škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2009' dan bu yana Fabia' mızın başına gelenler

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
2005 sonu, 2006 model bir Combi' m var. Temmuz 2009 a kadar bir sorun yaşamadım. O tarihte, İzmir' den Ankara' ya dönerken Polatlı civarında araç 90-100 km üzerinde gezinmeye başladı. Ankara içinde elim mahkum 2-3 gün böyle dolaştıktan sonra servise gittim. Ön düzende ne kadar lastik varsa hepsi kurumuş çatlamış adeta içinden geçen denge çubuğu ve diğerleri ne varsa kendi kendine gidip geliyor.. Ön ve arka amortisör lastikleride aynı durumda Hiç çukura düşmediğim halde sağ amortisör gitmiş, ve işin en kötü tarafı ön sağ lale nin somun dişlisi yalama olmuş düşmek üzere. Araç o anda tam 21.000 km' de belirteyim. 1991 dan beri bir yıllık ara hariç sürekli Skoda kullandım. En son 5 yılda 165.000 km yaptığım Felicia Combi' mi dağ taş demeden kullanmıştım, böyle sorunlarla hiç karşılaçmadım, evet ön amortisör değiştirdiğim oldu ama sattığım arkadaşım hala ön düzene dokundurtmadığını söylüyor ve  o aracı şu an 242.00 km de. Ve bu problemlerin bana faturası 2.975 TL oldu. Daha bitmedi. 2010 Aralık ayı başlarında bir sabah  aracı çalıştırdığımda  bir gariplik hissettim. Motor sallantılı çalışıyordu (Tekleme değil) işlerimin o aralar yoğunluğundan pek dikkatte edemedim. İşim icabı Kırıkkale' ye gidince yolda 100 km üstünde aracın içine yer yer çiğ benzin kokusu giriyordu ve araçta yük olmadığı ve benden başkada kimse olmadığı halde yokuşlarda aracın alıştığım çekişte olmadığını farkettim. İster istemez dönüşte 100 km' ye çıkmamaya dikkat ederek döndüm ve servise gittim.  Teste alındığında 3. silindirde bir prb. gözüktü. Bobin - buji değiştirildi sonuç değişmedi. Silindir kompresyonları ölçülünce  1-2 ve 4 silindir 13.9-14.1 arası iken 3. nolu silindir 8.5 çıktı. İçimden eyvah dedim, ya sibop yaktık yada sekman kırıldı. Tabi servis o gün 33.100 km olan araçta bu olmaması gerekir her halde aracı sıkıştırdınız, hararet yaptırdınız yada kötü benzin aldınız diye sürekli olayı bana yüklemeye çalışırken, ben, "39 yıldır araç kullanıyorum motor nasıl sıkıştırılır-sıkıştırılmaz iyi bilirim, boşverin, bu işin faturasını söyleyin bana" dedim.  "işte Motor üst kapak açılacak siboplarda değilse tüm motor açılacak, bu arada 5 yılı doldurduğu ve hazır motorda açıldığı için eksantrik kayışıda, su devri daimi de değişmeli hiç olmazsa işiçilikten kar edersiniz daha bir kaç şey daha değişecek, baktım, bir açıdan da haklılar, bana çıkarttıkları fatura, min 2.400, max 6.000TL' ye kadar gidecek bir fatura. Bu şekilde kullanamayacağımı da biliyordum. Motor 3. silindirden yakamadığı çiğ benzini attırdığı için hem riskli hemde katalitik konvertörü bozacak. Açın bakalım dedik. Allahtan sorunun 3. silindirin emme siboplarından birinin yanması olduğu anlaşıldı, resmen kızarmış. İstanbul' dan takım halinde (16 ad.) sibop istendi o değişti bu değişti vırtı-zırtı, bana faturası 3.885 TL oldu. Bu arada çıkan eksantrik kayışının hali içler acısıydı. Sanki 150000 km yapmış gibi yer yer çatlak yumuşaklık diye bir şey kalmamış adeta sert plastik gibi. Yani sibop bye bye demese yolda kalmak üzereymişiz. Diğer taraftan motorda tek sibobun yanması açıkça bunun bir fabrikasyon hatası olduğunu ortaya koyuyordu. Ancak yapacak bir şey yoktu, aracın garantisi bitmişti ve benim yaptığım sadece 33.100 km. idi. Bu arada üzerinde gelen lastiklerin (BARUM) 2007 yılında araç daha 11.800 km de yanaklarının yer yer çatlaması ve neredeyse izlerin dümdüz olması sonucu yenilememizde işin bir diğer tarafı. Sonra araştırmaya başladım çevremde meğerse bir dokun bin ah işitmiş, Çok yakınımın 2007 Polo' su vardı ve 2 yıl geçmeden satmıştı ve üzerindeki motorda 1.4 75 BG miş ve 61.000 km civarında aynı sorunla karşılaşmış ve 2 silindirin sibopları yanmış ve garanti içinde yaptırmış Ancak garanti içinde yaptırılması da epey ıstıraplı olmuş bu süreçte.
Kısacası, şimdi Combimi korka korka kullanıyorum, maddi durum şu aralar felaket ama ilk uygun olduğu anda satacağım, soğudum çünkü ve VW grubuna da el sallayacağım. Eczacı arkadaşım 1.4 Turbo Passat aldı Toyota' sını satarak ve artık PO ile ortak olduğunu söylüyor. Bin pişman. Bende öyle, 1999 Felicia' mı satarken karbüratörün değişmesi ve iyi bir elden geçmesi gerekiyordu ve masrafı  o günün parasıyla 2 milyara yakındı ve satarkende yapacağım masrafı geri alamayacaktım, ayrıca 150.000 km' yi geçti düşüncesiyle satmıştım. Keşke o masrafı yapsaydım. Nerede o Favorit Formen-Felicia Combi' nin o dayanıklılığı nerede bu Fabia Combi.
Kafanızı şişirdim, kusura bakmayın..... İstenirse servis faturalarını upload edebilirim.


