinde 30 yılı aşkın bir sürede geliştirdiği yenilikçi teknolojisi ile üretildi. Bu teknoloji, Biomass to Liquids(biyokütleden sıvıya dönüşüm) gibi düşük karbon yakıt teknolojileri için bir köprü niteliğinde. GTL Yakıtı, hükümetlerin ve şehirlerin enerji kaynaklarını çeşitlendirmelerine, yerel emisyonları azaltmalarına ve sürdürülebilir ulaşımın teşvik edilmesine yardım edebilecek uygun maliyette bir alternatif yakıt özelliğini taşıyor.
Dünya çapında “Gazdan Sıvıya” teknolojisinin geliştirilmesine öncülük eden Shell, Bintulu-Malezya’da kurduğu ve bugün günlük 14.700 varil kapasiteyle çalışan orta ölçekli GTL fabrikasını 1993 yılında işletime soktu. Dünyanın GTL merkezi olma iddiasında olan Katar’da 2010 sonlarına doğru işletime sokulması planlanan GTL tesisi ile Shell, dünya ölçeğinde günlük 140.000 varil üretimine ulaşacak. GTL projesi, Katar sınırları içinde uygulanan en büyük enerji projesi olma özelliğini de taşıyor.
“Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi, Le Mans’ın galibi”
2008 yılında, Shell V-Powe Diesel+GTL teknolojisi, Fransa’da düzenlenen efsanevi Le Mans 24 saat yarışlarında, Audi Sport ekibini 3 kez üst üste zafere taşıdı.
Shell, Aralık 2005’te, ilk dizel yarış arabasını geliştirmek üzere Audi’yle teknik işbirlği yaptı. Haziran 2006’da, Audi 210 TDI marka araba, Le Mans’ta tarihi bir zafer kazanarak, bu yarışı kazanan ilk dizel motorlu araba unvanını aldı. Bu sonuç, 2007 ve 2008 yıllarında da tekrarlandı.
Bu zaferlerde, yarış formülasyonuna dahil edilen yüksek setanlı Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisinin büyük rolü var: Geleneksel dizele göre bu karışım, yakıtın daha temiz ve verimli bir şekilde yanmasına olanak sağlıyor.
bugun aldım bakalım bir etkisni görecekmiyiz , birde 100 tlilk bu yakıttan alana Burn enerji içeceği hediye.....hem arabaya hem sürücüye DOPİNG....:kart:
-
Fiyatı nasıl peki?
-
alacaaam alacaam demin keşke fabiayla gitseydim tişörtümü almaya paracıklar cipin depoya gitti tüh sormadımda GTL yi.
bakalım 210 vuracak mı GTL ile :++: :++: :++:
-
Bu yakiti kullananlar çok övüyor inşallah öyledir.shellin yakitlari gerçektende daha verimli ve sessiz çaliştiriyor motoru
-
v-POWER DİESEL : 2,46
V-POWER DİESEL + GTL : 2,46
herhalde kullanım alışkanlığı yapsın diye aynı fiyatttan satıyorlar...
http://www.shell.com/home/page/tu-tr/app_profile/pompa.html
-
kullanım alışkanlıgından ziyade.fiyat ayarlaması öyle yapıldı.ben sürekli 97 oktan alıyordum fazla fiyat veriyordum ama onuda 95 oktanla eşitlemişler.
-
alacaaam alacaam demin keşke fabiayla gitseydim tişörtümü almaya paracıklar cipin depoya gitti tüh sormadımda GTL yi.
bakalım 210 vuracak mı GTL ile :++: :++: :++:
hafta sonu düzceye gideceğim ama arabada full ve arka koltukta hanım ağa oturcak 120yi geçince bağrınıyor , yoksa denerdim :kiki:
-
hafta sonu düzceye gideceğim ama arabada full ve arka koltukta hanım ağa oturcak 120yi geçince bağrınıyor , yoksa denerdim :kiki:
bekarlık forever :adm:
-
bekarlık forever :adm:
bekar bekar nereye kadar Hakanım , sonra trafo arama :hanz::kiki:
-
bekar bekar nereye kadar Hakanım , sonra trafo arama :hanz::kiki:
elanor elanor nere kadar haklsın tabi.
-
valla bu mazotu ben pek tutmadım. almam dahada. denemek aklımdaymış ama unutmuşum, Riva'ya gelirken önceki geceden fullediydim.
öncelikle şunu söleyim, araba biraz daha seri hızlanıyor olabilir, tam emin değilim. ama gayet köpek gibi geldi İzmitten Ankaraya. farkı rampalarda hissettim. genelde çok dik sarmalarda baya hız kaybederdi 165-170 lere kadar düşerdi.
160 dan alıp 180 e tırmana tırmana sardırdım, yedi.
olayı şölede özetleyim, İzmitten eve kadar 335 km falan var. 2.5 saatte geldim, ve bu 335 kmlik yolda özellikle bu ince mazotu içirip motoru temizlemekdi amacım, nerdeyse 2-3 ay falan olmuştu yardırmayalı. (180 i geçmemiştim hiç)
335 km de 28 litre mazotu içirttim. (8 litreden fazla yaktı araba, 8.3 ort. vardı galiba)
dizelde ben böle bi ortalama ilk defa gördüm, düz EuroDizelde yine gaz gömçük, genelde 7 falan olurdu.
zaten amacım çok yaktı diye dert yanmak değil, motoru bi ışıldatayım dedim, özelliklede GTL aldım. gazdan sıvıya çevrilmiş hafif bi dizel diye, enjektörü neyim hep açmıştır diye umuyorum.(sanki tıkalıydıda :hanz:)
ama demek ki araba GTL de daha fazla yakacak, rutine bağlamam. yani on binlerce km boyunca almam anlatmak istediğim. zaten düz V-Power Dieselden oldukça memnunum.
sonuç ne, tırmanırken dahada köpekleşiyor araba, max. hızda falan pek bi fark olmuyor, yine 200 civarları.
hatta bi SsangYong Actyon Sports (2.0 141 bg 310 nm dizel) ile dalaştık. önüme geçti, yol inişe sardı. 190 la gidiyordum, aramızdaki mesafe sabitti, sora geçmeye çalıştım, 195 i devirince yedim bunu solladım. amaaaa...... yol rampaya sarınca nerdeyse 100 metre falan geri düşüyordu göremiyordum bazen adamı, yavaşlayıp bekliyordum geliyordu, tekrar eğleniyordum kendisiyle.
TEM de max. eğim tırmanışta min. hızım 175-180, altına düşmedi, önceleri cidden düşerdi. çok yakıyor ama demek ki bi fark yaratıyor GTL.
he bu arada litresi 2.93, normali 2.82, çok bi fark yok, 40 litrede 4 lira falan eder ama daha çok yakacaksınız, haberiniz olsun :)
-
severim kendisini iyi yakıttır, çıktığından beri kullanırım....
-
ha bu arada sölemeyi unuttum, normalde 3.8 litre ile gelirdim kaynaşlıya kadar, aynı özenle geldim 4.2 yaktı sabahleyin. yani kesin ve nettir daha çok yaktırdığı.
ama kullanımının bariz rahatlığını hissedecektir motor, Ahmet Abi doğru diyor, sevilesi bi yakıt, ama rutin 2200 dev/dak kullanımımda cık, almam. hem pahalı hem daha çok yakcek :)
-
ha bu arada sölemeyi unuttum, normalde 3.8 litre ile gelirdim kaynaşlıya kadar, aynı özenle geldim 4.2 yaktı sabahleyin. yani kesin ve nettir daha çok yaktırdığı.
ama kullanımının bariz rahatlığını hissedecektir motor, Ahmet Abi doğru diyor, sevilesi bi yakıt, ama rutin 2200 dev/dak kullanımımda cık, almam. hem pahalı hem daha çok yakcek :)
Katkılı lpg dede aynı durum söz konusu rahatlatıyor ama fazla yaktırıyor..
-
bizde bu depo bitsin öyle alcaz bakalım bizdeki durum nası olcak.Geçende babam diyoki GTL yerine normal mazotmu koysak diyo bende depo kapağındaki yazıyı gösterdim o zamanda karıştırsak ikisini nasıl olur diyo:D adam kafaya koymuş normal mazotu:D
-
bizde bu depo bitsin öyle alcaz bakalım bizdeki durum nası olcak.Geçende babam diyoki GTL yerine normal mazotmu koysak diyo bende depo kapağındaki yazıyı gösterdim o zamanda karıştırsak ikisini nasıl olur diyo:D adam kafaya koymuş normal mazotu:D
Shell için konuşuyorum;
normalden kastı kırsal motorinse(Diesel Extra), aslında karıştırdığınız orana göre tüketimi azaltır. bizim traktörler saatlerce bi bidon mazotla nası çalışıyor bazen şaşırıyorum doğrusu 4 litre motor. ama hem kalın mazot, hemde dar piston (yani küçük yanma odası) ve uzun strok (haliyle düşük devir) gibi niteliklerde olduklarından doğal.
araçlarımızda durum farklı. aslında dizellikle alakaları kalmamış pek, benzinli gibi dönüyorlar. tavsiye etmem kırsal mazot karıştırmayı. uzun vadede problem yaratabilir.
ama V-Power Diesel ile GTL karıştırılabilir gönül rahatlığıyla. pekde bi fark olacağını sanmam.