škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: Ugur A. - 31 Mart 2009, 13:50:20
-
Sıralı tip yani tüm silindirlerin düz bir sıra halinde dizildiği motorlar:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/Engine_movingparts.jpg/180px-Engine_movingparts.jpg) (http://tr.wikipedia.org/wiki/Resim:Engine_movingparts.jpg)
V tipi motorlar:
(http://www.motorera.com/dictionary/pics/E/v8_engine.jpg)
Boxer (boksör) tipi motorlar:
(http://www.alaska.net/~bmwclub/boxer.gif)
Yıldız tipi motorlar:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Radial_engine.gif) (http://tr.wikipedia.org/wiki/Resim:Radial_engine.gif)
W tipi motorlar (birleştirilmiş iki adet V-tipi (http://tr.wikipedia.org/wiki/V_tipi_motor) motordan oluşur):
(http://img91.imageshack.us/img91/692/wwwwwwa.jpg) (http://img91.imageshack.us/my.php?image=wwwwwwa.jpg)
(http://www.renaultyardim.com/forum_images/blank.gif) (http://g.imageshack.us/img91/wwwwwwa.jpg/1/)
H tipi motorlar:
H tipi motor , silindirlerin birbirine göre konumları H şeklinde olan motordur. V açısı 180 derece olan iki V motorun kranklarının birer dişli ile ortak kullanıldığı düşünülürse H tipi motor (http://tr.wikipedia.org/wiki/Motor) ortaya çıkar. Silindir blokları aynı kartere (http://tr.wikipedia.org/wiki/Karter) bağlıdır. 2 krank mili (http://tr.wikipedia.org/wiki/Krank_mili) ve bir iş alma mili mevcuttur. Böylece iki ayrı motorun gücü bir blokta toplanmış olur.Ancak bu gibi motorlarda hareketli parça ne kadar çok olursa aşınma, ısınma,mekanik ses,sık arıza v.s olacağından pek fazla rağbet görmezler.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/BRM_H16_engine.jpg/764px-BRM_H16_engine.jpg) (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3d/BRM_H16_engine.jpg)
Zıt pistonlu motorlar:
Bir zıt pistonlu motor, silindirleri çift taraflıdır ve her tarafta bir piston bulunur ancak silindirlerin kafaları yoktur. Çoğu zaman her silindir (http://tr.wikipedia.org/wiki/Silindir) sırasının ayrı ve bağımsız krank mili (http://tr.wikipedia.org/wiki/Krank_mili) varken Doxfordship motorları [1] (http://www.oldengine.org/members/diesel/Marine/doxford.htm) ve Commer OP kamyon motorları [2] (http://www.oldengine.org/members/diesel/technical/TS3.htm) gibi bazı modeller tek mille çalışırlar. Bu tip motorları pistonları yine karşılıklı yerleştirilmiş olan Boksör motorlarla (http://tr.wikipedia.org/wiki/Boks%C3%B6r_motor) karşılaştırılmaması gerekir ki bu iki tip tamamen farklı iki motor tipidir.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Opposite_piston_engine_anim.gif) (http://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Opposite_piston_engine_anim.gif)
Alıntıları wikipedia' dan yaptım.
-
teşekkürler ugur abi.Şu yıldız motor çok konuşulmuştu.grafik çok cinsel içerikli bulunmuştu daha önce :kiki:
-
Uğur abi güzel bilgiler için teşekkürler, Sıralı, V tipi ve Boxer motorları biliyoruz ama diğer motorların kullanım yerleri nereler, otomobillerde kullanılıyormu?
-
Uğur abi güzel bilgiler için teşekkürler, Sıralı, V tipi ve Boxer motorları biliyoruz ama diğer motorların kullanım yerleri nereler, otomobillerde kullanılıyormu?
Diğerleri tekne, gemi, lokomotif ve bazı kamyonlarda kullanılıyor. Otomobillerde yer sorunu olur.;)
-
Uğur hocam Helikopterde ne tip bir motor kullanılıyor?
-
Uğur hocam Helikopterde ne tip bir motor kullanılıyor?
Ben helikopter bilmem Favorit bilirim.:favo1::hih::hah::huh::hoh::hh::hhh::bnn::kiki::++::haha:
-
işte dev bir kargo heli motoru, Uğur Abi bize resimden prensibi açıklar. bana gaz türbin gibi geldi :)
(http://img123.imageshack.us/img123/9241/helicopterenginech53g.jpg) (http://img123.imageshack.us/my.php?image=helicopterenginech53g.jpg)
-
Yıldız motorlar uçaklarda kullanılıyor,pervaneli olanlarda.
-
Yıldız motorlar uçaklarda kullanılıyor,pervaneli olanlarda.
O zaman helikopterlerde de kullanılabilir. Onlarda da pervane var.:kiki::adm:işte dev bir kargo heli motoru, Uğur Abi bize resimden prensibi açıklar. bana gaz türbin gibi geldi
TDI bir motor galiba.:hoh::haha:
-
O zaman helikopterlerde de kullanılabilir. Onlarda da pervane var.:kiki::adm:TDI bir motor galiba.:hoh::haha:
Biz her şekil her araca her motoru çakarız Uğurum haşmetlim :hanz: Helikoptere değil yıldız motor, H motoru bile çakar o pervaneyi döndürürüm senin için :hanz::hanz::hanz:
-
TDI bir motor galiba.:hoh::haha:
hemde 1.4 :hhh:
-
aslında Honda motosiklet motoruyla helikopter denemesi yapıp uçuranları bile duydum:)1.4 TDi neden olmasın.
-
aslında Honda motosiklet motoruyla helikopter denemesi yapıp uçuranları bile duydum:)1.4 TDi neden olmasın.
birde heli motorunu motosiklete takma olayı vardır :) ki sapıkçadır :lol:
-
500-600 HP'lik drag Hayabusa'lar var :adm::adm::adm: Acısız garantili gidiş :adm::adm::adm: jet türbünlüsüde var :adm::adm::adm:
-
500-600 HP'lik drag Hayabusa'lar var :adm::adm::adm: Acısız garantili gidiş :adm::adm::adm: jet türbünlüsüde var :adm::adm::adm:
Hayabusa deme abi bana, ben bir ara 125'lik motor almayı düşünüyordum, internette bir hayabusa videosu izledim ve vazgeçtim :D Adam 200 km/s hızı geçene kadar önü kaldırıp gidiyo sonra ver elini 340 :d