škodaturkey.com
FORUM BİLGİLENDİRME PLATFORMU => İstek ve Öneriler => Konuyu başlatan: Burak35 - 03 Mayıs 2011, 13:48:21
-
Araçlarımızın Trafik Sigorta'sını zorunlu olarak yaptırıyoruz. Bunun yanında Kasko sigorta ise aracımızı güvenlik altına almak istediğimiz diğer bir seçenek. Forumda sigorta ile ilgili bir konu göremedim. Burada bilgi ve tecrübelerimizi paylaşırsak faydalı olur kanaatindeyim.
-
Sormak istedikleriniz konusunda yardımcı olabilirim..
-
Araçlarımızın Trafik Sigorta'sını zorunlu olarak yaptırıyoruz. Bunun yanında Kasko sigorta ise aracımızı güvenlik altına almak istediğimiz diğer bir seçenek. Forumda sigorta ile ilgili bir konu göremedim. Burada bilgi ve tecrübelerimizi paylaşırsak faydalı olur kanaatindeyim.
aramıza hoş geldiniz.
Arama butonuna "araç sigortası " yazarsanız değişik bilgiler çıkacaktır.
-
İlk katkıyı ben yapayım. Aşağıdaki linkten trafik ve kasko poliçenizi sorgulayabilirsiniz.
http://www.tramer.org.tr/
Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketler Birliği bu sitede sigortacılık ile ilgili bilgiler yer almakta
http://www.tsrsb.org.tr/
Aracınızı kasko yaptırmak istediğinizde aşağıdaki linkten fiyat teklifi alabilirsiniz
http://www.sigortam.net
-
Arkadaşlar teşekkür ediyorum.......
Konuyu kendi adıma değil de genel bir paylaşım olsun ve bir başlık altında toplanmasının derli toplu olması açısından açtım. Sigorta sorunları ayrı, hangi model aracı hangi sigorta şirketinden kaça sigorta yapıldığı gibi. Aynı araca aynı sigorta şirketinin farklı acentelerinden yine farklı fiyatlar alabiliyorsunuz. Bu gibi bilgiler paylaşılırsa faydalı olur diye düşünmüştüm. Saygılar
-
Sigorta işine şöyle bakıyorum "Sigortacın tanıdık olacak" :)
Bilgilerimizi bu başlıkta paylaşabiliriz :ok:
-
Kasko Sigortası yaptırırken dikkat ettiğim hususlar. Birinci şart olarak sigorta şirketinin mutlaka aracınızın markasına bağlı olarak servisi ile anlaşması olması lazım. Örneğin: Skoda aracınız varsa skoda servisi ile anlaşmalı olması gerekir. İkinci husus Mini hasar onarımı olması ki bu sanayide değil bu işi yapan büyük bilinen yerler olmalıdır. Üçüncü önemli nokta teminatlara bakarım. Örneğin acente bana düşük fiyat vermiştir ama bir kaza durumunda ödeyeceği tutarları düşük tutmuştur. Bu benim için makbul değildir. Ve sigortanın kapsam alanına bakarım. Örneğin yangın,sel,çalınma,deprem gibi.. Son olarak da bu isteklerimi karşılayan şirketleri seçer fiyat alırım.
-
Bazen fiyat ucuza çıkıyor, bir bakıyorsun teminatları kuş etmişler, kaza sonrası ölüm, sakatlanma veya pahalı bir araca çarpmada tazminatlar yetmiyor...
-
Bazen fiyat ucuza çıkıyor, bir bakıyorsun teminatları kuş etmişler, kaza sonrası ölüm, sakatlanma veya pahalı bir araca çarpmada tazminatlar yetmiyor...
Sayın İrfan Bey.........
Bu konuda haklısınız. Zaten mesele burada. Yalnız öyle insanlar biliyorum ki sadece sigorta ücretini soruyor teminat falan aklına gelmiyor ya da bilmiyor. Ben en son Groupama sigortadan kasko yaptırdım. teminatlar aynı fakat farklı acenteler farklı fiyat vermişlerdi. Aslında uzun yıllardır çalıştığım bir sigortacım var. Onu markaja almam için piyasayı araştırıyorum. Ve en ucuz teklifi yine ondan alıyorum. Önceki yazınızda dediğiniz gibi Sigortacın tanıdık (eski) olacak. Bir de ben yılda iki üç kez mini hasar için Auto King e giderim. Arabayı park etmişsiniz sabah kalktığınızda bir bakıyorsunuz arabaya biri sürtmüş. Buna da şükür diyorsunuz.(http://www.skodaturkey.com/images/icons/icon7.gif)
-
Bir de 2010 ekim ayında yaptırdığım Zorunlu Trafik Sigortasında teminat limitleri Araç başına 17.500 tl, Kaza başına ise 35.000 tl idi. Dediğiniz gibi, diyelim ki birisinin 200.000 tl lik bir araca çaptığını ve hatanın tamamiyle kendisinde olduğunu var sayalım. Hasar 70.000 tl olsun. Bu durumda o kişi 70.000-17.500=52.500 tl yi cebinden ödemek zorunda kalacaktır. Kasko önemli ama teminat miktarları da önemlidir. Sırf ucuz diye düşük teminatlı kasko da yaptırmamak gerekir.
-
Aracınızın Çeşitli işleri ve trafik cezalarının sorgulanması ile ilgili faydalı olacağını düşündüğüm bir site linkini veriyorum
http://www.trafikcezasisorgulama.com/
-
Hasar Belgeleri: Kasko Hasarları, Trafik Sigortası Hasarları, Ölüm veya Yaralanma Hasarları, Yangın Hasarları, Sel-Su Baskını Hasarları, Fırtına Hasarları, Cam Kırılması Hasarları, Hırsızlık Hasarları, gibi durumlarda istenen evraklar ile bilgi linki,
http://www.allianz.com.tr/Pages.aspx?pgID=450
-
Trafik Sigortanızı yaptırmadınız ya da unuttunuz
Ve trafik ekipleri sizi yakaladı..............
Aracınız direkt olarak bağlanır ve anlaşmalı otoparklardan birisine çekilir. Ardından Zorunlu olan trafik sigortanızı yatırmadığınız için para cezasına çarptırılırsınız. Tabiki bundan sonrasında da her şey bitmiş değil. Can sıkıcı meşakkatli süreç devam etmektedir. Aracınızı alabilmek için ilk önce trafik poliçesi kestirecek, sonrasında trafik denetleme müdürlüğüne giderek poliçenizi gösterecek, otopark izin belgesi alacak ve otoparka gidip otopark ücretini ödedikten sonra aracınızı alabileceksiniz. Trafik sigortanız olmadığı için harcamak zorunda kalacağınız para, trafik sigortası priminin neredeyse 2-3 katıdır. (alıntıdır)
-
Trafik Sigortanızı yaptırmadınız ya da unuttunuz
Kaza Yaptınız..
Aracınızın bağlanmasının, para cezası kesilmesi gibi prosüdürlerin yanı sıra karşı tarafa verdiğiniz hasar meblağını cebinizden ödemek zorunda kalırsınız.(alıntıdır)
-
Trafik Sigortanızı yaptırmadınız ya da unuttunuz
Yayaya Çarptınız...
