škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: murat5354 - 24 Ekim 2011, 17:40:24
-
Aracımda bir titreme ve gaza bastığında tepki vermeme sorunu başladı. Ekranda egsoz sistemini gösteren uyarı ışığı yandı. Ayrıca fazla yakıt tüketmeye başladı.
Servise götürdüğümde bilgisayara bağlandı ve 2 no.lu bobin arızalı gözüktü. Benzinden şüphelenildiğinden yakıt boşaltıldı. Bobin değişti. Tek tırnak bujiler 3 tırnaklılarla değiştirildi. Gaz kelebek boğazı ve benzin filitresi temizlendi. 2 kutu yakıt katkısı depoya katıldı. Adaptasyonu yapıldı. Ancak bir düzelme görülmedi.
Egsozda bir sorun olmadığı söylendi. 1000 km kadar yol yapmam gerektiği, aracın kendine geleceği söylendi. Şu ana kadar 200 km yol yaptım ama hiçbir değişiklik yok. Hatta uyarı ışığı tekrar yandı.
Bilgisi olan veya böyle bir arıza ile karşılaşan varsa bilgi verebilir mi?
-
Egzos uyarı lambası DPF olan dizellerde yanar sadece, kurum dolunca. Aracın kafası karışmış olabilir
-
Egsoz sistemi uyarı ışığının resmini ekledim, yanlış anlaşılma olmasın.
http://yotarepair.com/New%20designs/images/check-engine.jpg
Forumda araştırınca EGR VALFİ, LAMBDA(Oksijen) SENSÖRÜ arızalı olabilir gibi geldi bana.
-
O yanan motor arıza ışığı gibi sanki egsoz değil.
Geçmiş olsun.
-
Sagol. Bende motor ariza uyari isigi saniyordum ama kitapciginda egsoz ile ilgili oldugu yaziyordu.
-
Oksijen sensörlerine bakıldı mı? Bir de kötü yakıt almış olabilirsin, depoyu tekrar fulle derim.
-
Bizde kötü yakıttan şüphelendik, ancak yapılanlar şu ana kadar bir fayda sağlamadı. Oksijen sensörlerine bakılmadı. Oksijen sensörü ve egr valfi zaten aklımda. İlk fırsatta bunları göstereceğim.
-
O uyarı herşeyden yanar, motorla ilgili bir sıkıntı olduğunu gösterir sadece. Ortak bir uyarı, en basitinden bir boğaz kelebeği kirinden tutunda aküde meydana gelen bir soruna kadar herşey yakabilir o uyarıyı. Araba bilgisayara bağlandığında hata kodunu gösterir zaten, nereden kaynaklandığını, bu uyarı sadece sürücüye haber verir bir yerde sıkıntı olduğunu.
Gerçi servis görmüş, orada çıkması lazımdı nerde ne sıkıntı olduğunu?
-
Bilgisayarda bobin arızası gözüktü zaten. O da değişti. Diğer yapılanları da ilk mesaja yazmıştım. Ancak yapılanlar hiçbir işe yaramadı.
-
Bilgisayarda bobin arızası gözüktü zaten. O da değişti. Diğer yapılanları da ilk mesaja yazmıştım. Ancak yapılanlar hiçbir işe yaramadı.
Titremenin sebebi zaten bobin(ilk şüphelenilecek parçadır en azından), buji ya hiç ateşleme yapmıyor ya da yerli yersiz düzensiz ateşleme yapıyor ondan oluyor. Bu değiştiği halde gaz yememe sorunu motoru beslemeyle ilgili tamamen. Sensörlere bakılsın bakalım bir, ordan olabilir.
-
Ben de oksijen sensörü, egr valfi, bir de hava hortumundan şüpheleniyorum zaten. Başka ne olabilir acaba?
-
bende tupe gectıkten sonra ılk calıstırmada ve tupte gaz pedalında tıtreme oluyor fakat ışık yanmıyor bende çozumu kullanmak olarak gosterdıler 2000 km yol yaptım hala aynı tas aynı hamam. çok geçmiş olsun çok sinir bozucu birşey... ankara and otoyada telefonla bir danışın derim.
-
Arabam tüplü olsa tüpden diyeceğim, ama tüplü değil. Arabamda şimdi de otm.vites göstergesi gitti. İnşallah beyninde bir şey yoktur. Mesai bitiminde servis yolu gözüktü bana.
-
aynı arızadan geçen bende servise gittim...araç düzensiz çalışmaya başladı birkaç km. gittikten sonra da sizin bahsettiğiniz ikaz ışığı yandı! tabii ki doğal olarak sabah ilk iş doğru servise gittim aracı cihaza bağladılar Allahtan herhangi birşey çıkmadı.Kirli benzinden olabileceğini söylediler...
-
Aracımın EGR Valfi ve oksijen sensörleri temizlendi. Ancak bir fayda sağlamadı. Araç gaza tepki vermiyor, max. hız 100'ü geçemiyordu.
Bu sefer de egsozcuya gösterdik. Katalizör tıkanmış. Katalizör temizlendi. Bir parça kesilerek yerine yenisi kaynak yapıldı. Arıza lambası bilgisayarla söndürüldü. Adaptasyon yapıldı ve çok şükür arabam eski haline döndü.
Daha önceki aracım 2001 model fabia idi. 7 yıl kullandım, böyle bir sorunla karşılaşmadım. Şimdiki aracım 2005 model 1.4 Ambiente Otm. 75 BG. 15 aydır araç bende. Önceki sahipleri bayanmış. Tahminime göre düşük devirde aracı kullandıklarından bu durum oluştu. Tabii bu benim tahminim, belki de alınan yakıttandır.
-
arkadaşlar bu dediklerinizin bence tek bir sebebi var kötü yakıt o yüzden sabit bir benzin istasyonu ve güvenilir bulmanızı , sürekli aynı yerden yakıt almanızı öneririm, örneğin ben sürekli sabit petrol ofisinden alıyorum hiç bir sıkıntı çekmedim.
-
Tabii ki esas sebep kötü yakıt. Ama 2.el alınan araçta ne çıkacağını bilemiyoruz maalesef.
-
Katalitik konvertör aslında kolay kolay tıkanıp yıpranmayacak bir parçadır, onu bu hale getiren söylendiği gibi olur olmadık yerden alınan yakıttır daha doğrusu solventli yakıt içine eder. İnsanlar buna dikkat etmiyor ne yazık ki, ikinci el alınan arabada da bilinmiyor tabi maalesef daha önce neler konduğu. Dikkat edilse uzun yıllar hiçbir sorun yapmadan hizmet edecek bir parçadır yoksa.