škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: eRay - 26 Haziran 2011, 12:39:10
-
bu konu hakkında görüşleriniz nelerdir
deneyen varsa bilgi verebilirmi
-
Ben yıllardır nitrjoen kullanıyorum. Lastikler, oksijene oranla daha az ısınıyor. Hava kaybın daha az oluyor. Özetle faydalı birşey, zararı yok.
-
bi miktar ses ve vuruntuyuda azaltır
-
ben bu zamana kadar hiç kullanmadım ve kullanmayıda pek düşünmüyorum neden diye soracak olursanız nitrojen lastiğin ısınması zorlaştırıyor ve hava kaybını önlüyor bu kesinlikle doğru fakat bunların olması bence yanlış çünkü lastik belli bir hıza geldikten sonra ısınması aracın yol tutuşunu sağlamlaştırır mıchelin brıstone ve contınaltal gibi lastik firmalarının lastik üretiminde önemli kıldığı noktalardan biride lastiğin bir an önce ısınmasını sağlamak ve aracın yolla bir anca önce daha sıkı bir temasta olmasını sağlamaktır nitrojen koyarak lastiklerin ısınmasını önlediğimiz için bence yanlış diye düşünüyorum
-
ben bu zamana kadar hiç kullanmadım ve kullanmayıda pek düşünmüyorum neden diye soracak olursanız nitrojen lastiğin ısınması zorlaştırıyor ve hava kaybını önlüyor bu kesinlikle doğru fakat bunların olması bence yanlış çünkü lastik belli bir hıza geldikten sonra ısınması aracın yol tutuşunu sağlamlaştırır mıchelin brıstone ve contınaltal gibi lastik firmalarının lastik üretiminde önemli kıldığı noktalardan biride lastiğin bir an önce ısınmasını sağlamak ve aracın yolla bir anca önce daha sıkı bir temasta olmasını sağlamaktır nitrojen koyarak lastiklerin ısınmasını önlediğimiz için bence yanlış diye düşünüyorum
Nitrojen kullanırsanız geç ısınma problemi yaşamazsınız. Lastiğin ısınması, yol şartları, hava şartları ve lastiğin hamuru ile alakalıdır. Nitrojen kullanımı ile aşırı ısınmanın önüne geçip, hava kayıplarınıda azaltmış olursunuz.
Bence deneyin, zararı yok faydası var.
-
Pistte yarışa çıkacaksam bastırırım nitrojeni, yoksa Allahın bedava havasına niye para vereyim, %71'i nitrojen soluduğumuz havanın. Zaten sıcak lastik yere iyi tutunur :)
Nitrojen bastırmadığı için sıcaktan lastiği eriyeni görmedim
-
Aracınızı ne kadar yüksek hızda kullanıyorsunuz yani 200 km üzerinde kaç dak.yol alıyorsunuz önemli olan bu , bildiğiniz gibi nitrojen f1 ve yüksek sürat denemelerinde lastiklerde kullanıyordu aşırı ısınmayı engellemek için - şimdi ise bizim araçlara başlandı.
Benim kanaatim faydalı ola bilir ama kesinlikle bizim sekmentler için %100 gerekli bir şey değil , benim aracımada lastikçi bastı ama normal havaya dönmeyi düşünüyorum , lastik havası düşünce kapı kapı nitrojençi bulmak zorunda kalınıyor.
halbuki tüm benzinliklerde normal hava saatleri var , git bedavaya bas.....
-
lastik havası düşünce kapı kapı nitrojençi bulmak zorunda kalınıyor.
halbuki tüm benzinliklerde normal hava saatleri var , git bedavaya bas.....
Sadece bu sebeple nitrojen kullanmıyorum..aksi halde faydalı olduğunu düşünenlerdenim
-
Lastikçi arkadaşım vasıtasıyla 3 yıldır para vermeden kullanıyorum. :D
Faydası derseniz neredeyse hiç inmiyor lastikler, zararı derseniz ben bir zararını gözlemlemedim.
