škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü ve Şarj cihazı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bundan 5-6 yıl önce kendime hem şarj cihazı hem aynı anda amfi olarak kullandığım bir cihaz yapmıştım önceki aracımın aküsünü hep onunla şarj ettim bir yandan müzik dinledim :D, Yeti'yi alınca kaliteli bir şarj cihazı alayım dedim daha güvenli olsun diye ve Balack deckerin 80 tl lik cihazını aldım. Aracı teslim alırken aküsü boştu geçici olarak doldurmuşlardı o yüzden bu cihazla şarj ettiğimi zannediyordum maalesef sadece geçici bir şarj yapıyormuş sağlıklı bir dolum gerçekleştirmiyor. Akünün durumunu ölçen bir led devrem var aküyü şarjdan çıkarıyorum voltajını ölçünce 12.2 V gösteriyor hiç dolmamış gibi ve marşa basarken sanki akü boşmuş gibi led devre ikaz veriyor. Dün gece saat 11 de kendi şarj cihazımı bağladım ve 24 saat sonra daha yeni ayarlamış olduğum 13.9 V luk dolum voltajına ulaştı diğeri 2-3 saate dolduruyordu, cihazı sökünce 12.7 Voltta sabit kaldı bakalım yarın çalıştırınca led devre nasıl bir akü durumu gösterecek.
Arcın şarjı nasıl dolum yapıyor anlamıyorum o da 13.3V ile 13.5V arasında geziyor eski aracım 14.2V da şarj ediyordu.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Aracın kendi kendini gerektiginde şarj etmesi gerekmiyormu? Araç alınca birde şarj cihazı almak ilginç geldi bana, normal bi araç kullanıcısı degilsiniz anlaşılan,:), dikkat edin araç garantiden çıkmasın:ok:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Hafta içi pek kullanmıyorum kullansam da 3-5 km lik mesafe bol duraklı her durduğum yerde marşa basıyorum ancak hafta sonu biraz fazla kullanıyorum ama bu kadar kullanmak bazen aküyü tamamen doldurmaya yetmiyor, farlar açık oluyor klima çalışıyor teyp her zaman açık ekstra bir kaç şey de varsa yavaş yavaş gücü düşüyor hele kışın soğukta daha fazla o yüzden 2-3 ayda bir şarja bağlamak akünün açısından iyidir. şarj cihazı sağlıklı şarjı 24 saate yaptı, 1-2 saatlik kullanımla şarj dinamosu aküyü yeteri kadar dolduramaz. Normalde bir akünün ömrü 4 yıl biraz fazla gidenler'de var bu şekilde aküyü tam verimli kullanmaya çalışıyorum, önceki aracımı 9 yıl kullandım sadece bir sefer akü değişti sattığım kişide bir yıl sonra o da değiştirmiş yani ortalama 5 yıl dayanmış.


Çevrimdışı maviselx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Araç stop haldeyken akü voltajı 12-12.5-12.7 V değerlerindedir.Bu degerlerden düşükse 11-10- veya 7V gibi bitikdir akü.
Marşa basınca, çalıştırınca aracı aküyü ölçtüğümüzde(avometre yardımıyla) 13.5-14V küsür değerlerine yükselir. Çalıştığı zamanda bu değer yoksa şarj dinamosu arızalıdır.

Olması gereken değerler bu şekildedir 2004 model fabiamın fabrika çıkış aküsü 10 sene gitti (varta marka)2014 yılında tekrar varta taktırdım.
Bende sadece hafta sonları kullanırım ama akü şarj cihazına 80 tl vermek yanlış bence akünün yarı parası akü nereye kadar giderse bitince gider sıfır akü alırım ben ilk defa sizde görüyorum sıfır aracın aküsünü şarj etmeyi:D
Yinede şarj cihazının'da gerekli olduğu durumlarda oluyor ...:)