İşte bu çok kötü. Aracınızın bağlanması, para cezası, maddi zararların karşılanması v.s. hiçbirini dert etmeyin!!! Siz böyle bir durumda çarptığınız yayanın sakat kalmaması ve ölmemesi için dua ediniz. Trafik sigortanızın ölüm ve sakatlık durumlarında mağdur kişiye yahutda ailesine vereceği parayı cebinizden ödemek zorunda kalırsınız. Bunun için evinizi ve arabanızı da satmanız gerekebilir.(alıntıdır)
-
Zorunlu Trafik Sigortası Nedir? Kasko Sigorta'dan Farkları Nedir?
Zorunlu Trafik Sigortası, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununda düzenlenen ve trafiğe çıkan her aracın yaptırmak zorunda olduğu bir sigorta çeşididir. Trafiğe çıkan araçlar değişik kazalara yol açarak, can kaybına veya maddi hasara yol açabilirler. Zorunlu Trafik Sigortası araçların karıştıkları kazalarda karşı tarafa verdikleri zararı aracın kusuru nisbetinde ve belirli bir orana kadar karşılamaktadır. Zorunlu trafik sigortası yapıldığı aracın zararını karşılamaz, sadece zarar verdiği diğer aracın zararını karşılar.
Zorunlu trafik sigortası olmayan (veya süresi sona ermiş) araçlar görüldükleri yerde bağlanır (trafiğe çıkması engellenir). Her araç sahibi, zorunlu trafik sigortasını yaptırmak ve sigorta süresi sona ermeden uzatmakla yükümlüdür.
Zorunlu trafik sigortalarında ödenilen primle orantılı olarak üst limitler mevcuttur. Zorunlu trafik sigortası karşı tarafın zararını bu üst limitler kadarıyla karşılar, eğer zarar bu limitleri aşıyorsa, aşan miktar için araç sahibinin hukuki sorumluluğu devam eder.
Zorunlu trafik sigortasındaki bu limitler zararın çeşidine göre değişir. Örneğin can kaybı olması durumunda ölenin yakınlarına verilecek miktar, yaralanma olması durumunda hastahane giderlerine ödenecek miktardan ve bunlar da sadece maddi hasar olması durumunda bu hasarın giderilmesi için ödenecek miktardan farklıdır. Bu rakamlar her sene değişmekte ve primler de buna göre tekrar belirlenmektedir.
Kasko sigortası ise, araç sahibinin kendi aracını ve kendi aracı içindekilerin zararlarını teminat altına aldığı bir sigorta çeşididir. Pekçok kasko sigortası bunlara ek olarak sizin aracınızın karşı araca ve onların içindekilere verdiği hasarları da karşılıyor olabilir ancak prensip olarak kasko sigortasında amaç karşıdakinin zararını karşılamak değil, kendi zararınızı karşılamaktır. Kasko sigortasının şartları, teminatları, primleri ve koruduğu menfaatler sigorta poliçesi ile belirlenir ve her sigorta şirketinde değişik olabilir. Örneğin bir sigorta şirketi kasko ile sizi sadece aracın karıştığı trafik kazalarına karşı korurken, başka bir şirket hırsızlığa karşı da koruyabilir. Aracınızın hangi durumlarda korunduğunu bilmek için kasko poliçesi dikkatle okunmalıdır.
Kasko sigortası yaptırmak zorunlu değildir, dileyen araç sahibi yaptırabilir. Kasko ile korunan menfaatler ve üst limitler daha yüksek olduğundan, kasko sigortasının primleri de zorunlu trafik sigortasından daha yüksektir.
Pekçok sigorta şirketinin kasko poliçesi, zorunlu trafik sigortasında korunulan zararları da karşılayacak şekilde düzenlenmesine rağmen, kasko yaptıran bir araç sahibinin yine de zorunlu trafik sigortası yaptırma zorunluluğu vardır. Bir diğer deyişle, kaskonuz olduğu için zorunlu trafik sigortası yaptırmaktan kaçınamazsınız. Bunun sebebi kaskonun zorunlu olmaması, şartlarının sigorta şirketi ve sigortalayan arasında serbestçe kararlaştırılması, kaskonun her zaman karşıdaki aracın zararını teminat alma yükümlülüğü olmaması ve kasko yaptıran bir kişinin dilediği zaman bunu iptal edebilecek olmasıdır.
Bu nedenlerle zorunlu trafik sigortası yaptırmak mecburidir ve devlet tarafından denetlenir. Ancak kasko yaptırmak isteğe bağlıdır ve dileyen araç sahibi zorunlu trafik sigortasına ek olarak, dilediği şartlarla, dilediği teminat oranlarında ve dilediği sigorta şirketinden kasko yaptırabilir.
-
Kasko ne zaman başlar?
Kasko, sigorta priminin tamamının veya taksitle ödenmesi kararlaştırılmışsa, peşinatın ilk taksitinin teslim edildiği andan itibaren, sigortacının, sigortalıya, poliçesini teslim etmesi ile birlikte başlar. Prim borcu sigortalı tarafından sigorta şirketine belirlenen tarihten sonraki 30 gün içinde ödemezse sigorta şirketi sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih etme hakkına sahiptir. Kasko sigortası, poliçede başlama ve sona erme tarihleri olarak yazılan günlerde, aksi kararlaştırılmadıkça, Türkiye saati ile öğleyin saat 12:00'de başlar ve 365 gün sonra öğleyin saat 12:00'de sona erer.
-
Zorunlu Trafik Sigortası ve Kasko Sigortası'nda para iade durumu hangi durumda gerçekleşir?
Trafik Sigortası, zorunlu bir sigorta şekli olduğu için, aracınızı satmadan sözleşmenizi iptal edemezsiniz. Aracanızı sattığınızda, satış sözleşmenizi sigortacınıza götürürsünüz. Sigortacınız kalan gün sayınıza göre hesaplama yapıp size ödeme yapar (bir kez aldım. ondan önce bilgisizliğimden dolayı bir araba satışımda bir şey almamıştım)
Kasko Sigortası ise isteğe bağlı bir sigorta türüdür. Aracınızı satıp satmamanızdan bağımsız olarak istediğiniz zaman iptal edebilir ve kalan süre hesaplama yapılarak paranızı geri alabilirsiniz. (bu durumu yaşamadım.Ama alan arkaşlar var)
-
Sürücü olarak bilmemiz gerekenler. Aşağıdaki linkte ilginç bilgiler var
http://www.muhasebedergisi.com/ali-tezel--aksam-gazetesi/200-250-bin-ytl-niz-yoksa-adam-dovmeyin-trafik-kazasi-yapmayin.html
-
Kasko hasarlarında öncelikle yapmanız gerekenler [FONT="]
[/FONT]
[FONT="]İş[/FONT]lemlerin başlaması için öncelikle yapmanız gerekenler şunlardır:
Öncelikle hasarınızı 5 iş günü içinde sigorta şirketine ihbar edin. İhbarda ihtiyacınız olacak poliçe no, hasar tarihi, aracın çekildiği tamirhane adresi ve telefonunu önceden hazırlayın. Sigorta şirketinin eksper tayini için randevu alın. Eksper raporunun hazırlanması için istekte bulunun. Çalınma durumunda ise öncelikle Trafik Şube Müdürlüğü'ndeki ilgili merciye başvurun.
İ[FONT="]hbar Anında
* Poliçe ve acente numarası
* Poliçenin ba[/FONT]şlangıç ve bitiş tarihi
* Sigortalının adı, soyadı, ticari unvanı
* Hasar tarihi
* Tahmini hasar miktarı
* Hasarın mahiyeti
* Ekspertiz yapılacak tamirhane adresi ve telefonu
Hasar Dosyası İçin Gereken Evraklar* Poliçe fotokopisi
* Trafik kazası bilirkişi tutanağı, aslı veya sureti
* Alkol raporu, aslı veya sureti
* Kaza zabtının tutturulmadığı hallerde sürücünün yazılı beyanı
* Sigortalı araca ait tescil belgesi sureti, gerektiğinde asılları
* Sigortalı araç sürücüsüne ait sürücü belgesi sureti
* Yanma olaylarında itfaiye gelmiş ise, itfaiye raporu kendi imkanları ile söndürülmüş ise, yazılı beyan ve imkan dahilinde olay yerinde fotoğraf çekilmesi
* Hasara ilişkin Faturalar
* Hasara ilişkin Fotoğraflar
* Vergi Levhası (İşyerleri İçin )
Çalınma Olaylarında
* Aracın çalındığı mahal karakoluna müracaat edilerek aracın çalındığına dair tutanak
* Çalınma tarihinden itibaren 30 gün sonunda araç hala bulunamamış ise Şirketimizden alınacak bir yazı ile Emniyet Müdürlüğü 2. Kısım Oto Hırsızlık Amirliğine ve müracaat tutanağını tanzim eden karakola da müracaatla aracın bulunamadığına dair yazı
* Aracın bağlı bulunduğu trafik şubesinden aracın çalınmadan ötürü kaydının silindiğine dair belge
* Ruhsatnamede haciz kararı var ise haciz koyduranın onayı
* Hasarlı yerleri gösterir fotoğraflar
* Vergi Kimlik Numarası
(alıntıdır)
-
Hangi durumlarda kasko ödeme yapmaz?
Aşağıdaki haller dolayısıyla taşıtta meydana gelen zararlar sigorta teminatının dışındadır.
1- Savaş, her türlü savaş olayları, istila, yabancı düşman hareketleri, çarpışma (savaş ilan edilmiş olsun, olmasın), iç savaş, ihtilal, isyan, ayaklanma ve bunların gerektirdiği inzibati ve askeri hareketler nedeniyle meydana gelen zararlar.
2- Herhangi bir nükleer yakıttan veya nükleer yakıtın yanması sonucu nükleer atıklardan veya bunlara atfedilen nedenlerden meydana gelen iyonlayıcı radyasyonların veya radyo-aktivite bulaşmaların ve bunların gerektirdiği askeri ve inzibati tedbirlerin neden olduğu bütün zararlar. (Bu bentte geçen yanma deyimi kendi kendini idame ettiren herhangi bir nükleer ayrışım olayını da kapsayacaktır.)
3- Kamu otoritesi tarafından çekilme hali hariç, taşıtta yapılacak tasarruflar nedeniyle meydana gelen zararlar.
4- Poliçede gösterilen taşıtın, Karayolları Trafik Kanunu hükümlerine göre, gerekli sürücü belgesine sahip olmayan kimseler tarafından kullanılması sırasında meydana gelen zararlar.
5- Taşıtın, uyuşturucu maddeler veya Karayolları Trafik Kanunu uyarınca yasaklanan miktardan fazla içki almış kişiler tarafından kullanılması sırasında meydana gelen zararlar.
6- Taşıta, sigortalı veya fiillerinden sorumlu bulunduğu kimseler veya birlikte yaşadığı kişiler tarafından kasten verilen zararlar ile sigortalının fiillerinden sorumlu olduğu kimseler veya birlikte yaşadığı kişiler tarafından sigortalı taşıtın kaçırılması veya çalınması nedeniyle meydana gelen zararlar.
7- Yağsızlık, susuzluk, donma, bozukluk, eskime, çürüme, paslanma veya bakımsızlık nedeni ile meydana gelen zararlar.
8- Sigorta kapsamına giren bir olaydan doğmadıkça ve böyle bir olayla sonuçlanmadıkça taşıtın mekanik, elektrik ve elektronik donanımında meydana gelen her türlü arızalar, kırılmalar ile lastiklerde meydana gelen zararlar.
9- Taşıtın bir hasar veya arıza nedeniyle zorunlu olarak taşınması veya çekilmesi nedeniyle meydana gelen teminat kapsamındaki zararlar hariç olmak üzere, taşıtın kendi gücü ile girip çıkacağı düzenli (tarifeli) ve ruhsatlı sefer yapan gemiler ve trenler dışında kara, deniz, nehir ve havada taşınması sırasında uğrayacağı zararlar.
10- Taşıtın ruhsatında belirtilen taşıma haddinden fazla yük ve yolcu taşıması sırasında meydana gelen zararlar.
(alıntıdır)
-
Kaza yaptığımda aracımda olan hasarı trafik poliçem karşılar mı?
Trafik poliçeniz aracınızda olan hasarları karşılamaz. Aracınızda olan hasarları ancak kasko poliçeniz karşılar. Trafik poliçeniz bir kaza nedeniyle diğer bir araç ve kişilere verdiğiniz bedeni ve maddi zararları poliçe genel şartları dahilinde karşılar.
-
Kaza nedeniyle diğer araca ve sürücüsüne verdiğim zararları trafik poliçem ne oranda karşılar?
Bir kaza halinde diğer bir araç ve sürücüsüne verdiğiniz zararlar aracınızın türüne, kullanım şekline göre ve limitlerinize göre poliçenizin genel şartları dahilinde karşılanır.
-
Aracımı sattım ve yeni bir araç satın aldım. Yeni satın aldığım aracım için yeni bir trafik poliçesi mi yaptırmalıyım, yoksa sattığım aracımın poliçesini yeni aracım için kullanabilir miyim?
Sattığınız aracın trafik poliçesi yeni aracınız için geçerli olmaz. Yeni aldığınız araç için ayrı bir poliçe yaptırmalısınız. Ayrıca eski aracınızı sattığınız tarihten itibaren on gün içinde trafik poliçenizin aslı ve noter satış senediyle ilgili sigorta şirketine başvurarak satışını yapmış olduğunuz aracınıza ait trafik poliçesinin prim iadesini alabilirsiniz.
-
Kısa Vadeli Trafik Sigortası Yaptırmak İstiyorum. Mümkün mü?
Kısa vadeli sigortalar sadece geçici plakalar ile uluslararası yolcu ve eşya taşımacılığı yapan yabancı plakalı araçlar için yapılabilmektedir. Bu araç türleri dışındaki araçlar için ise kısa vadeli poliçe düzenlenememektedir.
-
Kaza neticesinde ortaya çıkan tedavi masraflarımı trafik poliçem karşılar mı?
Hayır, bir kaza neticesinde ortaya çıkan tedavi masraflarınızı trafik poliçeniz karşılamaz. Trafik poliçeniz ile sadece karşı tarafa verdiğiniz bedeni ve maddi zararlar karşılanır.
-
Trafik poliçelerinde ikamet ettiğimiz ilin plaka kodu neden soruluyor?
Çünkü yaşadığınız şehrin trafik yoğunluğunu belirleyebilmek için o ile ait plaka kodu sorulur ve ikamet ettiğiniz şehire göre belirli oranlarda trafik yoğunluğu indirimi yapılır
-
Soru: Aracımı sattım. 3 ay önce kasko ve trafik sigortasını yaptırmıştım. Kasko ve trafik sigortasının geriye kalan kısmını geri öderlermi? öderlerse ne yapmam gerekir?
Cevap: Aracınızın satış sözleşmesi ve sigorta poliçeleriniz ile sigorta yaptığınız acenteye giderseniz gerekli hesaplama yapılarak bulunan ücret size ödenir
-
Sigortalı öldüğünde kasko sigorta poliçesinin durumu ne olur?
Tüm hak ve menfaatler ile borçlar, kanuni varislere devreder. Devir için veraset ilamının ibrazı gereklidir.
-
Araç, noter satışı olmaksızın, el senedi ile satılmış ve alan kişi kazaya karışmış ise, satan açısından sorumluluk sözkonusu olur mu?
Mevzuata göre, araçlara ilişkin mülkiyet değişikliği noter satışı ile mümkündür. Noter satışı olmayan araç için işleten sıfatı değişmez. Her iki tarafın kendi aralarında yapmış olduğu el sözleşmesi satan kişinin sorumluluğunu kaldırmaz.
-
Hasarsızlık indirimine hak kazanmış bir aracın sigorta yenilemesinin başka şirkete yaptırılması durumunda hasarsızlık indirimi devam eder mi?
Önceki poliçede hasarsızlığa hak kazandığına ilişkin bir belgenin, önceki sigorta şirketi tarafından yeni sigortayı yapacak olan şirkete intikal ettirilmesiyle, hasarsızlık indirimi devam eder. Hasarsızlık indirim hakkının kaybolmaması için sigortaya ara verilmemesi esastır.
-
Hasarsızlık indirimine hak kazanmış bir araç satıldığında, yeni alınan araçta da bu hak devam eder mi?
Devam edebilir. Hasarsızlık indiriminden yararlanabilmek için poliçenin kesintisiz devam etmesi şarttır. Yeni araç satın alındığında, zeyilname ile yeni aracın poliçeye dahil edilmesi gereklidir. Bunun için sigortalı, yeni aracı hemen satın almamışsa, satın alıncaya kadar geçen sürede poliçeyi dondurabilir. Sigorta bitim tarihinden önce herhangi bir tarihte, yine aynı cins araç alındığı bildirildiğinde, poliçe süresi, durdurulan süre kadar uzatılır ve hasarsızlık indirimi yeni araçta da devam ettirilir. İki araç arasında prim farkı var ise sigortalıdan tahsil edilir.
-
Aracın çekilmesi esnasında oluşan hasarlar, kasko sigortasına dahil midir?
Kamu otoritesi tarafından çekilmesi esnasında oluşan hasarlar teminata dahildir.
-
Aracın aksesuarları kasko sigortalarına dahil midir?
Standart lastik ve jantlar otomatik teminat kapsamındadır. Araca sonradan ilave edilen özel lastik, çelik jantlar, değer olarak standartlarından farklı olduğu için, değerleri sigortalı ile sigortacı tarafından mutabık kalınarak tesbit edilmeli, poliçede ayrıca belirtilmelidir. Orijinal olmayan radyo, teyp, kolonlar, equalizer, klima, alarm, telsiz, telefon, faks, otomatik anten, takometre gibi cihazlar, ancak ek prim alınarak kasko poliçesi kapsamına dahil edilebilirler. Bu tür cihazların marka ve bedellerinin kasko poliçesinde mutlaka gösterilmesi gerekmektedir. Bu cihazlar aracın orijinalinde var ise orijinal olduğu da belirtilmelidir.
-
Kasko sigortalı aracın çalınması halinde, tazminat ödenmeden bekleme süresi var mıdır?
Çalınan aracın bulunması için ilgili makamların yapacakları araştırmalar 30 gün içinde sonuç vermediği takdirde, ilgili makamdan aracın bulunamadığına dair yazı alınarak, sigortacı tazminatı öder. Bu ödemeyi takiben çalınan araç bulunduğu takdirde, bu durumu sigortalı yazı ile sigortacıya derhal bildirmekle yükümlüdür; sigortalı, aldığı tazminatı iade ederek aracını geri alabilir veya aracını sigortacıya devreder.
-
Trafik sigortasında tedavi gördükten sonra ölen kişiye, hem tedavi, hem ölüm tazminatı ödenebilir mi ?
Evet, poliçede belirtilen 2 ayrı teminatın 2 ayrı limitine kadar tazminat ödemesi yapılabilir; önceden ödenen tedavi giderleri ölüm tazminatından mahsup edilmez.
-
Kasko yaptırırken nelere dikkat etmeliyiz?
http://www.uzmantv.com/kasko-yaptirirken-nelere-dikkat-etmeliyiz
-
Garanti Sigortası Hesabı nedir, nasıl çalışır?
Önceki adıyla Garanti Fonu, Karayollarında motorlu araçların yol açtığı trafik kazalarında, kazaya neden olan aracın belirlenememesi, yasanın emredici hükmüne rağmen aracın Zorunlu Trafik Sigortasının yaptırılmamış olması, kazanın çalınmış veya gasp edilmiş bir araç tarafından meydana getirilmiş olması, poliçe teminatları artırılmasına rağmen artış zeyilinin yaptırılmamış olması, iflas etmiş veya mali bünye zafiyeti nedeniyle bütün branşlarda ruhsatları iptal edilmiş sigorta şirketlerinin zorunlu trafik sigortasından dolayı ödemesi gereken tazminatların tahsil edilememesi durumunda kazada zarar görenlerin sigorta güvencesinden yoksun kalmamaları için oluşturulmuştur.
Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı’dan Karşılanacak Zararlar
a) Plakası tespit edilemeyen araçların vermiş olduğu bedeni zararlar,
b) Zorunlu mali mesuliyet (trafik) sigortası olmayan araçların vermiş olduğu bedeni zararlar
c) Zorunlu mali mesuliyet (trafik) sigorta poliçesindeki teminat tutarlarına ilişkin artış zeyilnamesi olmayan araçların vermiş olduğu bedeni zararlar,
d) Çalınmış veya gasbedilmiş motorlu bir aracın kazaya neden olması halinde meydana gelen bedeni zararlar,
e) Mali bünye zafiyeti nedeni ile bütün branşlarda ruhsatı iptal edilmiş veya iflas etmiş sigorta şirketlerinin zorunlu mali mesuliyet (trafik) sigortası kapsamında ödemekle yükümlü olduğu maddi ve bedensel zararlar karşılanır.
Bedensel zararlar ; tedavi gideri , maluliyet tazminatı ve ölüm halinde geride kalan hak sahiplerine ödenmesi gereken destekten yoksun kalma tazminatını kapsamaktadır
Maddi zarar ; trafik kazası sonucu motorlu araçlarda ve diğer şeylerde meydana gelen hasarları kapsamaktadır
Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı’nın sorumluluğu; kaza tarihinde geçerli zorunlu mali mesuliyet (trafik) sigorta poliçesinin teminat limitleri ve zarar verenin kusur oranı ile sınırlıdır.
Başvuru Şekli Ve Süresi
Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı tarafından karşılanacak zararlardan herhangi biri ile karşı karşıya kalan mağdurların;
Zararı ve tazminat yükümlüsünü öğrendiği tarihten itibaren 2 yıl ve her halükarda kaza gününden itibaren 10 yıl içinde yazılı olarak Hesaba bizzat başvurmaları gerekmektedir.