-
ben bu zamana kadar hiç kullanmadım ve kullanmayıda pek düşünmüyorum neden diye soracak olursanız nitrojen lastiğin ısınması zorlaştırıyor ve hava kaybını önlüyor bu kesinlikle doğru fakat bunların olması bence yanlış çünkü lastik belli bir hıza geldikten sonra ısınması aracın yol tutuşunu sağlamlaştırır mıchelin brıstone ve contınaltal gibi lastik firmalarının lastik üretiminde önemli kıldığı noktalardan biride lastiğin bir an önce ısınmasını sağlamak ve aracın yolla bir anca önce daha sıkı bir temasta olmasını sağlamaktır nitrojen koyarak lastiklerin ısınmasını önlediğimiz için bence yanlış diye düşünüyorum
Mutlu Bey maalesef bizim yollarda pek geçerli değil. Ben 3 yıldır nitro kullanıyorum tek amacım lastiğin yumuşak kalması...
Aracınızı ne kadar yüksek hızda kullanıyorsunuz yani 200 km üzerinde kaç dak.yol alıyorsunuz önemli olan bu , bildiğiniz gibi nitrojen f1 ve yüksek sürat denemelerinde lastiklerde kullanıyordu aşırı ısınmayı engellemek için - şimdi ise bizim araçlara başlandı.
Benim kanaatim faydalı ola bilir ama kesinlikle bizim sekmentler için %100 gerekli bir şey değil , benim aracımada lastikçi bastı ama normal havaya dönmeyi düşünüyorum , lastik havası düşünce kapı kapı nitrojençi bulmak zorunda kalınıyor.
halbuki tüm benzinliklerde normal hava saatleri var , git bedavaya bas.....
Nitrojenin üzerine havada basa bilirsiniz rahat olun....
-
Lastikçi arkadaşım vasıtasıyla 3 yıldır para vermeden kullanıyorum. :D
.
3 yılda kaç kere nitro bastırdın, hiç inmiyorsa 1 keredir diye düşünüyorum :hmm: :)
-
yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim...
-
Ben aracımda 2 takım lastik kullanıyorum yazlık ve kışlık olarak.Kışlıkları gecen sene kışa girerken alırken lastikçi nitrojen bastı ( briston lm30 - blazzak) , normal lastiklerim çıkınca aynı yerde onlarıda ücretsiz nitrojene cevirdim kullanmadan bodruma koydum.Uzatmayayım yaz başında yazlıkları taktım baktım havalar eksilmiş gibime geldi lastikçiye gittim hepsi 20-23 havaya inmiş , lastikçiye dedim hani nitrojen eksilmiyordu , abi dedi eksilmez diyenler yalan söylüyor dedi nitrojende hava düşürüyor dedi ben onun yalançısıyım.Özetle havanız nitrojen yada normal olsun eksilme olayı sizin jantınızın düzgünlüğü + yanak temizliği ve lastiğin yeniliği ile doğru orantılıdır , ben önceki aracımda 1 yıl normal hava basmadığımı bilirim , yeterki lastikleriniz iyi olsun .Eğer lastikleriniz sıksık hava eksiltiyorsa lastikçiye gidip söktürüp yanak temizliği yaptırıp ilaçla kapattırın hava eksilme derdiniz bitecektir.
Sonuç olarak nitrojen kesinlikle faydalı ola bilir ama hiçde o kadar gerekli değil....
Artılar ve eksiler size kalmış.....
-
3 yılda kaç kere nitro bastırdın, hiç inmiyorsa 1 keredir diye düşünüyorum :hmm: :)
İki kere abi birinde lastikler değişti birinde de jantlar tornaya gitti :D
-
Bu işlemden paramı alıyorlar? Ford servisi beleş :D
Arabayı aldığımız gün hemen nitrojen bastırmıştım.Hiçbir zararını görmedim.
-
Ben aracımda 2 takım lastik kullanıyorum yazlık ve kışlık olarak.Kışlıkları gecen sene kışa girerken alırken lastikçi nitrojen bastı ( briston lm30 - blazzak) , normal lastiklerim çıkınca aynı yerde onlarıda ücretsiz nitrojene cevirdim kullanmadan bodruma koydum.Uzatmayayım yaz başında yazlıkları taktım baktım havalar eksilmiş gibime geldi lastikçiye gittim hepsi 20-23 havaya inmiş , lastikçiye dedim hani nitrojen eksilmiyordu , abi dedi eksilmez diyenler yalan söylüyor dedi nitrojende hava düşürüyor dedi ben onun yalançısıyım.Özetle havanız nitrojen yada normal olsun eksilme olayı sizin jantınızın düzgünlüğü + yanak temizliği ve lastiğin yeniliği ile doğru orantılıdır , ben önceki aracımda 1 yıl normal hava basmadığımı bilirim , yeterki lastikleriniz iyi olsun .Eğer lastikleriniz sıksık hava eksiltiyorsa lastikçiye gidip söktürüp yanak temizliği yaptırıp ilaçla kapattırın hava eksilme derdiniz bitecektir.
Sonuç olarak nitrojen kesinlikle faydalı ola bilir ama hiçde o kadar gerekli değil....
Artılar ve eksiler size kalmış.....
Lastiğin hava kaçırıp kaçırmmamasının ana sebeplerinden biri dediğiniz gibi jantın düzgün olması, lastiğin iyi durumda olması, lastiğin janta düzgün oturması ve sübabın hava kaçırmamasından geçiyor.
Benim nitrojende ısrar etme hikayem şöyle;
Nitrojenden önce bende hava kullanıyordum ama eski aracımda araç 1 hafta beton zeminde kalınca bir güzel hava kaybediyordu. Hiçbirşeyi değiştirmeden sadece nitrojene geçtiğimde 1 hafta sonra lastikçide basınçları kontrol ettirdiğimde hiç eksilme olmadığını gördüm. Sonrada hep nitrojen bastım. Gerçi bende nitrojene para vermiyorum neden çünkü 11 senedir aynı lastikçiye gidiyorum aile gibi olduk :) Birde benim ne kadar hasta olduğumu bilirler, herşeyi kitapçıkta yazana göre yaparlar :)
İrfan hocamın da dediği doğrudur, lakin ben bugüne kadar nitrojenin zararınıda görmedim. Faydasını gördüm :) Ama şöyle bir sıkıntı olabilir, nitrojen kaybında, özellikle uzun yolda ya lastikçi bulacaksınız ya da gidip benzincide hava bastıracaksınız. Benzincide hava bastırırsanız bu durumda da lastik içinde %100 nitrojen olmayacak herşey sil baştan olacak ve lastikçide tüm havayı boşalttırıp yeniden nitrojen bastıracaksınız.
Özetle tercih ve keyif sizin, ister nitrojen ister hava istediğinizi lastiğinize bastırın :)
-
Doğru bu konu çok uzar gider.Demekki kesin olan nitrojenin bariz hava eksiltmeme yararı . Sonuç olarak eğer kolay nitrojene ulaşa biliyorsanız nitrojen kullanın ,
ben sadece şunu belirtmek istemiştim , nitrojen olmazsa olmazsa bir şey değil - eğer bulmanız zorsa şartlarınızı zorlamayın...
-
Elbette tercih sürücünün, ama şu var, lastiğime nitrojen bastım artık hava basıncını kontrole gerek yok dememek lazım. Lastik veya jant kusurundan dolayı kaçak olabilir.
Küçük bir manometre çok işe yarar, benim arabadaki alet çantamda var, istasyonlardaki hava basınçlarına güvenmeyin ;)
-
kesinlikle nitro bastırmayın lastik ömrü kısalır.hiç bir artısı yok normal havaya devam para tuzagı buişler
-
Elbette tercih sürücünün, ama şu var, lastiğime nitrojen bastım artık hava basıncını kontrole gerek yok dememek lazım. Lastik veya jant kusurundan dolayı kaçak olabilir.
Küçük bir manometre çok işe yarar, benim arabadaki alet çantamda var, istasyonlardaki hava basınçlarına güvenmeyin ;)
Dediğim çıktı :)
Fabia aracımı aldığımda satan kişi lastiklerde nitrojen var dedi, yeşil kapaklardan anlamıştım zaten.
"Hiç kaçırmıyorki" deyip uzun süredir havalarına bakmamış.