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Bende haftaiçi pek kullanmam, ama şimdiye kadar bi sıkıntı yasamadım, önceki 2005 model aracımın aküsünü 2011 de degismistim, o kadar para veriyoruz, birde arabanın aküsünün voltajına kadar düsünmeyelim, arabayı üreten düsünsün onuda, hatta ben üretici olsam sizin yaptığınız bu harici davranıştan dolayı aracı ve aküsünü garanti kapsamından bile çıkartırım.:D Adam o araca koydugu kabloyu bile koydugu aküye, şarj dinamosuna göre seçerek, ölçüp biçerek koymuştur. Harici bi müdahale start stop a bile zarar verebilir,
Bende bazen sehiriçinde kısa mesafelerde start stop devreye girmesin diye düğmesinden kapatıyorum, bazende diyorum ki 'bunu devreye sokan yazılımı yapan mühendis düsünmüstür mutlaka, ondan iyimi biliyorum ki' diye, devre dışı bırakmıyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: maviselx;529441
Araç stop haldeyken akü voltajı 12-12.5-12.7 V değerlerindedir.Bu degerlerden düşükse 11-10- veya 7V gibi bitikdir akü.
Marşa basınca, çalıştırınca aracı aküyü ölçtüğümüzde(avometre yardımıyla) 13.5-14V küsür değerlerine yükselir. Çalıştığı zamanda bu değer yoksa şarj dinamosu arızalıdır.

Olması gereken değerler bu şekildedir 2004 model fabiamın fabrika çıkış aküsü 10 sene gitti (varta marka)2014 yılında tekrar varta taktırdım.
Bende sadece hafta sonları kullanırım ama akü şarj cihazına 80 tl vermek yanlış bence akünün yarı parası akü nereye kadar giderse bitince gider sıfır akü alırım ben ilk defa sizde görüyorum sıfır aracın aküsünü şarj etmeyi:D
Yinede şarj cihazının'da gerekli olduğu durumlarda oluyor ...:)


Benim araç 2013 şubat üretimi ben ise kasım'da aldım 9 ay yurt dışı ve türkiye'de yatmış o yüzden bayiden çıkarırken 2 saat akü şarj olsun diye bekledim şovrum aracı olduğundan bayağı beklemiş. üzerindeki akü'de varta araba kapalıyken voltaj 11,9 ile 12,2 V arasında değişiyor, çalıştırırken 9V kadar düşüyor, çalışınca 13,5 ile 13,9 V arasında değişiyor, bence akünün fazla bir ömrü kalmamış gibi geliyor o kadar şarj'da durdu çalıştırırken yine Led gösterge ikaz veriyor. Şarj cihazına verdim paraya bende acıdım kendi cihazım aynı işi zaten yapıyordu şimdi boşuna vermiş olduğumu anladım.

Alıntı yapılan: mustisahin;529451
Bende haftaiçi pek kullanmam, ama şimdiye kadar bi sıkıntı yasamadım, önceki 2005 model aracımın aküsünü 2011 de degismistim, o kadar para veriyoruz, birde arabanın aküsünün voltajına kadar düsünmeyelim, arabayı üreten düsünsün onuda, hatta ben üretici olsam sizin yaptığınız bu harici davranıştan dolayı aracı ve aküsünü garanti kapsamından bile çıkartırım.:D Adam o araca koydugu kabloyu bile koydugu aküye, şarj dinamosuna göre seçerek, ölçüp biçerek koymuştur. Harici bi müdahale start stop a bile zarar verebilir,
Bende bazen sehiriçinde kısa mesafelerde start stop devreye girmesin diye düğmesinden kapatıyorum, bazende diyorum ki 'bunu devreye sokan yazılımı yapan mühendis düsünmüstür mutlaka, ondan iyimi biliyorum ki' diye, devre dışı bırakmıyorum.


Mustafa yapma gözünü seveyim bir aküyü şarj etmekle garantisiz bırakacaksın bizi :uve:, zaten 3 ay sonra garantisi bitiyor bakalım ondan sonra ne olacak ya evdeki servise gideceğiz yada yetkiliye devam.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim akünün durumu bayağı vahim galiba 2 günlük şarj dan sonra asit ölçerle ölçtüğüm halde hala şarj istiyor, asit seviyesi normalde yeşilde olması gerekiyor.



Marştan önce voltaj değeri


Marştan sonra


Hareket halinde


Yarım saat kullanımdan sonra stop etmeden önce


Yıllık bakım için servise gidince garantiden değiştirebilirsek iyi olur yoksa kışı zor çıkaracak gibi yarı yolda bırakmazsa iyidir