Başvuru Sırasında Gerekli Belgeler
Hak sahiplerinin başvuru dilekçeleri ve aşağıda belirtilen belgelerle Garanti Sigortası Hesabı’na başvurmaları gerekmektedir.
Ölüm Halinde Gereken Belgeler:
1)Trafik kazası tespit tutanağı resmi tasdikli sureti.
2)Olayın mahkemeye intikal etmesi halinde mahkeme kararı,
3)Ölüm raporu,
4)Ölenin mesleği ile gelir durumunu ve desteklik ilişkisini gösterir belge,
5)Hak sahiplerine Sosyal Güvenlik Kurumlarından gelir bağlanmış ise, bağlama kararı ile bağlanan gelirin peşin değerini gösteren belge,
6)Aile nüfus kaydı aslı ve veraset ilamı.
Yaralanma Halinde Gereken Belgeler:
1)Trafik kazası tespit tutanağı resmi tasdikli sureti,
2)Hastane raporu aslı veya resmi tasdikli sureti,
3)Dökümlü tedavi faturaları asılları,
4)Maluliyet sözkonusu ise, maluliyet oranını gösterir hastane raporu aslı veya resmi tasdikli sureti,
5)Olayın mahkemeye intikal etmesi halinde mahkeme kararı.
Not: Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı Yönetmeliği’nin 13/b maddesi uyarınca Garanti Sigortası Hesabı'ndan talep edilen tedavi giderlerinin tespitinde Sağlık Bakanlığı tarifesi esas alınmaktadır.
KTK'nun 108/c maddesi uyarınca bedensel zararlar dışındaki maddi zararlar için yapılacak başvurular için;
Maddi Hasarlarda Gereken Belgeler:
1) Poliçe sureti
2) Trafik Kazası Tespit Tutanağı veya İfade Tesbit Tutanağı resmi tasdikli sureti
3) Eksper Raporu sureti (Eksper raporu yoksa fatura sureti)
4) Varsa mahkeme kararı sureti
5) Hasar bedeli sigortalı veya sürücü tarafından ödenmiş ise ödeme ile ilgili belgelerin suretleri
NOT: Sözkonusu Sigorta Şirketlerinde daha önce hasar dosyası açılmış ise bu dosyaya ulaşacak belge veya bilgi yeterli olacaktır.
-
Kaskolu aracınız pert olursa!
Aracın bir kaza sonucunda kullanılamaz hale gelmesini ifade eden ve sigortacılık teriminde ‘pert total’ (tam hasarlı) olarak adlandırıldığı için günlük kullanımda da ‘aracın pert olması’ diye anılan bu durum nasıl tespit edilir? Hangi hallerde araç pert olmuş kabul edilir? Kasko (http://www.enuygun.com/sigorta/kasko) tazminat tutarı neye göre belirlenir?
Hasara uğrayan aracınız için yapılan ekspertiz incelemelerinde, onarım masraflarının aracın piyasa (rayiç) değerine yaklaşması, ulaşması ya da geçmesi hallerinde araç tam hasa (http://www.enuygun.com/uzman-yazilari/hasar-aninda-neler-yapilmali)rlı kabul edilir. Ortalama bir değer vermek gerekirse, onarım masrafları aracın piyasa değerinin %70’ine yaklaşmışsa aracın onarılarak trafiğe çıkarılması hem ekonomik açıdan hem de can güvenliği açısından mantıklı olmayacağından genellikle araç tam hasarlı kabul edilir. Bahsi geçen %70 oranının herhangi bir yasal dayanağı olmamakla birlikte sigortacılıkta yaygın olarak kabul gören bir orandır. Aracın tam hasarlı kabul edilebilmesi için sigortacı ile sigortalının bu konuda aynı fikirde olması gerekir.
Aracın, eksper raporuyla da onarım kabul etmez hale geldiği tespit edilirse, sigorta poliçesi (http://www.enuygun.com/sigorta/kasko)nde belirtilen kasko (http://www.enuygun.com/sigorta/kasko) bedelini geçmemek kaydıyla aracın o andaki piyasa değeri sigortalıya ödenir. Eğer poliçede belirlenen kasko bedeli aracın piyasa değerinden daha düşükse (eksik sigorta (http://www.enuygun.com/uzman-yazilari/kasko-yaptirirken-aracinizin-bedelinin-dogru-belirlenmesi-cok-onemli)) orantılı olarak daha az ödeme yapılır. Değeri sigortalıya tamamen ödenen araç sigorta (http://www.enuygun.com/sigorta/kasko)cının olur.
Pert araç sigortalıya bırakılacaksa yani sigortalının böyle bir talebi varsa aracın pert/hurda bedeli (hasarlı haliyle satış bedeli) tespit edilir ve piyasa değerinden düşülerek tazminat tutarı belirlenir. Bu durumda pert olan aracın satış işlemleri sigorta (http://www.enuygun.com/sigorta)lının kendi yükümlülüğü olur.
Konuya eksper olarak tayin edilen kişi ya da kurumlar sigorta şirketlerinden bağımsız olarak çalışırlar. Eksperin görevi konunun sigortalı ve sigortacı arasında adil biçimde çözümlenmesi için bilirkişilik yapmaktır. Pert kararı verilmiş hasarlarda tazminat ödemesinin yapılması ise ortalama 1 ay sürebiliyor. (alıntıdır)
-
Başkasının aracını kullanırken sigortalı kaza yaparsa kasko sigortası oluşan hasarı öder mi?
Kasko poliçesinde teminat sürücüye değil araca verilmektedir. Dolayısıyla oluşan hasar sözkonusu arabanın kasko poliçesi ile temin edilebilir.
-
Yaptığım trafik kazasından dolayı karşı tarafın hasarını sigorta şirketim neden bana rücu etti?
Kusurlu olarak yapılmış olan trafik kazasında sürücü alkollü ise veya ehliyetsiz ise ya da ehliyet sınıfı yetersiz ise veya kazada aracın istiap haddini açan yük veya yolcu bulunduğu saptanmışsa trafik sigorta şirketiniz karşı tarafa ödediği tazminat kadar size rücu eder, yani ödediği tazminatı sizden geri ister.
-
Sigorta şirketini şikayet eden 890 kişinin 262’si haklı çıktı
Yazıya şöyle bir örnekle başlayayım. Diyelim ki, aracınızla kaza yaptınız. Kasko sigortanız da var. Aracınızdaki hasar da 3 bin, bilemediniz 4 bin TL tutuyor. Sigorta şirketine müracaat ettiniz. Gelin görün ki, bir nedenden dolayı sigorta şirketi hasarı ödemeyi reddetti.
Bu durumda ne yaparsınız?
İki alternatifiniz var. Birincisi, hukuk yoluna müracaat edersiniz. Avukat tutacaksınız. Dava açacaksınız. Mahkeme masrafı bir taraftan, avukat masrafı diğer taraftan. En iyi ihtimalle de böyle bir dava bir-iki yıldan önce sonuçlanmaz. Ne için? 3 bin liralık hasar için. Değer mi?