Manometreyle bir baktım arka lastik basınçları 20'ye düşmüştü neredeyse, hemen bedava olan Allah'ın havasından bastım :) . Ayda bir kontrol şart ;)
-
Lastiğe ne gazı basarsanız basın hava hiç eksilmez deyip kontrolu bırakmak pek akıllıca değil.
Ben 6 aydır nitrojen kullanıyorum.Şu ana kadar hava da eksilme yok.Lastiklerin daha diri görünmesini sağlıyor buna kanaat ettim.Fakat kafamın tek basmadığı olay kışın lastik ısınmasını geciktirip yol tutuş ve yakıt ekonomisini olumsuz etkiler mi?Bu sorunun cevabını bu sıralar uygulamalı öğrenmiş olacağım.
Sonuç olarak faydalı yönleri olsa bile ,30-40TL üstüne para vererek gaz bastırmak Bence de para tuzağı.Bas atmosferi gitsin.Ben de en azından nitrojen neymiş onu görmüş oldum.
-
Eksilttiğinde (ki eksildiğini bizzat gördüm) tekrar aynı gazdan basmak lazım, o zaman kaç para alıyorlar bilen var mı? :)
-
İçinde nem bulunmadığından lastik ömrü uzar, buda yeterli bir sebep aslında.
-
Eksilttiğinde (ki eksildiğini bizzat gördüm) tekrar aynı gazdan basmak lazım, o zaman kaç para alıyorlar bilen var mı? :)
Bugün 4 lastik söktürdüm itinayla kontrol edildi,jantlar temizlendi,6 ay da lastiklerde ortalama 3-4 bar eksilme olmuş tüm nitrojenler tamamlandı.Makina da ve araç üstünde balans yapıldı.Rotasyon yapıldı.Hepsine 30 TL verdim.Sormayı unuttum ustaya ama Nitro için 5 TL almış olabilir.
-
Sonuç olarak faydalı yönleri olsa bile ,30-40TL üstüne para vererek gaz bastırmak Bence de para tuzağı.Bas atmosferi gitsin.Ben de en azından nitrojen neymiş onu görmüş oldum.
Bilgilendirme için sağolun.. Performans beklentileri olmazsa sürücülerin bana görede para tuzağı,
-
Eksilttiğinde (ki eksildiğini bizzat gördüm) tekrar aynı gazdan basmak lazım, o zaman kaç para alıyorlar bilen var mı? :)
İrfan abim benden para almıyorlar, niye ben zaten haftada 1 veya 2 haftada bir, senelerdir değiştirmediğim lastikçime gidiyorum. :knp:
-
arkadaşım sadece para tuzağı ben lastik işi ile uğraşıyorum sadece süpap kapağının yeşil takılmasından başka hiç bir ayırt edici özelliğini göremezsin . lastik satanların müşterinin gözünü boyamaktan başka bi yanı yok.sonuçta lastik ısınmazmış. nascar yarışı mı yapıyoruz...
-
Lastik şişirmekte nitrojen kullanmak havacılıkta kullanılan bir yöntem.Normal havanın içinde bulunan oksijenin meydana getirdiği korozyonu azaltmak, ve yüksek sıcaklıklarda yanma riskini azaltmak için uçak lastikleri nitrojen ile şişirilir.Ancak otomobil lastiği o kadar kritik yüklere maruz kalmadığı için otomobillerde kullanmak fazla bir fayda sağlamaz.
-
arkadaşım sadece para tuzağı ben lastik işi ile uğraşıyorum sadece süpap kapağının yeşil takılmasından başka hiç bir ayırt edici özelliğini göremezsin . lastik satanların müşterinin gözünü boyamaktan başka bi yanı yok.sonuçta lastik ısınmazmış. nascar yarışı mı yapıyoruz...
arkadaşlar daha öncede dedim bak lastikçi arkadaşda aynısını demiş.fasafiso lastik zaten dıştan yıpranacagı kadar yıpranıyor lastiğin dışında da nitrojen olsa o ayrı ozaman biz mefta:++::++::++:
-
kışın farknı gören oldumu acaba