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Geçmiş olsun...
 
Her markada çıkıyor aslında bu tip dertler. 2001 model olup sadece servis bakımlarına giden Fabia var otoparkta 145 bin km'de. Hani bazen de kısmet işi. Ama size epey çektirmiş  :(


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Gecmis olsun,
biraz sans isi bu isler, diger markalardada sıfır alıp servisden cıkmayanlar var, kul yapımı sonucta, size denk gelmis,
2005 sonu makyajlı kasa Fabia I TDI 75 bg aracımız kısa bir süre önce 160 bin kusur km de sattım, masallah tas gibiydi, hic sorun cıkartmadı bana,


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler İrfan Bey, Aslında servisteki bakım çizelgesine bakınca bu lastiklerin 5 yılda bir değişmesi gerektiği gibi benzer ayrıntılar var. Ama Çek cumhuriyetinin üretiiği skoda ile VW grubunu ürettiğinin arasında ileriye gidiş olmalı geriye gidiş değil. Sibop sorunu araştırınca ortaya çıktı ki VW' de ortak kullanılan bu motordaki rafın tek tükte çıksa ortak sorunu. Tamam  bir dönem arka aks kovanı tespit kaynak noktalarında paslanma yada ortak pencere elk. açma kapama telinin geçtiği plastik yatak kırılıyordu. Hepsi kabul. Mutlaka diğer markalar da kronik olan sorunlar vardır. Ayrıntıda o kadar çok geriye gidiş varki. Basir ama çoğu kişinin şikayet ettiği ama halledemediği sorun. Konu ettiğiniz 2001 model Fabiada yan kapıların iç döşeme evveli saç bir kapak var ve bu kapak ana kapı iskeletine 18 adet tırtıllı rondela ile civatalı ve kesinlikle ses yapmıyor. Bizim araçta bunlar Alüminyum perçinli (!) Bir süre sonra yolda ufak tefek kasislerde araçta kanarya var sanırsınız. Kapılara ek kırmızı ışık koydururken farkettim. Sesi kestik ama  nasıl? Perçinleri söktürdüm ve arasına ithal PRESPANT koyarak perçinlettim. 4 yıldır çıt yok. Aslında çok uzatmakta istemiyorum. Elbette Fabia' yı ilk aldığımda rahatlığı komforu sürüş kabiliyeti ilk dikkatimi çekenlerdi ama sonrasında aracın genel dizaynında oluşan kör noktaların çokluğu daha başlarda bezdirmeye başladı.
Alıntı yapılan: lrfan;219426
Geçmiş olsun...
 
