škodaturkey.com

GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: Ugur A. - 03 Haziran 2009, 13:53:46

Başlık: Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
Gönderen: Ugur A. - 03 Haziran 2009, 13:53:46
Yakıt tasarruf ekipmanları ne kadar gerçekçidir?Örneğin yakıt borusuna bağlanan manyetik aparat ve atm hava emişli filtre çıkışına bağlanan yakıt tasarruf cihazları hakkındaki görüşleriniz nedir?(Hasan KOZAN)


Uzun yıllardır araçların içten yanmalı motorlarının yakıt tüketimlerinin daha tasarruflu bir düzeye gelebilmesi için dünya genelinde çeşitli araştırmalar ve üretimler yapılmıştır.

Bu üretimlerin büyük bir bölümü artı ve eksi kutuplarda olan mıknatısların karbüratör veya enjektörlere en yakın madeni olmayan yakıt borularına takılarak yakıtın atom parçacılarına daha küçük partiküller olarak ayrılarak daha iyi bir karışım ve yanma sağlaması ile tüketimin düşmesi ve çekiş gücünün artması öngörülmüştür.
Bu işlemler paralelinde bahsi geçen artı ve eksi kutuplu ve hatasız üretimli mıknatıslarla yaptığımız testler sonucunda, motorların farkları ve özellikleri de göz önüne alındığında, yüzde 2-4 ortalamalarında tasarruflar gözlendi.

Aslında olması gereken bu alet aletlerin uygulanması sonrasında hava yakıt karışımının daha fakir ayarlanabilmesi sonucunda elde edilebilecek daha ciddi tasarruflardır ki bu da ancak ayarlanabilir bir özelliği olan karbüratörlü motorlarda mümkün olabilmektedir.

Elektronik püskürtmeli motorlarda var olan lambda sensörü, programlandığı özellikler paralelinde her türlü şartta devrede olduğu sürece, "1" lambda değerlerini sağlamak üzere hep devrededir. Hangi şartta olursa olsun motorun fakirleşmesi veya zenginleşmesi şartlarında kısa bir sürede değeri programlandığı ‘l’ lambda, yani 14.7/1 hava yakıt karışım özelliklerine çeker. Bu da uygulanan aletin muhalefetle karşılaşmasına ve sonuçların başarısız kalması nedenidir.

Diğer ürün olan tornado ise motora giren havayı hızlandırma prensibi ile çalışır ki sonuçta yukarıda da örneğini verdiğim elektronik püskürtmeli motorlara uygulamalar da aynı kaderi paylaşır. (Onno USTA)
 
Alıntı : http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=685&haberID=286751&baslik=YAKITTA%20TASARRUF%20HAYAL%20Mİ?
Başlık: Cevap: Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
Gönderen: lrfan - 03 Haziran 2009, 14:22:35
Magnet meraklıları buna da inanmaz  :D
 
 
 
Van Kalesinde çocukların mıknatısa "mıgıldız" dediğini hatırladım bir an  :)
Başlık: Cevap: Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
Gönderen: Mesdi - 03 Haziran 2009, 15:18:56
Ciddi tasarruf ancak yakit kisilirsa olur oda karbüratorlulerde olur diyor ama % 2-4 araliginda tasarruf sagladigini söylüyor.bundan anladigimiz çok az miktarda tasarruf sagladigindan göze çarpan degerler elde etmek çok zor ve farki anlayabilmek bile zor yani.o kadar küçük degerler için (% 2-4) taktirmak isteyen taktirabilir tabi.
Bu arada benim arabadada birşey takili ben taktirmadim eski sahibi taktirmiş ama çekiş konusunda yardimci oldugundan sökmedim.bunuda motora hava takviyesi yaptigindan oluyor.
Başlık: Cevap: Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
Gönderen: FF - 03 Haziran 2009, 17:40:41
Herşey sağ ayağın altında bitiyor gerisi boş.Bakımlı olsun araba,uygun devir vites birde üstüne cut off esprisini çözün tamam işte mis gibi tasarruf size.Belli bir değerin altına zaten düşüremezsiniz,araba alacağını alır mutlaka.
Başlık: Cevap: Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
Gönderen: beytullah - 03 Haziran 2009, 17:52:54
Alıntı yapılan: FF;16577
Herşey sağ ayağın altında bitiyor gerisi boş.Bakımlı olsun araba,uygun devir vites birde üstüne cut off esprisini çözün tamam işte mis gibi tasarruf size.Belli bir değerin altına zaten düşüremezsiniz,araba alacağını alır mutlaka.

 
:+1::ok: