škodaturkey.com

TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: gogo969 - 22 Mayıs 2009, 20:06:40

Başlık: climatroic
Gönderen: gogo969 - 22 Mayıs 2009, 20:06:40
Climatronic seçilen araç iç sıcaklığını tamamen otomatik olarak muhafaza eder.
Bunu yapmak için, hava akımının sıcaklığı ve vantilatör hızı (hava hacmi) ile hava dağıtımı otomarik olarak değiştirilir.
Bu sistem aynı zamanda yoğun gübeş ışığını da dikkate alır. Bu özelliği, manuel olarak yeniden ayarlama yapmayı gereksiz kılar.

Yıl boyunca her zaman için aşağıdaki standart ayarı yapmanızı tavsiye ederiz:
Sıcaklığı 22 C'ye ayarlayın ve AUTO düğmesine basın.
Bu ayarla araç içerisinde en konforlu iklim koşuluna en kısa sürede ulaşılır.
Dolayısıyla bu ayar sadece kişisel isteklere göre gerektiğinde değiştirilebilir.
Mümkün olan en iyi ısıstma performansı ve ön camın çabucak buzlanmasının giderilmesi, ancak motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasından sonra gerçekleşir.
Climatronic sisteminin mükemmel çalışabilmesi için ön camın önündeki hava girişinin, kar ve yapraklarla tıkanmaması gerekmektedir.

Uyarı
Yol güvenliği açısından ve iyi bir görüş sağlamak için, camların kar, buz ve buğudan arındırılması gerekir.
Bundan dolayı camların nemlenmesini ve donmasını önlemek için ısıtma, havalandırma ve soğutma sisteminin nasıl doğru şekilde kullanılacağını bilmek gerekir.


Hava resikülasyon sistemi devrede iken araçta sigara içilmemelidir. Çünkü araç içinden çekilen duman, Climatronic cihazının buharlaştırma sisteminde birikir. Bu da Climatronic cihazı çalıştırıldığında devamlı olarak buharlaşma sisteminin kötü koku yatmasına neden olur. Sonuçta buharlaştırma sisteminin değiştirilmesi gerekir ki bu durum hem zaman hem de para kaybı demektir.

(http://img196.imageshack.us/img196/3080/674663climatronic.jpg) (http://img196.imageshack.us/my.php?image=674663climatronic.jpg)

Kumanda Düğmeleri

1 - Ön camın buz giderme düğmesi
2 - Vantiatör hız ekranı
3 - Ortam sıcaklık ekranı
4 - Ön cam buız çözücü ekranı
5 - Hava resirkülasyon ekranı
6 - Hava akım yön ekranı
7 - Seçilen iç sıcaklık ekranı
8 - AUTO (otomatik çalışma), ECON (kompresör kapalı) veya OFF (sistem tamamen kapalı) ekranı
9 - Otomatik çalıştırma düğmesi,
10 - Hava resirkülasyon düğmesi
11 - "Vantilatör daha yavaş" ve sistemi tamamen kapatan "OFF" düğmesi
12 - "Vantilatör daha hızlı" düğmesi
13 - "Üst vücuda hava akımı" düğmesi
14 - "Ayak boşluğuna hava akımı" düğmesi
15 - "Daha soğuk" düğmesi
16 - "Daha sıcak" düğmesi
17 - "ECON" (sistem kapalı) düğmesi
18 - iç sıcaklık sensörü
a) soldan direksiyonlu araçlarda
b) sağdan direksiyonlu araçlarda

Sistemin kullanımı
Kontak açıldıktan sonra sistem, normalde otomatik olarak çalışır. Ekranda 2, 3, 7 ve 8 kalemleri görülür.
Kontak kapatılmadan önce sistem otomatik çalışma modundan çıkarılırsa, seçilen fonksiyonlar sürekli olarak hafızaya alınır. Sadece hava resirkülasyonu yaklaşık 20 dakika sonra iptal edilir.
İlgili düğmelere basılırsa, 2, 7 ve 8 ekranları değişir veya 4, 5 ve 6 ekranları görülür.
Otomatik ayar sistemi her düğmeden etkilenir.


Sıcaklığı C iken F olarak gösterilmesi
17 numaralı düğmesi basılı tutun ve 9 numaralı düğmeye basınız.
Ekranda, sıcaklık ilgili birimde gösterilir.

Otmatik Sisteme ilişkin Bilgileri (AUTO)


İç sıcaklık seçimi +18 C (64 F) altında ayarlanırsa ekranda "LO" gözükücektir. Sıcaklık +29 C (86 F) üzerinde ayarlanmışsa, ekranda bu kez "HI" gözükecektir. LO, Low demektir, düşük anlamına gelir. HI ise, High demektir, yüksek anlamına gelir.
Her iki konumda da sistem devamlı olarak maksimum soğutme ve ısıtma gücüne erişir. Sıcaklık düzenlenmez.
Otomatik Sistemden Çıkış
Otomatik sistemle çalışma yolcuların tüm mevsim ve koşullarda rahat yolculuk yapmalarını sağlar.
Buna rağmen bazı hallerde çeşitli düğmelere basarak otomatik sistemden çıkılması gerekebilir. Bu durumda "Climatronic" yine de otomatik olarak çalışır.

- Örneğin, araca hareketinden evvel ıslak giysi ile binilirse, ön camları nem ve buz çözücü etkisi daha da artacaktır.

Uyarı
Hava resirkülasyon modu uzun süre kullanılmamalıdır, çünkü bu durumda temiz hava içeri çekilmeyeceği için camlar buğulanabilir.


Hava resikülasyon sistemi devrede iken araçta sigara içilmemelidir. Çünkü araç içinden çekilen duman, Climatronic cihazının buharlaştırma sisteminde birikir. Bu da Climatronic cihazı çalıştırıldığında devamlı olarak buharlaşma sisteminin kötü koku yatmasına neden olur. Sonuçta buharlaştırma sisteminin değiştirilmesi gerekir ki bu durum hem zaman hem de para kaybı demektir.

Not
Özel fonksiyonlar artık kullanılmadığı zaman, otomatik sistem 9 numaralı düğmeye (AUTO) basılarak en kısa zamanda devreye sokulmalıdır.
--alıntıdır--
[/LIST]