škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Roomster => Konuyu başlatan: ALi - 19 Nisan 2011, 15:24:25
-
arkadaslar roomster 1.4 tdi aks takim olarak nekadardir.sag sol.
aks da problem olursa ne gibi belirtileri olur.
-
Hayırdır, tıkırtı falan mı var? Eğer sorun sadece ses ise liftte baktırman iyi olur, takozundan, bilyasına, burcuna kadar ses yapacak çok yer var...
-
tikirti falan yokda hocam bu benim yuksek hizda sallama isi devam ediyor siz degerli arkadaslarin soylediklerini hep yaptim nafile,burdaki ustam aksdan yapar dedi 4 gun sonra bakacak,bende merak ettim eger oylesi nekadara cikar diye,120 de yapan sallama 80 hatta 70 km hizdada yapmiya basladi ne olduysa yeni lastikten sonra oldu anliyamadim gitti.
-
tikirti falan yokda hocam bu benim yuksek hizda sallama isi devam ediyor siz degerli arkadaslarin soylediklerini hep yaptim nafile,burdaki ustam aksdan yapar dedi 4 gun sonra bakacak,bende merak ettim eger oylesi nekadara cikar diye,120 de yapan sallama 80 hatta 70 km hizdada yapmiya basladi ne olduysa yeni lastikten sonra oldu anliyamadim gitti.
Lasitklerin balansına ve jantın iyi oturduğundan emin olduğunu söylemiştin. Kaza veya büyük bir çukura girmediğin sürece hala ayar işi diye düşünüyorum...
Ön düzen VW ile aynı, iyi bir VW ustası varsa onu da dene bence...
-
Aks değiştirelim felan derse kabul etmeyin aks fiyatı biraz tuzludur.Porya bilyesine baktı mı?
-
Çok ciddi, darbe, kaza v.s yoksa akslara kolay kolay hiçbir şey olmaz, arabanın en sağlam parçalarından biridir o, hatta ne ağır kazalarda bile birşey olmaz o derece. Aks pahallı parçadır, böyle bir sorun var madem ve düzelmiyor, çok ciddi ciddi ve incelikle incelenmesi taraftarıyım öncelikle. Çok çok ehil bir ele baktırın derim.
-
kaza agir darbe falan yok malum yollarin hali cukurlar onlarada mumkun oldugunca dikkat ederim,bakalim insaallah aks degildir,baktirinca paylasirim herkese tesekkur ederim.
-
http://www.otomarketiniz.com/?urun-5390-AKS-1-4-TDi.html
aks dedigimiz bumudur arkadaslar.
-
Çok anlamam ama o linkteki aks bilyası, lalesi ve körüğü sadece.
Aks deyince üzerinde tekerleğin döndüğü otomobil eksenine dik bir mildir.
Aks başları
(http://image5.sahibinden.com/photos/17/91/60/43179160hpa.jpg)
Komple aks (arka)
(http://www.alljeep.com/oscommerce/images/jk%20rubicon%20rear.jpg)
Ön
(http://www.surplusjeep.com/M38A1/Images/Front%20Axle%20Assy.jpg)
-
amanin insallah aks degildir.
-
aks olsa bile sadece aks başı denen parça ile kurtulur büyük ihtimalle...
komple aks değiştirmeye gerek kalmaz..
aks kafasının oynak kısmında, aks başını kola bağlayan kısımda hasar olursa olur..
ama onda da balans yaptırmaz tekerleğe.
tek riski yolda giderken tekerleğin seni sollayabilme ihtimalidir.. :)
yanından akıp gidebilir.... :)
ama bu skoda nın parçaları opel den epey pahalıymış.
astra g nin işçilik dahil 80 tl idi linkteki parça...
-
...Çok çok ehil bir ele baktırın derim.
:+1::+1::+1:
...Aks başları
(http://image5.sahibinden.com/photos/17/91/60/43179160hpa.jpg)
...
Aks denilen ksıım süspansiyon, viraj çubuğu, ... vb. ekipmanlarla birlikte komple sisteme verilen addır esasında ancak Türkiye' de aks deyince diferansiyelden tekerleklere hareketi ileten yukarıdaki fotodaki sistem gelir.
aks olsa bile sadece aks başı denen parça ile kurtulur büyük ihtimalle...
:+1:
Aks kafalarında sıkıntı varsa, direksiyon tam sağ veya sol yapıldığında da ses, tıkırtı, sallantı, ...vb. emarelerle kendisini belli eder.
Ha bir de sağ veya sol tarafın aks mili bir şekilde yamulmuşsa, balans veya sarsıntıyı bundan da yapabilir.
Kaza veya darbe yok diyorsunuz ancak belki de araç park halindeyken birisi geldi tekerleğe vurdu ve aks milini yamulttu ve bu da balansla ilgili sıkıntıya neden oluyor.
...aks kafasının oynak kısmında, aks başını kola bağlayan kısımda hasar olursa olur..
ama onda da balans yaptırmaz tekerleğe.
tek riski yolda giderken tekerleğin seni sollayabilme ihtimalidir...