Her markada çıkıyor aslında bu tip dertler. 2001 model olup sadece servis bakımlarına giden Fabia var otoparkta 145 bin km'de. Hani bazen de kısmet işi. Ama size epey çektirmiş  :(

@mustisahin,
Çok teşekkürler, dediğinizde haklısınız,"diger markalardada sıfır alıp servisden cıkmayanlar var" derken. Beni açıkçası fıttırtan 5 yılda 2 araç değiştirdim ve herkesede tavsiye ettiğim bir araçta 3 yıllık bir kullanım sonucu bu sorunların ard arda çıkması. Diğer taraftan,  TDI 75 BG motorda gerçektende şanslıymışsınız ve bu motorda 2004-2007 arası genellikle turbo sorunu vardı ve 2. el satış ilanlarında neredeyse yarısı bu motoru kullanan araçlardı.
Alıntı yapılan: mustisahin;219438
Gecmis olsun,
biraz sans isi bu isler, diger markalardada sıfır alıp servisden cıkmayanlar var, kul yapımı sonucta, size denk gelmis,
2005 sonu makyajlı kasa Fabia I TDI 75 bg aracımız kısa bir süre önce 160 bin kusur km de sattım, masallah tas gibiydi, hic sorun cıkartmadı bana,


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Polat bey, 39 yıldır arac kullanıyorsanız ve kapı icindeki percimlerine kadar biliyorsanız, sizde bizim gibi ayrıntılarla ilgili birisiniz, aslında dogru yerdesiniz,:ok:
arac konusundaki sanssızlığınızı Fabia I markasına mal etmemek gerekir, lakin Fabia I Skoda grubundaki en begendigim aractır, öyle sehir efsanelerinede inanmamak gerekir bence, 75 BG TDI 160 kusur bindeki aracımın motorunun orijinal turbosunun nasıl güc verdigini önceki konularda görebilirsiniz, 40 bindeki 80BG TDI lardan daha iyi durumda idi, TDI i kullanmayı bilmek cok önemli bence,
bulusma baslıklarımızda görebilirsiniz, Fabia I güzel aractır, 1,4 fındık turbo dizel motoru ile 190 km hızda bile güvenli bir sürüs saglar, yolundan cıkmaz,
'Göründügünden büyük isler yapan, parasının karsılığını fazlasıyla veren bir aractır'
orijinal bakım malzemelerini filtreleri ve kaliteli yag kullanmak ve sürüs tarzı cok önemli tabi, en son götürdügüm bakımda, 5-30 full sentetik dizel yagımı beraber götürdügümde ustam 'sen bu arabaya böyle baktığın sürece estitemezsin' demisti. Aynı zamanda 450 bin km deki Fabia Combinin bakımını yapıyor idi,