Ya da ikinci alternatifi seçeceksiniz. Yani, sigorta şirketinin hasarı ödememesini sineye çekip, cepten karşılayacaksınız. Sigorta sistemine de okkalı bir küfür sallayıp, bir daha sigorta yaptırmamaya yemin edeceksiniz. Şu da bir gerçek, sigorta yaptırmadan olmayacağının da bilincindesiniz. Hasarınızı alamamışsınız. Külfetli olduğundan hukuka başvurup hakkınızı da arayamıyorsunuz. Sigortasız da olmaz. Ne yapacaksınız?
İşin aslını isterseniz, bundan bir sene öncesine kadar bu soruya verilecek net bir yanıt yoktu. Şimdi, ne değişti diyecek olursanız çok şey değişti. Bu gibi durumlar için Sigorta Tahkim Komisyonu kuruldu ki, bana göre sigortacılıkta atılmış en önemli adımlardan biridir.
Bu köşede, birkaç kere sizlere, bu konudan bahsedip, sigorta şirketi ile anlaşmazlığa düşüldüğünde Sigorta Tahkim Komisyonu’na müracaat edilebileceğini, böylece mağdur duruma düşen tüketicilerin haklarını arayabileceğini anlattım. Şimdi ise bu konudaki son gelişmelere değinmek istiyorum.
Sigorta Tahkim Komisyonu
Sigorta Tahkim Komisyonu kurulalı yaklaşık bir seneden fazla oldu. Bu zaman içinde 890 kişi, sigorta şirketinden hasarını alamadığı gerekçesiyle Tahkim Komisyonu’na müracaat etmiş. Şikayetlerin yaklaşık yüzde 70’i de oto sigortalarından kaynaklanıyor. Daha açık bir anlatımla, sigortalılar ağırlıklı olarak trafik ve kasko sigortasından dolayı hasar alamadıklarından şikayetçi olmuşlar. Sigorta Tahkim Komisyonu da 890 başvurudan 262’sinin şikayetini haklı bulmuş ve sigorta şirketine ‘hasarı ödeyin’ demiş. Komisyon bir yıllık süreç içinde 133 müracaatı ise, reddetmiş. Geri kalan şikayetlerin ise halen araştırması sürüyor.
İşin güzel tarafı da ne biliyor musunuz? Komisyonun kendine gelen şikayetleri yaklaşık 40-45 gün gibi çok kısa sürelerde çözüme kavuşturması. İşin en ilginç tarafı ise, Komisyona gelen şikayetlerin neredeyse büyük bir kısmının, 5 bin liraya kadar olan hasarları sigorta şirketinden alamayan tüketicilerin şikayetlerinden oluşması.
200 lira için şikayet eden var
Geçenlerde sohbet ettiğimiz Sigorta Tahkim Komisyonu Müdürü Metin Karacan, bu konuda şunları söylüyor: “Şikayetlerin yüzde 60 kadarını 5 bin TL ’nin altındaki talepler oluşturuyor. Bunlar esasen masrafları tazminat tutarını aşacağı için mahkeme önüne götürülmeyen talepler. Komisyonun sağladığı düşük maliyetli ve basit başvuru imkanı sayesinde sigortalılar 200-300 TL’lik talepleri için bile başvuruda bulunabiliyorlar. Ayrıca mahkemede yıllar sürebilecek bir yargılama süreci burada hakemlerce 4 ay içinde karara bağlanmak zorunda.”
Eminim bu satırları okuyunca içinizden, ‘Tahkim Komisyonu’nun ne yaptırımı var ki, verdiği karara koskoca sigorta şirketi uysun?’ diye geçiriyorsunuzdur. Hemen söyleyeyim. Komisyonun verdiği karar, hukuki karar sayılıyor ve mahkeme aracılığı ile sigorta şirketine tebliğ ediliyor. Yani sigorta şirketinin ‘bunu da ödemiyorum’ deme şansı bulunmuyor.
Sigortacı hasarı neden ödemiyor
Burada asıl sorulması gereken soru ise şu. Tahkim Komisyonu, yaptığı incelemede sigorta şirketini haksız bulup, sigortalıya ödeme yapılması yönünde karar veriyorsa; bu durumda sigorta şirketleri hasar ödemelerinde keyfi hareket etmiş olmuyor mu?
Nitekim, son zamanlarda bu ve benzeri şekilde soruları okuyuculardan sıkça alıyorum. Bu konuya da açıklık getireyim. Aslında bu soruda bir anlamda doğruluk payı var. Ancak şunu da gözardı etmemek gerekiyor. Sigorta şirketlerine her gün binlerce hasar başvurusu yapılıyor ve her gün de yüz binlerce liralık hasar ödeniyor. En nihayetinde hasarların ödenmesine şirketlerdeki 3-5 kişi karar veriyor. Bazen yanlış karar verilebiliyor ya da o hasar dosyası atlanabiliyor, gözden kaçabiliyor. Peki, bu doğru mu? Elbette değil. Zaten, Sigorta Tahkim Komisyonu’nun kuruluş nedenlerinden biri de bu. Yanlış kararlar nedeniyle sigortalıların mağdur olmaması.
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/15819951.asp?yazarid=257
-
Sigorta eksperi nedir?
Sigorta konusu risklerin gerçekleşmesi sonucunda ortaya çıkan kayıp ve hasarların miktarını, nedenlerini ve niteliklerini belirleyen ve mutabakatlı kıymet tespiti, ön ekspertiz ve hasar gözetimi gibi işleri mutat meslek olarak yapan tarafsız ve bağımsız kişidir.
Kaynak: Sigortacılık Kanunu, Sayı: 26552, Kanun No. 5684, Kabul Tarihi: 3/6/2007.
Sigorta Eksperlerin görevleri
(A) Eksperlerin asıl görevleri, sigorta edilen risklerin gerçekleşmesi sonucu ortaya çıkan kayıp veya hasarın neden ve niteliği ile miktarını bizzat inceleyip belirlemektir.
(B) Eksperler, konusu sigorta olmak kaydıyla, sözleşme öncesinde mutabakatlı kıymet ve ön ekspertiz raporlarının hazırlanması; hasar öncesinde ise hasar riski konusunda gözetim faaliyetlerinde bulunabilir.
(C) Bir eksper, ekspertiz görevini aldıktan sonra, Levha kaydı silinmiş veya herhangi bir nedenle görevini tamamlayamayacak durumda ise, taraflar bir başka eksper atayabilecekleri gibi, İcra Komitesinden bir eksper görevlendirilmesini de talep edebilir.
-
EKSPER ATAMA VE TAKİP SİSTEMİ KULLANICI KILAVUZU
Hazine Müsteşarlığı’nın 14.02.2011 tarih ve 2011/5 sayılı “Motorlu Araç Sigortaları Hasar İhbarlarının Yapılması ve Değerlendirilmesi Prosedürüne İlişkin Genelge” ile sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayan kişilerin sigorta şirketine başvurmadan eksper atayabilmesi sağlanmıştır…(devamı)
www.hatmer.org.tr/documents/sigortali_kullanici_kilavuzu.pdf (http://www.hatmer.org.tr/documents/sigortali_kullanici_kilavuzu.pdf)
-
İki Araçlı ve Üç Araçlı Kazalarda Kusur Durumu Belirleme Krokileri
Aşağıdaki linkte iki araçlı ve üç araçlı kazalarda kusur oranlarının belirlenmesi ile ilgili krokiler yer alıyor.
http://www.sadiksigorta.com.tr/sadik/KusurDurumuBelirlemeKrokileri.pdf
-
Merhaba Arkadaşlar.......
Bu bölümde araçlarımıza yaptırdığımız sigorta bilgilerini de paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum. Üye sayısının yüzde yirmi beşi kasko yaptırmış olsa dahi dokuz yüz kişi gibi azımsanmayacak bir durum ortaya çıkar. Eh madem konuyu açtım, o zaman ilk bilgileri de ben vereyim.
Araç : Toyota Yaris 2008 model
Kasko Değeri : 28.000 tl
Sigorta Şirketi : Groupama
Hasarsızlık Oranı : %60 (yüzde altmış)
Sigorta Bedeli : 483 tl.
Arkadaşlar bu tür bilgileri sürekli paylaşalım ve piyasayı güncel olarak takip edelim. En azından uygun fiyat alıp almadığımızı bilmiş oluruz.
-
Araç : Skoda Fabia 1.2 TSI DSG, 2011 model
Kasko Değeri : 33.490 TL
Sigorta Şirketi : Anadolu
Hasarsızlık Oranı : %65
Sigorta Bedeli : 500 TL
Ek indirimler: Aile indirimi, kamu personeli indirimi, devamlı müşteri indirimi
-
Araç : Skoda Roomster 1.4 tdı 80hp , 2008 model
Kasko Değeri : 30.250 TL + 2600 TL ( AKSESUAR)
Sigorta Şirketi : Ankara Sigorta
Hasarsızlık Oranı : %60
Sigorta Bedeli : 825 tl
-
Araç : Skoda Octavia 1.9 TDI 2004 model
Kasko Değeri : 23.000 TL
Sigorta Şirketi : Anadolu
Hasarsızlık Oranı : %60
Sigorta Bedeli : 518 TL (/12 Taksit)
Ek indirimler: kamu personeli indirimi
-
Araç : Fiat Palio 1.2 16V 2004 model
Kasko Değeri : 12.000 TL
Sigorta Şirketi : Axa
Hasarsızlık Oranı : %0
Sigorta Bedeli : 174 TL (/12 Taksit)
-
Araç : Fiat Palio 1.2 16V 2004 model
Kasko Değeri : 12.000 TL
Sigorta Şirketi : Axa
Hasarsızlık Oranı : %0
Sigorta Bedeli : 174 TL (/12 Taksit)
Cenk...........
Aynı model Fiat Palio 1.2 16V 2004 araç oğlumda da var. Bu yıl sormadım ama geçtiğimiz yıl fiyat aldığımda ortalama 700 tl gibi bir miktar istemişlerdi. Sizin bu fiyat çok düşük geldi bana. Tanıdık falan mı acaba? Öyle bile olsa bu fiyat çok düşük. Açıkçası hayret ettim. Bilgilendirirsen sevinirim.
-
Araç : Skoda Roomster 1.4 tdı 80hp , 2008 model
Kasko Değeri : 30.250 TL + 2600 TL ( AKSESUAR)
Sigorta Şirketi : Ankara Sigorta
Hasarsızlık Oranı : %60
Sigorta Bedeli : 825 tl
Sayın Real........
Biraz önce Cenk arkadaşımıza fiyatın düşüklüğünü belirtirken, sizin için de tam tersi olarak fiyatın bana yüksek geldiğini söylemeliyim. Kaldı ki yüzde altmış hasarsızlık. Merak ediyorum hiç fiyat araştırması yaptınız mı? Eminim daha düşük teklifler bulabilirdiniz. Neyse belki bir daha sefere diyelim ve kazasız belasız günler dileyelim.
-
Arkadaşlar......
Münkünse aynı sigortacı ile çalışmak bir takım avantajlar getirebilir. Örneğin aynı sigorta şirketinin farklı acentelerine gittiğinizde farklı farklı fiyat teklifi alabiliyorsunuz. Dolayısıyla sürekli çalıştığınız acente eski müşteri olmanız sebebiyle kendi insiyatifini kullanarak daha düşük fiyat verebilir. Ama siz yine de piyasayı takip edeceksiniz ve gerekirse acentenize aldığınız teklif veya teklifleri belirteceksiniz. Son olarak tahmin ettiğim bütün acenteler piyasayı takip ediyor ve biliyorlar.
-
Kimisi burada görülmeyen teminatları yüksek tutmak istiyor, tazminat durumu veya çok pahalı bir araca çarpmada ödenecek limit gibi, keza ek aksesuarlar da teminata alınınca fiyat uçuyor.
-
Kimisi burada görülmeyen teminatları yüksek tutmak istiyor, tazminat durumu veya çok pahalı bir araca çarpmada ödenecek limit gibi, keza ek aksesuarlar da teminata alınınca fiyat uçuyor.
Sayın Hocam....
Bu söylediğiniz çok çok önemli bir konu. Bilinçsiz tüketici olaya direkt aracımı ne kadara kasko yaparsınız diye giriyor. Fiyatı düşük görünce cazip geliyor. Halbuki bilinçli olanı ise fiyat yanında teminatları ve muafiyetleri de soruyor. Allah vermesin. Her şey insanlar için. Bir kaza anında acı gerçekle karşılaşmak da var. Ama ilginç olan aynı sigorta şirketinin farklı acentelerinden farklı fiyat almak olayı. Benim başıma gelmişti. Sanırım acente kendi karından fedakarlık ediyor.
-
Sayın Real........
Biraz önce Cenk arkadaşımıza fiyatın düşüklüğünü belirtirken, sizin için de tam tersi olarak fiyatın bana yüksek geldiğini söylemeliyim. Kaldı ki yüzde altmış hasarsızlık. Merak ediyorum hiç fiyat araştırması yaptınız mı? Eminim daha düşük teklifler bulabilirdiniz. Neyse belki bir daha sefere diyelim ve kazasız belasız günler dileyelim.
araç bedeli ve aksesuarlar yüksek ayrıca limitlerimde yüksek şöyleki ( ayrıca istanbul fiyatları zaten diğer illere göre yüksek olur)
ihtiyari mali mesuliyetler
şahıs başına bedeni : 50000tl
kaza başına bedeni : 150000 tl
maddi hasarlar : 50000 tl
ölüm kişi başına : 20000 tl
bunları en alt limite çekerseniz zaten fiyat düşer. ne kadar fazla teminat o kadar fazla prim.
-
Akbanktan dün mesaj gelmişti. Akbank şubesinden yapınca %10 Puan veriyormuş.
-
Arkadaşlar........
Sigorta ile aranızda olan anlaşmazlıklarda faydakı olacağını düşündüğüm bir site.
5684 sayılı Kanunun 30. maddesi çerçevesinde oluşturulan Sigorta Tahkim Komisyonu, sigorta ettiren veya sigortadan menfaat sağlayan kişiler ile sigorta tahkim sistemine üye sigorta kuruluşları arasındaki sigorta sözleşmesinden kaynaklanan uyuşmazlıkların, bu alanda uzmanlaşmış hakemler tarafından basit, süratli ve adil bir biçimde çözülmesi amacını gütmektedir. Kendisine yapılan başvurulara konu olan uyuşmazlıkların en süratli ve isabetli bir şekilde çözülmesi hedefinden yola çıkan Komisyon, sigorta uyuşmazlıkları bakımından başvuru sahiplerine, mahkeme sürecine göre daha hızlı ve daha kolay sonuç almaları imkanını tanıyan yeni ve pratik bir alternatif sunmaktadır. Bu çerçevede, Komisyona intikal eden uyuşmazlıkların çözümü, tarafların aksine bir anlaşması olmadığı takdirde, Kanunda belirtilen süre sınırları içinde bağımsız hakemlerce gerçekleştirilecektir.