Benim Favorit' in aks lalesi yerinden çıktı ama tekerlek beni sollamadı. Bijonları sıkı takıldıysa fırlamaz tekerlek.:)
-
:+1::+1::+1:
Aks denilen ksıım süspansiyon, viraj çubuğu, ... vb. ekipmanlarla birlikte komple sisteme verilen addır esasında ancak Türkiye' de aks deyince diferansiyelden tekerleklere hareketi ileten yukarıdaki fotodaki sistem gelir.
:+1:
Aks kafalarında sıkıntı varsa, direksiyon tam sağ veya sol yapıldığında da ses, tıkırtı, sallantı, ...vb. emarelerle kendisini belli eder.
Ha bir de sağ veya sol tarafın aks mili bir şekilde yamulmuşsa, balans veya sarsıntıyı bundan da yapabilir.
Kaza veya darbe yok diyorsunuz ancak belki de araç park halindeyken birisi geldi tekerleğe vurdu ve aks milini yamulttu ve bu da balansla ilgili sıkıntıya neden oluyor.
Benim Favorit' in aks lalesi yerinden çıktı ama tekerlek beni sollamadı. Bijonları sıkı takıldıysa fırlamaz tekerlek.:)
Uğur'un belirttiği gibi aks komple sistemdir aslında, millerin adı aks milidir tek başına. Aks milindeki herhangi bir eğriliği tespit etmek son derece kolaydır, bildiğiniz rot balanscılar bile anında söyler bunu. Normal çukura düşmeler, yüksek bir yere tatlı sert vurmalar bir anda eğrilik yapmaz pek kolay. Diğer parçalarla beraber sistemin kendi içinde çalışmayı aksatan bir durum var gibi.
Benim eski arabamda yüksek süratteyken mezar gibi bir çukura düşmeden sağ aks milimde eğrilik vardı mesela, kullanımda bir sıkıntı olmadığından ve çok pahallı olduğundan o şekilde kullanmıştım, fakat ne yüksek süratte ne de başka bir yerde hiçbir sıkıntısı yoktu, sadece rot balanscıda eğrilik çıkıyordu değerlerde.Durum ve şartlar farklı tabi ama detaylı bir araştırmada sıkıntı mutlaka bulunur, tespiti kolay sorunlar bunlar aslında.
-
aslinda ustam kesin aks demedi ama olabilir dedi cunku iki sefer rot balansa girdi ayardan sonraki test surusunde problem yok ondan sonra tekrar basliyor,jantin biri egri dendi ben dordunede baktirdim testde problem yok,birkac gun sonra yine devam sallamaya,sehir icinde hic problem yok yuksek hizlarda oluyor,problem aks da olursa bu belirtileri devamli yapmazmi,saga sola donuslerde ses yok,rot balans ayarinda rot ayarindan sonra direksiyonun cok hassaslasdigini fark etmistim acaba bununla ilgisi olabilirmi,direksiyon sabitken on taraf cok yumusak bir zemine girmis gibi hafif hafif saga sola gidiyor.herkese tesekkurler
-
...direksiyon sabitken on taraf cok yumusak bir zemine girmis gibi hafif hafif saga sola gidiyor...
Benim Favorit' in salıncak kırıldığında zorla servise giderken aynen böyle yapıyordu. Bana kalırsa tekerleği şaseye bağlayan kısımlar ince ince kontrol edilmeli. Belki salıncak gibi bir yerde bir çatlak var ve araç durduğunda fark edilemiyor ancak hızlanınca çatlak ayrılıyor. Tabi bunlar mizansen biraz ama olmayacak şeyler değiller bence.
-
akadaslar bugun sorun cozuldu aks kafasi degisti,hafif bosluk varmis,65parca,30 iscilik haloldu test surusunde problem yoktu bakilim ileriki gunlerde ne olur.ilgilenen butun arkadaslara tesekkur ederim.
-
Güzel haber :ok:
-
tesekkur ederim hocam buyuk korkularin ardindan ucuz yirttik.
-
...direksiyon sabitken on taraf cok yumusak bir zemine girmis gibi hafif hafif saga sola gidiyor...
akadaslar bugun sorun cozuldu aks kafasi degisti,hafif bosluk varmis,65parca,30 iscilik haloldu test surusunde problem yoktu bakilim ileriki gunlerde ne olur.ilgilenen butun arkadaslara tesekkur ederim.
Aks kafasındaki boşluk yukarıda bahsettiğiniz gibi bir dengesizliğe neden olmaz diye biliyorum. Eğer aks kafasında boşluk oluşmuşsa, kalkışlarda "tak" sesiyle beraber kendisini belli ederdi.
Sorun çözüldü dediğinize göre güle güle kullanın ancak tavsiyem gene de bir müddet tetikte olmakta fayda var.
-
bilemiyorum artik test surusunde problem yoktu,ben salincaklardan olurmu diye sordugumda olur ama o daha cok asiri cekme ile belli olur dediler kontrolde onlarda sorun cikmadi,benim arabada kalkislarda falan sorun yoktu sadece yuksek hizda sallama yapiyordu,ustayla konusmamda aksdaki hafif boslugun yuksek hizlarda daha belirginleserek titreme ve salinma gibi ortaya cika bilecegini anlatti artik bilemiyorum dogrusunu.birde lastik havasi 22 idi onun 36 olmasi gerektigini soyledi baska meraklilar bu nekadar etkiler bilemiyorum.