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Bende şimdiye kadar 4.aracım olan octi a5 e kadar sadece 1992 model tempra sxak modelinde dediğin ızdırapları çektim,her hafta sanayide idim.Ustalardan beni tanımıyan kalmamıştı:rock1: her ustanın çayını içmişliğim vardır:++::++: ama tempradan sonra a4 octi col.aldım 92bin km de.3 yıldan fazla kullandım ama nazara mı geldi noldu onunla kaza yapana kadar hiçbir sorun yaşamadım,şimdiki octiyi ise 104bin km de aldım şimdilik sorun yok Allah'a şükür.Yani ifran hocanın dediği gibi bu işler şans işi bir nevi.Gelmiş geçmiş olsun ama insan araçdan gerçekten de soğuyor.En azından o modelden soğuyor.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


06lkn66

  • Ziyaretçi
2004 model fabia I tdı aracımızı 250 bin kmye geldiği halde bakımlar dışında anahtar değmedi denildiği gibi bu işler şans işi birazda


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
İlgilenen Herkese teşekkürler, Aracın bakımı konusunda KUSURSUZ olduğumu biliyorum. Aracı hiç kullanmasam bile yağı filresi ve diğer teferruatı sanki araç 15.000 km yapmış gibi 6. ayda değişir. Yılda 15.000 km yapamıyorum. Sürekli tırnak kontrolu yaparım en küçük şüphede o yağı atarım. Yeni taşındığım apt. da okul arkaşımda 2001 Fabia HB var 207.000 km de el değmemiş doğru dürüst ama motor bizim eski Felicianın geliştirilmişi gibi, Bizdeki Arjantin motorlardan değil. Aracı eski alışkanlık seri kullanırım ama hiç zorlamam, Yüklü olduğum zamanlar olur, benzini feda eder işi tork' a yüklerim  Özellikle o ön düzen lastiklerini takoz ve laleyi servisten almıştım. Şu ara yer değiştirdim taşındım, herşey heryerde, nerede olduklarını bulmam lazım. Lastikler - Takoz ve yalama olan lale nin fotograflarını çekip koyarım. Gerçekten inanılması güç bir olay. 12 temmuz.2009 itibariyle 3.5 yıllık bir araçta.
Neyse, gerçekten YOK zamanımızda  "Call Center" :++:gibi oldu bize.....


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun, sizin yaşadıklarınız buyuk talihsizlikmiş..

Bahsettiğiniz gibi kapı saçında kullandıkları o perçinleri bende farkettim.Eski fabiaI'imde yoktur.Direk vidalı idi.Eee yıllar geçiyor, maliyetler yükseliyor fiyatlarıda yükseltemiyorlar haliyle araçtan çalabildiklerini çalıyorlar..Sonra bizim gibi titiz skoda müşterileride sıkıntı yaşıyor :)

Hiç olmadık,düşük maliyetli otomobil markaların otomobillerini kullanıp sorun yaşamadan kullananlar var, bizde sınıfına göre en iyisini aldığımızı düşünüp sorun yaşayınca evet insanın morali bozuluyor biraz.Ancak ben Skodamla sorun yaşamamamın mutluluğu içerisindeyim.Umarım ilerleyen dönemlerde de yaşamam :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
her markada kronik sorunlar cıkıyor.Benim c-max tede egzost un ilk bağlantı yerinden kopma oluyor 5 yıldan beri her bakımda yapılıyor en fazla 1 ay sonra gene kopuyor allahtan sesten başka sorun yaratmıyor
Bir sevda bizimkisi.....


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Eski bir Skoda forumundan Bülent Abi'yi hatırlattı tarzınız  :) Onun da epey detaylı kritikleri vardı, ilgiyle takip ederdik.