Sigorta tahkim sistemi, sigorta kuruluşlarının iradi katılımı esasına dayanmaktadır. Dolayısıyla, Komisyona başvuruda bulunabilmeniz için uyuşmazlık yaşadığınız sigorta kuruluşunun sigorta tahkim sistemine üye olması ve uyuşmazlık konusu rizikonun üyelik tarihinden sonra meydana gelmiş olması gerekmektedir. Bu şartlar gerçekleştiği takdirde, sigorta kuruluşuyla aranızda ayrıca bir tahkim anlaşması bulunmasa dahi, Kanunda belirtilen aşamaları takip ederek Komisyona başvurmanız mümkün olacaktır.
Tahkim sisteminin işleyişinin yapılandırılmasında, Komisyona yapılacak başvurulara ilişkin sürecin basit ve anlaşılır olmasına özellikle önem verilmiş, başvuru sahiplerine külfet getirebilecek karmaşık ve bürokratik işlemlerden mümkün olduğunca kaçınılmıştır. Komisyona başvuruda bulunabilmeniz için gereken şartlar gerçekleştiğinde sadece yapmanız gereken; internet sitemizden ya da Komisyondan temin edebileceğiniz başvuru formunu doldurmak, gerekli belgeleri eklemek ve başvuru ücretini yatırdığınızı gösteren makbuzun bir örneğiyle birlikte Komisyona ulaştırmaktan ibarettir. Başvurunuzun incelenme ve sonuçlandırılma süreci hakkında bilgi edinmek için internet sitemizde yer alan açıklamaları mutlaka dikkatle okuyunuz. Başvurunuzla ilgili olarak anlamakta güçlük çektiğiniz veya tereddüt ettiğiniz konular olduğunda, bilgi edinmek için Komisyonla iletişim kurabilirsiniz.
http://www.sigortatahkim.org/webdev/
-
http://www.tsrsb.org.tr/sayfa/kasko-deger-listesi
aracın kasko değeri burdan görülebilir.her ay değişiyor.
eski adı birlik yeni adı halk olan sigorta şirketinle çalışyorum.
deprem+ev,kasko,trafik.
daima bölge müdürlüğüne yaptırıyorum.
yalnız yazılan mesajların tamamı araç sigortaları üzerine..
aslında deprem sigortası daha önemli.ücretide çok değil.:)
-
Sigorta mı, kasko mu bu değerler? Başlık sigorta demiş ama fiyatlar kasko gibi.
-
http://www.tsrsb.org.tr/sayfa/kasko-deger-listesi
aracın kasko değeri burdan görülebilir.her ay değişiyor.
eski adı birlik yeni adı halk olan sigorta şirketinle çalışyorum.
deprem+ev,kasko,trafik.
daima bölge müdürlüğüne yaptırıyorum.
yalnız yazılan mesajların tamamı araç sigortaları üzerine..
aslında deprem sigortası daha önemli.ücretide çok değil.:)
Sayın Ali baba...
Takip ettiğim bir başka forumda, bu sektörde uzun yıllar çalışmış bir arkadaşın verdiği bilgiye göre, depreme karsi konutunuzu sigorta ettirdiğinizde,
Sigorta size, eger konut tamamen yikildiysa, yani % 100 oturulamaz durumdaysa, o konutun, yapildigi yildaki insaat maliyeti uzerinden, yapiliş maliyetini oder. Diyelim konut Istanbul'da cok iyi bir muhitte,ve siz eve 300.000 $ odediniz, sigorta size bu ev icin azami 40.000 TL. oder. Sigorta sirketi, yerin degeri, lokasyon gibi konularla ilgili odeme yapmaz.
Sonuçta ne yaparsak yapalım o konu hakkında tüm bilgileri detaylı öğrendikten sonra yapalım. Yani bilgimiz ile gerçek durum birbirine uysun.
-
Sigorta mı, kasko mu bu değerler? Başlık sigorta demiş ama fiyatlar kasko gibi.
Köksal...
Linke tıkladığında,aracının marka, model bilgilerini girince kasko değerini verir.
-
Zorunlu sigorta yapıldığında içinde 1 defalık çekici hizmeti oluyor diye duydum ne derece doğrudur bilgisi olan varmı?
-
Cenk...........
Aynı model Fiat Palio 1.2 16V 2004 araç oğlumda da var. Bu yıl sormadım ama geçtiğimiz yıl fiyat aldığımda ortalama 700 tl gibi bir miktar istemişlerdi. Sizin bu fiyat çok düşük geldi bana. Tanıdık falan mı acaba? Öyle bile olsa bu fiyat çok düşük. Açıkçası hayret ettim. Bilgilendirirsen sevinirim.
Burak bey öncelikle geç kalınan cvp için özür dilerim, 1 haftalık Bayram İzninden az önce döndüm eve ve gıyabınızda sizle birlikte tüm SkodaTurkey Ailesine iyi bayramlar dilerim :)
Soruya gelince; sanırım benden kaynaklı bir yanlış anlaşılma olmuş.. (Oraya aracın Kasko değerini belirtmiş olmamdan ötürü olsa gerek) yazmış olduğum Fiyat sanırım Kasko Değeri olarak anlaşılmış...
O fiyat benim aracımın Sigorta Bedelidir efenim... Saygılar..
-
Zorunlu sigorta yapıldığında içinde 1 defalık çekici hizmeti oluyor diye duydum ne derece doğrudur bilgisi olan varmı?
Kastettiğiniz herhalde Zorunlu Trafik Sigortası. Bildiğim kadarı ile yasal olarak sigorta şirketlerinin bir kere de olsa böyle bir zorunluluğu yok.
-
Yeni düzenlemeye göre kazalarda kusur oranları nasıl belirlenecek?
Kazalarda kusur oranları üç şekilde değerlendiriliyor.
1) Yüzde sıfır (kusursuzsun)
2) Yüzde elli kusurlusun
3) Yüzde yüz kusurlusun
http://www.uzmantv.com/yeni-duzenlemeye-gore-kazalarda-kusur-orani-nasil-belirlenecek
-
Arkadaşlar...
Bu arada, Allah vermesin ama, bir kaza sonucunda araçların pert olma yüzdeleri sigorta şirketleri arasında farklılık gösterdiği, kimi şirketler %65 oranı baz alırken kimi şirketler de %85 hasarlılık oranını ölçü aldığı belirtiliyor. Aracınıza kasko yaptırırken bu konuyu da sormayı ihmal etmeyiniz.
-
Yeni düzenlemeye göre kazalarda kusur oranları nasıl belirlenecek?
Kazalarda kusur oranları üç şekilde değerlendiriliyor.
1) Yüzde sıfır (kusursuzsun)
2) Yüzde elli kusurlusun
3) Yüzde yüz kusurlusun
http://www.uzmantv.com/yeni-duzenlemeye-gore-kazalarda-kusur-orani-nasil-belirlenecek
Hımm, çok ilginç bir durum, eskide kaldı çoğu şey