škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: engineerfire - 09 Aralık 2010, 10:40:19
-
Foruma bugün üye oldun herkese öncelikle selamlar
1.2 htp skoda fabia aracım var km si 79.000. 2 haftadır aracımın yolda giderken sarı motor ışığı yanıyor kapatıp çalıştırdığım zaman ışık sönüyordu artık sönmüyor sürekli yanık kalıyor, hatta bazen uyarı gibi yanıp sönüyor. Dün aracın bakımı yapıldı, bilgisayara bağlandı ama hiçbir sorun yok denildi ancak servisten çıkıp 10 km yol gittim ve yine yanmaya başladı.
Yardımcı olabilecek arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var bu ışık neden yanıyor.
Şimdiden teşekkür ederim
-
Foruma bugün üye oldun herkese öncelikle selamlar
1.2 htp skoda fabia aracım var km si 79.000. 2 haftadır aracımın yolda giderken sarı motor ışığı yanıyor kapatıp çalıştırdığım zaman ışık sönüyordu artık sönmüyor sürekli yanık kalıyor, hatta bazen uyarı gibi yanıp sönüyor. Dün aracın bakımı yapıldı, bilgisayara bağlandı ama hiçbir sorun yok denildi ancak servisten çıkıp 10 km yol gittim ve yine yanmaya başladı.
Yardımcı olabilecek arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var bu ışık neden yanıyor.
Şimdiden teşekkür ederim
:wlc:
Kötü yakıt, lamda sondası arızası başta olmak üzere muhtelif sorunlar o ışığı yakar.
LPG var mı araçta?
-
Teşekkür ederim. araçta lpg yok . Ancak düşük benzinle kullandığım çok oldu acaba yakıt filtresinden kaynaklanıyor olabilir mi?ben ondan şüphelendim. Özel servis inatla filtrede sorun yok olsa bilgisayarda gözükür, filtreyi değiştirme boşa para verme diyor. Lamba sondası nedir arızası nasıl anlaşılır bilgi verebilirmisiniz.
-
Benzin filtresi zaten her bakımda genelde değişir, sorunun ondan olacağını sanmam.
Sonda arızalıysa arıza kodu verir diye biliyorum. Başka yerden yakıt al dene bence önce.
Oksijen sensörü diye de bilinen şey egzoz gazlarındaki oksijen miktarını ölçerek hava yakıt karışım oranını belirlenmesinde rol oynar, arızalı ise yakıt tüketiminiz artabilir.
-
Oksijen sensörü arızası bilgisayarda arıza kodu vermez mi? Bilgisayarda hiç arıza gözükmüyor.
Özel servis bizdeki bilgisayar çoğu arızayı belirler ama bazı arızaları yetkili servisteki cihazlar ancak saptayabilir birde onlara götürün diyor.
-
Bu belki hayalet arıza denen şeylerin de üstesinden gelen ustalar var, ama İzmir'i bilmiyorum.
Yakıt tüketimi normal mi?
-
yakıttandır depodaki tüm benzini kullanın yol bilgisayarı 10km felan menzil versin öyle depoyu fulleyin kaliteli yakıtla sonuna kadar kullanın lamba sönmezse başka servise gidin.
-
Servisteki elemanda aynı şeyi söyledi. Benzini petrol ofisi ve Shell den alıyorum, birde opeti deneyeceğim.
-
iAracı yetkili sevise götürdüm sorun boğaz kelebeklerinin pislenmesiymiş. temizleyip ayarlarını yaptılar şu an için sorun yok cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim.
-
Kelebek daha önce temizlenmemişse normaldir.
-
yakıt ve kelebek aklıma gelmişti benmde.
sorunun çözülmesine sevindim
-
Bu tip bir arıza benim 1.2 fabia da başıma gelmişti. Petrolde yedek depoyuda doldurdum dedi eleman meğer depo havalandırmasını da yakıtla doldurmuş o zaman böyle bir arıza vermişti. ondan sonra depoyu hiç full yaptırmadım sorunda olmadı.
-
kalitesiz yakıt kullanımı kardeş. kalitesiz yakıt egzoz emisyon sensörlerine zarar verdiği için lamba sürekli yanıyor. sensör fiyatı 300 tl civarı...
-
Bende daha önceleri Shell ve PO 2dan alıyordum ve benim başımada aynı olay geldi malesef. Artık bunların dışında petrolcülerden alıyorum sorun yok.
Özellikle OPET i tavsiye ederim yakıtı çok iyi.
-
arkadaşım, pompa attıktan sonra benzin doldurmayın. 1.2 motora asla maksimum sınır çizgisinden daha fazla yağ koymayın. ( daha fazla konulması boğaz kelebeğinde kurum oluşmasına neden olur, yağın yanmasından ötürü katalitiği bozar, ve egzos arıza ışığını yakar) düzenli olarak epr valfi ve boğaz kelebeğini kontrol edin.