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
@Irfan,
Meşhur bir laf var. kaynağındaki anlam da değil ama "Şeytan ayrıntıda(detay) da gizlidir" denir ama titizlikle de bazen istenerek bazen yine detaya takılıp sürekli karıştırılır. Eylül sonunda Erzurumda bir montajımdan dönerken bir tuhaflık olduğunu hissetmiştim arabada, zaman zaman çekmiyormuş gibi bir hisse kapılıyordum. Bazen de trafikte bekleme sonrası kalkarken sanki yeterli gaz vermiyormuşum gibi motor garip bir kütleme ile stop ediyordu ve bir yıldırda her servise gittiğimde bunu özellikle aktarıyordum ve testlerde de normal gözüküyordu. Biz motorcu veya bu işin teknisyeni mühendisi değiliz. Sonuçta olanı hissedebiliyorsak bunu anlamak değerlendirmek servis elemanlarının işi. İş cebimize patladıktan sonra  çok uzun yıllar önce kullandığım gümrükten aldığım Opel Senatör 2.6 motor bir benzin canavarı arabamın ustasını aramak aklıma geldi. Şaşmazda buldum. Gidip bir çayını içtim, laf arasında  konuyu aktardım. Tabi bu ustalar okullu filan değiller çekirdekten yetişme 65*70 yaşlarında bir usta,  daha ben arıza siboplarda çıktı demeden lafımı kesti. "silindir basınçlarına baktırdın mı" demez mi? Meğerse motorun gelişi güzel, kalkışlarda stop etmesi nedenlerinden biri buymuş. Buyrun bir detay, değerlendirebilsem ya da ben leb demeden leblebiyi anlasalar problemi belki baştan çözeceğiz. Neyse artık geride kaldı. Şimdi ileriye dönük ya Octavia combi 2. elde bakıyorum (Bir süredir Bulduklarım neredeyse 200.000' e dayanmış arabalar. Sıfıra güç yetmez zaten ne akla hizmetense disribitör ithal etmiyor. Siparişle 2*3 ayda getirtiyorlar ama fiyatı biz kaldıramıyoruz 1.4 Turbo bile 45-48 arası donanıma göre ama pek mantıklı bir motor değil 1.6 diesel bile dudak uçuklatıyor, en mantıklısı eski Tour' un 102' lik 1.6 benzinlisi ama artık bu motorda yokmuş. Valla gerçekten fıttırmak işten değil.  Yada işime de uygun gibi görünen DFM Succe marka (Car-MPV-VAN karışımı Vito veya Vanessa tarzı) Çin' de Nissan-ZNA toplaması Peugeot 306 1.6L benzin motorlu, Nissan kaportalı bir araç keşfettim. Üzerinde yok yok ne ararsanız var.
Bahsettiğiniz kişi şimdi yok mu? En azından tanışmak isterdim.
Alıntı yapılan: lrfan;219934
Eski bir Skoda forumundan Bülent Abi'yi hatırlattı tarzınız  :) Onun da epey detaylı kritikleri vardı, ilgiyle takip ederdik.
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2011, 17:13:06 Gönderen: psonmez »


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
polat bey eğer combi tdi octavıa düşünüyorsanız forumumuzun sponsorlarinan sahkan otonun 4x4 tdi octavıasini satıyor
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-4x4-tr-de-tek-ozel-yapim-47329409/detay/?
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Uğur Bey,
Baktım, Çok güzel bir araç ama 1.9 dizel vergisi yüksek ve tam donanımlı Bu nedenle fiyatı beni çok aşıyor. Hatta bu prb. ortaya çıkmadan önce geçen sene Mayısta aynı km de Konya Skoda servisinden bir muhasebeci arkadaşın bir aracı vardı. Aylarca satılmadı. O sıralar yoğun bir montaj prg.mım vardı bir türlü zaman ayırıp gidip göremedim, hatta takas da yapıyorlardı servis oldukları için kısmet olmadı. İlginiz için teşekkürler.
Alıntı yapılan: ugurcnplt;220256
polat bey eğer combi tdi octavıa düşünüyorsanız forumumuzun sponsorlarinan sahkan otonun 4x4 tdi octavıasini satıyor
www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-4x4-tr-de-tek-ozel-yapim-47329409/detay/?


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Subap sorununu bizim 2006 dizel fabıa da verdi 35000 km deyken sehirler arası yolda subap başı kırılmıs yolda kaldık